{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.581 visninger | Oprettet:

Kan jeg blive meldt {{forumTopicSubject}}

Hej
I dag kom jeg til at køre så hurtigt rundt i et sving/kryds pga. Jeg fandt ud af at jeg skulle dreje der i sidste øjeblik. Det gik desværre så hurtigt, at dækkene begyndte at skride og der kom spor på vejen.
Efter episoden stoppede jeg, for lige at komme mig over det, da en mand løber hen imod bilen og råber "hvad fanden laver I". Jeg får et kæmpe chok; så jeg køre væk uden at svare ham...
Så mit spørgsmål er, kan jeg blive meldt for det, hvis han har min nummetplade? Hvis ja, hvilke straf/konsekvenser kan det have?
Mvh
En ny 18 årig bilist

Kommentarer på:  Kan jeg blive meldt
  • #1   8. jun nej

• Easy4
    Easy4 Frosset

Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 1.145
    #2   8. jun Jo- du kan blive anmeldt - men der kan ikke gøres noget
    da der ikke er noget at køre sag for
    Så sov du bare rolig i nat - og kør pænt imorgen

• #3   8. jun man kan altid blive meldt men politiet har ikke tid til den slags så bare rolig knægt og kør pænt så vi ikke skal læse om dig i pressen

• #4   8. jun Så politiet kan heller ikke finde på at møde op på min adresse?
    Og tusinde tak for svarene alle sammen

• #5   8. jun Nej, hvad skulle de dog komme for.........

• Easy4
    Easy4 Frosset

#6   8. jun Daniel -- nej politiet kommer ikke - der skal mere til

• #7   8. jun Tak drenge, jeg blev ærligt talt bare lidt bange??

• #8   8. jun Tak drenge:-) hihi.

• Easy4
    Easy4 Frosset

#9   8. jun Han må da gerne kalde drenge for drenge -- jeps
    Det er de fleste her - om ikke andet så store drenge

• #10   8. jun Daniel jeg er virkeligt ked af det på dine vegne! Men det er nok dette du skal regne med at der kommer til at ske! https://akphoto1.ask.fm/383/483/930/-499996978-1t04mlf-cm1p69o5967fhap/original/file.jpg

Håber du kommer dig over det, og har lært af dine fejl!

• #11   8. jun Det var heller ikk noget negativt i det:-) føler mig helt som 18 år igen nu;-)

• #12   8. jun Næste gang så stiger du og spørger hvad fanden han skal blande sig for, og stikker ham en på snotten han ikke lige glemmer.

• Easy4
    Easy4 Frosset

#13   8. jun Urskov -- Helt klart

• #14   8. jun Jeg giver den næste i lufthavnen:-)

• Easy4
    Easy4 Frosset

#15   8. jun MorsDreng - Tanken er fint nok - men nok ikke det
    vi skal anbefale Daniel

• sejr N
    sejr N Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 13 Emner: 3 Svar: 79
    #16   8. jun åh nej! ikk jytte!!!!!

• #17   8. jun Åhh joo
    I love Jytte

• Easy4
    Easy4 Frosset

#18   8. jun Urskov - jeg følger trop

• #19   8. jun Man skulle være et svin! Hvis man ikk kunne bruge 5 min på Jytte Pigen

• #20   8. jun Jytte:)

• #21   8. jun Easy4 stikker man snotten i andres sager, får man nogen gange en over dén.

Men nej. Det rationelle er selvfølgelige at ignorere ham.

• Easy4
    Easy4 Frosset

#22   8. jun #21
    Helt klart så løber de uhyggelige tanker over en til tider
    Men klart en fordel at lade vær

• #23   8. jun fy føj da hvinende dæk det jo døds straf men lad den her gang være en lektie ??

• #24   8. jun Ja man kan heller ikke sige... "jeg kom til"
    Nej du gjorde det bevidst,
    ??

• Easy4
    Easy4 Frosset

#26   8. jun #24
    Hvor vil du hen med det ??? har du ikke selv været 18 år ????
    Og har du ikke selv prøvet at lave noget impulsiv i den
    uheldige retning ???
    Nu lyder Daniel ikke som de værste blandt de unge - men har lavet
    noget som bekymrer og gjorde ham uroligt -- derfor skriver han her og spørger til situationen som vi bør svare ærlig og pænt på - som
    vi har gjordt -- dertil behøver han ikke mere -- ej heller fra dig
    Hårde og fordømmende ord er ikke altid vejen frem for
    bedre tanker og adfærd i trafikken

• #27   9. jun Har liiiige meldt dig nu.. Så det var dig der kørte sindsygt igår? Godt at se jeg har fanget dig her ind.. Nu kommer du ikke til at sove mere ;D

• #28   9. jun Daniel N .

