{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Anskaffelse af bilers egenskaber {{forumTopicSubject}}

Hey og godaften derude. Jeg er pt. ved at rode med en app, som forhåbenligt kommer til at være rigtig fed for mange mennesker. Til appen kræver det jeg har adgang til bilers information, såsom motorstørrelse, hestekræfter, vægt, årgang osv. Jeg skal udtrække dataen udfra nummerpladen på bilen.

Jeg har allerede siddet og arbejdet med Motorregisterets 70 gigabyte store fil, men må indrømme at den er meget mangelfuld. Der mangler rigtig mange egenskaber fra biler, hvilket er rigtig ærgerligt.

Hvis man går ind på Thansens hjemmeside, kan man få MEGET mere information ud om bilerne. Jeg har selv testet et par nummerplader og tjekket dataen, hvor Thansen vinder hver eneste gang.

Jeg skrev til Thansen for et par uger siden, da jeg startede projektet, og der fik jeg at vide, at de brugte en 3. part som "leverandør". Jeg har spurgt videre ind til hvem, men har endnu ikke fået svar (har lige skrevet til dem).

Har I nogen idé om, hvor man kan få fat i mere information? Om jeg skal slå informationen op med nummerplade -> stelnummer -> opslå stelnummer hos en anden, så er det ingen problem. Jeg vil bare gerne have mere information, ligesom Thansen har på mange biler.

Håber I kan hjælpe! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anskaffelse af bilers egenskaber
  • #1   10. aug 2017 Jeg bliver overrasket over hvis T-Hansen vælger at fortælle dig om deres leverandør smiley

    Men f.eks. ved BMW Real Oem kan du finde en masse og der findes lignende sider.


  • #2   10. aug 2017 Thomas: Tja, man skal vel prøve. Jeg er ikke konkurrent til Thansen, så det burde der ikke ske noget ved.
    Jeg er begyndt at kigge på stelnumre og hvordan de er opbygget. Så fandt jeg fx min egen Peugeot 206 udfra stelnummeret (2A8HZA), men ikke en Honda Civic min kammerat ejer, som Thansen ellers finder massere af information på.

    Fandme mærkeligt.


  • #3   10. aug 2017 Jeg har 2 biler og begge biler laver fejl hos THansen men de vises korrekt i motorregisteret:

    1. Bil nr 1 kan slet ikke findes i THansen systemet.
    2. Bil nr 2 kan den finde men siger det er en 4WD selvom det er en 2WD.


  • #4   10. aug 2017 Selvfølgelig skal man prøve smiley Men et firma er forhåbentlig kloge nok til at ikke dele deres gode partnere med nogen der kunne være en konkurrent.

    Men som Lucas også skriver - T-Hansen siden er altså også fyldt med fejl. Også når det handler om at finde vognbestemte dele - især har de haft nogle dele som der både passede på en model X og en model Y hvor man vidste at det kunne ikke lade sig gøre smiley


  • #5   10. aug 2017 Lucas: Hmm ja, det er lidt mærkeligt...

  • #7   10. aug 2017 Næsten alle grossister har oplysninger om mange motordata, så de må da få dem et sted fra. Jeg bruger selv Refaco, hvis jeg skal vide eks hk, motortype o.l. Svenske og tyske hjemmesider kan man også bruge reg nr på, så de har også adgang til data

  • #8   10. aug 2017 Reservedelspusheren: Gøre bedre end FTZ og AutoPartner? Jeg vil bare vise informationer omkring bilerne udfra en nummerplade. Der er ikke mere i det.
    TecDoc er det https://www.tecalliance.net/de/ eller?

    Hans F: Refako kan også vise informationerne om de biler jeg har prøvet, hvor Motorregisteret ikke kunne. Har du nogle favorit-sider du bruger fra Sverige og Tyskland, hvor jeg kan indtaste danske nummerplader?


  • #10   10. aug 2017 Ah yes, skal kun bruge danske plader lige nu smiley

  • #11   10. aug 2017 http://nrpla.de
    De har dog også fejl i deres oplysninger.... min Fabia står til at have 4 cylindre, men der er kun plads til 3 tændrør i motoren smiley smiley smiley
    Dog har den 4 ventiler pr. cylinder


  • #12   10. aug 2017 Kim B: Desværre er det informationen fra Motorregisteret smiley

  • #13   10. aug 2017 den thansen bruger er der der også mange mangler på hvis du gerne vil have ALT med om bilen...
    har du tjekket den bilgalleri bruger? for den har et hav af oplysninger med og de har også en app - dog mangler den et lille punkt som JEG gerne ville have med, og som nrpla.de har med..... Ejertype om det er privat eller firma


  • #14   10. aug 2017 Kim: Det eneste jeg er interesseret i fra Thansens side er motorens egenskaber. Resten har jeg stort set ikke brug for. Den fra tjekbil (bilgalleri) viser umiddelbart det samme fra Motorregisteret også.


  • #15   10. aug 2017 så er der fdm der også har en database - desværre ikke med nummerplade opslag, men den kan man måske også arbejde videre med evt sammen med fdm smiley
    http://www.fdm.dk/bildatabasen/skoda/fabia/12-12v-classic-combi-47kw-2006


  • #16   10. aug 2017 De har bare ikke ret mange modeller. De har mange, men der er også rigtig mange der ikke er der.

