{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.489 visninger | Oprettet:

Snu
Snu
Tilmeldt:
13. jan 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Stjålet bil via misligholdt kontrakt {{forumTopicSubject}}

Hvis en mand har fået fingrene i en bil via at sige han ville afdrage et hvis antal beløb om måneden men bare lader være med at afdrage.. Så har han jo i teroeien ikke overholdt kontrakten..

Sagen er den reg papirerne er hos mig og dem vil jeg gerne udlevere til den der ejer bilen så de kan få meldt deres bil stjålet som de hidtil ikke har kunne da de har været lidt naive at aflevere reg attesten til denne mand.. Men hvordan står de stillet når nu de også har afleveret nøglerne til ham og lavet kontrakt som han så ikke har over holdt i flere måneder..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stjålet bil via misligholdt kontrakt
  • #1   13. jan 2019 Du afleverer reg attesten til dem, og så må de tage kontakt til en advokat som kan råde dem til hvad de skal gøre.

    Hvor mange penge drejer det sig om?


  • #2   13. jan 2019 Det er ordlyden af kontrakten, som er alt afgørende, for hvad der skal ske i forbindelse med misligeholdelse, og det svar kan kun en advokat give dig.
    Der er gratis retshjælp i alle landets kommuner.
    Sæt igang smiley


  • #3   13. jan 2019 Bilen er jo heller ikke stjålet, den er solgt.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #4   13. jan 2019 Så reg er udleveret til køber men er også hos dig ? Dvs at det er dig der er køber eller ?

  • #5   13. jan 2019 Jeg tror bare han kender begge parter...

  • Snu
    Snu Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   13. jan 2019 Sagen er at min eks har lejet en bil via gomore.. De laver derefter en aftale på at han overtager bilen med et afdrag hver måned.. Manden afdrager ikke og har glemt reg og kontrakt hos mig.. Dette oplyser jeg original ejer som siger de ikke kan melde den stjålet da de har udleveret nøgler samt lavet den kontrakt.. Så mit spørgsmål lyder.. Kan de gøre noget nu.. De nu både er i besiddelse af reg samt min eks kontrakt

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #7   13. jan 2019 De kan ikke melde en solgt bil stjålet,eller jo det kan de måske godt men det vil nok kategoriseres som falsk anklage.
    Det er ikke kriminelt at være ude af stand til at betale sine regninger.
    Hvorfor er du blandet ind i dette mellem to andre ? Lad dog dem løse problemet.


  • #8   13. jan 2019 Når der er lavet en kontrakt på købet, så må din ex, som udgangspunkt være ejer af bilen, også selv om han ikke betaler afdragene.

    Om tidligere ejer har nøgler og regestringsattest, kan han stadig ikke melde en bil stjålet, som der foreligger en kontrakt på, at han har solgt.


  • Snu
    Snu Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   13. jan 2019 Han kan ikke være ejer da reg aldrig er blevet omreg i hans navn

  • #10   13. jan 2019 De skal kontakte en advokat.


  • #11   13. jan 2019 Det kommer stadig an på hvad der står i kontrakten.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #12   13. jan 2019 Navn på reg er da ikke ensbetydende med ejer er det ?
    Men som skrevet så kontakt en advokat.


  • Snu
    Snu Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   13. jan 2019 Omg det er nemt at stjæle biler i dk..

  • #14   13. jan 2019 Navn på reg attesten, er den person som hæfter for forsikring og vægtafgift.

    Man kunne starte med at melde den solgt til forsikringen, og efter 3 uger tvangsafmelder de nummerpladerne hvis den ikke er omregistreret. Så kommer de i det mindste ikke til at betale for det lort fjolset laver...
    Den bliver jo ikke omregistreret hvis han ikke har reg attesten.

    Og så må man se hvad advokaten siger.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #15   13. jan 2019 #13 Muligvis,men i denne sag er der ikke tale om tyveri.
    Kun en mindre begavet køber og en ufatteligt enormt naiv sælger.


