{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

John A
John A
Tilmeldt:
29. jun 2021
Emner: 1 Svar: 5

Mulighed for at få forhandler til at hjælpe med reperationer? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har for en uge siden købt en tre år gammel bil brugt. Den har gået lige omkring 65.000 km. Jeg sendte den så til service og fik at vide at skiver og klodser skulle skiftes hele vejen rundt indenfor 5.000 km og der også skulle bruges to nye dæk. Disse ting, minus service, vil koste omkring 9.500 kroner i alt. Jeg kan se at bremser og skiver er sliddele, og derfor nok ikke noget man kan klage over, men jeg tænker ikke det kan passe skiver og bremser er så slidte når den købes af en forhandler? Der er krydset af i forhandlergaranti på min slutseddel, men tænker ikke det dækker dette?

Har i nogen input? Anekdoter? Er lidt på herrens mark da jeg aldrig har købt brugt bil før.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mulighed for at få forhandler til at hjælpe med reperationer?
  • #2   29. jun 2021 Se det er jo helt op til forhandlerens samvittighed.
    De brugte biler jeg har købt, har jeg som en del af aftalen bedt om at få ny serviceret.
    Var bilen ny serviceret, så ville det være forventeligt at skiver + klodser kunne holde længere end 5000 km. Men da den ikke var nyserviceret kan de jo have kørt mange mange km. Nogen kører 25.000 på et sæt skiver, andre 100.000 eller mere, det afhænger jo af hvordan og hvor man kører.
    Men så er det lige om du kan regne med de 5000 km. de meddeler at der ca. er tilbage. Har oplevet flere værkstedet der var yderst ivrige for at skifte disse dele uden at det på nogen måder var nødvendigt endnu.
    Nu ved vi ikke hvad eksotisk bil der er tale om, men man kommer i almindelige biler meget meget langt for det beløb.


  • John A
    John A Tilmeldt:
    jun 2021

    Emner: 1 Svar: 5
    #3   29. jun 2021 @Morten Ja, det har du ret i. Af skade bliver man klog. Der står på slutsedlen at der er "Komplet servicebog", men har siden fundet ud af at den ikke fået service ved 60.000. Kan det have betydning for mine chancer? Kan se den burde serviceres hvert 20.000 km. Den har fået ved 20.000 og 40.000.

  • John A
    John A Tilmeldt:
    jun 2021

    Emner: 1 Svar: 5
    #4   29. jun 2021 @Carlo Tak for din besked. Det er en Mazda 3. Jeg har modtaget billeder fra forhandleren. Jeg kan ikke vedhæfte flere end et, men her er et af dem.



    profilbillede
  • John A
    John A Tilmeldt:
    jun 2021

    Emner: 1 Svar: 5
    #5   29. jun 2021 @Carlo her er overslaget

    profilbillede
  • #6   29. jun 2021 Hvis du havde fået foretaget et brugteftersyn inden du købte bilen (feks hos FDM) så var det nok blevet påpeget .

    Enhver med en smule kendskab til biler ville have bemærket de slidte bremser .

    Når det er sagt så må man nok forvente at de første sliddele skal skiftes når bilen nærmer sig 70.000 km - så er det en brugt bil og så kommer udgifterne .

    Ring til forhandleren og hør om han vil deltage , især da du har 6 måneders reklamtionsret på dit brugtkøb.


  • John A
    John A Tilmeldt:
    jun 2021

    Emner: 1 Svar: 5
    #7   29. jun 2021 Nu har jeg haft kontakt til forhandleren og de virkede til at være til at snakke med. Jeg må se hvad det bliver til. Mange tak for hurtig feedback herinde smiley

  • #8   29. jun 2021 Selvom der var blevet lavet service, indebærer et service da ikke bremse-skifte?
    Det kan dog måske betyde de lige kigger på bremserne og dermed kan nævne, at de snart burde skiftes.

    Men igen, var det forhandleren der skulle lave det service, kunne han jo bare "glemme" at sige det med bremserne.


  • #9   29. jun 2021 Tror ikke der er meget andet at gøre end selv punge ud med mindre de virkelig indrømmer at fejlen er deres

    Personligt ville jeg have forlangt at få bilen serviceret inden levering, mange forhandlere ville selv have tilbudt at bilen var nyserviceret ved levering, men der er jo også “brådne” kar i den branche

    Fremover skal du bare holde dig fra at handle med pågældende forhandler og ligeså fraråde andre at handle det.

    Det lyder som dårlig stil at sælge en bil med så kort tid til service eller måske endda “overskredet” kilometer og så efterfølgende “hænger” du på en regning i omegnen af 10 kilo

    Så lad endelig værd at sende flere kunder i hans retning

    Men held og Lykke med servicet og tillykke med bilen


  • #10   29. jun 2021 Hvis bilen kan synes med de bremser er det vel, sådan det er. Tænker ikk at nye bremser er een del af service. Forstår godt det er træls.
    Håber du finder løsning på det


  • #12   29. jun 2021 Den skal bare havde et sæt nye klodser. Det bør ikke koste mere end 100-250kr for et sæt. Og en times løn for at montere.

  • #13   29. jun 2021 Sø-poppel, det er sku svært og se om den også skal have 2 nye dæk på det billede han har lagt op smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #14   29. jun 2021 Det er helt almindelige sliddele og selvfølgelig er de ikke dækket.....Det må du selv betale for...

  • John A
    John A Tilmeldt:
    jun 2021

    Emner: 1 Svar: 5
    #15   2. jul 2021 Hej alle. Tak for jeres mange input. Jeg har i dag været i kontakt med forhandleren igen. De lagde sig fladt ned, undskyldte og erkendte at fejlen var deres. Vi har nu aftalt at de får lov til at udbedre manglerne der blev fundet af min mekaniker til serviceeftersynet - det bliver forhåbentlig den lykkelige slutning.

