{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.209 visninger | Oprettet:

Aflevere bil efter at forhandler har snydt! {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.
et familie medlem har købt en bil til ca 200.000 for 8 måneder siden.
da de købte den stod der bla. i annoncen at den havde regnsensor, og den blev nysynet og serviceret ved køb.
desuden sagde sælger at bilen var blevet serviceret, nu nogle måneder efter ved et tjek finder man ud af at der ikke står andet end et service på 16.000 km ( det er digital service bog) , han fortæller så at det passer ikke og at han vil skaffe dokumentation på service historikken, men bliver ved med at forlænge , og siger han skal nok sende det. men det er aldrig kommet . desuden har bilen ikke regnsensor som oplyst ved annoncen .
der er nok blevet kørt 20.000 km i den hvad gør man nu, mit familiemedlem har allerhelst lyst til at aflevere bilen tilbage, da en mercedes uden service historik er mindre værd.
ps ved køb fik han købt ekstra forsikring igennem forhandler , det dækker nu ikke pga sælger har løjet om service.
hvad gør han her?

Kommentarer på:  Aflevere bil efter at forhandler har snydt!
  • #1   10. jan Er det ham med den hvide c-klasse?

• #2   10. jan nej det er en A-klasse

• #3   10. jan Når okay. Synes bare der lige har været en med en hvid c-klasse med nøjagtig samme problemstilling

• #4   10. jan det ved jeg ikke noget om, jeg spørger bare for et familiemedlem

• #5   10. jan spørg ved fdm

• #6   10. jan Tvivler på at personen står særlig godt.

Regn sensor burde være opdaget efter kort tid, især med din sommer vi har haft (Den kan også bare være defekt)
    Dokumentationen er for ringe, medmindre den ikke har været til service, for så er der ingen historik. Skriv alderen på bilen, da den er vigtig i denne sammenhæng

• #7   10. jan Forhandler har jo direkte snydt. Hvis den skulle være købt med regnsensor, skal den da være der, uanset om der er blevet kørt i den eller ej.

• #8   10. jan Der tages jo nærmest altid forbehold for tastefejl. Derfor må man altså selv åbne øjnene lidt når man handler bil..

Det samme vil jeg sige med servicebog. Han må altså lige åbne øjnene lidt inden han køber bil, ellers fortjener han da også lidt at blive snydt.

• #9   10. jan Han kan da i hvert fald bede om at få eftermonteret den regnsensor.

• #10   10. jan Har han stadig den gamle salgsannonce liggende?

• #11   10. jan Jeg gætter på at hvis forhandleren skal /vil tage bilen retur så bliver det med et fradrag for kørte kilometer, og i sådan en bil skal man nok regne med at hver kilometer koster mindst 2,50 kr .

Det havde nok været bedre at tage fat i forhandleren mens der stadig var reklamationsret på bilen ( 6 måneder ) - nu er alle chancer for at gøre noget som helst ved sagen nok forpasset .

Hvordan man kan være 8 måneder om at opdage at der ikke er regnsensor på en bil er mig en gåde ( med mindre bilen kører i Gambia ) .

• #12   10. jan Svarer det ikke lidt til at aflevere maden til køkkenet efter man har spist 90% og der er gået 2 timer, fordi maden er kold ??

• #13   10. jan nej for han sagde direkte op i hans ansigt at den havde fuld service bog og at det var digitalt det skulle han bare lige udskrive og sende på email. det kom aldrig

• #14   10. jan og det med regnsensor det er ikke noget der er blevet sagt nu efter 8 måneder , men indenfor de 6 måneder.

• #15   10. jan Tror vedkomne skal være mere vågen ved næste bilkøb, det er ikke iorden at kræve handlen går retur, efter 8 måneder. Desuden virker det ikke til der er forsøgt ordentlig dialog med forhandleren i tide og inden på de 6 måneders reklamationsret.

• #16   10. jan han har ikke lyst til at have en bil som ikke er regelmæssigt serviceret. det er direkte at blive snydt op i hovedet, der stod os i annoncen ''service ok''

• #17   10. jan der er forsøgt kommunikation med forhandler/sælger, men de vil ikke sammarbejde , de forlænger hele tiden , og siger det skal jeg nok osv.

