{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.001 visninger | Oprettet:

Banken har taget bilen tilbage ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg havde en passat der stod til 220.000 -240.000 kr
Som banken har taget tilbage efter en beslaglægning hos politiet. Men eftersom det var bankens bil, der havde finanseret den. Så kunne de ikke beholde den. Men banken har solgt bilen til 83.000 kr på en aktion. Og sendt mig en restgæld på 166.000 kr ca.
Jeg er selvfølgelig ikke helt tilfreds. Bare afgiften havde givet et større beløb. Hvad kan jeg, og hvad bør jeg gøre i sådan en situation. ?

Når jeg taler med advokat kontoret fra santander, så er det som om ingen helt ved hvad der er sket.

What to do ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Banken har taget bilen tilbage ?
  • #1   24. apr 2018 Hvorfor er bilen blevet beslaglagt? smiley

  • #3   24. apr 2018 Hvis bilen er blevet beslaglagt, så er man nok et eller andet sted selv skyld i at man står i lort til halsen, og så må man betale hvad det koster....!! Men det er godt nok mange penge smiley

  • #4   24. apr 2018 Jeg blev anholdt i en større hashsag.. Og så ville politiet ha bilen. Og det forstår jeg godt smiley Men vi skrev under på at santander ejede bilen imens. Og de vandt den tilbage. Men er der ikke noget med at hvis de får bilen tilbage, så kan man et eller andet smiley

  • #5   24. apr 2018 Ja jeg taler jo heller ikke om at det ikke er min egen skyld smiley Men det måden det hele er gjort på der undre mig.

    Det som om der er lavet lidt fusk. Og bilen stod i min kærestes navn. Bla derfor de ikke kunne tage bilen.


  • #8   24. apr 2018 Det lyder til at der er handlet helt efter bogen.
    At bilen ikke har indbragt mere på auktion er bare uheldigt.

    Banken gider ikke bruge en masse energi på at sælge bilen "rigtigt" den bliver bare skudt på auktion og så det bare ærgerligt hvis den ikke indbringer nok, så må du betale differencen.

    Se på den lyse side, Politiet kunne have beholdt bilen, og så havde du stået tilbage med fuld gæld på bilen og ingen penge for en evt. auktion


  • #9   24. apr 2018 Ja, jeg må have fat i en advokat. Er også ret sikker på, at hvis de får bilen tilbage. Uden tvang. Så skal de selv hæfte for restgælden.

  • #10   24. apr 2018 Det er vel lige gyldigt hvis navn bilen står i?
    Det er hvis navn lånet står i der betyder noget.

    Banken har jo altid pant i bilen hvis der er et lån i den, og så har de jo altid råderet over den.

    Og det er klart at de vil have det ud af deres aktiv som de kan, derfor henter de den ved politiet for at sælge den på auktion


  • #12   24. apr 2018 Ok, det også hendes navn den stod i. Politiet lavede bare en fejl ved at holde på den pga sagen. Som var lidt lang. Og imens overdragede min kæreste bilen tilbage til santander. Det var ikke som tvang eller noget. Det var helt normalt. Og imens ville santander så have bilen tilbage fra politiet,.

  • #13   24. apr 2018 Jeg tror ikke du skal regne med at der er noget at komme efter

  • #14   24. apr 2018 ja det var ejendomsforbehold i bilen jeg tænkte på. og ja i sidste ende betaler jeg selvfølgelig bare. Men det bare måden de har været på hele vejen. bad også om at få alt afvide ang aktion osv. Så vi selv kunne være der.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #15   24. apr 2018 Hmm,hvorfor sender din bank en "restgæld på 166.000 kr ca" til dig når det ikke er din bil ?

  • #16   24. apr 2018 Carsten T.
    Nej det kan godt være. Men det giver ikke mening at en bil blir solgt så billigt. Og ingen ved noget. Følger selv med på samme aktioner, og jeg er da aldrig så heldig at vi kan købe så billige biler. smiley Selv samme aktion side.


  • #17   24. apr 2018 Hvis ikke der var ejer forbehold i finansieringen, så hænger din kæreste på den.