  • #16   13. jan 2019 Med andre ord, 2 komplet hjernedøde mennesker som ikke aner hvad de foretager sig, og hvad mulige konsekvenser er for dem begge. Det er jo en vittighed det her..

  • Snu
    Snu Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #17   13. jan 2019 Jeg har givet ejer reg nu og så må de selv rode sig ud af resten


  • #18   13. jan 2019 Ejer og ejer, bob bob bob smiley

    Men ja du er da ude af det, så må de selv finde ud af resten smiley


  • #19   13. jan 2019 Lige meget hvad kontrakten siger er det ikke tyveri, der er tale om bedrageri eller misvedligeholdelse af kontrakten, har aldrig forstået dem der "sælger" en bil privat på afdrag og rent faktisk forventer at det ikke går galt og at de bagefter forstiller sig at de kan melde den solgte bil stjålet.
    Nogen vil bare snydes....

    Kontakt den gratis rethjælp, men forvent nogen jurister der ser en smule opgivende ud.


  • #20   13. jan 2019 Det eneste sælger kan gøre er at melde bilen solgt og så efter 3 uger bliver den tvangsafmeldt ved SKAT.
    Derefter kører køber rundt med nummerplader der ikke er virksomme, og eftersom at sælger har reg-attesten og denne SKAL bruges for at få nye plader på bilen, må køber jo kontakte sælger og så må de redde den derfra.

    At melde bilen stjålet bider sælger i røven, da den ikke er stjålet, men overdraget - at køber så misligeholder en aftale er et civilt søgsmål og så må sælger jo den vej i stedet for.


  • #21   13. jan 2019 Troll alert..

  • #22   13. jan 2019 Kontaktlige misligholdelse er en fogedsag.

  • #23   14. jan 2019 Har din eks. solgt en bil hun har lejet... ??
    Når man lejer en bil så står lejerens navn vel ikke som ejer på en reg. attest men højest som bruger..?
    Eller kan man godt det.
    Din eks må da stå gevaldigt med håret i postkassen, for din eks har vel også en leje aftale med go more som skal overholdes, man kan jo ikke bare overdrage noget man lejer til andre uden selskabets samtykke.
    De skal vel bare trække din eks i retten for at ikke at have afleveret bilen tilbage.

    Det handler vel om dig, når nu eksen ikke har fået reg attest med fra dig, så det er vel bare dig der har taget røven på din eks, og det er derfor du også er en eks.

    Man er rimelig anonym herinde så hvorfor ikke bare fortælle hele sandheden din røv med ører. ??


  • #24   14. jan 2019 #23 Buggi, måske du skulle overveje at læse tråden igennem før du lukker alt muligt usammenhængende fis ud, som absolut ingen mening giver når man har fulgt hele tråden.

  • #25   14. jan 2019 Mener du at hele tråden giver mening fra trådstarters side.
    Han har skrevet noget ikke brugbart i egen tråd.
    Der er folk der svarer ham, så fordi folk giver råd, mener du ikke at det er usammenhængende
    Man kan da læse hans kommentarer fra start til slut, og han startede jo med en historie som blev til en eks og ham selv og en tredjemand, og gomore, det kunne han havde startet med, eller du læser måske med andre briller.
    Han skriver at han har afleveret reg. Attest til ejeren...
    Er ejeren ikke gomore, så hvorfor skulle han det hvis han ikke er indblandet, nej han har sikkert afleveret det til sin eks og han skriver at bilen er stjålet, og den ikke kan meldes stjålet da det ikke er dem der er ejer mere (gomore)
    Vi to må læse det helt forskelligt tror jeg.


  • #26   14. jan 2019 Måske vi bare skal satse på #21 kommentar så.

  • #27   14. jan 2019 Hvis der er lidt hold i historien, så er der jo tale om, handel af bil mellem to privatpersoner, hvor køberen så ikke overholder sine afdrag på bilen.
    Handelen er indgået med kontrakt, og Gomore har været stedet hvor parterne er mødtes, ellers har de som sådan intet med sagen at gøre.
    Med det i mente, så giver din kommentar, som jeg netop skrev, ingen mening.