• #18   10. jan men det er iorden at snyde mennesker , du får mig sku til at at grine med din platte kommentar

• #19   10. jan Jeg har på ingen måder skrevet det er iorden at snyde, men har været i bilbranchen de sidste 12år, og hvis hver eneste kunde der køber bil, får sin "vilje" med brugte biler, så var der ingen der turde sælge den slags.
    Derfor skal ret være ret. En handel kan kun gå retur hvis der er store fejl/mangler, der gentagne gange ikke kan rettes/udbedres tilfredsstillende eller lign.

• #20   10. jan Er der en ejer af den bilforhandler? Er det en brugtvognsforhandler eller en mærkeforhandler? Evt må man jo prøve at fremlægge sagen for en overordnet. Er der ikke en sådan, ja så er det formentligt kun en jurist der kan svare på hvad der kan gøres krav på, hvis overhovedet noget.

• #21   10. jan ja der er en ejer og det er en brugtvognsforhandler

• #22   10. jan Har ejeren været involveret i sagen?

• #23   10. jan Har din ven prøvet at kontakte fdm og forlægge sagen for dem evt. Det kan jo være de kan hjælpe. men noget helt andet har bilen kørt som den skal ellers uden fejl og det ?Hvad har bilen kørt af km?

• #24   10. jan Ifølge købelovens reklamationsbestemmelser er der to års reklamation. Indenfor de første 6 måneder er formodningsperioden gældende, hvor sælger skal føre bevis for at et problem er opstået efter køb. I denne situation er det jo ikke så meget et problem der er opstået, men i stedet et brud på kontrakt da to vilkår ikke er opfyldt fra sælgers side. Hvis man bliver ved reklamationsretten, så er man over de 6 måneder, hvilket betyder at bevisbyrden ligger hos køber, som skal bevise, at problemerne har været der siden før handlen. Grundet problemernes natur, er bevisbyrden, i dette scenarie, temmelig nem at løfte, såfremt det fremgår af salgskontrakt, at bilen skulle være fuldt serviceret, samt have regnsensor. Fremgår det ikke af salgskontrakten bliver det sværere at bevise.
    Den eneste lempende omstændighed der findes i forhold til reklamation, er en forståelse af hvad der kan forventes af en brugt bil i forhold til prisen af denne. Da bilen i dette scenarie kostede 200.000kr må man sige at det kan forventes at bilen skal være i orden og til fulde opfylde hvad der er beskrevet i kontrakten.

Til de der siger at der er gået 8 måneder og man derfor ikke kan forvente så meget.. der er en grund til at reklamationsretten er 24 måneder.

Edit: nu ser jeg så lige at der er blevet reklameret vedr. regnsensoren, inden for de første 6 måneder, så den ligger på sælgers skuldre.
    Hvis der findes mail-korrespondancer vedr. manglende Service, hvor sælger erkender at der er et problem, så er mit gæt at køber er temmelig godt stillet.
    Det er bare ærgerligt at man ikke kan stole på fagfolk.

• #25   10. jan ja ejer er også sælger.

• #26   10. jan Tak endelig noget jeg kan bruge #24

• #28   10. jan Som andre også har sagt, ville jeg melde mig i FDM og få hjælp/rådgivning af dem.
    Held og lykke med det.

• #29   10. jan Har man bevis for service ikke er udført eller er det kun fordi bilens egen computer siger service ikke er lavet?

Forhandler kunne måske ikke nulstille det eller ikke være bevist om at der var den mulighed i bilen.

• #30   10. jan Får vi snart en årgang på bilen?

• #31   10. jan For at den tilkøbte forsikring skal dække så skal service være passet og stå i den digitale servicebog, derved har han solgt en forsikring som ikke kan bruges fordi han har løjet om service. Der er heller ikke nogen papirer på service. Han lovede at ved køb ville han sende service på e-mail

• #32   10. jan Bilen er fra 12

• #33   10. jan Der burde være udført et par service af bilen, og digital burde være indført fra 2008 (Mervedes var tidligt ude), så prøv selv at slå /pladestel nr op, og se hvordan den ser ud..
    Det kan man klare hjemme fra stuen nemlig, og hvis der er noget som ser forkert ud, så er der en sag der.
    Men forvent ikke at bilen købes tilbage uden tab.
    Ejeren har jo som sagt kørt 20.000km i bilen, og det koster i salgsprisen
    Regnsensor må de bare montere.
    https://digitalservicebog.dk

• #34   10. jan Jo men det er tjekket hos Mercedes og der er kun et service i digital bogen og det er ved 16.000 da den var ny.
    Jeg går udefra at sidste ejer af bilen har gjort det sort, men det burde forhandler fortælle ham istedet for at lyve om at der er fuld service stemplet i den digitale. Nu kan han ikke bruge den tilkøbte forsikring .