    Men hvorfor aflevere den tilbage?


  • #18   24. apr 2018 RSP ok sendt til min kæreste smiley

  • #19   24. apr 2018 Kent R. jeg sad i en arrest og kunne ikk helt følge med i hvad der skete. Og min kæreste talte med banken og satte dem ind i sagen. Et advokat kontor fra Santander gik ind i sagen, og sagde bare rolig den fikser vi. Og du skal bare overdrage ejerskabet tilbage til os. Og så gik de igang med at få bilen tilbage. Så den stod i en grå zone noget tid. Min kæreste havde ikke brug for så stor en bil alene.
    Men hun skulle nok have haft egen advokat ind over og ikke deres.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #20   24. apr 2018 Ok,ja så giver det lidt mere mening.
    Mht auktioner,så har jeg før været til auktioner for beslaglagte biler og der bliver de solgt til helt andre priser end "normale" auktioner.


  • #21   24. apr 2018 RSP 36.
    Det kan selvfølgelig give lidt mening. Så havde jeg gerne købt den selv, og solgt den igen smiley
    Ja der er sikkert ikke så meget at gører. Jeg må acceptere at jeg er bagud på point i forholdet, betale gælden hurtigt og handle/vaske tøj de næste mange år. Så der er balance igen smiley


  • #22   24. apr 2018 Hov fik vidst ikke sendt, før du havde skrevet at der var ejendomsforbehold smiley

    Men det er nu nok en kontraktmæssigt spidsfindighed, for at slippe ud af gælden ved og aflevere bilen tilbage, skal man misvedligeholde sin gældsforpligtigelse og beviseligt ikke kunne betale mere, f.eks hvis man mister sit job etc.

    Alt andet er jo bare og aflevere bilen tilbage også må man selv æde restgælden. Man kan jo ikke bare købe en bil også fortryde et pr år senere, også aflevere bilen.
    Det jo for at beskytte finanseringsfolkene mod tab.

    Men ja du har da ret i at det træls med så lav en pris, men mon ikke der lidt gebyre oveni på aktionen, til auktionshuset.
    Så bilen har nok kostet en smule over 100.000kr, desuden køber man den jo uden garanti, så derfor skal der jo osse være plads til at det er en “lortebil” for køberen om det er en privat eller forhandler.


  • #23   24. apr 2018 Jeg har nu oplevet en del biler blive solgt ret billigt på auktion, når det er tvangssalg uden papirer og uden eller kun med en nøgle, selvom det er muligt at få bilen omregistreret til købes navn med de papirer man får udleveret hos auktionshuset er det besværligt og noget mange ikke gider smiley Ligeledes kan det være små dyrt at få lavet nye nøgler alt efter hvilken bil, men det er stadig et lave bud men sådan kan det jo gå

    Som ved alkohol kørsel med promille over 2 hvor de kan tage bilen uanset hvem der ejer den er der måske noget de kan bruge hvis man er i besiddelse af mange stoffer, jeg ved det ikke men det bør en jurist af en art kunne finde ud af smiley


  • #24   24. apr 2018 Følger lige...
    Hvilken passat er der tale om?


  • #25   24. apr 2018 Har du lige købt en billigt Kasper? smiley

  • #26   24. apr 2018 Dog ikke, bare nysgerrig over hvilken passat der er 220-240k værd idag smiley

  • #27   24. apr 2018 Kent R. Ja der var misvedligeholde på en 5 mdr. Men hun har jo desværre været ramt af hele situationen og kan ikke finde overdragelses papiret. Og Jeg kunne forestille mig at det nok er en fin overdragelse til deres fordel smiley Og så er det nok som det er.

    RSP: Den blev ikke solgt som beslaglagt. Den blev bare solgt på auktion.


