{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Er disse pære lovlige?
  • #1   9. jan Nej

• #2   9. jan Er der et "E" mærke i en ring på lampen - ellers er den IKKE godkendt til brug på vej !! og heller ikke i en lygte der er beregnet til "almindelig" halogen lampe !
    polobjørn

• #3   9. jan

profilbillede
  • #4   9. jan Selvom pærene er e godkendt så kan man ikke bruge dem i en parabol lygter det er stadig ulovligt. Det kan du godt hvis lygten er godkendt til led

• #5   9. jan Det er ulovligt.. Men tror heller ikke du bliver stoppet med dem så længe de ikke blænder nogen. Bare sørge for dine lygter er justeret efter du har monteret dem så tror jeg ikke der sker noget. Bare skift til halogenpære til syn

• #6   9. jan Om lygten er godkendt.... Dèt aner jeg ikke hvordan kan jeg se det? ??
    Det er en Opel astra sports tourer fra 2016.

profilbillede
  • #7   9. jan Du må ikke putte anden pære type i en lygte end den er lavet til, så de er desværre ikke lovlige..

• #8   9. jan Nej, de er ikke lovlige. Som der er nævnt må en forlygte godkendt til en halogen eks. h4 ikke bruge andet end godkendte halogen pærer. Så du må f.eks smide nogle af de godkendte halogen med 100-130 procent mere lys i, som nightbreaker. Selv det kan købes og passer i, er det langt fra lovligt. Så skal du ud i nye LED lygter som er godkendt til din bil, og det er meget dyrt, HVIS det findes.

• #9   9. jan Man kan bare mærke at TS håber på at bare én vil fortælle at de pærer er lovlige, men svaret er desværre at de ikke må monteres.

• #10   9. jan Ja, hvis bare 1 siger de er lovlige, så er loven jo lagt for al fremtid smiley Selvom vedkommende er fuldstændigt idiot og ikke kan kende forskel på en opel og en puch maxi smiley

• #11   9. jan Årh, hold da op med sådan noget ævl, Trolle og Knud....??

Bilen er købt ved en forhandler, hvor de pærer sad i. Så jeg har kørt rundt i bilen uden at vide at den havde ulovlige pærer, indtil nu. Den har nu fået hhv H7 og H1 pærer i. Jeg undrede mig bare over at en synshal sagde at de var ok og en anden sagde at det var et no go. Så tænkte at der nok var nogle kloge hoveder herinde, der kendte til de pærer. Det var så ikke lige jer to. Men tak for svar til jer andre.

Tænker at i to (Trolle og Knud) skal logge ud herfra og oprette en profil på hønsegård.dk eller lad-os-svine-andre-til.com eller noget der passer til jeres stil og niveau.

God aften til jer alle smiley

• #12   9. jan Jamen man skal ikke have været på BG ret længe før man godt er klar over at flertallet her på sitet er langt klogere end samtlige jurister, færdselsbetjente og synsfolk ?

Så Jane M : Hvis du vil være helt sikker på at et svar, så er Bilgalleri da det helt rette sted at spørge .

Jane M : Jeg er sikker på at du i stedet skulle have stillet spørgsmålet på www.facebook.com/tøsefornærmet for der havde i nok kunne få en længere debat ud af det ?

God aften og god fornøjelse !

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 6 Emner: 12 Svar: 1.658
    #13   9. jan Hvilken synshal har fortalt dig at de er lovlige ?

• #14   9. jan Så jeg er idiot for at fortælle dig hvordan loven hænger sammen med parabol lygter?? Syntes da du skulle levere bilen tilbage og klippe dit kørekort over. Og hvis du er så skide klog selv, hvorfor spørger du så?????? Loven er meget enkel, halogen pærer til halogen lygter???? Hvis det er så svært at forstå, forstår jeg ikke at du kan kende forskel på vej og fortov.

• #15   9. jan Desuden hedder det

EN PÆRE
    PÆREN
    FLERE PÆRER
    ALLE PÆRERNE

smiley

• #16   9. jan Jane har du været til syn 2 gange, med en bil fra 2016?

• #17   9. jan Martin P: nej selvfølgelig ikke smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 6 Emner: 12 Svar: 1.658
    #18   9. jan Hvilken synshal har fortalt dig at de er lovlige ?

• Karsten P
    Karsten P Tilmeldt:
    okt 2010

Følgere: 7 Emner: 13 Svar: 2.681
    #21   9. jan Hej
    Nej
    MVH KP

• HomerSimpson
    HomerSimpson Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 391
    #22   11. jan Ingen dele på en bil må ændres i forhold til det bilen er typegodkendt med, det gælder motor, kompresser, turbo, lygter, bremser, hjul osv osv..

Du kan i noget grad style din bil, men ikke ved udskiftning til uoriginale dele som giver en anden effekt end den godkendte.

At mange gør det, betyder ikke at det er lovligt, at nogle synshaller ikke burde eksisterer betyder stadig ikke at det er korrekt at de godkender nogle af de ting de gør.

Der har være mange eksempler på at eks. breder dæk er gået igennem syn og dog har vi måtte udskrive bøder for sammen. Du må generelt set ikke fortage konstruktive ændrer på et motorkøretøj uden at de dele du bruger er godkendte til bilen, kan synes lovligt og ikke påvirker støj, emission eller sikkerheden.

Et andet store problem vi ser med eftermonterede xenon lygter og LED pære, er at det oftest mangler både lygtevasker og lygteindstillingssystem, begge dele er et krav for brug af gasudladningslampe (altså kolde lygter).

• #23   11. jan HomerSimpson

Det største problem med LED & Xenon er at lygterne ikke er godkendt. Lygtejustering og lygtevask er kun påkrævet hvis pærenes LM er over 2000.

• #24   11. jan HomerSimpson > Det du skriver i afsnit 1 hænger ikke helt sammen med det du skriver i afsnit 4. Samtidig er det heller ikke helt i overensstemmelse med Færdselsstyrelsens reglerne i "Vejledning om syn af køretøjer"/"Detailforskrifter for Køretøjer".

Og til TS. som andre også allerede har skrevet, så er de pærer ikke lovlige.
    Mærkningen for at vise en lovlig pærer er en ring indeholdene et "E" efterfulgt af et tal.

Kommentér på:
Er disse pære lovlige?