{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.655 visninger | Oprettet:

Vandpyt endte skidt {{forumTopicSubject}}

Jeg har en VW fra midten 90erne som ikke kunne holde til og komme med 40 kmt igennem en vandpyt, som var lidt dybere end først antaget. Bilen gik ud lige efter og være kørt igennem, og kunne først startes efter 30 minutters tid. Dette var selvfølgelig ikke uden kvaler, da den så havde en tildens til og gå ud, da jeg forsøgte og køre en længere tur, for og gøre motoren varm og for og få den til og køre normalt igen. Det endte med at bilen kunne stoppe og starte som normalt, men dagen efter fandt jeg ud af at den nu begyndte og have lidt startbesvær. Før sprang den igang som var den ny, men nu skal man vente i ca 1 minuts tid før der kommer liv i den.

Hvad havde i tjekket som det første? Eller eventuelt set efter i motorrummet? Jeg kiggede i motorrummet nogle minutter efter hændelsen, men der så relativt tørt ud, måske grundet en varm motor og det derfor var fordampet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandpyt endte skidt
  • #1   13. dec 2013 Vand i tændingsanlægget.

  • #2   13. dec 2013 Hændelsen skete da Bodil endnu ikke havde lagt sig endnu, så efterhånden nogle dage siden smiley

  • #3   13. dec 2013 Vand der sniger sig ind i tændingsanlægget smutter ikke automatisk efter et par dage smiley
    Er det f.eks en bil med 2 knaster og tændrør i mellem dem, er der god chancer for der er vand i hullet smiley


  • #4   13. dec 2013 ja tænker også tændingssystemet, evt tændrørerne, du kan starte med at tjekke dem, finde ud af om de er rustet som følge af den vandpyt. Det kan give problemer når de skal levere gnister,

  • #5   13. dec 2013 Og løsningen på problemet ville være...............? smiley

  • #6   13. dec 2013 Prøv lige at hive dækslet af fordeleren (sikkert orange) og se om der skulle være fugt derinde. Og blæs tørt med trykluft omkring tændrørene.. Så flyver den igen..

  • #7   13. dec 2013 At køre udenom vandpytterne...



  • #8   13. dec 2013 André

    Dækslet af fordeleren, trykluft til fjernelse af eventuelt vand, og måske noget kontaktspray? smiley


  • #9   13. dec 2013 Præcis smiley Bare tør det af med noget køkkenrulle hvis du ikke har luft. Jeg ved ikke hvordan, men vand finder altid derind!

  • #10   13. dec 2013 Men jeg mente, som et seperat punkt, at det osse kan være du skal blæse ned omkring selve tændrørene, med hætterne af smiley

  • #11   13. dec 2013 Jeg prøvede med kontaktspray igår, de steder hvor der var ledninger som kunne have fået vand, og så lod jeg bilen stå til idag og den var endnu sværrer og starte. Idag skulle jeg ud og køre så (er lige kommet hjem) og bilen blev ved med og gå ud. Så det har kun forværret problemet. Skal i hvert fald lige have kigget på tændrør og strømfordeleren skal i hvert fald også lige af og kigges i.

  • #12   13. dec 2013 1 - af med rotorhuset - fjern vand - i med noget kontakt-spray. Eller - endnu bedre - på med et nyt rotorhus.

    2. Tjek din tændspole. Er den gammel og oliebaseret, og har den fået vand, er det med 99% sikkerhed den der er død. På med en ny, uoriginal, som ikke er oliebaseret = billigt og effektivt.

    3. Tjek dine tændkabler - Evt. udskift dem smiley


  • #13   13. dec 2013 Hvis du sprøjter kontaktspray i dit tændings system, kan du lige så godt bruge vand, da kontaktspray leder strømmen bedre end vand.
    Du skal tørre tingene GRUNDIG af og evt give det noget indpræanering når du har samlet det hele igen.


  • #14   13. dec 2013 Den oliebaserede tændspole på de ældre VW'er er en kendt svaghed. De har det med at blive pisse ustabile i vådt og fugtigt vejr. Bilen sætter ud under kørsel, øget forbrug, går tit på 3 eller 2 cylindere, lugt af benzin i kabinen, svag trækraft, "får bilen til at hoppe".

    Får den vand i store mængder direkte på sig, dør den per omgående. Så - er det en oliebaseret tændspole ville jeg starte med at udskifte den smiley


  • #15   13. dec 2013 da SQUIRREL

    Jeg siger tak, og du beskrev netop det som skete da jeg var ude og testkøre den idag. Med nød og næppe kom jeg nemlig hjem, med at den var gået ud 50 gange på vejen smiley

    Og så skulle jeg være yderst forsigtig med speederen, da den ellers ville gå ud. Så når jeg endelig havde fået liv i den igen (alle de gange den var gået i stå) så var det en forsigtig fod på speederen, i 1 gear med den, og så kun køre i det valgte gear. Andre gange kunne jeg dog komme op i 3. gear.


  • #16   13. dec 2013 dog kan du også risikere at det godt kan være dine tændkabler - men - dem kan du teste.

    Få fat i en forstøver og sprøjt vand på mens tændkablerne går i tomgang. Går den ud eller gnister det helt vildt, skal de skiftes. Husk især at teste den ene der går til tændspolen

    Går også ud fra du har efterset rotorhuset og tørret der eller helt udskiftet dem smiley husk at sætte rotorhuset præcist på igen smiley og pas på du ikke går vildt i kablerne.


  • #17   13. dec 2013 Skal dog siges at den indtil igår kørte som den skulle, dog havde startproblemer efter møde med en vandpyt da en vandpyt var dybere end forventet.
    Igår (og dagene op til igår) kunne jeg køre hvor som helst hen, uden kvaler. Først efter køb af kontaktspray og havde sprøjtet rundt omkring i motorrummet, at den er begyndt på dette.


  • #18   13. dec 2013 En defekt tændspole var årsagen til skavankerne. Det var hurtigt og lokalisere problemet, da man tydelig fra motorrummet kunne se gnister ved tændspolen. Så for 150 kr (tændspole fra en hugger) så var den ude og køre igen.

    Spændt på og se om den starter og kører som før mødet med vandpytten smiley


  • #19   13. dec 2013 Wuhuu - points til mig smiley

    Spøg til side- godt du fik den til at køre igen smiley


Kommentér på:
Vandpyt endte skidt

Annonce