I sådan en situation skal du bare køre videre og lave en uvending. og så komme tilbage til den vej du vil ned af.

Glemt ALT om og bremse hårdt op og flå i rattet.
    Idet her tilfælde lyder det som om du var ved og miste herredømmet over bilen.
    OG DET KAN MAN FUCKING DØ AF!.

• #29   9. jun Du får sandsynligvis en straf for ikke at lave det vildt nok

• #30   9. jun Det der sker det er at der kommer en civil oprørsgruppe, som ligger på lur, og venter på du gør det igen. Når du så gør det, så springer de op, binder dig, og så tager de en fucking snak om, hvor fucking farligt det er, at dreje uden at orientere sig. Og så KNEPPER de dig, så du kan se HVOR FUCKING ONDT DET GØR I KROPPEN AT BLIVE RAMT AF EN BIL.

• sejr N
    sejr N Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 13 Emner: 3 Svar: 79
    #31   9. jun #30
    nu kan jeg da bedre forstå hvorfor kvinder køre så sindsygt?!
    de vil kneppes af en hel oprørsgruppe

• #32   9. jun #25

Easy4

Du syntes så ikke det pynter på historien at skrive at "jeg kom til" for det er ikke noget der berettiger til at lave fejl...

Og jo jeg har da været 18 år, men hvad har det med sagen at gøre, ?

Jeg ville nu bare påpege at alt for mange unge og ældre idag, altid har en let undskyldning. for at pynte på deres historier.
    Men du får jo de færreste til at indrømme at de opførte sig som en idiot, og at de bla. ikke kørte efter forholdene.
    Man vil sikkert også på et tidspunkt komme til at læse om en der kom til at overhale en bil, fordi den kørte for langsomt foran, men havde ikke lige set at der kom modkørende der, som så måtte ud i rabatten og kørte frontalt ind i et træ, og 2 blev slået ihjel,

Ja men hvis det støder dig, så må du da undeskylde at "jeg kom til" at skrive det.

• Easy4
    Easy4 Frosset

#34   9. jun #32 Buggi

Nu hænger jeg mig ikke i specifikke ordvalg ( vi er jo ikke alle her akademisk udannet ) men analyserer hele indholdet i Daniels trådstart så godt jeg kan - Han fortæller rent faktisk at han bestemt ikke er ligeglad med den farlige manøvre som han fik lavet - som nok vil give ham stof til eftertanke og behøver ikke at blive bombarderet med moralske opstød
    Har vi ikke alle prøvet at lave noget stort eller småt i trafikken som
    vi bagefter fortrød ??

Og jo - kådheden er nok større ved en på 18 frem for 50 år

At vi ikke er enige skal ikke gøre os uvenner og fortsat god weekend

• #35   9. jun get a room

• Easy4
    Easy4 Frosset

#36   9. jun #35
    ???? skide træls med indlæg som ikke giver
    nogen mening

• #37   9. jun i skændes som et gammelt ægtepar

• Easy4
    Easy4 Frosset

#38   9. jun #37
    Vi skændes ikke - men debatterer

• #39   12. jun Bare rolig politiet har ikke engang rådighed tid til at tjekke et indbrud, så en mand der ringer og siger du kørte som en galning ville de ikke tage sig af, glem ham fjolset koncentrere dig om hvor du skal hen næste gang og glem episoden ?????

• Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #40   12. jun #24

Hvad får dig til at skrive at det var bevidst?
    Hele indlægget beskriver da tydeligt for mig at det ikke var en bevidst (velovervejet) handling.

Ligesom når der kommer noget flyvende imod mit hovede, så kan jeg da garantere for to ting
    1) Jeg dukker mig
    2) Det er ikke bevidst

Og når noget løber ud på kørebanen lige foran mig, så hugger jeg da også bremserne i, inden jeg når at tænke over det.

• #41   13. jun Det er da også typisk folk at piske en stemning op ligesom ham manden der løber hen til dig og råber!!! Hvad fanden skal det til for? Fede idiot, næste gang din bil skrider for dig så sørg lige for at ramme sådan en spasser haha

• Peter  B
    Peter B Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 8
    #43   14. jun Hold kæft hvor er der mange spasser man skal hører på dette forum. En mand søger hjælp og en hel flok idioter svarer ham. I burde skamme jer og give seriøse råd, i stedet for alt jeres lort. Dette burde være et seriøst forum, men idioter ødelægger alt. Det var bare min mening.

