{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Lyn huskøb {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at købe bolig, og jeg har for 2. gang snakket med banken idag pga, at oprindelig rådgiver har været alt for langsom og desuden har han lige sagt op.

Jeg har snakket med mægler, og han siger at hvis vi kan skrive i morgen, så ville det være godt fordi ejer skal på ferie i 6-7 uger.

Kan det overhovedet lade sig gøre at handle hus så hurtigt selvom jeg har fået 'go' fra min rådgiver?

Håber det kan lade sig gøre, da jeg selv er tidspresset mht flytning.

Kommentarer på:  Lyn huskøb
  • sejr N
    sejr N Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 13 Emner: 3 Svar: 79
    #1   6. jun hvis du har udbetalingen til hus og du har en sund økonomi så skulle det jo ikke være et problem? jeg har også lige købt hus. jeg har ikke arbejde men bruger hæller ikke mine penge på pis og lort værd gang der kommer penge ind på kontoen.

• #2   6. jun Tag en fridag og smut ind i en anden bank. Fortæl du er i en presserende situation, og du ønsker en omgående godkendelse. Sørg for at have alle relevante dokumenter med, eller adgang hertil, et skitseret budget o.l.

Husk på en bank er en forretning, så hvis en anden bank kan "få" en gratis kunde, så er se som regel hurtigere til at reagere, hvis det er premissen.

• #3   6. jun Pas nu på ikke at gøre noget overilet. Der er aldrig et (hus) tilbud så godt at det ikke kommer igen.

• sejr N
    sejr N Tilmeldt:
    maj 2018

#4   6. jun ja har du været ude og se huset? man må jo godt se det nogle gange inden man beslutter sig? ejendomsmægleren arbejder jo for sælger og ikke for dig! så hvis de kan presse dig lidt så er det jo en stor fordel for sælger!

• #5   6. jun Altså hvis sælger skal på ferie .. så er de da sikkert også til at tale med økonomisk.. men så nåes det nok ik inden deres ferie..
    Endvidere så kan alt ordnes over computer idag.. også skrive under på relevante dokumenter .. husk at der altid kommer et nyt hus.. hvis det skulle glippe ..

• #6   6. jun Jeg kender huset, og jeg skal ikke til at skifte bank igen.

Jeg startede med at byde 825, som er godt 200 under udbud, men der er mange halvfærdige projekter/løsninger, som jeg skal rette op på, og umiddelbart bliver det aldrig mere værd end den pris det er udbudt til nu.

• #7   6. jun Markedet er jo set ifht til -‘2006-7 niveau meget højt oppe .( sidste gang priserne toppede). så nej alm huse er ik sikkert de bliver meget dyrere end de er nu.

• #8   6. jun Chris< Nej det er også det jeg tænker. Prisen kan sagtens stige meget, men så skal der altså også laves noget helt vildt, og måske endda rive alt ned indvendigt og totalrenovere, og det render vel op i 700.000 inden man får set sig om, og der der næsten garanti for, at det aldrig bliver værd bare pga af beliggenhed.

• #9   6. jun Derudover så kommer du ud i at bankens råderum for belåning af ejendommen bliver for presset pgA max begrænsning på hvad ejendommen kan sælges for i området .. ofte skal større beslutninger træffes centralt og ikke af den enkelte rådgiver.. de er blot sælgere/formidlere af dine data..,
    Du skal byde så du mener at du har luft i økonomien , samt is nok i maven til at walk away hvis det bliver for dyrt..der kommer altid et nyt hus..;).. og skidt pyt med at de tager på ferie.. det kan sagtens ordnes... mægler vil bare have sine penge i kassen og selvf huset solgt.

• #10   6. jun Læser du overhovedet at jeg selv er tidspresset, og det er det eneste jeg er interesseret i?

• sejr N
    sejr N Tilmeldt:
    maj 2018

#11   6. jun jammen hvis det er det hus du vil ha så køb det da?

• #12   6. jun Mæglere lyver ad helvede til. Det er min erfaring efter 2 huskøb og et salg. Det er ikke engang sikkert sælger skal på ferie. Det kan bare være mægleren der vil have lukket handlen hurtigt.

Nu ved jeg ikke om du har købt før eller har erfaring på området, men allier dig med en god bolig advokat så ALT bliver tjekket igennem og vær kritisk overfor alt hvad mægleren påstår.

