Vandpyt endte skidt {{forumTopicSubject}}
Jeg har en VW fra midten 90erne som ikke kunne holde til og komme med 40 kmt igennem en vandpyt, som var lidt dybere end først antaget. Bilen gik ud lige efter og være kørt igennem, og kunne først startes efter 30 minutters tid. Dette var selvfølgelig ikke uden kvaler, da den så havde en tildens til og gå ud, da jeg forsøgte og køre en længere tur, for og gøre motoren varm og for og få den til og køre normalt igen. Det endte med at bilen kunne stoppe og starte som normalt, men dagen efter fandt jeg ud af at den nu begyndte og have lidt startbesvær. Før sprang den igang som var den ny, men nu skal man vente i ca 1 minuts tid før der kommer liv i den.
Hvad havde i tjekket som det første? Eller eventuelt set efter i motorrummet? Jeg kiggede i motorrummet nogle minutter efter hændelsen, men der så relativt tørt ud, måske grundet en varm motor og det derfor var fordampet.
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.866
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 98 Svar: 554
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.866
Er det f.eks en bil med 2 knaster og tændrør i mellem dem, er der god chancer for der er vand i hullet
feb 2009
Følger: 22 Følgere: 11 Biler: 5 Emner: 102 Svar: 292
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 98 Svar: 554
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 146 Svar: 1.630
maj 2004
Følger: 16 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 3.398
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 98 Svar: 554
Dækslet af fordeleren, trykluft til fjernelse af eventuelt vand, og måske noget kontaktspray?
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 146 Svar: 1.630
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 146 Svar: 1.630
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 98 Svar: 554
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.738
2. Tjek din tændspole. Er den gammel og oliebaseret, og har den fået vand, er det med 99% sikkerhed den der er død. På med en ny, uoriginal, som ikke er oliebaseret = billigt og effektivt.
3. Tjek dine tændkabler - Evt. udskift dem
sep 2008
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 93 Svar: 962
Du skal tørre tingene GRUNDIG af og evt give det noget indpræanering når du har samlet det hele igen.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.738
Får den vand i store mængder direkte på sig, dør den per omgående. Så - er det en oliebaseret tændspole ville jeg starte med at udskifte den
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 98 Svar: 554
Jeg siger tak, og du beskrev netop det som skete da jeg var ude og testkøre den idag. Med nød og næppe kom jeg nemlig hjem, med at den var gået ud 50 gange på vejen
Og så skulle jeg være yderst forsigtig med speederen, da den ellers ville gå ud. Så når jeg endelig havde fået liv i den igen (alle de gange den var gået i stå) så var det en forsigtig fod på speederen, i 1 gear med den, og så kun køre i det valgte gear. Andre gange kunne jeg dog komme op i 3. gear.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.738
Få fat i en forstøver og sprøjt vand på mens tændkablerne går i tomgang. Går den ud eller gnister det helt vildt, skal de skiftes. Husk især at teste den ene der går til tændspolen
Går også ud fra du har efterset rotorhuset og tørret der eller helt udskiftet dem husk at sætte rotorhuset præcist på igen og pas på du ikke går vildt i kablerne.
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 98 Svar: 554
Igår (og dagene op til igår) kunne jeg køre hvor som helst hen, uden kvaler. Først efter køb af kontaktspray og havde sprøjtet rundt omkring i motorrummet, at den er begyndt på dette.
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 98 Svar: 554
Spændt på og se om den starter og kører som før mødet med vandpytten
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.738
Spøg til side- godt du fik den til at køre igen
Vandpyt endte skidt