    Men ja, man kan da næsten håbe det er en Troll, men menneskets dumhed har ingen grænser, så den er sikkert god nok.


  • #28   14. jan 2019 Der blev da skrevet at eksen har lejet en bil af gomore, så hvorfor den oplysning...
    Hvis man sælger en bil så tager man da sin bil med, og derfor min kommentar.
    For hvad har gomore ellers med tråden at gøre...???
    Det kan da ikke være mødet via gomore, da bilen der sælges på afdrag jo skal afleveres ved handlen, så hvorfor bruge gomore, eller det fordi bilen der handles er så lille den kan være bag i en gomore bil.

    Det kan da godt være mig der er fatsvag ??


  • #29   14. jan 2019 Manden lejer en bil gennem Gomore, og det går så fint og han syntes at bilen er rigtig fed, så da lejeperioden er slut, bliver han enig om med bilens ejer, at han gerne vil købe den.
    Det syns bilens ejer er fint for han vil egentlig også gerne sælge bilen, men der er bare lige det ved sagen at manden her har ikke råd til at betale hele bilen på en gang, så de laver en kontrakt hvor han skal betale x antal kroner i måneden ind til bilen er betalt.

    Nu er det så bare sådan at manden ikke overholder sine afdrag, og derfor vil tidligere ejer/ejer jo gerne have bilen tilbage igen, men det er jo bare ikke sådan lige til, når der er lavet en kontrakt på købet.
    Så alt efter hvad der står i den kontrakt, er jo afgørende for hvad der nu skal ske. Men at melde bilen stjålet er i hvert fald en meget dum ide.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #30   14. jan 2019 Ja jeg overvejede også troll,men vi ser jo disse emner igen og igen herinde så den er sikkert god nok.
    Sjovt nok har jeg aldrig set et emne på diverse udenlandske forums om salg på afbetaling mellem to private...
    Måske vi danskere bare ikke er heeelt så smarte ?
    Har aldrig forstået at nogen mennesker er naive nok til at låne mange tusinde kroner ud til en fremmed uden nogen som helst garanti for at få pengene igen.


  • #31   14. jan 2019 Myggen

    Hvis eks ikke har betalt bilen ud så må hun da ikke sælge bilen. Eller loven nu blevet lavet om.
    Hvis hun har betalt bilen ud, så er gomore en ligegyldig kommentar.
    Derfor kommenterer jeg som jeg gør.

    En mand bor til leje, og vælger at sælge huset til en tredje person.
    Det samme vil være tilfældet ved bla. Leasy.


  • #32   14. jan 2019 Du er da helt væk Buggi...!!

    ""Hvis eks ikke har betalt bilen ud så må hun da ikke sælge bilen. Eller loven nu blevet lavet om.""
    Hvem, hvad, hvad snakker du om?

    ""Hvis hun har betalt bilen ud, så er gomore en ligegyldig kommentar.
    Derfor kommenterer jeg som jeg gør. ""


    Gomore har hele tiden været en ligegyldig kommentar, det er dig der bliver ved med at bringe det på banen.
    Men hvorfor skal hun betale en bil ud hun intet har med at gøre? Det er hendes ex kæreste som har købt en bil, ikke hende.




  • #33   14. jan 2019 Tror du læser det forkert.

    Hvor ved du fra at bilen er betalt fri, inden den bliver solgt videre.
    Og hvor ved du fra at det er en kvinde der har oprettet tråden.
    Kom frisk.


  • #34   14. jan 2019 Du er godt nok langt ude, nu er det jo dig der troller din nar smiley

    Jeg holder mig til det der står skrevet, det er ikke en gættekonkurrence, hvor man selv kommer med sine formodninger.

    ""Assumption is the mother of all fuck ups"" Det kunne du dælme lære meget af-


  • #35   14. jan 2019 Så du gætter slet ikke... ??

    Hvad er det overskriften fortæller...

