{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Fejl i forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige fået min første bil og fået den forsikret men da jeg fik papirerne på forsrking så stod der den kun har 63hk men den har 110hk ved godt det er meget af en nybegynder men det står selv på deres side det er en 110hk. Men min forsikring er mega billige lige nu er det ulovligt at køre med det sådan

Kommentarer på:  Fejl i forsikring
  • #1   11. maj Jeg ville henvende mig til forsikringen, de må have svaret på det spørgsmål

• #2   11. maj Jeg er bare bange for den bliver mega dyr

• #3   11. maj Den vil nok stige. Så betal regningen og ring der efter til dem og sige du er blevet klar over det.måske de villige til at arbejde lidt med prisen så.

• #4   11. maj Jeg har lige tegnet den i mandags såden er ikke trådt i kæft i nu men er udeboende på SU så det er begrænset hvor meget jeg har råd til og bilen var en gave... men han der tegnet den inde fra selvskabte vidste godt det var en 1.6 og den har 110hk så derfor er jeg bange for at ringe ind hvis nu det var en særlig handel han havde givet mig...

• #5   11. maj udnyt da chancen , det er deres fejl så du kan ikke blivet bonget for noget. når de selv opdager fejlen så skal de nok ændre, men indtil da så vær glad for at du betaler mindre!

• #6   11. maj Er ikke ulovligt da du tydeligvis ikke har handlet i ond tro - men du har selvfølgelig pligt til at oplyse dem om deres fejl når du har opdaget det - ellers er det ulovligt

• #7   11. maj Det er DIT ansvar at det der står i policen er rigtigt, det er IKKE nemmere at få tilgivelse end tilladelse når vi snakker forsikringer. laver du en skade er der al mulig chance for at de kun betaler det de skal forholdsmæssigt i forhold til den forsikring du burde have haft.
    Hold dem op på deres oprindelige tilbud og håb den ikke stiger akt fir meget, som sagt det er dit ansvar at alle data er korrekte

• #8   11. maj hvis vi siger han glemmer det og ikke har ''set'' det og ikke reagere på det , så kan de ikke gøre noget ved det. det er deres fejl. og vil helt klart udnytte det, da de forsikringer er nogle djævle der ikke mangler penge. har gået og ventet 2 år på min sag efter piskesmæld, og forsikringen trækker den mere og mere ud. så vil helt klart herfra sige, du har ikke set og hørt noget , kør din bil og lad vær at tænk på det, der sker der ikke noget :=)

• #9   11. maj Da jeg snakket med ham sælgelern sagde jeg det var en Peugeot 206 1.6 sport og han havde min nummer plade og har selv prøvet at beramme det inde på deres side men der er den 14000 om året og det han har sat den til er 7000 om året så det jo næsten det halve jeg spare

• #10   11. maj Det er dit ansvar, at de ting der vedrøer dig, er korrekte i policen.

• #11   11. maj Mathias der sker ikke noget jeg har arbejdet som konsulent for et forsikrings selskab, det er deres ansvar at der står det korrekte. for hvis du oplyser nummerpladen til dem så står alt hvor mange kw eller hk. så du har ikke lavet nogen fejl , det er ham eller hendes som har lavet en fejl.

• #12   11. maj når de spørger dig hvilken bil er det og du så siger det er en peugeot 206 1.6 sport så kan den kun have 110 hk, så det er en fejl fra deres side. nu handler det om , vil du oplyse det og betale mere eller vil du bare køre rundt og glemme at de har lavet en fejl og betale mindre. det handler om hvem du er og hvordan du tænker, men personligt så vil jeg skide på de der forsikringselskaber de er kun ude efter dine penge, men vil ikke udbetale når det kommer til stykker. de trækker ihvertfald ud så længe som muligt. der kan ikke ske dig noget som helst , andet end at hvis de finder ud af at de har lavet den fejl, så kontakter de dig og laver det om , så kommer du evt til at betale lidt mere.

• #13   11. maj Forsikringsftaleloven § 4. “Har forsikringstageren ved forsikringens tegning svigagtig givet urigtig oplysning om eller fortiet en omstændighed, som må antages at være af betydning for selskabet, er aftalen ikke bindende for dette. Det samme gælder, hvis hans forhold i øvrigt har været af en sådan art, at det ville stride mod almindelig hæderlighed at gøre aftalen gældende.”

