{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Reklamation på fælge efter flere forsøg på at udbedre fejl. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg har for 2-3 måneder siden købt et sæt fælge hos Procarshop til min A4 B8.5, hvor der ret hurtigt opstod problemer.

Bilen kørte ujævnt og vibrerede en del.
- Procarshop afbalancerede igen hjulene, dog uden at det hjalp.
- Havde bilen forbi Audi Odense, som fortalte at dækkene var dårlig kvalitet og specielt højre fordæk hoppede meget.
- Gik til Procarshop igen, hvoraf de skiftede højre fordæk (uden at det hjalp).
- Herefter begyndte jeg at snakke om reklamation, hvoraf de sendte hjulene til vejtryks udmåling. Alle 4 dæk var for dårlige, det ene med 17 kg.
- Procarshop skiftede alle fire dæk til Falken dæk, men problemet er der stadig.
- Tager bilen ud til Audi Odense igen, som siger der intet er galt med bilens styretøj, affjedring eller kontrolarme, men at dækkende er meget ude af balance og skæve.


Det har stået på i lidt over 2 måneder, frem og tilbage.. Hvornår burde man få penge tilbage for fælg/dæk som er købt samlet, på trods af at det er dækkene som ikke er i orden.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklamation på fælge efter flere forsøg på at udbedre fejl.
  • #2   7. okt 2019 Japan Racing fælge. Falken dæk

  • #3   7. okt 2019 hvilke dæk startede du med? er lige nysgerrig.

    Jeg har oplevet nøjagtig det samme med min tidligere Audi A4 B8


  • #4   7. okt 2019 Er der centreringsringe i? Eller passer centerhullet 100% til bilen?

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #5   7. okt 2019 Lige de årgange af Audi, navnlig A6 de er følsomme over for uoriginale fælge, da center hullet er en my større i en uoriginal fælg, det giver vibrationer på dem.

  • #6   7. okt 2019 Ingen centreringsringe i nej. Monterede dem ikke selv, men har selv haft dem af og kigget, tjekket at der ikke er rust på hjul nav osv. Fælgen sidder meget stramt hen over navet, og ingen spil i det når man prøver at rykke det. Så umiddelbart vil jeg ikke tro der er plads til en centreringsring.

    Audi Odense sagde derunder dækkene ikke er runde, så tvivler også på en centreringsring hjælper der.


  • #7   7. okt 2019 Startede med nogle dæk som hed Tracmax, fik at vide fra butikken de var gode. Efterfølgende så jeg så de var klar i den billige klasse. (Købte hjulene som et sæt)

  • #8   7. okt 2019 Ingen centreringsringe, siger du...? smiley

    Ok, lyder lidt... øhm... mærkeligt. Alle Japan Racing fælge, jeg kunne se hos procarshop har centerhul på 74,1... De kan sgu da ikke sidde "meget stramt hen over navet" på en Audi? smiley

    Og hvis der er en butik, som fortæller dig at Tracmax er gode dæk, skal du aldrig komme derind igen smiley


  • #9   7. okt 2019 Hvor oplever du at vibrationerne kommer fra, forfra eller bagfra? og hvad mener du med ustabil?

  • #10   8. okt 2019 Måske du skulle køre et helt andet sted hen og få testet de fælge og dæk.
    Men lad være med at oplyse hvad du mener der er galt med dem, inden du har fået et svar.


  • #11   8. okt 2019 Tror ikke der er en centreringsring nej, men kan se der er en form for gummi-ring i hjulet (som ikke kan tages ud), som der ikke var på mine gamle JR fælge.
    For at få fælgen hen over navet skal jeg presse godt til.


    Vibrationerne er primært i sædet/røven/ryggen, men kan også mærkes lidt i styretøjet.

    @BuggyBoi , Jeg kørte ud til Audi i Odense for at få lavet en fejlsøgning, da værkstedet hvor jeg købte hjulene sagde at intet var galt. Det er efter denne fejlsøgning at Audi at konstateret at dækkende ikke er runde.


  • #12   8. okt 2019 Det kan skyldes slør i trækaksler, defekte støddæmpere, bremser der hænger osv.

  • #13   8. okt 2019 Thomas N

    Ja det kunne jeg læse, og derfor foreslog jeg et tredje sted.
    Nogen der har speciale i netop dæk og fælge. ??


  • #14   8. okt 2019 Hjulfabrikken i KBH er rigtig dygtige, og har de bedste maskiner til afbalancering

  • #15   8. okt 2019 #14

    De må snart åbne på Fyn smiley


  • #16   9. okt 2019 Det er lidt begrænset hvor mange penge jeg vil bruge på at få dem tjekket (Audi tog allerede over 2000 kr).
    Procarshop sendte hjulene ud til en tredjepart for at lave vejtryksmåling, hvorefter de skiftede det første sæt dæk.

    Audi har netop sendt mig film med hjulene afmonteret og sat på en maskine, hvor man på hvert hjul kan se, at dækkene hopper.
    Teknikeren har derudover beskrevet at fælgen er rundt, og at det er dækkene den er galt med, hvoraf mine 30 mm sænkning gør at det også er lettere at mærke at dækkene ikke er runde.. Teknikeren anbefalede at skifte dæk (igen igen).
    Det hele går jeg videre til ProCarShop med jf. en refundering, da de har haft mange forsøg på at fikse problemerne.


    Det skal også lige nævnes at ProCarShop også lavede fejl på mange andre punkter, heraf bl.a.:
    - Monterede de forkerte fjedre i min A4, de monterede fjedre til en A6 som en anden kunde skulle have. så jeg måtte vente en dag ekstra på bilen.
    - De gav mig boltene til mine originale fælge med efter installation (kommentar; jeg kan bare bruge de nye på begge sæt) .. skal nævnes det er forskellig konus ... Jeg fik så boltene efter jeg beklagede mig.
    - De glemte at give mig en adapter nøgle med til de nye hjulbolte, så jeg måtte komme forbi igen og minde dem om det.
    - Solfilm monteret i bilen var ikke lavet ordenligt (mange luftbobler og "riller" efter 3 ugers tid. Dette blev lavet om.

    - Så selvfølgelig alt det med hjulene.


    Oplevelsen har været utrolig frustrerende og ærgelig, da Jens (indehaver) virker til at han prøver at hjælpe og de leverede fint til min GT86. Dog føler man sig lidt røvrendt når han siger Tracmax er god kvalitet (er ikke ekspert i dæk). De skynder sig heller ikke at fikse problemerne, når de først er ude.
    Nu ser jeg hvad han siger til reklamationen, da han insisterer på selv at prøvekøre bilen.

    Jeg vil dog købe mine dæk/fælge et andet sted næste gang, uden tvivl.


  • #17   9. okt 2019 Derudover tjekkede jeg at der var centreringsringe, de gik fra 74,1 - 66,6.
    Jeg skiftede dem til 74,1 - 66,56 da det er navets størrelse.

    Hjulet sad bedre, men det hjalp ikke på rystelserne.


Kommentér på:
Reklamation på fælge efter flere forsøg på at udbedre fejl.

Annonce