  • #28   24. apr 2018 Kasper Sådan en her.
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/passat/20-tdi-170-highline-dsg-4m-4d/3320714
    Med fuldpakke i al udstyr. Men Om den så stod til 180.000 eller 200.000.
    Så virker det stadig meget meget uheldigt. fra 2012 og havde kørt 120.000 km


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #29   24. apr 2018 Mht ,ejendomsforbehold,restgæld,auktion osv osv.
    Mon ikke banken har et eller andet skrevet med småt der betyder at hvis bilen er blevet beslaglagt i forbindelse med forbrydelser,så er alle dine "rettigheder" fejet af bordet og de kan gøre hvad de vil.
    Bilen har vel ikke kun været beslaglagt fordi politiet synes den havde nogen flotte fælge smiley


  • #31   24. apr 2018 først må politi ikke konfiskere en bil der belånt.
    så lad os sige du har udbetalt 20% af bilen ved køb, kan du i princippet lade handel gå tilbage. men du mister de 20% + alle betalinger.

    du skal have fat i en advokat, da der er sket en fejl her.


  • #32   24. apr 2018 Hvorfor må Politiet ikke konfiskere en bil der er belånt? smiley
    Det er stort set ALLE biler, det tror jeg simpelthen ikke på

    Så skal rocker typer bare sørge for at der er gæld i deres biler så kan Politiet ikke røre dem? Nej vej?


  • #34   24. apr 2018 copycat. brug nu lige google i 2 sekunder, så bliver du mere kloger. så behøver du ikke at gætte eller tro noget

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #35   24. apr 2018 I landsretten blev det for et par år siden afgjort at beslaglagte biler skal udleveres til kreditor efter endt undersøgelse eller evt betale værdiforringelse.
    Så jo,de kan godt beslaglægge en bil med ejendomsforbehold.
    http://dk.delacour.dk/nyheder/2013/oktober/politiets-pligt-til-at-udlevere-beslaglagt-bil-til-kreditor/
    Frilev og Paddys,kan i ikke lige ligge et eller andet op der beviser det modsatte ?
    Bare så vi ikke bliver "dum og irriteret af folks kommentarer herinde"...


  • #36   24. apr 2018

    profilbillede
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #38   24. apr 2018 "Hvis der er ejendomsforbehold, så kan politiet ikke beslaglægge bilen." ???????????
    Var det ikke dig der skrev det ???


  • #39   24. apr 2018 Se det på den lyse side. Hvis du har solgt så meget hash at du kommer ind og sidde for det, så burde der nok også være de "håndøre" til at betale restgælden smiley ..

    Anyway. Vi kan være nok så kloge her på BG, jeg ville som andre også nævner rive fat i en dygtig advokat og bede ham kigge på sagen. OGSÅ selvom nogen mener der ikke er noget at komme efter.


  • #40   24. apr 2018 Kan godt forstå du er utilfreds. Få en god advokat, hvis det nu ikke skulle hjælpe.. så få en god afdrag,s ordningen, på 50 kr om md. smiley

  • #42   24. apr 2018 Men de beslaglagde den jo trods alt smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #44   24. apr 2018 Har aldrig skrevet at politiet fik bilen,beslaglæggelse er noget helt andet.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #46   24. apr 2018 Ja selvfølgelig smiley

  • #47   24. apr 2018 Er i så også enige om at det der er sket er helt efter bogen?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #48   24. apr 2018 Jeg tror vi blev enige om at nogen mennesker ved en ting helt sikkert indtil de ved det modsatte helt sikkert smiley

  • #49   24. apr 2018 haha det er sjovt fordi det er sandt smiley

  • #51   24. apr 2018 Jo de kan sagtens tage en andens bil smiley

    Ligesom hvis du låner din venindes bil og du bliver snuppet for 3.gang for spritkørsel uden kørekort.
    Så mister din veninde sin bil, bare ærgerligt sunny boy, det skulle hun have tænkt på inden hun lånte sit køretøj ud til en sut


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #52   24. apr 2018 Endnu mere sjovt at den eneste der skriver at man bliver dum og irriteret af folks kommentarer herinde er den eneste der bliver ved med at diskutere mod kendsgerninger og endda diskuterer med sig selv...
    BG i en nøddeskal.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #53   24. apr 2018 Frilev,hvorfor blive ved med at skrive ting der ikke passer ?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #56   24. apr 2018 Henrik,ved godt det er en lang tråd,men gå ind og se de 5-10 første indlæg,det her er meget mere end bare lige aflevere bilen tilbage.
    Plus den er allerede solgt igen...


