{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af min søns bil
  • #1   19. feb 2018 Han skal som absolut min stå som bruger af bilen, forsikring som 18årig er rasende dyrt. Snak med dit eget selskab tit er de til at snakke med.

  • #2   19. feb 2018 Han skal helt sikkert stå som bruger, men nok helst have sin egen, idet han så tjener anciennitet. Jeg har lærerstandens og de vil have 16000 kr for sådan en Twingo, det kan muligvis nok gøres billigere, det er i hvert fald dyrt??

  • #3   19. feb 2018 Så længe du ikke forsikre den i dit navn og lader ham køre som bruger

    Der har været sager hvor folk har gjordt det for at spare penge
    Hvor forsikringen ikke vil stå til ansvar


  • #4   19. feb 2018 min kæreste startede ud med at betale 9.000kr det første år, og det faldt 2.000kr om året indtil 3. år. hun giver kun 5.000kr årligt nu, og hun har både haft 90hk, 110hk og 75hk biler

  • #5   19. feb 2018 Hvis han har tænkt sig fx at købe en helt ny mikrobil, forlyder det sig, at han kan nogle gange kan få lov til at tegne en forsikring gennem forhandleren til en fordelagtig pris.

    Herudover kender jeg ingen fif, der kan gøre det billigere, desværre. Det ER bare vanvittigt dyrt at forsikre biler som 18-årig.


  • #6   19. feb 2018 @Bay

    det er ikke altid det er dyrt at forsikre som 18-årig, som sagt startede min kæreste ud med 9.000kr smiley


  • #7   19. feb 2018 Jeg synes da også, det er dyrt. Især hvis det bare var ansvar. Jeg kan forsikre biler med +300 hk med kasko til billigere penge end dét i dag smiley

  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.374
  • #9   19. feb 2018 @Bay

    men stadig meget billigere end over 10.000 smiley

    hun kan også få fuld kasko for 6.000kr nu smiley


  • #10   19. feb 2018 Next.dk

  • #11   19. feb 2018 En af de gamle drukvenner fra min ungdom fik hans Supra MK3 turbo for (husker det som 8-10.000) m.Kasko mens jeg måtte smide 8500 efter min 106 1.4xs. Grunden til hans billige forsikring var at faren var landmand og han snakkede med selvskabt og forklarede at gav de ikke en ennordeblig pris flyttede hans alt hans private og ervhervs aktiviter til et andet selskab...

  • #12   19. feb 2018 Jeg har Top Danmark.

    Jeg ringede til dem, og de kunne overføre min anncinitet til min søn, således at han startede ud med en årlig forsikring på 6200,-kr, og de kunne give ham månedelig betaling.
    Han ville så også tegne ulykkesforsikring og rejseforsikring.
    Og der var en klausul at forsikringen skulle tegnes senest en måned inden han flyttede hjemmefra, da han stod og skulle flytte.
    Så der gjorde vi sådan, han har en 2,0 liters bil.

    Selvfølgelig er det ikke ligeså billigt som mine egne biler, men det var da en start for ham, han tegnede ren ansvar, og jeg har fuld kasko på mine, til under det halve af hvad han skal give.
    Idag er han jo hurtigt længere nede.

    Jeg ved ikke om det ligger i at vi endnu ikke har gjort brug af vores egne forsikringe det kunne lade sig gøre, men det kan de vel se i deres data, og samtidig få et billede af hvor ansvarlig / uansvarlig man er.

    Vi forhørte først ved tryg forsikring, de ville have 24.000,-kr pr. år, for en simpel ansvar.
    Ligeledes var der mange herinde der skrev at ETU var en god og billig forsikring.
    Jeg ringede dem og kunne der få en forsikring til 9000,-kr til ham, og det valgte vi i første omgang, og der var præmien så det dobbelte da indbetalingskortet kom.
    De var ikke sådan til at bide skeer med, og var vanskelige at komme ud af, for de ville have man skulle betale hele beløbet før han kunne komme ud af det igen, og så ville de refundere istedet.
    Det var vi ikke intereseret i, og skrev til dem at forsikringen skulle afmeldes og at de skulle sende en opgørelse.
    Det gjorde de så ikke, og vi betalte heller ikke beløbet den først var på, men de registrede ham i RKI, og vi måtte en tur i retten hvor retten bestemte at han skulle betale for den forgangne tid der var gået, og regningen blev på knap 5000,-kr. for ca. 3 måneder inklusiv alt. Og der skal lige tilføjes at han aldrig har skrevet under på noget som helst.