  • #17   11. aug 2017 synes også der er okay informationer her: www.automobile-catalog.com

  • #18   11. aug 2017 Kan bare ikke bruge det til noget, når jeg ikke kan indtaste nummerplade fra danske biler desværre.

  • #19   11. aug 2017 Der står jo EU and other markets VIN Check. Har du prøvet det?

  • #20   11. aug 2017 Jeps, har skam prøvet. Har du? smiley

  • #21   11. aug 2017 Jeps den viser ikke en skid.. Har indtastet mærke, model og årgang menuelt så viser den en liste over hvilken bil du vil ha oplysninger om så vælger jeg præcis den motor og hk også kommer der masser oplysninger frem

  • #22   11. aug 2017 Nu har jeg aldrig prøvet at trække bildata, så kender ikke rigtigt kvaliteten.

    Men hvis nu du kan slå en nummerplade op via motorregistrets data, kan du måske bare bruge hvilket mærke, model, årgang og variant det er, og så slå motor data op i en anden database med bedre model data, baseret på varianten du fandt frem til i motorregistret.

    Det er jo ikke unormalt at man har brug for at lave flere opslag, eller blande data fra forskellige databaser, afhængigt af hvilke data man arbejder med.


  • #23   11. aug 2017 mamge biler somner impoteret, før motorregisteret blev digital,

    dem kan man slet ikke slå op
    eks min kammerats kadett e gsi og min egen kadett e gsi
    når man slå dem op, fornog køber stumper, så findes de ikke på nummerpladen

    har oplevet det med flere ældre biler som er importeret


  • #24   11. aug 2017 #8 Du kan se Autodoc, Bildelehop, Mister Auto, m fl. som nok har en dansk side hvor du kan bruge reg nr- jeg synes dog de er noget dårligere end Refako, hvor du bl.a. får motortype , hk/kw og andre ting. Du kan også bruge https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfls=false&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side
    hvor du kan finde Typeanmeldelsesnummerog så bruge det til at finde oplysninger på http://www.fstyr.dk/DA/Krav-til-koretojer/Typegodkendelser/Find-typegodkendelse.aspx


  • #25   11. aug 2017 At slå bilen op og finde model, variant, årgang osv. er ikke særlig svært. Der hvor det begynder at være svært, er når man skal vælge en fra en dropdown på andre folks sider. I Motorregisteret kan jeg måske udhive:

    SEAT LEON 180 FR ST 5d 2016

    At udfylde model med SEAT og LEON er ikke noget problem. At vælge 180 FR ST 5d i en dropdown... så bliver det svært. Jeg ikke vil have, at brugeren skal indtaste nogen motorstørrelse på bilen, da det er dét jeg vil vise til brugeren.

    Thansen svarede tilbage: "Vores bildata er sammensat af informationer fra mange leverandører og en hel del egne data" - de er ikke interesseret i at videregive mere information end det smiley


  • #26   11. aug 2017 Hvad skal den app gøre godt for? Jeg har da altid kunnet finde alt om min/andres biler på nettet på den ene eller anden måde hvis jeg havde brug for det?
    Hvad skal man med sådan en app når man har google, autoparts, skat osv?


  • #28   12. aug 2017 http://www.nummerpladeapi.dk

    http://www.autig.dk

    Men de (Thansen) har helt ret, alle deres data er krypteret på deres egen her:
    http://drm.thg.dk

    Forstår heller ikke formålet med den app du ønsker at udvikle.


  • #29   14. aug 2017 Veteran Doktoren: Det er klart, at denne app ikke er for alle. Nogle vil tænke "det kan jeg allerede", men tro mig, der er mange flere features end dem online.

    Reservedelspusheren: Det er fint du tænker sådan, men nu er det heller ikke den dybe tallerken jeg har opfundet. Jeg tager gerne imod kritik, men at komme med antagelser om noget, man ikke engang har set eller prøvet endnu, det kan jeg ikke bruge til noget.

    Hare: Formålet er, at det skal være nemt at slå bilers information op, mens man er på farten. Er du til træf og ser en fed bil, så åbner du appen, indtaster nummerpladen og så har du informationerne. Hvis du så vil se tilbage på den, men har glemt nummerpladen, scroller du bare ned til historikken og finder den frem igen.

    nummerpladeapi.dk bruger DMR, så vidt jeg ved.
    autig.dk kan jeg desværre ikke bruge som privat


  • #30   14. aug 2017 Man kan helt sikkert godt lave en app der kan være brugbar for mange, som for andre virker overflødig.

    Hvad jeg godt kunne tænke mig af sådan en app, ville være mere information om bilen. Lad os sige at jeg ser en bil jeg synes er fed. Hvis jeg indtaster nummerpladen, er det jo fint nok at få diverse specs. Men jeg vil også gerne se informationer som nypris, gennemsnitlig brugtpris, brugeranmeldelser og evt. akuelle biler til salg. Jeg er nok mere interesseret i bare at få et overblik, man kan altid gå på brugtbils sider, men så skal man bladre igennem en masse biler for at få et indtryk af varianter, prisniveauer, anmeldelser etc.



  • #31   14. aug 2017 Og hvilke features er det?
    Jeg kan altså stadig ikke se det nye i det og jeg tror ikke at det bliver nogen succes, men det kan være at jeg tager fejl smiley


  • #32   15. aug 2017 Kommer desværre ikke længere ind på features smiley

Kommentér på:
Anskaffelse af bilers egenskaber

Annonce