{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

lasse H
lasse H
Tilmeldt:
7. jun 2021
Emner: 1 Svar: 2

Tilføjet turbo på bil {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Er der nogen der kan svare på, hvad straffen er, hvis man smider en turbo på en bil, som ikke er født med en. Og den selfølgelig yder mere end de 20% som tilladt?
Har prøvet at læse en masse love og artikler, men synes ikke jeg kan finde et ordentligt svar.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilføjet turbo på bil
  • #1   7. jun 2021 Du bliver ledsaget til og indsat i det nærmeste fængsel og din
    bil bliver beslaglagt af politiet som sender den til skrotning hos en ophugger ??


  • #2   7. jun 2021 du får vel bare en bøde og en synsindkaldelse det er vel det. men tænker ikke politiet ville kunne se om den er født med eller uden turbo. med mindre det er klyttet sammen smiley

  • #3   7. jun 2021 Hvis du bliver indblandet i en ulykke, vil der nok ikke være meget hjælp at hente fra forsikringsselskabet hvis bilen er ulovligt tunet.

    Køb nu bare en bil der har de hk du vil have, så er alle problemer løst smiley


  • #4   7. jun 2021 hvis du bliver stoppet og de opdager ulovlige konstruktive ændringer.

    så konfiskere din bil, så den kan bliver undersøgt. og de kan finde ud af hvad der er lovlig og ulovlig.

    bøden (sådan var det engang) er samme størrelse som den afgift skat beregner
    og ja de beregner en afgift af din ombygning, selv om den ikke er lovlig
    der var en episode.ed en for Fiesta for en del år siden

    det blev dyrt før han fik sin bil igen
    han skulle betale afgift og bøden
    før han fik bilen igen.

    også skulle bilen gøres lovlig, og synes før den kunne få plader på igen

    så det er meget dyrt og blive taget


  • lasse H
    lasse H Tilmeldt:
    jun 2021

    Emner: 1 Svar: 2
    #5   7. jun 2021 At tjekke, hvad der ligger under motorhjelmen, er det noget politiet gør vanligt?


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #6   7. jun 2021 Ja du kan tro at de tjekker efter ved mindste mistanke....Og ja, bøden er samme beløb som afgiften, det løber nemt så højt op at du kunne have købt en fabriksny bil med turbo

  • #7   7. jun 2021 kort og godt du må ikke sætte tryk på en bil som ikke er født med det uden der skal betales afgift hvad bøden er på ved jeg ikke men den er nok høj

  • #8   7. jun 2021 Hvis Skat vurderer at du skulle have betalt eksempelvis 35.000 kroner i afgift for den bil du har ombygget så lyder den samlede bøde på 70.000 kroner og så bliver din bil solgt på auktion .

    Forsikringsselskabet skal nok lægge ud for dig hvis du bliver indblandet i et uheld , hvad enten det er din skyld eller ej , men vær sikker på at de nok vil forfølge dig indtil du har betalt for alle de skader du har været indblandet i .

    Og - ja ...... Nogle politibetjente har taget deres udannelse efter at de var udlært som mekanikkere, og jeg er ret sikker på at der i uddannelsen som færdselbetjent også indgår en del bilteknisk viden - de er ikke så dumme som du gerne vil gøre dem til ( eller håber at de er ?) ..

    Så hvis du har købt bilen for eksempelvis 100.000 kroner, så mister du 170.000 kroner . For de penge kan man godt finde en fin gaderacer .


  • #9   8. jun 2021 Det kommer an på flere ting. En af de afgørende faktorer er, om bilen findes med turbo. Gør den IKKE det, er der ikke rigtigt en dyrere model, som bilen kan have skiftet identitet til, og dermed bliver det sværere for SKAT at argumentere for, at den har skiftet identitet til en dyrere model. Ham med Fiesta'en, der nævnes længere oppe, endte med at vinde sagen og få penge og bil igen, så vidt jeg har hørt.

    Men lovligt bliver det næppe, det kan vi godt blive enige om. Og den største risiko i den forbindelse er forsikringen. Kører man galt, kan man godt vinke farvel til fuld dækning, i hvert fald. Det kan dreje sig om mange millioner i værste fald.


  • #10   8. jun 2021 Ikke blot en synsindkaldelse, men den bliver også dumpet på stedet da du ikke besidder en kontrol attest fra er prøve institut som fx. Autoconsult laver. Turbo betyde automatisk at den er over 20%. Men alt skal godkendes, også 1%.

  • #11   8. jun 2021 Jeg skal ikke lyde som en Kong klog her, men jeg tror at mange unge knejte har eftermonteret turbo eller lign og alverdens ting og sager som giver en effektforøgelse på over 20% procent. Og hvor mange har ikke fået chippet deres bil hvilket næsten altid ville give mere end de 20%.
    I min omgangskreds er der også en del der har fået lavet ting som ikke er lovligt og har kørt med det i flere år. Men ikke er blevet taget. Og heldigvis for dem, for der er ikke nogen fortrydelsesret på landevejen smiley


  • #12   9. jun 2021 Marco K

    Chiptuning uden godkendelse er ulovligt, uanset hvor mange hk ekstra motoren får.


  • #13   9. jun 2021 Claus M, jeg er synsmand så det ved jeg godt smiley og jeg skriver også at det et ulovligt.

  • lasse H
    lasse H Tilmeldt:
    jun 2021

    Emner: 1 Svar: 2
    #14   9. jun 2021 Bilen findes med turbo, men det er en større motor som ligger i den model.

  • #15   9. jun 2021 Så teknisk er jeg heller ikke, men tænker at montere turbo på en moderne bil ikke nødvendigvis er "plug & play" ?

    Jeg tænker der skal justeres på motorstyring, brændstofstyring osv osv ?




  • #16   10. jun 2021 Marco

    Så giver det du skriver ikke helt mening

    "Og hvor mange har ikke fået chippet deres bil hvilket næsten altid ville give mere end de 20%. "

    Det var nok bedre at skrive som MARV skriver. Alt tuning skal godkendes uanset hvor mange hk det giver!


  • #17   10. jun 2021 nu kører jeg selv med eftermonteret turbo uden godkendelse og har aldrig haft problemer med politiet i 3 år og dem jeg kender der er blevet taget med det har enten fået rykket pladerne eller en synsindkaldelse.

  • #18   10. jun 2021 nu kører jeg selv med eftermonteret turbo uden godkendelse og har aldrig haft problemer med politiet i 3 år og dem jeg kender der er blevet taget med det har enten fået rykket pladerne eller en synsindkaldelse.



    Hvilket jo helt klart gør det lovligt .....Eller nowet ????



  • #19   10. jun 2021 siger ikke at det lovligt, men du får ikke taget din bil, du bliver blot påkrævet at fjerne tunings dele

  • #20   10. jun 2021 Om de opdager det til syn eller
    Ej, gør det ikke lovligt da du ikke har godtkendt prøve attest før syn. Alt skal prøves før syn.


  • #21   10. jun 2021 #19:

    Det er vist kun hvis du er heldig, møder du den forkerte betjent som kører sagen videre sammen med skat skal du ikke regne med at du slipper med at fjerne tunings delene.
    At nogle så slipper heldigere er nok fordi de betjente som har stoppet dem har været for dovne og ikke gider at bøvle med papirarbejdet.


Kommentér på:
Tilføjet turbo på bil

Annonce