{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.925 visninger | Oprettet:

Garanti på reparation {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg fik sidste år udskiftet en egr-ventil. I fredags begynder min bil så at te sig igen og søndag bliver den kørt på værksted og de får kigget den igennem igår, i første omgang er det partikelfiltret der skal renses men de ringer så idag og siger at det er egr-ventilen der er skyld i det hele og at den skal skiftes. Heldigvis siger det mig noget så jeg får ringet til det værksted der lavede den sidste år i håb om at der må være noget garanti når det er så kort tid siden men nej nej. 1 år mener de der er på den.
Jeg vil mene der burde være 2 år men hvad siger i herinde? Der må næsten være nogen der ved meget mere om det end jeg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti på reparation
  • #1   11. sep 2012 1års garanti 2års reklamationsret, bør være standard. Det kan være svært at påvise en reklamationsfejl, men vil tro du står lige på grænsen. God service fra værkstedet kan måske redde dig..

  • #2   11. sep 2012 der er ikke noget der hedder garanti, med mindre de selv skriver det. det hedder 2 års reklamationsret, og de første 6 måneder skal de bevise at det ikke er deres fejl, ellers skal de bare lave den. det sidste halvandet år skal du bevise at det er deres/reservedelens fejl

  • #3   11. sep 2012 Du har altid to års reklamationsret. Dette burde give dig en ny EGR, da en sådan del vel må forventes at holde i længere tid.

  • #4   11. sep 2012 Hvis det er andet galt, så det er andet på din bil der forårsager at din egr går, skal det vel udbedres.... før nogen garanti dækker....

    Det seneste jeg skiftede var bla. en tændspole på en fiat, og hvis man læser de papirer der følger med fra fabrikanten, så opremser de faktisk en del ting der kan være årsag til at en tædspole går til, og de anbefaler at unndersøge om der skulle være en fejl andet sted på bilen, siden spolen er gået i stykker.

    Ved ikke om det er de samme på en egr. men der kunne jo være en årsag tl at den går....

    Men hvis værkstedet ikke vil skifte til nyt, så kan du jo bare gå videre med det.....

    For vi kan ikke.... smiley


  • #5   11. sep 2012 Man kan faktisk reklamere over en specifik reparation i 3 år efter den er udført, hvis der er tale om en reparation eller udskiftning, som er forventet at holde i den tid.

    Det gælder uanset hvor langt der er forløbet af din oprindelige to års reklamationsret for hele varen. Denne må også gerne være udløbet, så længe det blot er under 3 år siden du fik udført en reparation. Du kan dog naturligvis kun reklamere over fejl, der direkte relaterer til dette - alt andet er ikke længere dækket af din reklamationsret.

    Det lader ikke til at det værksted har helt styr på, hvad der egentlig står i den købeloven som de er forpligtet til at overholde. Du kan eventuelt henvise til denne side: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/reklamationefter2aar



  • #6   11. sep 2012 Reklamationsret giver dig mulighed for at reklamere over for fejl, som menes at have været der ved købstidspunketet. Alle andre fejl, som opstod efterfølgende er der kun egentlig garanti, som dækker. Og hvis ikke du har det sort på hvidt, at værkstedet yder garanti, så skal du selv betale for en ny.
    Kun hvis de decideret monteret den forkert, hvilket er meget usandsynligt, kan du komme videre i sagen


Kommentér på:
Garanti på reparation

Annonce