{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.944 visninger | Oprettet:

Erfaringer med at tage kørekort i Polen {{forumTopicSubject}}

Jeg flytter til Polen i 5 måneder, og ovejer at tage kørekort dernede mens jeg er der.
Ifølge EU reglerne skal man bo der i mindst 185 dage om året før man kan det: https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/driving-licence/get-driving-licence/index_da.htm

Nogen der har erfaring eller viden om om det er muligt at tage alligevel?
Hvor grundigt tjekker de op på om man har boet der længe nok i praksis...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med at tage kørekort i Polen
  • #1   17. jun 2019 De kontrollerer ingenting - det er dig der bliver bedt om at bevise at du har ret til at tage kørekortet, så du skal have dokumentation for at du er boende i landet 185 dage om året.

    De har ikke bevisbyrden - det har du. smiley

    Men er det virkelig en god ide at tage kørekort der?


  • #3   17. jun 2019 Det er meget lettere at tage kørekort i danmark fremfor polen. Og husk på at forskellige lande har forskellige regler.

    Mit råd er at smide de ca. 12-15k der koster at tage kortet i danmark.


  • #4   17. jun 2019 Hvis du gerne vil kunne køre bil efterfølgende så tager du det i DK.

  • #5   17. jun 2019 polakkerne kører squ desværre mindst lige så godt bil som vi danskere.
    for det er efterhånden længe siden at danskerne kan prale af at være dygtige bilister.
    er i polen ca 6-8 gange om året og føler mig squ mere sikker i trafikken der end her i dk
    straffen for trafik-forseelser i polen er noget hårdere end herhjemme og det respektere polakkerne , det er først når de kommer udenlandsk det går galt for dem.


  • #7   17. jun 2019 #6 fordi de får det halve i løn af danskere ?

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #8   17. jun 2019 5
    hvor dælen køre du henne i polen jeg har de sidste 10 været i polen ca 12 gange og ale gangene føler jeg det er med livet som indsats eksempel jeg køre på motorvejen er ved at over hale 3 last biler 2 busser og div person biler der kommer en bimmer op bag mig kan se han kommer hurtigt så jeg hæver farten for at være så lidt til gene for ham som muligt jeg ligger på 160 i en aygo ventilerne er ved at sprøjte ud af udstødningen hehe alligevel kommer han helt op bag mig ligger ca 2-3 m bag mig og blinker som en sindsyg men jeg kan intet gøre de andre køre 90 så kan ikke komme ind da jeg har overhalet blinker jeg hurtigt ind og køre i inder banen han er så fucked at han presser mig så jeg er nødt til at gå i nødsporet det er bare en af de mange oplevelser jeg har haft på det polske vej net de er psykopater i deres helligdage er der over 200 dræbte på en weekend så det


  • #9   17. jun 2019 Min kone er polsk og hendes søster tog det i Polen, hendes kommentar var at det ville have været nemmere i dk pga folk "respekterer" mere en skolevogn her end i Polen bla..

  • #11   17. jun 2019 #8 og det mener du ikke sker herhjemme, det er squ da helt alm kørsel på de danske motorveje.

    jeg syntes det er behageligt at kører i polen, nu lader jeg mig så heller ikke provokere af en tosse der presser på bagfra.

    jeg kommer så kun i det vestlige polen , dvs stettin, poznan, wroclaw, koscian osv osv .
    men er da godt klar over at jo længere øst på i polen man kommer jo værre er det.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #12   17. jun 2019 11
    jo er da også blevet presset i DK men ikke på samme måde og i den hastighed og har ikke oplevet "hævn kørsel" her hjemme
    er på ingen måde blevet provokeret af nogen
    køre bare på den samme vej som dem
    den episode som jeg omtaler skete faktisk ved Wroclaw
    jeg køre til Krakow i den sydlige del
    det er ikke min opfattelse at de køre være der end ved den tyske grænse


  • #13   17. jun 2019 S J, du snakker som du har forstand - mere er der vel ikke at sige til det...

  • #14   18. jun 2019 Jeg ville meget nødig køre bil i Stettin. Alene det faktum at ubetinget vigepligt kan forekomme de mest mærkelige steder på en ellers lige vej.
    Sporvogne er også en del af bybilledet OG gadebilledet. Man krydser jævnligt sporene, eller kører på langs med dem. Det er uvant for danskere.
    Kan du sproget? Ellers skal du have undervisning på tysk eller engelsk? Ikke alle polakker taler fremmedsprog. Det kan sikkert blive bøvlet at forstå meningen, hvis der også er sprogforbistringer.
    Jeg ville tage det herhjemme i dit sted, men vi er jo ikke ens.


  • #16   18. jun 2019 Jeg må indrømme at jeg heller aldrig har støt på venstre vigepligt men det kan man møde i kamien. Og ja man kan blive presset og forstår udemærket at der sker så mange uheld blandt andet i områder med tæt beplantning af træer der kører rødderne under vejnettet så vejene er store buler eller undermineret, samt deres rimelige høje hastigheder. Men ellers er det jo bare at have øjnene med sig, de har jo også hastighedsgrænser ligesom alle andre, og ingen siger at man skal følge med.

  • #17   18. jun 2019 #11
    Tror aldrig jeg har oplevet sådan noget vanvidskørsel på DK's motorveje.

    Tænker lidt det er dig der skaber det så ...


  • #18   18. jun 2019 #15 Hvis du kører bil som du staver, skal jeg ikke ud og køre med dig..

  • #20   18. jun 2019 #15
    hvorfor tror du de kører i en polsk indregistreret lastbil?
    det er ikke pga de er ansat i Danmark, men i udlandet med dårlig løn til følge..



  • #21   18. jun 2019 ja, men mange af dem der kører i polske lastbiler med danske trailere efter er squ ansatte af danske vognmænd. så i sidste ende er synderne squ de danske vognmænd som underbyder markedet fordi de underbetaler deres ansatte og giver dem dårlige arbejdsforhold. og dette sker helt legitimt, fordi vores regering bare lader stå til

  • #23   18. jun 2019 ganske enkelt fordi de ikke kræver høj løn og er ligeglade med dårlige arbejdsforhold, de vil bare tjene penge og de tjener trods alt mere end de ville gøre for et polsk firma.
    en polsk chauffør ansat i et polsk firma får hvis han er heldig 3-4 eur i timen.
    plus at en polsk chauffør bare knokler og knokler og knokler uden brok


  • #24   19. jun 2019 #21
    det var også det jeg mente, ku nok ha skrevet det lidt anderledes..


Kommentér på:
Erfaringer med at tage kørekort i Polen

Annonce