“Fortiet en omstændighed”

Er helt sikker på, du får en hær af jurister efter dig. Det ville være en dyr omgang, hvis du laver en skade, og forsikringsselskabet kun vil dække f.ex 57% af skaden.

• #14   11. maj ja lige præcis, han kan jo bare slette dette indlæg og glemme alt om det. ingen her inde kan bevise at han har fortiet noget som helst, det vil forsikringen heller ikke for den sags skyld.

• #15   11. maj han har oplyst det han skulle og det er DERES ansvar at alt så står derefter.
    når en forsikrings mand ringer og spørger om hvilken bil du har eller evt nummerplade , så har du gjort dit. de kan ikke forlange mere end det.

• #16   11. maj jeg vil til enhver tid udnytte ikke at skulle betale en øre til dem. i forvejen er vores biler dyre og reg.afgift som ingen steder i verden. så skal forsikringen også koste 14000 for en skide peugeot 206. de er 'de rigtige' mafia af samfundet , ikke dem som går og hænger ud ved nørrebro eller i gellerup.

• #17   11. maj Du kan mene og sige hvad du vil.... men det er forsikringstageren ansvar og pligt at sikre sig at alle oplysninger er korrekte, det står højt og larmende i forsikringstilbudet og nok også et sted i betingelserne.

Det er direkte idiotisk ikke at sikre at alt er korrekt, og det er det ikke her, det er jo åbenbart så tydeligt at trådstarter har set det.
    Ring til forsikringen

• #18   11. maj Bjørn. du har ondt i røven over at du ikke får chancen for at betale halvdelen af din forsikring, FUCK JANTELOVEN, hader typer som dig, det er så tydeligt at se . hvis det var dig selv så havde du 100% hold din kæft og lad vær sagt noget til nogen, drengen er 19 år og self, spørg han om råd fordi han tror at han kan blive bonget for det . MEN DET KAN HAN IKKE. hvis han bare holder sin kæft og ikke siger noget så sker der INTET. han har oplyst alt det han skulle, det er deres ansvar at spørge om info, det er skuda ikke kunden der skal ringe og sige efterfølgende ja du har sku udfyldt min forsikring forkert, og i det her tilfælde så betyder det intet for en skade så synes han skal holde kæft og spare de 7000 årligt , det vil jeg med glæde selv gøre til hver en tid . GOD AFTEN OG WEEKEND HERFRA

• #19   11. maj #18
    Tak i lige måde...

• #20   11. maj Vent og se hvad Easy on siger han er sikkert på om lidt.

Havde selv blot bare kørt videre

• #21   11. maj Mange tak for jeres svar tak fordi i kom med jeres syns punkter og råd

• Finn J
    Finn J Online Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 2.387
    #23   11. maj står der ikke ordret i papirer at det er en Peugeot 206 1.6 sport ?

• #26   11. maj #18
    Hvad er det for gang ævl der væltede ud der, jantelov, jeg har ondt i røven og du hader "typer" som mig.
    Prøv nu at hold dig til fakta, og tal for øvrigt pænt, der står i alle tilbud at oplysninger skal kontrolleres om de er korrekte, det har han gjort og det er de ikke, prøv selv at gætte hvad det næste er han skal gøre..... Ring til det forbanded selskab, forsikringer er ikke noget hvor man spørger om tilgivelse, lige meget hvad er han ikke korrekt forsikret og så er den ikke længere, og kan du ikke tale pænt behøver du ikke svare.....

• #28   12. maj Det er sgu forsikringstagerens ansvar at de ting man har forsikret passer til policen.

• #31   12. maj Easy4 - YOLO (You Only Live Online)...

• #32   12. maj Easy træk vejret

• #33   12. maj Jeg vil kun kysse med dig Easy4

• #34   12. maj Vil også kun kysse hvis Team Easy er med.

• #36   12. maj Easy4: er det dig Christian? Ham med den røde ford bumsen

• #38   12. maj Føj hvem gider at kysse med dig man.. Jeg ved du er en vi kender

• #40   12. maj *får

• #41   12. maj Uanset hvad så er det da ualmindelig dårlig stil og meget amatøragtigt, at de sågar får oplyst nummerpladen på bilen, og så end ikke magter at give dig en pris hhv. udstede en police på den "rigtige" bil

Mht. ond eller god tro: Hvad hvis nu det havde været faster Oda på 82, som skulle have bilen forsikret? Hun ved typisk, at bilen har en motor og 4 hjul og så ved hun ikke særlig meget mere om sin bil. Og hun ved da SLET ikke, om den har 63 eller 110 hk. Jeg kender sågar indtil flere mænd, der ikke har en anelse om, hvor mange heste deres bil har

Jeg er i sagens natur ikke jurist, og skal derfor ikke gøre mig klog på - rent juridisk - hvad der vil ske, såfremt der kommer en skade, og de finder ud af, at der ligger en anden motor i bilen, ift. hvad de troede.

