{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Fotovogn - kan den måle fart i begge retninger på tosporaet landevej? {{forumTopicSubject}}

Kan en fotovogn måle fart i begge retninger, hvis den er placeret i siden i den modsatte vejbane? Der er tale om en tosporet landevej i begge retninger med en græsrabat imellem.

Jeg synes jeg læser noget forskelligt. Jeg så ikke en blitz, men synes også, at jeg læser noget forskelligt om, hvorvidt man altid kan se den..

Skulle teste en ny bil, kører normal ikke for stærkt, men kom da noget over grænsen her.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fotovogn - kan den måle fart i begge retninger på tosporaet landevej?
  • #1   20. mar Det kan den smiley

• #2   20. mar Træls, men tak for svar. Har nogen mon erfaring med hvor lang tid man som regel skal vente før man modtager bøden?

• #3   20. mar Alt fra 3 dage til 3 måneder er min erfaring når jeg bestiller billeder på vejen af min bil smiley

• #4   20. mar Ihhhh, så kan man også gå rundt og glæde sig smiley

• #5   21. mar Fra de to gange jeg er blevet blitzet i mit liv (kun fartoverskridelse på 7km/t i hhv. En 60 og 50 zone efter de har trukket 2-3km/t fra. Så kom begge bøder cirka 2-3, uger efter i e-boks. Det er dog ikke klassificeret som en "grov lovovertrædelse", så du kan søge om halvering hvis din indkomst er under (2025) ikke overskrider 189.735kr om om året. Du har som regel 30 dage til at betale bøden - medmindre du inden for de 30 dage har søgt om bødenedsættelse. Du kan også søge om at forlænge betalingsfristen med op til 6 måneder.

Dog hvis du er dum nok til ikke at erkende dig skyldig og sagen tages i domstol kan man ikke længere søge om dispensation.

• #6   21. mar Det nye udstyr kan sagtens måle i begge retninger på flersporede veje. Men det bliver ikke brugt. Der skal tages et billede forfra med den røde blitz for at det kan bruges. Det kamera der tager bagenden af bilen er kun hvis den forreste nummerplade ikke kan aflæses (eller der ikke er nogen som på motorcykler).

• #7   1. apr Det kommer an på om det er en af de nye eller gamle fotovogne og de fleste politikredse har stadig begge typer.

Mærkelig nok har jeg ofte set vores lokale fartmålere i den nye vogn ved augustenborg og så kun måle i dobbeltsporet i den ene retning. Det er der nok mange der er glade for da stort set ingen har et speedometer der fungerer.

Kommentér på:
Fotovogn - kan den måle fart i begge retninger på tosporaet landevej?

Annonce