• #13   6. jun Som 12 skriver så lyver mæglerer af h..... til. Det kan selvfølgelig være en rigtig historie men det kan lige så vel være løgn og latin.
    Og når du engang har købt så brug nu for gudsskyld de sidste 10000kr på en ordentlig advokat, dem til 3500kr alt inkl er tit til at lukke op og sk... i, taler af dyrt købt erfaring.

• #14   6. jun Jeg har kig på hende her, som jeg har fået anbefalet.

https://www.boligskoder.dk/

• #15   6. jun Anbefalet af en ven, som har købt hus sidste år, og ikke af mægler.

• #16   6. jun Jeps læser og besvarer dit indlæg...du skriver at du er tidspresset, siger blot at når man er presset giver det go mening lige at tænke sig om. Der er sgu ingen der er så tidspressede at man bør købe alt for dyrt, og uden ordentlig rådgivning
    . uanset om du skal ud af din nuværende rønne.
    alt kan ordnes elektronisk.. så det bør være ligegyldigt om de rejser ..

• #17   6. jun Vi har lige overtaget ejendom i fredags, det har vi handlet på en uge, og vi har endda skiftet bank da vores egen rådgiver som din var for langsom

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 3 Svar: 12
    #18   7. jun Du kan sagtens underskrive dokumenterne på huskøb ejendomsmægleren, selvom banken ikke er 100% på plads. Blot få indskrevet et bank og advokat forbehold

• #19   7. jun Morten< Det fik jeg også at vide, at jeg skulle være sikker på de forbehold.

• #20   7. jun Ja selvfølgelig kan det lade sig gøre og blive enige om pris og skrive på en dag

Du kender huset, og forelægger alle rapporter er det bare og skrive med advokat og bank forbehold

Fortryder du indenfor nogle dage kan handle også ophæves mod gebyr.

• #21   7. jun Det er helt normalt at have bankforbehold og/eller advokatforbehold, så det bør sælger ikke blive stødt over. Og ja, så kan det sagtens lade sig gøre at aftale alt så hurtigt, som der er behov for. Det er dog nok næppe muligt at få hele handlen gennemført, så du kan OVERTAGE allerede inden weekenden.

Når det så er sagt, så tilslutter jeg mig Christian. Mæglere skal man holde foran sig. De er sælgere og tit nogle banditter (ikke alle, men en god del...). Det samme vil nogle sige om bankfolk, advokater og brugtvognsforhandlere.

Jeg har til gode at se, at en advokat er sine penge værd i sådan en handel, må jeg indrømme. Jeg har aldrig selv brugt advokat i nogle af de ejendomshandler, jeg selv har gjort, og de gange, jeg har set venner gøre det, har de bare fået en besked tilbage om, at alt så fint ud - sammen med en regning på 5-10.000 kr. Money well spent - eller...
    Det kan selvfølgeligt være, der er andre, der har oplevet noget andet

• #22   7. jun hvis jeg skulle købe et "fusket" hus som det lader til dette er havde jeg rådført med med en med stor bygge teknisk viden frem for en advokat og ikke brugt penge på de forsikringer som alligevel ikke er en skid værd og husk køb med hovedet ikke hjertet

• #23   7. jun Ja så længe det ikke er et dødsbo, for da vi købte et dødsbo inden vinteren, ville vi gerne have sat varme på fyr osv. inden det begyndte at fryse, men da vi ikke måtte få nøglen før handlen var gået igennem, gik der 1 dag med overførslen til boet og endnu en dag til at pengene sku overføres igen, så ku vi få nøglen.
    Ved det næste hus, der gik det mere smertefrit, da vi så på det om fredagen og så gik handlen igennem i ugen efter, hvor vi var på Skanderborg festival

• #24   7. jun Så er der skrevet under til 935.
    Hvis det hele går efter planen, så er der overtagelse 1/9, fordi sælger skal på ferie de næste 6 uger, og det er jo en landejendom, så han har en del der skal flyttes, og igen fordi det er en landejendom, så er der heller ingen tilstandsrapport, og dermed skal jeg ikke bruge tid og penge på en ejerskifteforsikring.

Det har været min morfars gård indtil for 20 år siden, så jeg kender huset, og der er ikke engang en sætningsrevne eller noget andet alvorligt. Der er bare blevet lavet en masse halvfærdige løsninger i forbindelse med det som nuværende ejer og ejeren før ham, har lavet.