    At bilen er blevet stjålet...


  • #36   14. jan 2019 Buggi nu udstiller du dig selv og din intelligens, eller mangel på samme, og det er ikke kønt.

  • #37   14. jan 2019 #33 - Medmindre det er en homoseksuel der har oprettet tråden, så er "min kæreste" og "ham" i flere indlæg, lig med at det er en kvinde der har oprettet tråden. Følg lige med...

    #35 - Nej det er ikke det overskriften fortæller.

    Du kunne have læst tråden før du kommenterede - det synes jeg du skal vænne dig til fremadrettet...


  • Snu
    Snu Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #38   14. jan 2019 Dette er desværre ikke en troll.. Ja jeg er kvinde.. Min eks har svindlet 2 unge naive knægte hvoraf den ene er ejer af den her bil.. Han har via kontrakt aftalt at han skulle betale 10.000 om måneden i 6 mdr... Hvilket overhovedet ikke giver mening da manden intet ejer og eller har arbejde.. Men ja god til at manipulere har nu fået de to unge gutter i en værre lorte situation

  • #39   15. jan 2019 #38
    Du må ikke bruge ord som svindlet og stjålet i denne sammenhæng, da det er et civil anliggende og der ikke er nogen dom i sagen. Havde du været på med identitet og nævnt rigtige navne og personer så ville det være bagvaskelse, hvilet også er et civil anliggende men strafbart.


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 81
    #40   15. jan 2019 Her i landet er mange ting baseret på at vi er ærlige! Derfor er der den ene sag efter den anden, hvor ikke ærlige mennesker stjæler den ene milliard efter den anden fra os. Svend troede jo på, at når manden siger, han har betalt 12 milliarder for meget i skat af hans aktier, så er det rigtigt. For svend kommer nemlig nok fra Jylland - og der lyver vi ikke. Vi omgås bare sandheden lidt lemfældigt engang imellem. smiley

  • #41   15. jan 2019 Du ejer bilen indtil gælden er betalt
    Hvis han ikke kan betale afdrag
    Ringer du bare til Falck /SOS og siger du har tabt nøgler og får stillet bilen et sted
    I sikkerhed og fortæller ham bagefter at han kan hente den ved at indløse gælden
    Den står jo i dit navn
    Og han kan højst stå som bruger hvis i har meldt det til forsikringen
    Men det har i jo nok ikke
    Han køre nok rundt gratis
    Det kan aldrig være hans bil kontrakt eller ej når den ikke er omregistreres i han navn
    Ny nøgler kan skaffes hos forhandler også så de gamle ikke dur mere
    Og hvis der er restgæld så har forhandler
    Ejer forbehold i bilen og bed ham om at hente bilen


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #42   16. jan 2019 #61
    Så du mener at det er en god ide at bede Falck om at stjæle bilen ?
    Har du læst emnet ?


  • #43   16. jan 2019 Hvis bilen står i mit navn og det er min forsikring har jeg også ansvaret for bilen
    Ergo så henter jeg den
    Kontrakt misligt hold
    Det bliver et cevil søgsmål


  • #44   16. jan 2019 Er det fordi l ( køberen) har fået den stjålet hvis jeg har forstået det rigtig
    Ejer jeg stadig bilen og forsikring
    Og må tage den derfra


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #45   16. jan 2019 Flemming brug 10 min på at læs emnet.
    Du er helt forkert på den.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #46   16. jan 2019 Læs nu tråden.

  • #47   16. jan 2019 Måske i har ret men syntes oplysninger er meget svær at tyde
    Hvis Eks har overtaget bilen
    Hvorfor er den ikke omreg
    Da sælger har reg?


  • #48   16. jan 2019 Og ja hvis det kun handler om penge og ikke ejerskab så er det cevil søgsmål

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #49   16. jan 2019 Igen igen,læs nu hele emnet.
    Køber har ikke overholdt betalingerne til tidligere ejer.


