{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Manglende ansvarsforsikring koster 250 om dagen .
  • #1   5. dec Er det også nyt for dig, at du skal have ansvarsforsikring?

• #2   5. dec Næehhh nej ... Lige der har jeg ikke nogen problemer .
    Jeg tænker mere at der må være nogle 16 årige scooterejere der kommer til at betale nogle gevaldige beløb ?

• #3   5. dec Det var på tide at det blev indført.

De har talt om det længe,

Ja der er nogle der kommer til at fortryde, at der ikke var styr på forsikringsdelen

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
    #4   5. dec Men det er vel forældrene til de 16-åriges ansvar at de er forsikret?

• #5   5. dec For ikke og sige 15 årige scooter/knallert kører. De må jo få kørekort til knallert 30 som 15 årig nu.
    Synes det er godt at der endelig er konsekvens ved ikke og have lovpligtig forsikring på

• #6   5. dec Bare 6 mdr uden forsikring er 45.000 kr i bøde

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    jan 2017

#7   5. dec #6
    Som forældrene kommer til at betale eftersom det er deres ansvar

• #8   5. dec Måske, men tænker jeg nu heller ikke at de er interesseret i og skulle betale. Kan love dig for at hvis mit barn laver det nummer, så er der kun en til og betale! Men lige med knallert er det vel den der står som ejer på registreringsattesten der får bøden og som hænger på den. Ligesom det er med biler!

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    jan 2017

#9   5. dec #8
    Så må forældrene jo sørge for at deres barn er forsikret. Det er jo trods alt deres ansvar indtil barnet fylder 18 år.

• #10   5. dec Tror nu barnet selv hænger på den når de er fyldt 15, det er jo den kriminelle lavalder. Laver de noget lort ender de jo også i fængsel der.

• #11   5. dec Har man et barn på 15 år eller derover med i bilen som ikke har sele på, er det jo også den person der får bøden og ikke den voksne Kun under 15 år at det er førerens ansvar at barnet har sele på.

• #12   6. dec Jeg tvivler stærkt på, at forældrene får bøden, hvis knallerten står i drengens navn. De lærer jo også til knallert undervisning, at der skal være forsikring på.

Går ikke udfra at der snakkes om bilforsikring i den alder

• HomerSimpson
    HomerSimpson Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 125
    #13   6. dec #6
    Forældrene kan nægte at betale børnenes bøder eftersom de er personlige, så opretholdes bøden blot til de er flydt 18 år og får så lov at betale der.

Kommentér på:
Manglende ansvarsforsikring koster 250 om dagen .