• sejr N
    sejr N Tilmeldt:
    maj 2018

#25   7. jun 935? du bød da 825?

er der ikke et link til huset eller en avis eller noget? det bliver jo mere og mere spændene

• sejr N
    sejr N Tilmeldt:
    maj 2018

#26   7. jun nu læste jeg det lige en gang mere..

en ejerskifteforsikring er en god ting! det kan jo blive dyrt hvis der kommer en stor rørskade om 2 år?

det lyder som om det er blevet hastet afsted! har du en advokat som har kigget på noget af det?

• #27   7. jun Sejr-->>
    Man laver ikke tilstandsrapporter på landejendomme, og derved kan der ikke tegnes ejerskifte forsikring

• sejr N
    sejr N Tilmeldt:
    maj 2018

#28   7. jun okey? det lyder da skørt? så ved man da ikke vad man køber

• #29   7. jun Jo man gør, medmindre man er blind.

• sejr N
    sejr N Tilmeldt:
    maj 2018

#30   7. jun hahaha jaja så siger vi det

held og lykke

• #31   7. jun Landmanden ved bedst:)

• #32   7. jun Der kommer ikke til at ske noget med rørskade eller andet. Du kan bare fortsætte med dine københavner forsikringer og alt muligt andet pjat, for selvom du køber et helt almindeligt parcelhus eller en ulækker ligustervilla, så er det bare noget polakbyggeri nøjagtig som i 70'erne, og det er værste lort at bo i, og det er langt mere utæt og fugtigt og råddent end hvilken som helst landejendom.

• #33   7. jun Hvorfor har du behov for og svine folk til der i god mening forsøger og hjælpe dig

Fint du selv har gennemgået huset, el og alt. Det er desværre ikke alle der er kyndige i dette, og mange er kun kyndige på en del af det

Synes da også jeg mindes du havde en tråd omkring noget i en elrapport du ikke helt forstod. Men den slags slipper du jo for nu

Alle forsikring er jo spild af penge, i alt fald når man ikke bruger dem. Men er gode og have når skaden først ske

En ejerskifte koster vel små 10.000 kr for 10 år i alt, så set i en hushandel er det vel også småpenge

Du kender jo heldigvis ejendommen, og derfor kommer der ingen uforudsete ting. Ud over de ikke færdige løsninger

• sejr N
    sejr N Tilmeldt:
    maj 2018

#34   7. jun jeg syndes da at det er godt for dig!? mit hus er noget gammelt lort fra 1964? jeg ved da godt at det ikke kommer i nærheden af din landejendom..men jeg betalte så også kun 465.000; kr og man kan jo ikke forvente så meget af et hus til den pris.

• #35   8. jun Rene< Hvorfor blander du dig?
    Og det er ikke en tilsvining, det er bare samme ironi som andre kommer med herinde.

• #36   8. jun Fordi jeg synes det er mærkeligt og skrive grimt til nogle der ikke deler din mening

Tror bare folk ville forsøge og komme med et par gode råd før du havde handlet

Men fint du har fået et hus du er glad for, og som tidligere har været i familiens eje. Håber du kan få det tilbage i en stand som det jo har været før i tiden

Men skønt når man selv kan stå for el, VVS, tømrer og murer arbejdet

• #37   8. jun 36
    der er rigtig mange der bruger dette galleri til at hælde lort ud over andre jeg selv efter lader det i lokummet

• #38   8. jun Hvis jet var sælger og skulle på ferie ville jeg da blive glad for en mail med at der var en køber der ville skrive under og nok også ofre et par minutter af min ferie på det...

Men mæglere og banker er nogle røvhuller. Mæglerne omgår sandheden og banker er ligesom Lotte enten er man et guldbarn og kan låne 3mio på sit glatte ansigt eller også er man en taber der kan få lov at låne 30.000 til bolig såfremt man sælger sin nyre og førstefødte på trods af man har 200.000kr til udbetaling

• #39   9. jun Propel< ja det er noget latterligt med de banker, og idag er det tvunget med en tab af erhversevne forsikring, som ikke dækker en skid, fordi der bliver medregnet, at man får en udbetaling i forbindelse med førtidspension, og det er jo nsæten umuligt idag.

Så det er bare en ekstraudgift på godt 20.000 hvert år.

• #40   9. jun 20.000 kr om året for en tab af arbejdsevne forsikring??

Har du ikke en sådan igennem din pension, jeg har en række forsikringer igennem pensionen og giver under 7000 kr om året

• #41   9. jun Det er pension danmark, og de har åbenbart ikke den slags forsikringer, men jeg skal i hvert fald lige have ringet rundt på mandag.

Kommentér på:
Lyn huskøb