• NINA ELSE J
    NINA ELSE J Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 12 Svar: 1
    #44   14. jun OVEN PÅ ALT DETTE VÅS...GOD SOMMER TIL ALLE OG KØR NU PÆNT...…….IKK

• #45   14. jun Okay, Christian.

• #46   15. jun #0 har lavet en bummert vi alle har lavet, både da vi var helt grønne samt senere hen i trafikken. Han ser en sidevej for sent, og mister overblikket, hvorfor han kommer for hurtigt ind i svinget, og får lavet en gang dækmærker/støj, hvilket enhver nærværende "tilskuer" vil blive opmærksom/forskrækket over. Derfor er der intet i vejen for, at man løber hen for at se, hvad årsagen er! Det ku` jo også være en person, der havde fået et ildebefindende/hjerteslag m.m. som så skulle ha`hurtig hjælp!

Da tilskueren ikke kan se, om føreren er stangvissen/bedøvet af enten alkohol eller stoffer, hvis køreren kører videre, bør han selvf. anmelde episoden, da ingen vil se hverken sig selv eller andre blive pløjet ned af en sådan.

Folk i tråden der straks agressivt råder #0 til, at stå ud, og uddele danske blodgummer, bør ikke selv ha`kørekort, da de ikke hører til i en verden på et område, hvor vi alle er afhængige af andres evner og overblik!

Samtidig bliver de så udover ansvarsløs kørsel også anmeldt for uprovokeret vold, hvilket vil hapse kørekortet samt gi` bøde samt evt. fængselsstraf. Og i dette tilfælde vil politiet absolut respondere på en anmeldelse

Hvis aktuelle "tilskuer" havde ringet ind og sagt, at køreren måtte være påvirket, havde politiet også ledt efter vognen/personen. Har selv prøvet det som anmelder af en person, der dog flere gange havde kørt ansvarsløst!

Men ja - en påmindelse/advarsel for #0 i fremtiden....

• Easy4
    Easy4 Frosset

#47   15. jun Hold da kæft som folk pisker en stemning op her som aldrig har prøvet at køre rådden ? -- bullshit
    Trådstarter fortæller hvad han har lavet og spørger ind til mulige konsekvenser -- Flot at han fortæller det og betror sig til os og ønsker sig lidt ro over hans situation
    Desuden så kører påvirkede folk ikke som beskrevet -- nok væsentlig mere sløvet --- så der burde ikke være tanker omkring det
    Lad nu Daniel være i fred -- han har fået svar på
    hans spørgsmål -- det må være nok
    Læs også mine tidl. indlæg i tråden her

• Easy4
    Easy4 Frosset

#48   15. jun Daniel -- Du er i din gode ret til at slette denne tråd

• #49   15. jun Easy4

Ja det er han da nødt til hvis han ikke vil risikere at han kan blive sporet....

Vil da lige for at blive ved lidt endnu....

Jo kommenterede jo ikke hans handling, men hans ordvalg... og jeg mener stadig ikke at man kommer til at gøre noget....
    Med mindre man lider at ticks...

Er i venner eller småkærester.... siden du vil ham det så bedste, for det er jo ikke så meget han har kommenteret endda.....

Erik F

Nu handler det indlæg ikke om at noget kommer ud foran på vejen man skal bremse for.

Hvis der kommer en elefant flyvende ja så dukker man sig, men det er stadig en reaktion, og jeg vil stadig påstå at man inderst inde tænker at nu skal jeg dukke mig inden jeg får en elefantrøv i hovedet...

Når man så bagefter som i Daniels indlæg skriver at man lige holder for at sunde sig, så vælger at køre i stedet for at komme med en forklaring til manden, er så også en reaktion uden bevisthed som du gerne vil have det til at være...

Men hvad så hvis der så var sket noget, og man blev forskrækket over en mand som råbte og så bare kører, se det vil jeg kalde at være flugtbilist,

Men så skal man bare køre, og ikke tage konsekvens, for han kører jo fordi han får et chock når der kommer en løbende, så det er to ting indenfor meget kort tid...
    Men selvfølgelig skal alle lære, og det er netop det jeg fortæller ham i min kommentar...

Men nu er det weekend og det skal nu ikke pisse mig yderligere af...

Men i må da også have en god weekend....

