{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.883 visninger | Oprettet:

Paragraf 2 syn {{forumTopicSubject}}

Hej, min bil er indkaldt til syn af politiet og skulle være synet idag. Har været oppe ved synshallen og få den tjekket igennem. De siger jeg skal pille pladerne af da det er et paragraf 2 syn så jeg ikke får “omsyn” eller ekstra tid til at klargøre den?
Kan det passe man ikke kan få omsyn når det er et paragraf 2 syn eller skal jeg til og pille pladerne af indtil den er klar?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Paragraf 2 syn
  • #1   31. jan 2023 Ja, omsyn gælder kun ved ved registreringssynet, eller det periodiske syn.

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #2   31. jan 2023 Så du skal have nye plader på bilen
    Når den er synet.

    Men måske godt nok
    Få det må da være alvorlige fejl
    Siden den ikke kan synes


  • #3   31. jan 2023 Intet partikelfilter, og en ny forlygte også bærearme så det ik sååå galt

  • #4   31. jan 2023 Nå ja, du har jo også haft tid til at klargøre den…

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #5   31. jan 2023 Hvis du har kørt uden partikelfilter
    Så er du da sluppet heldigt


  • #6   1. feb 2023 hVIS IKKE DEN ER CHIPPET ER DET JO GODT NOK, MEN HAR HØRT DET SKULLE KOSTE 5.000 I BØDE DET DER.

  • #7   7. feb 2023 Nu kender jeg ikke §2 syn, men jeg har fået en bøde på kr 2000 for ikke at pille pladerne af, da jeg overskred syn; jeg husker det, som at jeg fik en advarsel om det, inden bøden blev udskrevet? (jeg er ikke sikker) Men bøden er kr 2000, så hvis du kan være hurtig og redde nummerpladerne, er forskellen ikke så stor mellem bøde og nye plader og det bøvl, der er med det. Men du skal nok undgå en nummerpladeaflæser indtil du har godkendt syn.

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #8   8. feb 2023 Intet partikelfilter, udskift af forlygte og bærearme. Det syntes du ikke er noget særligt, er du dum eller hvad

  • #9   8. feb 2023 martin a:
    Brug nu en ordentlig tone og det er "er du dum eller hvad" langt fra.
    Selv om det er stort og svært for dig, er det jo ikke sikkert, at det er det for andre.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #10   8. feb 2023 Jørgen B klap i

  • #11   8. feb 2023 Martin
    Jeg synes du skulle lukke arret!


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #12   8. feb 2023 Allan tak i lige måde smiley

  • #13   8. feb 2023 #12

    Intet partikelfilter, udskift af forlygte og bærearme. Syntes du virkelig, at det er noget særligt? Er du dum eller hvad?


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #14   8. feb 2023 #13 kan høre på mange af jer i ikke er mekanikere og ikke ved hvor farligt det er at køre rundt med defekte bærearme eller hvor mange der bliver dræbt af partikler om året i danmark, defekte lygter kan blinde andre bilister som så evt. kan lave et uheld. Ærgeligt i tager så let på sikkerhed i trafikken. smiley

  • #15   8. feb 2023 #14

    Ok, undskyld. Jeg lover aldrig at tage let på sikkerhed i trafikken igen. Amar halshug.


  • #16   9. feb 2023 martin a:
    Det har jo intet med sikkerheden at gøre, når du får kritik, men jeg forstår godt, at du ikke vil forholde dig til dit nedladende sprogbrug, og i steder vælger at lægge det over på et spørgsmål om sikkerhed. Sikkerhed for sig og sprogbrug for sig. Hvis du vil tale sikkerhed, så prøv at gøre det med et ordentligt sprogbrug og du vil blive taget alvorligt og hørt. Hvis du heller ikke forstår denne kommentar, opgiver jeg.


  • Lukas K
    Lukas K Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 6
    #17   16. feb 2023 Tjoo, hjulet på min swift løsnede sig fra bærearmen og dækket killede sig ind i inderskærmen, hvilket resulterede i at bilen stoppede prompte midt på vejen mens jeg kørte.

    Var det sket på motorvejen med 150, ja så havde jeg nok siddet i en kørestol idag, så en bærearm er en ret alvorlig fejl i min optik smiley


  • #18   17. feb 2023 Til Lukas
    Selvfølgelig skal bilen være forsvarlig. Nu skifter man sjældent bærearme sådan rent forebyggende; man holder bilen under opsyn, og når en fejl viser sig, venter man ikke til tingene selv falder af, men får det repareret, mens det endnu ikke har karakter af farligt. Sådan er det i princippet for de fleste. En bærekugle kan have karakter af fejlfri til begyndende slør og videre til, at kuglen falder ud af holderen. Herefter er spørgsmålet: Er det farligt med en defekt bærekugle? Og svaret er: Ja Nej.


  • Lukas K
    Lukas K Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 6
    #19   17. feb 2023 Til Jørgen B

    Jamen enig, I mit tilfælde troede man at fejlen var andet steds og fiksede det i stedet, hvor det så kort tid efter viste sig ikke at være tilfældet.

    Men det er vel lige netop ideen med en synsindkaldselse, at en professionel vurderer bilens stand og om hvorvidt den er i stand til at køre på de danske veje, og der kan jeg klart forstå hvis de vurderer den farlig med en fejl på bærearmen, de ved jo heller ikke nødvendigvis om bilisten selv kan finde ud af at reagere på evt. Lyde og tegn på at det er ved at gå galt, hvilket gør de er nødt til at antage det værste.

    I mit tilfælde havde bilen 6 måneder til periodisk syn inden det skete, så ved sidste syn var der ingen tegn på at der var et problem, så hvis der er et problem tænker jeg da at det hurtigt kan gå galt inden bilen skal synes igen smiley


Kommentér på:
Paragraf 2 syn

Annonce