    Det skal siges at jeg ringede og tilfældigvis fik fat i en "senior"-sælger ved forhandleren forleden, som var meget overrasket over den ikke var blevet serviceret inden salg og sagde at det fandt vi selvfølgelig en løsning på. Sælger af bilen er trainee, så ved ikke om det kan have noget at sige, at den manglede service.


  • #16   2. jul 2021 Pyt bare det lykkedes, dette trods de masser af hånlige og bedrevidende indlæg her i tråden. Bilgalleri er efterhånden et fattigt sted.

  • #17   3. jul 2021 De tager 1400 kroner for et dæk, som koster lige under 1000 på nettet... Satme en heftig fortjeneste...

  • #18   3. jul 2021 Er der montering og afbalancering med i de netpriser du mener?

  • #19   3. jul 2021 Nej? Uden montering. Hvad er din pointe?

  • #20   3. jul 2021 Hvad var din?

  • #21   3. jul 2021 Når du skriver at prisen er 1000 kroner på nettet - er det så nogle du bestiller i udlandet hvor momsen er lavere, og som du skal vente i (flere) uger på at få leveret ?

    Proffesionelle danske dækcentre og mekanikkere ville nok ikke have en lang fremtid i branchen hvis de skulle sælge billige dæk eller andre reservedele med flere ugers leveringstid ?

    De fleste værksteder benytter sig af danske leverandører (Au2Parts, AD Danmark , FTZ ) der leverer inden for få timer og som man kan levere reservedelene tilbage til uden for meget bøvl, hvis det alligevel viser sig at kunden "bliver forhindret og må aflyse " , tro mig det sker ofte . Den slags service koster, og den regning ender som regel hos slutkunden .

    Hvis du stadig synes 1400 kroner er for dyrt, så synes jeg du skal kikke dig om efter en brugt dæk og afballanceringsmaskine og så selv montere dine dæk , husk også at købe en rulle afballanceringsklodser smiley .


  • #22   3. jul 2021 #21

    Da jeg skulle bruge dæk i foråret, var der 10 dages levering hos Quickpot. Jeg fik dem efter 4 dage fra daekonline. Der er sgu da ingen steder på nettet, hvor du skal vente FLERE UGER på et sæt dæk. Og han fik et prisoverslag. Tror du, at han regner med at få nye dæk på bilen indenfor få timer??

    Og jeg er sgu da ligeglad, hvor de får deres dæk fra - det er deres problem. Det er fint, at de tjener lidt på videresalg, men 500,- pr dæk? Hans regning kan blive 800,- mindre, hvis han bruger 5 minutter på nettet. Men ja, du må da gerne smide dine penge ud, hvis det er det, du har bedst med.


  • #23   3. jul 2021 #20

    Min pointe er tydelig. Du aner ikke, at man lægger moms til priser uden moms. Sinke.


  • #25   4. jul 2021 Men vi kan da tage lidt matematik og forretnings forståelse for sinken.
    Daekinline lige nu 1162,0 pr dæk = det er 2324 kr.
    På tilbuddet 1123 + 10, og to af dem er så 2226, hertil moms så er vi på 2832.
    Det er 528 kr. mere end dæk online.
    Eksempelvis euromaster tager 230 kr. for montering af et dæk. det er uden en eventuel ventil, sinken regner igen 230x2 er 460 kr. dem trækker vi fra de sparede 528 kr. så har vi sgu sparet hele 68 kr. For disse 68 kr. skal vi et ekstra sted hen.
    Vi skal døje med at være hjemme når fragtmanden kommer.
    De 68 kr. skal jo så også dække eventuelle nye ventiler + kørsel og tid ved et ekstra værkstedsbesøg.

    Så sikke da noget at råbe sådan op over, kravle ned på det sædvanlige primitive niveau.
    Kigger man lidt på din færden her på bilgalleriet, så tror jeg nok lige at du bør kigge kraftigt indad inden du ligefrem mener at andre er sinker. Men du kom i mål, med endnu et selvmål.


  • #26   4. jul 2021 #26

    "230x2 er 460 kr. dem trækker vi fra de sparede 528 kr. så har vi sgu sparet hele 68 kr."

    Går det for stærkt?... Får han monteringen gratis lige pludselig? Glemte du lige at lægge de 150x2 til de 68 kroner, som han skal give for montering ifg. tilbuddet? Forretningsforståelse, siger du? smiley

    Der er helt ubemandet oppe i dit hoved. Hvem har sagt, at de skal købes på daekonline?
    På daekleader står de til 976,- lige nu.

    Det er 855,- mindre end deres "tilbud". Han tager bare de dæk med til dem og de monterer for 150,-. Hvorfor f** snakker du om røvdyre Euromaster?? Kun sinker som dig kan finde på at brænde sine penge af hos dem. Der findes hav af andre dækcentre, som tager max 150 for et dækskift inkl. ventiler. Og hvorfor faen snakker du overhovedet om dyre ventiler hos Euromaster? Ser du måske gratis ventiler i tilbuddet?

    Man kan også bare sende dækkene til værkstedsadresse, sinke.

    Udover det, så sparer man selvfølgelig også "miljøomkostninger" på dæk, hvis man selv kommer med dem. 25,-

    Men ja, bare blive ved med at overbevise alle, at besparelse på over 800,- er ikke det værd.


  • #27   4. jul 2021 Ha ha hold op du er et aggressivt subjekt , ja glemte de to gange 120 kr.

  • #28   4. jul 2021 #27

    Ok, det var sgu en lang og våd weekend. Så kan man da godt være lidt aggressiv smiley


Kommentér på:
Mulighed for at få forhandler til at hjælpe med reperationer?

Annonce