{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

ridser på bil efter kat? {{forumTopicSubject}}

hej
har fået en del ridser på min venstre fordør, efter at der en en kat som har prøvet at kravle op af den smiley men aner ikke hvem det er sin kat som har gjort det jo? er det noget i har erfaring med at forsikringen vil dække sådan nogle skader? uden at betale selvrisiko selvfølgelig smiley

har kasko på bilen og så har jeg tilvalgt en parkeringskadeforsikring hvor de dækker op til 15.000, men det er ikke ligefrem sket på en parkeringsplads, bare hjemme i gårdspladsen hos mig selv.

min kæreste har også fået noget på hendes bil, på den ene skærm og er dækket på samme måde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ridser på bil efter kat?
  • #2   22. apr 2019 de kan mærkes med neglen, så det bliver aldrig helt godt. den har også ridset den øverste kromliste smiley

  • #3   22. apr 2019 Det ville være naivt at tro du får udbedret en skade uden betaling af selvrisiko, når nu der ikke er en modparts forsikring til at betale.

    Med andre ord: Kan du ikke finde ejeren af katten OG bevise at det er ham/hende der skal betale, så skal du selv.


  • #5   22. apr 2019 aner ikke hvis kat det er, og vil jo ikke ringe til forsikringen da jeg jo teoretisk bare kan kalde den en "parkerings skade" og derved ikke betale selvrisiko. men igen det lyder lidt mærkeligt det lige er sket på begge biler inden for samme dag smiley

  • #6   22. apr 2019 Parkeringsskader skal du også betale selvrisiko for, hvis der ingen modpart er... smiley

  • #7   22. apr 2019 sajmon

    som skrevet tidligere så har jeg tilkøbt en parkerings skade forsikring der dækker op til 15.000kr i rep. i tilfælde af nogen lavede en hit n' run smiley


  • #8   22. apr 2019 Ja det kan jeg faktisk godt se du har skrevet - det missede jeg første gang...

    Men det ville jo være fusk.


  • #9   22. apr 2019 ja også der mit problem ligger smiley

  • #11   22. apr 2019 #10 - Så fordi andre gør det, er det bare helt ok?

    Så hvis en eller anden hugger din tegnebog, bliver du ikke sur over at jeg misbruger dit dankort og tømmer kontoen, når jeg finder den efter han har tømt den for kontanter?


  • #13   22. apr 2019 Det er bare et retorisk spørgsmål. smiley

    Mange mennesker mener jo ikke det er tyveri når man stjæler fra et forsikringsselskab. Det er sgu en mærkelig tendens.


  • #14   23. apr 2019 Jeg er ikke sikker på, det behøver at være fusk, hvis man skal have forsikringen til at betale. Prøv at tjekke dine betingelser. Det er i hvert fald ikke alle selskaber, der stiller som krav, at det er en anden bil, der skal have forvoldt skaden - jeg kender i hvert fald til forsikringer, hvor eneste betingelse (stort set) er, at bilen skal have holdt parkeret, mens skaden er sket.

    Læs dine betingelser først. Ring herefter til dit selskab for uddybning, hvis du er i tvivl.


  • #15   23. apr 2019 Der er tale om en parkering skade, men mig bekendt er det kun hit n run som er dækket, og det er der ikke tale om.

    Men du kan ikke snyde der kommer en taksator ud fra forsikringsselskabet og ser på skaden først og så er det hurtigt set at der ikke er tale om skader fra hit n run.


  • #16   23. apr 2019 I øvrigt har jeg haft mange ridser i klar lakken som kunne mærkes med en negl, så det er ikke måden at teste det på.

    Du kan sprøjte vand evt. sæbevand på og hvis ridsen bliver usynlig i nogle sekunder så er det en klar lak ridse ellers er det en ridse ned til farve laget.

    Ridser i klar lak er nemt at lave, det kan nemlig poleres væk. Du kan evt. benytte sådan noget som denne:

    https://www.bauhaus.dk/meguiar-s-ridsefjerner-scratch-x-2-0.html


  • #17   23. apr 2019 Det må være en meget høj bil,hvis en kat ligefrem skulle kravle op,

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #18   23. apr 2019 tror ikke der er forsikring der dækker "katte ridser" en stor hund der prøver at komme ind i bilen vil nok ridse bilen markant, men tvivler det kan komme ind under parkerings skade uden selvrisiko, med mindre du ved hvis hund det er og har beviser/ vidner på det..

  • #19   23. apr 2019 Hc, nej den er nærmere noget lav, det passer lige den har fået fat i side listen og så vidre om på kromlisten. Men den nåede så ikke helt op ser det ud til smiley

  • #20   23. apr 2019 Men må lige prøve vand tricket smiley

Kommentér på:
ridser på bil efter kat?

Annonce