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #57   24. apr 2018 Frilev, "De kan jo ikke tage en andens bil..." ???

  • #58   24. apr 2018 Frilev

    Du er gået fra at være meget sikker på at de ikke kunne til nu at sige at du ikke ved det...


  • #61   24. apr 2018 Så lad være med at påstå ting som ikke passer?

    Du ligger jo ud med at sige at man ikke kan beslaglægge bilen uden visse forhold osv. og det er direkte løgn.
    Og da Paddy siger
    "copycat. brug nu lige google i 2 sekunder, så bliver du mere kloger. så behøver du ikke at gætte eller tro noget"
    Erklære du dig enig med ham, selvom det han skriver OGSÅ er forkert

    og sådan kunne jeg blive ved.

    Der er ingen der fordrejer det du skriver, det er dig selv der skriver det.

    At du har ændret mening er fair nok, men stå da ved at du udtaler dig i starten om noget du ingen forstand har på


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #62   24. apr 2018 Nej jeg læser bare hvad du skriver.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #63   24. apr 2018 Carsten,der er nok en god grund til at der er en smiley i slutningen af #30.
    Har en meget lille mistanke om at der er en i denne tråd der kun skriver for at diskutere...


  • #64   24. apr 2018 Hvad insinuere du? at Frilev kun er her for at være på tværs??

    Neeeeej daaa smiley



  • #65   24. apr 2018 Fed deal for ham der købte den smiley hvorfor blev den beslaglagt?

  • #66   24. apr 2018 Dice

    Det står i tråden, han blev bustet i en større narko sag smiley


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #67   24. apr 2018 Nej du har nok ret,troede også at "hun" var til amerikanerbiler host host,men der tager jeg nok også fejl... smiley

  • #68   24. apr 2018

    profilbillede
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #69   24. apr 2018 Yes sir,og en hellcat tak smiley

  • #70   24. apr 2018 Carsten og RSP a pros pros at holde diskussionen igang ved at diskuttere med sig selv .. I gør det godt drenge smiley ..

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #71   24. apr 2018 Hvor har jeg diskuteret med mig selv ?

  • #72   24. apr 2018 Diceman det står i toppen smiley Men ja fedt for ham, jeg havde selv købt den hvis jeg havde fået chancen smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #73   24. apr 2018 Ja der er nok en der har fået en billig bil.

  • #74   24. apr 2018 Christian K

    Det vil jeg også gerne have uddybet?
    Jeg bliver beskyldt for at være dum og tage fejl. og jeg forsvare mig bare. Hvad er der galt i det?


  • #75   24. apr 2018 +1 til advokat. Fandme surt.

    Husk at komme med en update.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #76   24. apr 2018 Jeg ville nok starte med at kigge lånevilkår igennem.

  • #77   24. apr 2018 Rsp 36 har du købt et andet tastatur ?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #78   24. apr 2018 Andet tastatur ?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #79   24. apr 2018 Hey,ved hvad du mener,nej er foran pc'en smiley

  • #80   24. apr 2018 Man skulle nok have været der..

  • #81   24. apr 2018 Hvorfor har beslaglæggelse af Politiet noget at gøre med at en del af gælden er modregnet som han skriver.
    Altså modregnet ved Santander / banken.
    Politiet beslaglægger vel ting for at få penge ind.
    Til evt. afgifter og bøder og regninger.
    Jeg kan ikke lige se sammenhængen, da han jo også skriver at afdrag er udeblev i 5 måneder.
    Der er vel derfor Santander har været behjælpelig med at få bilen udleveret.
    At den står i kærestens navn, gør jo ikke at han slipper for den gæld han har under skrevet.
    Og mig bekendt kan man ikke uden samtykke overdrage gæld til andre.

