{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fratagelsen af kørekort
  • #2   4. okt 2018 Ja sagtens, men politiets nummerplade system kan sættes til at slå ud på det, så i vil måske risikere at blive stoppet oftere for at se om føreren har kørekort, men intet ulovligt/forkert i det

    Der er åbenbart mange med dårlig økonomi der indregistrere deres biler i deres børns navne (under 18) for så kan de ikke mindste bilen når de ikke betaler af på andet gæld, eller ikke må eje noget af værdi smiley


  • #4   4. okt 2018 Så bare de stoppede en hel del i "fartjagt" eller hvad det nu hedder på Kanal 5, der slog den ud når ejeren af bilen ikke havde kørekort smiley

  • #5   4. okt 2018 3# Erik de sætter jo ikke skanneren efter præcis denne bil. De kan sætte skanneren til at give udslag hver gang de møder en bil hvor ejeren er frakendt kørekortet, og så kan de stoppe bilerne for rutinetjek.


  • #6   4. okt 2018 Selvfølgelig må han stadig have sin bil indreg. Familie-venner-naboer kan jo køre for ham.

    # 2 :Det bør være begrænset hvor mange under 18 år der har biler indreg. ...

    https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234507

    "Unge under 18 år
    Du kan være registreret som ejer og bruger af knallerter og i visse tilfælde som ejer af for eksempel kørestolsbusser, men du må ikke blive registreret som bruger af andre køretøjer end knallerter.

    Du skal omregistrere dit køretøj hos en nummerpladeoperatør eller i en af vores motorekspeditioner. "


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #7   5. okt 2018 du kan blive registeret som bruger ..

  • #9   5. okt 2018 #6
    Dit indlæg siger intet om, hvorvidt man man være registreret som ejer under 18 år, hvis blot en anden er bruger. Det HAR man i hvert fald kunnet. Om det er ændret, ved jeg ikke - men det bliver man ikke klogere på ved at læse dit link.


  • #10   5. okt 2018 Jeg blev afvist på motorkontoret, da jeg skulle omregistrere en bil til min lillebror der var under 18. Men det er mange år siden smiley

    Men hvor mange kender I som er under 18 og har registreret bil eller mc i eget navn ?
    Jeg kender ingen...

    Det lyder jo som der er nogle der kender mange :

    " Der er åbenbart mange med dårlig økonomi der indregistrere deres biler i deres børns navne (under 18) for så kan de ikke mindste bilen når de ikke betaler af på andet gæld, eller ikke må eje noget af værdi "



  • #11   5. okt 2018 Det var da oplagt at reglerne blev lavet om i forbindelse med at 17 årige nu kan få kørekort, men det må de så selv finde ud af, selv mine børn er over 18 år gamle nu smiley

  • #12   5. okt 2018 Jeg ved intet om, hvorvidt der er mange. Men jeg har tilfældigvis også set det afsnit af Politijagt, der omtales længere oppe, så mindst én har da gjort det før smiley

  • #13   5. okt 2018 En nævnte det til en forelæsning at det ikke var unormalt at gøre sådan, kan ikke huske om det var i mikro eller makro økonomi hvor vi havde en opgave om økonomisk dårligt stillet husholdninger smiley

  • #14   5. okt 2018 jeg tror jeg har fået svar. tak :-)))

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #15   5. okt 2018 Når ejeren står som ikke at have et kørekort, så bliver man stoppet.. Og det sker HVER gang de får meldingen..
    Snakker af erfaring, pga fornyelse og de ikke kendte deres eget system, så stod jeg som at have indleveret mit kørekort, så det var dejlige 3 uger, med flere daglige stop.

    Og deres system er ligeglade med om det er pga frakendelse, eller at man selv har indleveret kortet, der kommer bare en meddelelse op omkring at ejeren ikke har gyldig føre ret. Og den slår selv til når bilen tændes, og de mange faste de har stående sender også info om dette videre til patruljevogne uden systemet installeret smiley


  • #17   5. okt 2018 Hvad har du at skjule?