• #35   10. jan Hvis man lader 8 måneder gå uden at være kommet længere end I er, så synes jeg I skal dømmes for "nøl". I skulle have gjort noget mere noget tidligere. Det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget nu, men så er det blot læring til næste gang.
    Hvis der går lang tid (måneder) inden man opdager at der ikke er regnsensor (i Danmark) så har man jo alligevel ikke brug for den

• #36   10. jan De andre service kan jo være blevet lavet på et uautoriseret Mercedes værksted der muligvis ikke har adgang til at skrive i Mercedes online service bog?

Men hvor meget af jeres kommunikation er på skrift? Jeg ville om ikke andet kontakt FDM uanset havd

• #37   10. jan Ja det er nogen snavs når den digitale ikke bliver udfyldt, men det er desværre heller ikke alle værkstedet for gør det, selv om bilerne er nye nok
    Og den digital servicebog er for mange stadig helt nyt, så grunden kan også ligge der.
    Men hjælper ikke på at forhandleren ikke har oplyst korrekt.

Men dit familie medlem kan spørge FDM hvordan de står, de er villige til at hjælpe så snart man er medlem, ikke nogen "start karantæne" som de havde før i tiden

• #38   10. jan Ja men det hjælper ikke noget når forsikringen kræver at det står på den digitale. han har heller ikke fået noget dokumentation for at der overhovedet er blevet lavet service andet end ved 16.000 km. Bilen har kørt 150000.
    Al kommunikation er på e-mail og sms

• #39   10. jan Det regler at i har kommunikation på skrift, det styrker ihvertfald jeres sag meget

Har nu aldrig hørt om at man skal udfylde en digital servicebog for at en tillægs forsikring dækker, men der er mange forskellige ordninger så det er sikkert en mulighed. I så fald skal i ihvertfald ikke betale for denne tillægsforsikring når nu den ikke er gyldig pga sælger
    Regnsensoren er muligvis svær at få gjort så meget ved, de tager altid forbehold for fejl i annoncer osv så det er ofte svært

• #40   10. jan Hmm og en Mercedes har ikke nogen papir bog mere så?

Nu ved jeg ikke hvor længe han havde tænkt sig og beholde bilen, men helt ærlig en bil som køre så mange km på 8 måneder, og skal sælges om 5år, så det nok skide ligemeget om den har fuld service bog eller ej.

Men kun fordi sælgeren ikke har en kvittering på at bilen er serviceret, er jo ikke ens betydende med den ikke er, hvis det er lavet andet sted så kan det jo være svært og skaffe en faktura fra tidligere ejer.

• #41   10. jan Det er ikke lige meget når han lovet den var. Han havde nok ikke købt bilen hvis ikke der var servicebog det er ikke en bil til 30000. Desuden så har han betalt ekstra for en forsikring han ikke kan bruge, alt det pga løgn.

• #42   10. jan Men hvad har han lovet?
    At den var serviceret eller at der var bog på den?

Det med forsikringen handler jo osse om, at i som køber læser det der står med småt.

• #43   11. jan Disse fejl er jo let at påvise selv efter de 6 måneder.
    Så de 2 års reklamationsret er gældende.

Jeg ville tage fat i Ankenævn for biler:
    http://www.bilklage.dk/

• #44   11. jan Personligt har jeg en digital service bog på min Mazda, jeg registrerede mig bare på MyMazda , informerede Mazda om jeg var ny ejer af bilen, og voila, Mazda ændrede ejer oplysninger i deres database og jeg fik adgang til at se den digitale servicebog som er udført ikke direkte af Mazda men går udfra en Mazda forhandler og et andet værksted i dens levetid, har Mercedes ikke en portal hvor du kan registrere dig og den vej igennem få adgang til den digitale servicebog som burde være på bilen.

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 2 Svar: 12
    #45   11. jan Nogle kommentarer tyder på at der er bilforhandlere der også skriver i denne tråd! ????

• #46   11. jan John J
    Ud fra hvilke kriterier bestemmer du det?
    Jeg kan sku ikke se at der nogen som er bil forhandlere pga deres udtalelser i den her tråd ?

