{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.022 visninger | Oprettet:

Blitzet i Tyskland 2018! {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleriet

Jeg er bange for jeg er blevet blitzet på den tyske motorvej i en muligvis 100 km/t zone med 150-160 km/t, da jeg var lukket inde mellem 2 lastbiler har jeg nok overset skiltet med hastighed begrænsning, og da jeg endelig kom ud mellem dem blev jeg blitzet!

Har kunne læse mig til at man bliver dømt udfra det pågældende lands regler, og en overtrædelse som min giver et 3 måneders kørselsforbud i Tyskland + en bøde på 240€

Hvad vil der ske? Er der chance for jeg mister kortet i dk

Kommentar med det var dumt, frabedes da jeg er helt klar over det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blitzet i Tyskland 2018!
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #2   20. jul 2018 Nej, ingen chance for at du mister kortet i dk. Men du får kørselforbud i tyskland og du modtager selvfølgelig en bøde.

  • #3   20. jul 2018 Og det er 100% sikkert man ikke kan miste kortet?

    Kørselsforbudet er det på bilen eller mig?


  • #4   20. jul 2018 du får ingen bøde tilsendt. men din forseelse bliver gemt i det tyske system i et år og du får den kun udstedt HVIS de stopper dig rent fysisk.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #5   20. jul 2018 Det er dig der får kørselsforbud, ikke bilen.

  • #6   20. jul 2018 Jeg troede det var passageren der fik kørselsforbuddet?

  • #7   20. jul 2018 Jacob L P, også når bøden er på over 70€?

  • #8   20. jul 2018 De sender bøden efter vi og vores nabolande har indgået en aftale smiley

  • #9   20. jul 2018 Hold nu kæft alle de forskellige svar

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #10   20. jul 2018 https://fdm.dk/alt-om-biler/kor-selv-ferie/regler-udlandet/boder-europa
    "Nye" regler fra sidste år!
    De sender bøden, og betaler du ikke, kan de sende dig til inkasso!
    Kørselsforbud hænger på ejeren (Naturligvis fristen man til at sige)

    Så hold dig fra Tyskland indtil din straf er udstået


  • #11   20. jul 2018 Det mere om jeg kan miste kortet i dk

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #12   20. jul 2018 For at miste kortet herhjemme, skal du slå en ihjel dernede smiley

    Du kan ikke miste det herhjemme pga fart i andre lande.
    Ligesom svenskere, tyskere osv heller ikke mister deres kort i deres hjemlande når de kører for stærkt i DK

    Så dit danske kort er i fred, dit "Tyske kort" har fået karantæne


  • #13   20. jul 2018 Jacob LP.
    Jo de sender bøden til opkrævning i danmark,
    Hvis du fysisk bliver stoppet i udlandet pga en fart forseelses er der kontant afregning på stedet


  • #14   20. jul 2018 Kendte for 7 år siden en nordmand der havde været på ung ferie i Kbh med 3 venner . Han bliver så stoppet i Danmark med sprit i blodet og får en bøde og et kørselsforbud mener det var på 3 år i Danmark . Han siger så til mig at han fløj til Danmark for at sidde den måned af og ham var egentlig ligeglad for når han blev løsladt så tog han flyveren hjem til Norge for der hilste hans bil i lufthavnen så han kunne bare køre videre derhjemme . Hehe

  • #15   20. jul 2018 Holdte hans bil '

  • #16   20. jul 2018 Jeg er blevet blitzet i Tyskland flere gange og aldrig hørt til noget for det

    det er dog noget siden.


  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #17   20. jul 2018 lad være med at betale bøden. der sker ikke noget ved det. taler af erfaring smiley

  • #18   20. jul 2018 Det er virkelig flot

  • Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #19   24. jul 2018 Hvis du bliver blitzet i Tyskland og den samme forseelse kan koste kortet i DK, mister du kortet i DK - men ingen bøde, da du allerede har fået en i Tyskland.

    Er selv blevet taget for sprit i Tyskland - fik 21.000,- i bøde dernede og 6 mdr.s kørselsforbud.
    Så gik der 1½ år inden sagen kom hertil og så mistede jeg også kortet i DK i 3 år - 1 ÅR EFTER AT JEG HAVDE FÅET KØRSELSTILLADELSE I TYSKLAND IGEN.