Men jeg vil umiddelbart mene, at det er deres problem - henset til at du har oplyst dem nummerpladen på bilen.

• #44   12. maj Jeg oplyste min nummer plade og der er ikke lagt anden moter i

• #45   12. maj Hvorfor ikke bare få styr på det? du vil vel godt have de betaler fuld pris, hvis du skal dækkes?!
    -alt andet er en snylter mentalitet...

• #46   12. maj #44 - Hvis det er min kommentar du henviser til, så mente jeg ikke, at du har lagt en anden motor i. Jeg mente, at jeg ikke er helt klar over, hvad konsekvensen vil være i en eventuel skadessituation, hvor den aktuelle motorstørrelse ikke stemmer overens med hvad de (ved en fejl) har anført i policen.

• #47   13. maj Alt andet end HK passer i policen og jeg ved ikke med dig von z men jeg har ikke 14000 om året til bilforsikring fordi de tager overpriser

• #48   13. maj Du burde nok ikke have bil, hvis du ikke engang har penge til at forsikre den.

• #49   13. maj Da jeg fik min Amazone ringede jeg ind til Alka hvor jeg havde min 940 turbo forsikret i forvejen og blev noget overrasket over at skulle betale en del mere for Ama’en.. spurgte hvordan det hang sammen at den skulle være dyrere end den anden med turbo og over dobbelt så mange heste og det kunne de så ikke svare på med det samme, men ringede tilbage og fortalte mig at det var en fejl i prisen på min nuværende forsikring og 940’eren egentligt skulle koste mig langt mere end jeg gav, de kunne dog ikke gøre noget ved det da det var deres fejl, men havde jeg afmeldt den og forsikret igen ville jeg få en helt anden og meget dyrere pris

• #50   13. maj #48 jeg er ved at uddanne mig og bor for mig selv og den bil er den enste vej til at nå ind til Odense uden jeg skal sidde i 1-2 timer i en bus vær dag

• #51   13. maj Troller du, eller er du bare uintelligent?
    Prisen på forsikring hænger ikke sammen med din økonomiske situation...

• #52   13. maj Jeg har en aftale med min far at han betaler 50% af den da han ville give mig bilen fordi han vil hjælpe mig med at få min uddanlse

• #54   13. maj Hvis det er så stort et problem, havde du jo nok købt en 107, en Alto e.l.

Den koster ikke meget at forsikre.

• #55   13. maj Jeg havde ikke ret meget at vælge mellem fordi jeg havde kun 7000 at vælge for

• #56   13. maj Du skulle nok have undersøgt, om du har råd til faste omkostninger, inden du købte.

Jeg kan godt høre, der bliver talt godt for din syge moster, men jeg garanterer dig for, at deres jurister er skarpe på dette, og jeg er næsten sikker på, de har principielle afgørelser, der taler i deres favør.

Gør hvad du vil, men jeg er 100% sikker på, at der bliver stillet regres til dig, hvis du er skyld i en ulykke.

Tillykke med den nye bil.

• #57   13. maj Men forstår bare ikke hvordan ham der solgte mig forsikringen kan få det til 63 HK når jeg giver ham oplysninger om det er en støre model

• #58   13. maj Hændeligt uheld. Jeg ved ikke hvor fejlen ligger. Ville engang have pris på en ældre Audi 80 2.0. Jeg var ved at falde ned, da han sagde en ansvarsforsikring på 9.000. Det viste sig, at deres system havde fundet en 2.8 V6 med i stedet for den rigtige. Prisen, efter jeg sagde det, blev knap 4.000. Så det kan gå begge veje.

• #59   13. maj "Alt andet end HK passer i policen og jeg ved ikke med dig von z men jeg har ikke 14000 om året til bilforsikring fordi de tager overpriser"

Det der er det dummeste jeg har læst i nyere tid. Enten har man råd til det man kører i, eller også har man ikke. At de tager overpriser ud fra statistik om hvordan folk kører bil i hvilke grupper er bare sådan det er. Jeg syntes heller ikke det var sjovt med 28000 om året for en E36 Cabriolet som 19-årig - men sådan var det nu engang.