    Hvilken berettigelse har kæresten til at snakke og forhandle med Santander, når gælden ikke er hendes men trådstarters.

    Ja jeg låner aldrig penge selv, men syntes det lyder mere speget end røget.


  • #82   24. apr 2018 Hej buggi Boy.

    Bilen er købt i min kærestes navn. Altså hun ejer den og har fået den finanseret af santander. Hun lagde 100k i udbetaling selv. Politiet tager bilen, min kæreste har kontakt med santander der godt vil hjælpe og få bilen tilbage. Og imens er der henstand på afbetalingen. Det hele sker hen over 5 mdr. og min kæreste skriver under på at santander får bilen tilbage. Og på den måde går de ind og vil have den udleveret fra politiet. Da værdien jo vil falde med tiden. Det hele går som det skal. Santander er utrolig søde, lige indtil de har bilen så slutter kontakten og det næste vi hører er 3 linier på et brev. Bilen er solgt til 83.000 du har en restgæld på 166.000. Jeg har ikke skrevet under på nogle gæld. Men det er mig der har taget over med kontakten til advokaterne fra santander. Men egentlig har jeg intet med bilen at gøre.

    Så gælden er ikke min, men hendes. og bilen var hendes. Og selvf derfor hun kan overdrage den tilbage til santander.


  • #83   24. apr 2018 Fik bare den opfattelse at lånet var dit
    Hvis i har en aftale om henstand, kan jeg ikke se hvorfor de kan sælge bilen, med mindre fogedretten er inde over.
    Men hvis har i accepteret det, så har i nok kun gælden tilbage nu.


  • #84   24. apr 2018 De kan sælge den fordi min kæreste skrev under på de fik den tilbage.

  • #85   24. apr 2018 Endnu engang så har din kæreste indgået aftale om at aflevere bilen.
    Og at hun har fået henstand, betyder jo at gælden ikke er misvedligeholdt.
    Der i stedet indgået aftale om at stoppe betalingerne.

    Endnu engang så har hun ikke opfyldt "kravene" for at kunne gøre brug af ejendomsforbeholdet.
    Santander bank har helt sikkert tingene på deres side, ellers ville bestemt ikke gøre som de har gjort.


  • #86   24. apr 2018 Men jeg får en jurist på, og så må vi se hvad de siger. Synes bare det er en fræk måde at gøre det på. Det skal gå ordentligt til.

  • #87   24. apr 2018 Kent R. Nej du har nok ret. Men det stadig en fræk måde smiley
    Det må være lærerpenge. Og så smutter hun ihvertfald ikk indtil jeg har betalt hendes gæld smiley Tak for hjælp og råd osv. God dag. Jeg vender tilbage om hvad der sker.


  • #89   24. apr 2018 Det jo altid et spørgsmål om at formulere tingene rigtigt.

    Og Santander vil da hellere "misforstå" tingene og tage bilen tilbage så hun hænger på gælden, end og sælge den også tabe rest gælden.

    Men ja det er surt.
    Men forstår nu ikke hvorfor hun overhovedet ville af med bilen?
    Hun har måske ikke råd hvis du er inde?


  • #90   24. apr 2018 1 du blevet taget i en hash sag , 2 er din kæreste skulle aldrig have skrevet de parpirer under , 3 de beslaglægger den jo nok fordi de har ment de kunne beholde den , 3 henstand , ja når regningerne ikke bliver betalt, så vil de mere end gerne have bilen tilbage, det ulempen ved at låne penge til en som sælger/rykker hash , det værste er så det går ud over din kæreste økonomisk , meeen hun har nok nydt lidt af den anden etniske inkomst smiley

  • #91   24. apr 2018 Kent R. Nej det kunne hun ikke desværre. Og ideen var jo at banken fik bilen og den blev solgt. Ikke at det skulle gå sådan her. Så kunne vi selv have fået bilen tilbage. og solgt den selv. Det var fordi de skulle hjælpe smiley Men ja det var en dum fejl.

    Serskan S.

    Tak for din mening smiley


  • #92   24. apr 2018 Du blev ikke taget i bilen påvirket smiley

    Eller i bilen med hash på dig ?