• Frank C
    Frank C Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #47   11. jan Noget tyder på at aftaleloven ikke er overholdt, ifølge det skrevne har forhandleren ikke holdt sit løfte.
    Og hvis dette kan dokumenteres ville jeg nok gå efter at forlange rimelig nedslag i købsprisen, og så evt. sælge bilen til anden side hvis man er træt af bilen.

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 2 Svar: 12
    #48   11. jan Der er jo en del kommentarer der antyder at køber er et fjols - og at han er blevet snydt er han selv ude om.
    Det er vel kun bilhandlere med flosset moral der vil sige det.

• #49   11. jan Forhandlere eller bare folk der mener, at man godt selv må åbne øjnene lidt

• #50   11. jan Hvis man først efter 8 måneder, råber VAGT I GEVÆR over den slags, så er man lidt selv ude om det i mine øjne. En regnsensor, opdager man vel med det samme, når man sidder og hygger sig hjemme i indkørslen eller på første rigtige tur i bilen.
    At der ikke er servicebog udfyldt korrekt, er en anden sag, da det kan være lidt kringlet med elektroniske servicebøger(Kender det selv.)
    Dog står der jo først i opslaget ikke noget om FULD servicebog, der står den er blevet serviceret og bliver leveret nyserviceret? Så ser ikke lige hvor den fulde servicebog, kommer ind i billedet henne.?
    For nogen er en "Fuld Servicebog", en bog med stempler i. At de fleste så ikke har overholdt intervaller og år ifølge fabrikanten, er en helt anden snak.
    Desuden behøver en sælger ikke være ude på at snyde bevist, hvis han ikke selv ved bedre, end det han prøver at sælge. Vil tro hver 3. bilsælger, ikke er uddannet i bilbranchen, men er kommet dertil af omveje, og derfor lover de måske tit mere end de kan holde (Det kan jeg se på mit eget arbejde f.eks.)

• #51   11. jan Kan I ikke finde ud af hvad værested tidligere ejere har brugt evt ? . Det kan jo være det værksted har deres ejene service system. Så de skal printe det ud,så det ikke er over Mercedes og nettet. kender nogen der har prøvet det . Så prøv at få kør forbi forhandleren og se om han eller i ikke kan kontakte tidligere ejer for at høre.Det sker der jo ikke noget ved .

• #52   11. jan Ja hvis bilen er holdt med service et sted de bruger Dracar til fakturering, arbejdskort osv, så er alle tidligere fakturaer osv gemt i systemet.

• Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 51
    #53   11. jan Morten S, hvis man ikke er uddannet i branchen, og som følge deraf ikke aner hvad man laver så skal man bare skride! Især når du antyder at så er det okay at snyde lidt...man ved jo ikke bedre!

• #54   11. jan Så man må ikke have et arbejde uden uddannelse, Rasmus?

• #55   11. jan Uddannelse eller ej, man bør i hvert fald at sætte sig godt ind i tingene.

• #56   11. jan Hmm... Ikke enig.. Men det skal vi ikke diskutere

• #57   11. jan Jeg siger da ingen steder, at det er OK at snyde? Men hvis man kommer til at annonce med en regnsensor, som måske ikke er der? Det er da en fejl alle kan lave.
    Desuden er langt de fleste tekster til annoncer i bilsalg, nogen et program laver for dem, hvor de taster nogen oplysninger ind omkring bilen, og så fylder den selv resten ud. Så der kan ske fejl.

• #58   11. jan Derfor tages der stort set altid forbehold for tastefejl. For ja, der kan ske fejl

• #59   11. jan Lige præcis. Men det finder man vel næsten ud af ved aflevering af bil, eller ved første gode køretur? Det er vel ikke noget der skal komme lang tid efter, som en overraskelse?

Det virker for mig somom dialog med køber og sælger ikke har været god fra starten, og så plejer begge parter at ende ud i at gå i baglås desværre.

• #60   11. jan Skulle dæleme også undre mig, hvis det lige var en regnsensor, som han bevidst valgte at snyde med. Det er jo som regel ikke noget der er afgørende for en handel

• Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 51
    #61   12. jan Selvfølgelig må man arbejde uden uddannelse, men eddermame da ikke hvis man så er elendig til sit arbejde, og samtidig bruger sine ringe evner til at være ligeglad med begåede fejl!