    Så jeg har det sådan idag, at jeg vil hellere være tro overfor det selskab jeg har brugt i mange år, frem for at skifte for at kunne spare en hundredmand.


  • #13   19. feb 2018 Jeg gav 7000 om året ved topdanmark som 18 årig alka ville have 42.000 smiley for en getz

  • #15   19. feb 2018 For vores pige var det billigere at købe en ny microbil med forsikring igennem Citroen der kunne det sparede på forsikring betale næsten halvdelen af afdrag om året plus ejerafgift er noget mindre.
    Hvis han køber hos forhandler kan de ofte give nogle gode priser på forsikring også også på brugte biler


  • #16   19. feb 2018 #14

    Det er hvad jeg har oplevet.... Men vi kan også bare sige at jeg kommer med urigtige oplysninger hvis det er bedre... smiley

    Selvfølgelig kan man overføre anncinitet....

    Jeg har haft samme forskíkringsselskab i 35 år, jeg fik dengang også min fars anncinitet, hvor jeg stor som bruger, men det er ikke lovligt idag på samme måde.

    Et år efter jeg havde min første bil, skiftede jeg den, og tegnede min helt egen forsikring, og jeg skulle bare fortælle at jeg havde stået som bruger, og så havde jeg samme præmie som min far, på en kasko.
    Men det er også længe siden.

    Da jeg lærte min kone at kende og vi blev gift, havde hun ikke kørekort.
    Hun fik sin egen bil, og fik automatisk min anncinitet og samme præmie.
    Så selvfølgelig kan andre en jeg få min anccinitet.
    Jeg har ikke sagt at min søn fik samme præmiebetaling som jeg, men han fik den meget billigere end hvis han stor helt alene, men det indebar også at det blev gjort inden han flyttede hjemmefra.

    Det har nok også noget at gøre med vi ikke har haft skader, hverken på bil, hus, elektriske ting osv. (telefoner og pc, tv)

    Selvrisiko er også en anden ting i forhold til præmien.

    Vælger man en meget lav selvrisiko, så er præmien jo dyrer, kontra en høj selvrisiko.

    Hvis man i 6 år skal betale en høj præmie med lav selvrisiko, som kommer man ultimativt til at betale mere.
    Hvis du har en høj selvrisiko, og måske laver en enkelt skade som man er skyld i, så kan det stadig opveje hvad man betaler i præmie i de 6 år.

    Det afhænger jo også meget om man har kasko eller ansvar, og ikke mindst ens ansvarlighed.
    Bilen man vælger har jo også en betydning.

    Min søn har en bil jeg gav 8000,-kr. for, så i min optik skal man ikke betale det dobbelte eller tredobbelte af en bils værdi.
    Så kan man jo ligeså godt køber en nyere billigbil, for det er jo også afgifter ind over, både i grøn ejerafgift og afgift der er pålagt forsikringen.

    Men det kan da godt være at jeg skal stemples som en lille lyveprins....

    Man er jo nødt til at forhøre sig rundt omkring og starte med sin egen forsikring.

    Vi har lige skiftet en af bilerne ud, og har nu også valgt at få vejhjælp på den nye konebil, da jeg er blevet for gammel til at ligge og hente en bil, hvis der skulle ske noget uforudset.
    Vejhjælpen tegnede vi over forsikringen, og de ville give første år, til halv pris.
    De kom til at lave en fejl, og sendte en fund opkrævning, så ringede konen for at irettesætte dem, og de sagde så at vi ville få første år gratis på vejhjælpen.
    Konen snakkede så med dem om der var andet, og de kom ind på selvrisikoen, som blev sat ned på nul kroner, og det kostede så 60,-kr mere pr. år i præmie.
    Det samme fik vi så lavet på min motorcykkel, og den blev faktisk billigere end før, men her har jeg ikke valgt vejhjælp.
    Så selvfølgelig kan man da snakke med sin forsikring om mange ting.