  • #20   24. jul 2018 Det er ikke sikkert den overhovedet bliver sendt. Jeg er blevet blitzet to gange dernede. For et år siden med ca 100 i 90 zone. Og igen for et halvt år siden med ca 180 i 130 zone (havde åbenbart overset et hastighedsskilt kl 2 om natten).
    Og jeg har ikke hørt noget fra dem. Heller ikke fra den sidste gang som ellers er en meget stor bøde.
    Derimod sender Frankrig bøden også selvom man kun overskrider med 3 km/t og den er på 35 euro.


  • #21   25. jul 2018 Per R
    Man mister det ikke ved fart herhjemme.
    Men pga dit var for sprit, så røg det også herhjemme.


  • #24   27. jul 2018 #23 øh næ. Var bare på vej hjem fra en arbejdsopgave i Sydfrankrig. Vi ville hjem og så fik den lidt fart på strækningerne uden fartgrænse. 180 er da ikke noget vildt på en halvtom autobahn om natten og vi blev da også overhalet flere gange.

  • #26   28. jul 2018 Åh Gud da. Ja selvfølgelig kunne der komme en bambi, men den risiko er så forsvindende lille at den ikke bliver taget med i min vurdering af forholdene. Hastigheden var fri kort forinden jeg blev blitzet og jeg kørte trods alt kun 180 og ikke 230 (ja det kan bilen køre). Desværre overså jeg et 130 skilt og fik ikke sat farten ned. Hvis jeg havde set skiltet havde jeg naturligvis sat farten ned, lokalkendskab eller ej Jeg er ikke dum selvom jeg kører hurtigt de steder hvor man kan og må.
    Så du kan roligt skrue ned for charmen på din moralprædiken.


  • #28   29. jul 2018 Ja forsvindende lille risiko. Hvis det virkelig var så farligt så ville der jo dø mange flere mennesker end der gør.
    Jeg er en ret erfaren billist der har kørt 80.000 km om året over det meste af Vesteuropa i de sidste 15 år. (Hvilket svarer til hvad en gennemsnitsbillist kører på en livstid) Og jeg har kun haft 1 uheld i alt den tid.
    Nej jeg har ikke kørt efter forholdene da jeg blev blitzet. Det har jeg heller ikke påstået på noget tidspunkt. Og nej jeg har heller ikke på noget tidspunkt taget stolthed i at have kørt for stærkt. Og nej, jeg har heller ikke opfordret andre til det.
    Tværtimod så skriver jeg nærmere det modsatte. At jeg naturligvis ville have sat farten ned.
    Når du tilsyneladende er nødt til at opfinde ting så slutter diskussionen fra min side. Jeg holder mig til facts og ikke fantasi.
    Jeg overså et skilt og har indrømmet min fejl. Og jeg tager gerne straffen. Men jeg gider ikke høre moralprædiken fra en der åbenbart er så hellig at han aldrig har lavet en fejl eller overset et skilt.


  • #30   29. jul 2018 Shit Brian du er jo genial

  • #31   29. jul 2018 Haha tillykke, du fik det sidste ord. Du er så dygtig med saglige argumenter og fremragende teorier at ingen kan hamle op med dig.

    Hav et godt helligt liv.

    (PS ironi kan forekomme)


  • #34   3. aug 2018 Der er godt nok mange forskellige svar? Jeg er ikke blevet meget klogere da nogle mener jeg kan midste kortet og andre mener jeg ikke kan????


  • #35   4. aug 2018 Tak for meddelelsen
    Så kan det jo være at du også slipper for bøden som du tror du får.


  • Morten D
    Morten D Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #36   17. feb 2019 Det er ligesom at læse vejrudsigten for Alperne - meget omskiftelig !!! smiley

  • Sussi C
    Sussi C Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #37   29. jun 2019 Hej Jakob.
    Har du nogensinde modtaget bøden? Vi tror vi lige er blevet blitzet i Tyskland og er lidt nysgerrige på om vi kan forvente en bøde smiley
    Mvh. Sussi


Kommentér på:
Blitzet i Tyskland 2018!

Annonce