Og mener du seriøst at man ikke behøver sætte sig ind i tingene?
    Så altså bare sælge alt mulig lort fyldt med fejl og så sige: 'Ja, jeg har jo ikke nogen uddannelse, så jeg må godt sælge ting med fejl'?

• #62   12. jan Egentlig er jeg sgu lige glad om sælgeren sætter sig ind i tingene. Oftest gør køberen det, da han har større interesse for at produktet er i orden.

Det er muligt at det ikke er ok rent moralsk, men hele den her verden sejler jo i forhold til moral. Så ja, lad den bedste mand vinde

• #63   12. jan Bedste mand vinde? Hvor gammel er du lige, siden du udtaler dig sådan. Formentlig ikke ret gammel, og overhovedet ikke klar over hvad du skriver. Lad det stå ved det. Håber ikke din fremtidige arbejdsgiver læser med her i så fald

• #64   12. jan 19 Og jeg skal aldrig have en arbejdsgiver. Eller jo, men så bliver det mig selv. Gider ikke tjene penge for andre

• #65   12. jan Du bliver sku nok klogere. Pøj pøj med det

• #66   12. jan Hvis du kender mig, så er du ikke i tvivl. Men tak Nu er der ikke en i min familie, som ikke er selvstændige. Så det er vist en del af opdragelsen at være selvstændig. Det andet bliver man jo ikke rig af

• #67   12. jan Jamen hvis livet kun handler om at blive rig, så må jeg bare sige at jeg er sku glad for at du ikke er min knægt. Så havde du fået smæk i mås
    Så ta' røven på dem du vil, bliv rig på dårlig moral og etik. Den første million er ikke svær at opnå.
    Hilsen "fattigrøven" der kun har været selvstændig i ca lige så mange år du har levet

• #68   12. jan Vi har alle forskellige mål og måder at måle succes på. Og har intet imod at andre folk har andre meninger end mig. Og kalder heller ikke folk for fattigrøve.

Mit liv går skam ikke udelukkende op i penge. Men vi kommer bare fra forskellige områder og med forskellige opvækster. Selvfølgelig er der andet i livet end penge

Som den kære Jan Fog altid sagde: Den første million er altid den sværeste.

• #69   12. jan Og Jan var en af dem der var fuld af løgn. Netop i hans branche var den første million den nemmeste, men det sværeste var at holde på den. Æret være hans minde iøvrigt.

• #70   12. jan Korrekt, men han har dog delvist ret. Det er nemmere at starte op, hvis man har en god kapital, som man kan skyde ind i firmaet. Det er noget nemmere end at skulle starte helt fra bunden.

Ja, ære være hans minde. Han var en god mand.

• #71   13. jan Moral er godt, dobbelt moral er åbenbart dobbelt så godt!

• #72   13. jan Præcis, Allan!!

• #73   15. jan Hvis han ellers er tilfreds med bilen så vær glad og få lavet servis og så lever mange uden regnen sensor , verden går nok ikke under af den grund ( ikke bilhandler , men et rigemelig menske der nyder livet )

• #74   16. jan Regnsensor eller ej, det er en mangel , hvis det er beskrevet i annoncen, men jeg tjekker da selv de ting sælger skriver der skal være i bilen. Hvis der er garanteret fuld bog, er mange folk godtroende og har man først set sig selv i bilen, og sælger lover at sende dokumenter, fristes man jo til at tro på det og så bare få den bil. Når det så er sagt, tjekker jeg altid at service er overholdt, ved MB, så ved jeg med sikkerhed om der er fuld bog eller ej, eller beder om at se dokumentation , hvis der er lavet service ved uautoriserede værksteder, så må man jo tage et valg om man kan leve med det eller ej inden en handel afsluttes. Hilsen Niels

• #75   16. jan Sidste service ved 16.000 km.....nu har bilen så kørt 150.000.....så er det at jeg lige tænker:

Hvor mange gange har køber så SELV haft service på bilen på de otte måneder, og ikke mindst hvornår har man opdaget at der var urent trav vedr service på bilen?

Er der måske stempler i bilens servicebog / kvitteringer for service i handskerummet på bilen som er blevet væk - og nu kaster man så skylden på forhandleren....?

Det med en regnsensor....og hvad så?