  • #50   16. jan 2019 Det har jeg forstået også må jeg gå ud fra bilen er omreg til køber
    Hvordan kan sælger så spørge om hvordan de skal forholde sig om at melde den stjålet
    For jeg vil gerne vide hvem står på reg attesten
    Er det køber kan de ikke gøre noget andet end advokat
    Men står de stadig på reg er dem der har ansvaret og er ejer


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #51   16. jan 2019 Hvis du har læst emnet kan jeg ikke forstå at du foreslår at sende Falck ud for at stjæle den.

  • #52   16. jan 2019 Det er muligt du ikke forstår mit svar
    Men kan du fortælle mig hvis navn bilen står i ejer eller køber?
    For jeg har mine tanker om den handel
    For hvorfor har sælger en reg i en andens navn hvis den er omregistreres


  • #53   16. jan 2019 Flemming L

    Hun skriver at sælger har kontrakt og reg. asttest, ligeledes, så vi må da gå ud fra at "køber" ikke har en kontrakt, når nu hun har afleveret den til ejeren af bilen. (den er jo ikke blevet omregistret til køber)
    Vi mangler jo bare at vide om det er de to unge naive eller "køberen" attesten er afleveret til..
    Så hvis det er tilfældet at "køber ikke har en kopi af kontrakten, da hun skrev at hun har afleveret den, så kan jeg godt se fornuften i at man henter sin bil, da "køber" jo ikke kan dokumentere køber eller beløbet.
    Så på det punkt kan du har ret, folk der misbruger andres tillid, ikke har rettigheder, men selvfølgelig er loven bare ikke sådan.
    Sælgerne burde enten hente bilen, eller lave et civilt søgsmål, men ofte er det ikke noget der hjælper sælger alligevel, da civile søgsmål kan tage tid, og selv om der falder en dom, om af aflevere biler, eller få sit tilgodehavende, så står sælger stadig med håret i postkassen.
    Det er der bare ikke så meget at gøre ved...


  • #54   16. jan 2019 Lige hvad jeg tænke
    Vi må se hvad svaret er og er sælger stadig ejer på reg vil jeg hente bilen
    Hvis jeg ikke kan få nøgler
    Med Falck/ SOS det kan ikke være tyveri når man ejer bilen


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #55   16. jan 2019 Ok,jeg troede emnet handlede om en bil der ikke er blevet betalt men kan da godt se at det må være mig der har taget helt fejl.
    Jeg beklager mine forkerte svar smiley


  • #56   16. jan 2019 RSP 36

    smiley




    smiley


  • #57   16. jan 2019 #54 Rent hypotetisk spørgsmål:

    Der er mange 1000 bilhandler hvert år, hvor køber "glemmer" og omregistrere sin nye bil, og derfor kører rundt i sælgers forsikring i månedsvis, hvis ikke årevis ind imellem, før de bliver stoppet af Politiet og nummerpladerne inddrages.

    Hvem ejer alle de her 1000 vis af biler?
    Sælgeren som har solgt sin bil med slutseddel og hele pivetøjet?
    Eller køberen, som lige har "glemt" at omregistrere bilen?


  • #58   16. jan 2019 54#

    Uanset hvad du tror så gør du dig selv ansvarlig i brugstyveri hvis du henter købers bil.
    Bilen er solgt, og så er det altså ikke sælgers mere, uanset om den er omregistreret eller ej.
    At det så er sindssygt dumt måden det her er forgået på er noget helt andet....


  • #60   16. jan 2019 Fjern noget fra bilen så den ikke kan køre, evt nr pladerne, så er den jo ikke særlig interessant mere.

  • #62   23. okt 2019 Det er lidt lige som en luder der ikke har fået penge, så er hun blevet voldtaget.

  • #63   24. okt 2019 #62
    Nej det er bedrageri, hvis hun frivilligt have sex i forventning om penge og ikke en voldtægt.


  • #65   24. okt 2019 Meget dårlig bytur men åbenbart også billigere end den brude have været smiley

Kommentér på:
Stjålet bil via misligholdt kontrakt

Annonce