  • #19   5. okt 2018 Er ret ligeglad om så de havde monteret gps i min bil, så længe de ikke overvåger mig nok til at give mig fartbøder, men sådan er vi jo forskellige smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #21   5. okt 2018 Netop nr plade overvågning har jeg intet imod!
    Der kører alt for mange rundt uden kørekort, og hvis de bare kan fange nogen af dem, så er det besværet værd for mig hvert 3år (Medmindre de lære systemet at kende inden da)
    Og de fanger også folk som ikke gider betale deres forsikring, vægtafgift, eller stille op til syn.


  • #24   5. okt 2018 Ja. sagtens. Der er flere som f.eks. sætter deres køretøj i børnenes navn hvis nu de har sager om konkurs eller lign kørende og ikke må eje noget (Da SKAT så kan lave udlæg i det). Dette klip er blandt andet et eksempel.
    https://www.youtube.com/watch?v=D5YVc4Qk2fU
    Har selv stået som ejer på en VW Transporter min far havde fra jeg var 15 - 19 år, da vi brugte den som transport til mobil diskotek. Men jeg kørte den jo self ikke, men var ejer af den smiley


  • #25   5. okt 2018 https://hsfo.dk/hedensted/17-aar-koerekort-og-egen-bil/artikel/101050

    Der er åbenbart forskellige opfattelser af regler, siden man både kan finde eksempler på at nogle under 18 kan eje, og andre steder finde eksempler på at andre under 18 IKKE kan eje........


  • #26   10. okt 2018 Man kan sagtens eje et motoriseret køer uden at have føre rat her til,
    Hvis der er en daglig bruger af køre tøjet skal denne dog fremgå af regirteings-atesten,
    Er føren ikke daglig bruger men låner personen kun køretøjet periodisk, er det kun ejeren af bilen der skal på registrerings-atesten.
    Ejeren har pligt til at kontrolere at bilen føres og lånes ud til en person med gyldigt kørekort til den på gældende kategori


    Et exempel min søster er kørestolsbruger grundet multihandicap hun er der for ikke istand til selv at føre hendes invalide-vogn med det er hindes vogn så hun er ejer, da det er min mor, mig, og hindes ledsagere der køre hinde i den er der ikke tale om en fast daglig bruger.
    Så hun er en person uden køer kort der ejer en bil i eget navn

    Det med person under 18 vil jeg ikke kommentere på


  • #27   10. okt 2018 Politiets scannere melder tilbage på alle slags sager omkring køretøjet. Har selv været ejer af min 1. bil inden jeg blev 18, men det var på grund af forsikringen. Så man må gerne eje et køretøj uden at have kørekort, det er først ulovligt når man kører uden at have kørekort. Dernæst kan der være en bruger af køretøjet, en anden person der bruger køretøjet fast. Tilsidst er der udlån af køretøjet og i begge tilfælde skal ejeren sikre sig at personen har gyldigt kørekort. Dem der er imod overvågning, har i de fleste tilfælde ikke rent mel i posen...

  • #28   10. okt 2018 Din bedste far eller er det din bedstefar må eje 1000 biler uden at have kørekort. Men som nogen gør opmærksom på, er alle hans 1000 biler anført som ejer uden kørekort i politiets database og scannerne der sidder på nogen politibiler, og bilerne vil helt sikkert blive stoppet med henblik på at finde ud af om føreren har kørekort. Ubehaget kan fjernes hvis der anføres en bruger af køretøjerne der har kørekort. PS. lad dog din bedstefar beholde sin bil uden du skal blande dig....han har helt sikkert et håb om igen at få sit kørekort tilbage, så han igen har den frihed til at køre bil som han sikkert har haft i 60 år.

Kommentér på:
fratagelsen af kørekort

Annonce