  • #93   24. apr 2018 Kent R.

    Hehe nej jeg ryger ikke selv smiley og nej jeg havde heller ikke noget med selve hashen at gøre. Men det en længere historie smiley



  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #94   24. apr 2018 Der er en bruger herinde der arbejder i en bank,han beskrev engang hvordan man slipper ud af en lignende situation.
    Jeg mener det var noget med at man skulle dokumentere at man ikke længere havde råd til afdragene.Banken kunne derefter godtage at man tilbageleverede bilen og at gælden herefter var ude af verden.
    Har i alt det på skrift så er det nok ikke gået ordentligt til,har i det ikke på skrift så er det nok gået ordentligt til.


  • #95   24. apr 2018 Hehe okay smiley

    Så du uskyldig smiley

    Og som rps skriver så det nogenlunde sådan det skulle være foregået, man skal bevise man ikke kan betale.


  • #96   24. apr 2018 Hvor bliver de auktioner holdt henne, hold da op det var billigt.

  • #97   24. apr 2018 Der er tvangssalg hver onsdag i Ringsted, der er også salg af gamle politikøretøjer osv smiley
    Biler der er Tilmeldt i god tid kan ses på bilauktion.dk men en del kommer først på dagen smiley Arbejder hver onsdag så har ikke selv været deroppe men der er heltsikkert andre steder også


  • #98   24. apr 2018 fedt, måske burde man tage et kig forbi. Sådan en passat til de penge er da gratis.

  • #99   24. apr 2018 Kan anbefale at spise på ferdinands bøfhus i Nørregade så smiley De er rated som det bedste spisested i DK på trustpilot osv og er altid virkelig godt smiley

  • #100   24. apr 2018 Norbit jeg skal da selv der ud og købe nye biler smiley

  • #101   24. apr 2018 Jeg tror ikke på, at det salg er gået ærligt for sig. Santander har en køber, som de samarbejder med. Desuden mener jeg , at ting købt på afbetaling til enhver tid kan returneres i rimelig stand, og dermed slette restgælden (købeloven), men jeg er ikke sikker. (Jeg tror faktisk også, at alle kan spørge forbrugerådet om købeloven). Det er en god ide at få en advokat på.

  • #102   24. apr 2018 Hvis Santander regnes for og være en bank, et alt gået rigtigt for sig.
    Plus som jeg har skrevet før så skal opfyldevise krav.

    http://www.budgethuset.dk/returner-din-bil-kobt-pa-afbetaling-uden-at-skylde-en-krone/


  • #103   25. apr 2018 Har også oplevet nogen som havde en bil på auktion og finansieret af Santander, de fik ikke en skid for den, de kunne ikke betale afdragene, salgsprisen var vel 30-35 og den gik for 10-12.
    Aftalte med dem at jeg skulle byde med pr telefon, men den var solgt, sikkert en af de ansattes afkom som skulle have en billig bil.


  • #105   25. apr 2018 Arg der vidst intet odiøst i at en bil på aktion, sælges en del under markedsprisen.

    Der jo omkostninger og risiko forbundet med det, især hvis det en forhandler der skal sælge den videre.


  • #106   25. apr 2018 "Solgt på auktion" Det er jo bare ord. Hvilken auktion? og dokumentation? Jeg tror så bare ikke på Santander. Det er oplevet før fra advokater og banker, at de anvender endog meget alternative kanaler så som familie og stråmænd.

  • #107   25. apr 2018 Jeg ville sku gerne til en af de auktioner. Desværre tror jeg ikke på at Santander har sendt den på auktion. Tror blot det er noget de "giver dig for bilen" og sælger den for over det dobbelte.
    Finansieringsselvskaber tjener da godt på sådanne tricks. Derfor hellere have pengene klar og købe på beløbet.


  • #108   25. apr 2018 #107 nå ja fordi alle har jo 2 - 300.000 på kontoen til køb af bil smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #109   25. apr 2018 http://nyheder.tv2.dk/penge/2017-01-03-danskerne-slaar-alle-rekorder-aldrig-har-vi-haft-saa-mange-penge-i-banken

    Hvis man fjerner spædbørn og folk på overførelsesindkomst så det tæt på.