Måden du agerer på viser en snothvalp der "vil have det på min måde, og hvis andre laver fejl så skal jeg udnytte det til fulde".

Hvis du en dag får 10000 for lidt i løn en måned og ikke opdager det med det samme, så mener du jo også at din arbejdsgiver har ret til ikke at udbetale pengene når du opdager det nogle måneder senere. Kan du selv se hvor dumt det er?

• #60   14. maj Jeg har lige snakket med min forsikring de sagde undskyld og så sagde de at jeg kun skulle give 1500kr mere så jeg kun skal give 8700 om Peter for den

• #61   14. maj Det er da ikke så slemt. Jeg giver kun knap 4200 om Peter for min med kasko.

• #62   14. maj Deres hjemmeside stod der 14000 om året

• #64   14. maj Det var alligevel vel nemmere at få "tilladelse" og behøver ikke bekymre dig om tilgivelse, på trods af at nogen mener det aldrig ville blive dit problem....
    8700 er ikke slemt synes jeg.

Og tak for tilbagemelding, det kunne en del lære af her inde

• #65   15. maj Er selv assurandør, og vil slå fast, at det er kundens ansvar at sørge for papirerne er korrekte..
    de skal læses igennem inden underskrift..
    Det sker faktisk ofte at CRM (info via nummerplade) ikke er ajour/fyldstgørende, og derfor skal rettes til..
    Du kan jo få flere biler der hedder det samme, men bare med en anden motorkode.. eks. Vw 1.9tdi motor, den kan fåes i 90, 115 og 130 HK, og hvis der ikke er jævnført noget i reg. Attest ang. KW/HK så er der heller ikke på CRM...
    Forsikring vi ikke betale, hvis du køber dig en iphone x, men forsikrer den som en iphone 5...

Så det konstruktive.... Hvis de har oplyst dig prisen skriftlig, så har du prisen sort på hvidt... og du kan stille dig dum, så drikke har forsta spå bilfrit derfor oplyste du også nummerpladen.. ellers efterspørgprisen igen via nummerplade, og hvis den er den samme, så har du dokumentation på aften... så har du handlet rigtig, hvis du læser mellem linierne...

Jeg kommentere ikke yderligere her inde...
    Go sommer drenge

• #66   15. maj Forsikringer til unge mennesker koster bare det mere af den simple grund , mange unge mennesker er ufattelige ringe i trafikken og kører som en brækket arm så hvad andre har gjort i årtier i trafikken det rammer dig , der er også forskel på hvad en bil koster i forsikring.

Fx jeg ville købe en Opel Corsa gsi af nyere dato med en godt 200hk den kostede mindre i forsikring end den Mazda 6 jeg købte grundet Mazda 6 figurere oftere i statistikken over skader m.m , selvom jeg ellers er 37 og elite bilist skal jeg stadigvæk betale 4500 om året for min kasko

Jeg kender unge mennesker der har skulle slippe 25.000 årligt for en forsikring så du er sluppet billigt

• #67   16. maj Ja det ved jeg for da jeg prøvet at lave en pris beregner på deres hjemme side skulle jeg give 14.000 og endte med at skal give 8.784 om året for en bil med 110hk og alle siger at det er svært at finde et sted der vil ha sådan en bil som nybegynder

• HomerSimpson
    HomerSimpson Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 113
    #68   18. maj Så længe at din forsikring er på det korrekte registreringsnummer er det lovligt, og kun et spørgsmål om pris. Hvis de har fejl i deres tekst, betyder der ikke at der ikke er dækning, eftersom de har godkende dækning til samme registreringsnummer til opgivet pris.

Men du bør altid tale med dem om det, men det er ikke ulovligt og du er ikke uden forsikringsdækning idet at den alene går på registreringsnummer og ikke bildata.

• #69   18. maj #68
    Inden du svare i blinde, så tror jeg du skulle læse fra #60 og frem.......

• HomerSimpson
    HomerSimpson Tilmeldt:
    apr 2018

#70   18. maj #69
    Og det ænder indeholde af mit svar, fra ikke at være relevant for OP men kun andre som måtte læse det i fremtiden fordi de har samme spørgsmål, og så?

• HomerSimpson
    HomerSimpson Tilmeldt:
    apr 2018

#72   18. maj ændre selvfølgelig, don't mind my spelling, it's not a school report

Kommentér på:
Fejl i forsikring