• Michael V
    Michael V Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Svar: 12
  • #77   16. jan Hvis kunden har beviser på slutseddel eller kopi af annonce hvor det fremgår at den er med regnsensor og fuld servicebog, SKAL sælger efter komme dette, og hvis han ikke kan bevise det skal der falde et afslag på købsprisen, eller bilen skal udbedres i form af nye dele og komplet service update.

Uden beviser kan køber godt glemme det.

Han bør henvende sig til højere instanser såfremt han har beviser. Forbrugerombudsmanden eller retten kan afgøre om der er tale om snyd eller mangelfuld vare.

Gad godt se slutsedlen på handlen.

• #78   16. jan #77
    Jo, men hvis nu den service bog er lavet hos en uautoriseret - som den jo godt må - og derfor er stemplet i bilens servicebog, så kan køber jo efter en rum tid smide den væk og skrige 'Jeg er blevet snydt' fordi service ikke er elektronisk registreret.

Jeg siger IKKE at det er det som er sket, men blot at det kunne bruges som et modargument.

• #79   16. jan Allan a. Det er sagen uvedkommende.. Hvis den er adviseret med fuld servicebog og udstyr der udgør en værdi, og det mangler, så er værdien forringet. Det er jo oplyst at bogen mangler og at det er elektronisk logget. Men han efterkommer ikke kravet og har derfor bevisbyrden. Samt erstatningspligt/ decor i prisen. Alt i alt står forhandleren i rigtig dårligt lys. Uanset reklamationsrettens varighed skal der tages affære da han har løjet om varens stand og udstyr. Super uprofessionelt. Jeg havde givet kunden et afslag for at imødekomme en sag der kan plette forhandlerens ry.

• #80   16. jan Hvad med bare at sætte en advokat på sagen. og så lad ham køre den og se hvad der sker. ellers som skreven tidligere kontakt fdm og forlægge sagen og se om de vil køre den. for er der noget i det så vil de da helt sikkert det. og vis han ikke er medlem af fdm så se af at blive det .for ellers bliver det hurtig blive dyrt vis i selv vil betale en advokat for at køre den sag. Kan ikke rigtig se hvad ellers der skal gøres .

• Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #81   16. jan Ja- der er jo en grund til at bugtvognsforhandlere har et noget blakket ry- for at sige det pænt,men de øvrige besvarere af denne tråd har ret- man skal være meget vågen for at købe en brugt bil. Personligt har jeg aldrig ejet en ny- plejer at købe et vrag, renovere det og i snit ha' den i 5-6 år.
    MVH Bjarne S

• #82   16. jan Freeway.. Hvad tror du en advokat koster hvis man ikke har beviser nok?? Sagen skal være ganske klar inden man overvejer rettens gang. De tager 2300 kr i timen og hvis man smider advokat på inden man har søgt forlig eller mægling kan den sagsøgte sagtens afvise advokatens omkostninger selvom den forurettede vinder da der ikke er søgt løsning inden sidste instans er involveret.

• #83   16. jan Du har vis ikke læst alt jeg skrev .

• #84   16. jan Man bør advare sælger om muligheden og opfordre til løsning. Og hvis man intet hører skal man have alle aspekter ved hånden og en ganske overvældende god sag før det er plausibelt at føre den. Al kommunikation med sælger bør føres pr skrift således man ikke har en bevisbyrde. Men igen er det slutsedlen der dikterer garantier samt annoncen der udpensler udstyretder er påstået manglende.

• #85   16. jan Hvad jeg kan forstå har de vis kontaktet og (snakket) og skreven med sælger. og så er det jo også kun at gå videre med sagen. og det også der for jeg spørger om de er medlem af fdm. for vis de vil køre den sag for dem er det jo en fordel .

• #86   16. jan Husk at have alt kospondance på mail og skrift , det holder i en sag , snak og aftaler kan Ikke bevises , selv om I laver en aftale så få den skriftlig bekræftet , jeg er selv i ejendoms branchen og vi skriver og læser ALT

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 37
    #87   16. jan Nix! Desværre er det IKKE altid en dommer vil se den skriftlige dokumentation. Dét var jeg selv ude for, da dækmanden legede mekaniker og ødelagde rigtigt meget på min stakkels bil

Min retsfølelse fik VIRKELIG et knæk den dag i byretten

De allerbedste hilsener

• #88   16. jan I bund og grund har man købt katten i sækken.
    Den kloge nare den mindre kloge . Sådan er det
    Vær vågen der ude. Out????????

Kommentér på:
Aflevere bil efter at forhandler har snydt!