  • #110   25. apr 2018 Jeg tror nu de fleste kun har gæld i banken

  • #111   25. apr 2018 Arg der nu nok ikke synderligt meget fusk ved det, og mon ikke Santander og alle andre finansierings selskaber har en måde og komme af med bilerne på.

    De jo heller ikke interesseret i og have masser af biler stående qua den lave pris.

    Jeg har selv været med til og hente landbrugsmaskiner på mit gamle arbejde.
    Du maskiner blev osse solgt til den første og bedste.
    Det koster osse og have sådan noget stående to tre måneder.


  • #112   26. apr 2018 Jeg må indrømme at jeg selv tror der er lavet noget fusk. og mest fordi santander ikke selv ved noget om sagen. andet end det er et advokat kontor dreist der tager sig af det. og når jeg taler med dem, så ved de intet og det er santander der skal sende sagen til dem. Og det er dreist der gerne skulle ligge inde med hele sagen siger de fra santander. Og det eneste jeg har fået er en tabel fra excel på 4 linier. som intet siger om andet end hvor den stod opbevaret. grunden til at jeg reagere, er selvf fordi jeg fornemmer der er noget lusk. har fat i advokat nu og klagenævn. Er med på en bil kan blive solgt til en god pris osv osv. Men der er noget galt siden ingen ved noget andet end et beløb. og svaret var nå men den har nok kørt mange km så. nej ca 120.000. Men jeg giver lyd når jeg har fået flere svar smiley

  • #113   27. apr 2018 Men der er osse det i det, at Santander er en bank/finanserings selskab, og du kan være helt sikker på de har, helt fast regler/vedtægter for hvordan sådanne sager håndteres.
    Og derfor sælges bilen straks, gennem deres advokat på aktion.

    Netop fordi de er en bank/finanseringselskab og IKKE bilforhandler eller hvad de nu finansiere.

    Tænkt sig alt det lort de kunne få til og stå med, hvis bare nogen få % af deres kunder gjorde det hver uge.
    Der helt sikkert i regnet “tab” på den konto, og selvom det lyder mærkeligt, så det helt sikkert en hverdags ting ved dem, og ikke noget de bruger en masse tid på, fordi det alligevel er tab for dem.


  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 46
    #114   27. apr 2018 Hvis du har købt bilen på blankolån (altså uden at Santander har taget pant i bilen), som de nogle gange gør, så KAN Santander ikke tage bilen tilbage og heller ikke sælge den på dine vegne.
    Jeg havde selv sådan et lån hos dem.

    Men det stiller dig jo ikke bedre, for hvis politiet tager bilen, hænger du på hele gælden.

    Du kan, hvis de har ret til at sælge bilen, eller politiet har, ikke stille NOGEN FORM for krav om mindstepris. Du er selvforskyldt.


  • #115   29. apr 2018 På hvilken aktion er den blevet solgt på ? hvem har stået for det ?

  • #116   30. apr 2018 #108; Det er heller ikke alle der behøver at have 2-300.000 på kontoen. Jeg er ret ligeglad med din konto eksempelvis. smiley
    Latterlig kommentar du kommer med forresten.


  • #117   1. maj 2018 Ny bliver jeg nysgerrig, hvorfor synes du den er mere latterlig end din Jeppe K kommentar ? smiley .. Det jo helt fair at du hellere vil spare op og købe kontant. Havde jeg muligheden ville jeg da gøre det samme. Men nu er det jo ikke alle der kan eller vil vente på de får sparet op, hvortil finansieringsselskaberne jo er et godt alternativ.

  • #118   1. maj 2018 Det er jo ikke realistisk at spare op og købe en bil til et stort beløb kontant.
    Så vil jeg da hellere låne til den og køre i den og nyde den imens jeg "spare op" smiley


Kommentér på:
Banken har taget bilen tilbage ?

Annonce