• Easy4
    Easy4 Frosset

#50   15. jun Buggi -- er du homo - eftersom du kan selv kan
    lede dig på de tanker

• Easy4
    Easy4 Frosset

#51   15. jun Jeg hopper ud af denne tråd

• #52   15. jun Nej har en bror der er, og tit er han og hans diverse bekendtskaber så omsorgsfulde... derfor jeg spørger....

• Easy4
    Easy4 Frosset

#53   15. jun Jo -- jeg er omsorgfuld af natur og lever kanon
    godt med det selvom jeg lider af homofobi

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 3 Emner: 34 Svar: 1.377
    #55   15. jun Var du ikke hoppet at tråden?

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 34
    #56   17. jun Kort sagt er det sådan, at man skal køre efter forholdene.

Men politiet rykker ikke ud til anmeldelser for overtrædelse af færdselsloven, med mindre der er tale om anmeldelser, der kan give fængselsstraf, og der snakker vi stort set kun om spiritus- og narkokørsel.
    Du skal over i straffeloven, for at politiet håndterer anmeldelser fra andre civile om din kørsel. Og så skal du have været til åbenlys fare for andres liv eller førlighed.

Så det korte af det lange er, at de andre, der har skrevet, har helt ret - jeg valgte bare at uddybe lidt.

• #57   18. jun Hvis #0 for sent opdager, at han sku` ha` drejet til højre, og bremser/drejer samtidig, giver det udover hans egen sikkerhed samt via bilens udskridning samtidig tydelig indikation på, at han slet ikke har overblik over eventuelle bløde trafikanter - cykler/knallerter - fodgængere, der har deres gang i krydset. Derfor er det så vigtigt, at folk helt undgår, at lave den slags panikhandlinger, hvor det kun er tilfældet der gør, om man rammer andre, eller selv kommer til skade. I dette tilfælde er det så andre, der er i største fare!..

At negligere/nedprioritere en farlig situation fordi en person er ung/ny ud i kørselscirkuset, er da ikke iorden, da det selvf. skal analyseres og tages ind mellem ørerne for fremtiden, således man fremover er mere opmærksom overfor lignende situationer - uanset alder!

At "man" så mener, at tingene bliver pisket op, er jo kun et bevis på manglende indsigt/viden på området

En given farlig situation har altid godt af, at blive diskuteret ordentlig igennem. og jeg har selv prøvet, at se/argumentere situationen ud fra både bilist samt andre tilstedeværendes synspunkter, hvilket er nødvendigt for den samlede forståelse. Dog mangler Easy vist at kunne sætte sig ind i dette - da det absolut ikke er ok at lade følelser komme forud for regler og lovgivning - og da slet ikke i situationer, der er potentielt farlige

• Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 108
    #58   19. jun Jeg skal nok holde mig til emnet, men har lige en sidebemærkning bagefter.
    Ja, du kan til enhver tid blive anmeldt for enhver handling du foretager dig bag rattet. Uanset alder og erfaring. Fordi selvom man er 100 år gammel og har kørt bil siden man kunne kigge hen over instrumentbordet, så betyder det ikke at man kører bedre.
    Det hele hviler på den måde som DU fortolker færdselsreglerne på og de dårlige vaner DU tillægger dig samt om DU følger med i opdateringer af færdselsloven.
    Sidebemærkningen:
    Jeg er modstander af at man som 17 årig kan sidde bag rattet, fordi dén manøvre du beskriver kunne nemt være endt med at påkøre en fodgænger eller cykellist ! Som "ung" handler du ofte før du tænker dig om og dét giver flere ulykker !
    Havde der været 75-100 km til næste mulighed for at dreje, ja så forstår jeg en hvis interesse i at skynde sig at dreje, men det gør ikke handlingen mere sikker eller lovlig af dén grund !

• Easy4
    Easy4 Frosset

#59   19. jun Daniel - Slet da bare denne her tråd - den er
    ikke til at holde ud længere da folk skriver
    lange afhandlinger som ikke er nødvendig

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 34
    #60   22. jun #58

Politiet tager sig altså ikke af anmeldelser foretaget af tredjepart for overtrædelser af færdselsloven. Du skal over i straffeloven (ELLER paragraffer i FÆL der medfører fængselsstraf), før politiet tager anmeldelserne. En almen gene/manøvrefejl eller hastighedsovertrædelse, manglende kørsel efter forholdene m.v. forfølges ikke.

Kommentér på:
Kan jeg blive meldt