    Jeg kender da en del der har forsikret deres cykler, mobiltelefoner osv. og det gør dem i mine øjne mere lemfældige, eller de gør det med fuldt overlæg.
    Har en nevø, der har købt en ny telefon på et tidspunkt, og den tegnede han ekstra forsikring på, og han og mange at hans bekendte har den opfattelse af at når de er tæt på de to år, forsikringen dækker, så smadre de telefonen og få dækket en ny, men en lille selvrisiko, og det er flere gange det er gjort.
    De er mere ligeglade om de lige taber en telefon til 8000,-kr, for de fåe jo bare en ny...

    Han kan så ikke forstå hvorfor hans forsikring på en bil med mindre motor er så meget dyrere end det min søn giver.
    Og selvfølgelig kan forsikringen se sådan en historik.

    Derfor har jeg den opfattelse..., men jeg påtvinger jo ikke dig at dele min opfattelse.


  • #18   19. feb 2018 Den står helt i hans navn inden han flyttede.
    Han præmie er lav men slet ikke så lav som min.
    Han tegnede ansvar med en selvrisiko på 6500,-kr.
    Men faktum er at det som TS skriver så betaler min søn ikke ret meget i forhold til TS søn's bud.


  • #19   19. feb 2018 Til dine sidste linjer, så har jeg ikke givet ham noget det har forsikringen.
    At præmien ikke er den samme, er vel også. hans alder.


  • #20   19. feb 2018 Du kan jo tage de aftaler som de forskellige bilmærker har med forsikringerne, burde jo heller ikke kunne gøre en forskel på to 18 årige.
    Det er jo også. aftaler.


  • #22   19. feb 2018 Det behøver jo ikke at være kaskoforsikring, mange skal jo give mere for en kaskoforsikring som 18 årig.
    Det bud vil fik ved tryg dengang, var kun ren ansvar.
    og jo virkelig bor på landet, og man kan jo også vælge hvor mange km man vil forsikres for.
    Mener de satte ham til det laveste man kunne få dengang. 14.000 km og år.
    Vores nye konebil kunne vi så for nylig sætte til 8000 km som minimum.
    Så de laver jo også om hele tiden.


  • #24   19. feb 2018 #7 Tillykke.. Du er ikke den eneste der kan det.

    Anyway OP skulderklap fordi du faktisk er ude i at hjælpe din søn på lovligvis i stedet for at prøve at snyde systemet. Mit bedste bud er at ringe rundt til de forskellige selskaber. Forsikringer er meget individuelt.

    Good luck.


  • #25   19. feb 2018 Man skal bare ringe rundt til SAMTLIGE forsikringsselskaber man kan komme tanke om, de fleste begår den fejl at tage den forsikring deres forældre har, for det MÅ jo være billigst men nej ring rundt ring rundt..

    jeg skulle give alt fra 8.000kr til 64.000kr da jeg skulle forsikre en 160hestes civic for mange år siden....


  • #26   19. feb 2018 Hey hør alm brand, mener jeg lå på omkring 9 tusinde med kasko. Det var en helt ny twingo da jeg var 19

  • #27   20. feb 2018 Jeg har købstædernes forsikring. Giver 6500 årligt for en 130 hk passat 3bg. Gav også kun 7500 årligt for en 1.8t 150hk.

    Jeg har haft bil i under et år smiley


  • Steffen  J
    Steffen J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #28   20. feb 2018 Min søn købte bil for 7mdr. siden, en Fiesta 1,4 fra 2005. Han er forsikret i GF, og giver 6900,- årligt, og efter et år falder prisen med 1000,-. Det var den billigste forsikring vi kunne finde.

  • #29   20. feb 2018 Pas på med at lade din søns bilforsikring stå i dit navn. Mange forsikringsselskaber gør det på den her måde idag
    Du skal give 5.000 om året i forsikring
    Din søn skal give 10.000.
    Han sætter den i dit navn betaler 5000 og laver et uheld. Så vil de gå ind og se han har betalt 5.000 og skulle reelt skulle have betalt 10.000, så dækker de og så bliver din søn sagsøgt for 50 procent af det de har dækket bagefter.


Kommentér på:
Forsikring af min søns bil

Annonce