{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.980 visninger | Oprettet:

Robotplæneklipper {{forumTopicSubject}}

Overvejer at købe en Robotplæneklipper, har brugt lidt tid idag til og ose rundt og se hvad der er at vælge imellem.. må nok sige at det er jo en jungle det der... smiley
Så sidder og kigger en masse youtube for at se hvad folk har at sige om de forskellige fabrikater..
Men vil da også lige høre fra jer herinde om nogle har sådan en bandit til og køre, hvad fabrikat og om det fungere problemfrit..

Vh. Henning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Robotplæneklipper
  • #1   18. maj 2019 Vil råde dig til at købe en med 4 hjul i stedet for 3. Og så ville jeg nok personligt gå efter en Husqvarna.

  • #2   18. maj 2019 Vær nu ikke så satans doven
    https://www.harald-nyborg.dk/p12391/haandplaeneklipper-med-graesboks


  • #3   18. maj 2019 Min worx landroid m spiller bare.

  • #4   18. maj 2019 Ja, dem med 3 har jeg udelukket.. tror sku ikke det holder i længden... Og Husqvarna er på listen af mulige emner..

    Aries... Jeg dør sku hvis jeg får den der i hånden... smiley



  • #5   18. maj 2019 det kommer jo også lidt an på, hvor meget den skal klippe og hvor tit du vil have den til at køre, og om du har skråninger osv.

  • #6   18. maj 2019 Har godt og vel 600 m2 plæne... ganske jævn..

    Worx Landroid er en maskine der tiltaler mig lidt.. kan godt lide at den har skæret i den ene side i stedet for i midten, den kommer noget tættere på kanter og ind under hæk og bede..


  • #7   19. maj 2019 McCulloch Robotplæneklipper ROB R600

  • #8   19. maj 2019 Alle dem her på vejen der har robot har stort set worx landroid

    Det virker til de er glade for dem, og prisen er ganske fornuftig

    Det er forresten noget med, at basen skal være indenfor wifi dækning for du kan sætte ting op via app


  • #9   19. maj 2019 #8 ellers sætter man den. Bare op på plæneklipperen. Lidt mere omstændigt men man kan..

  • #10   19. maj 2019 Skriv gerne en pb med info om din have smiley arbejder med robotter til hverdag mvh

  • fj
    fj Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 52
    #11   19. maj 2019 Vi anskaffede en sidste år og brugte denne video som viser meget godt de forskellige mærker: https://www.youtube.com/watch?v=Z7flPe_Rogo

    Ved godt at den video er lidt outdated men vi valgte en Husqvarna dens kniv system er meget sikkert og fungere! den kører døgnet rundt og man kan næsten ikke høre den. vi bruger en model opgivet til 2500m2 men den kører på næmere 3200m2 og dette klare den uden problemer, aldrig har vi haft så pæn en græsplæne.
    Uanset hvad du vælger så huske at får en med tilfældig kører mønster ellers er der en god chance for at der kommer kører spor.


  • #12   19. maj 2019 Takker for svar.. Har fået udvalget insnævret til 3 maskiner jeg lige vil ud og kigge lidt nærmere på..

    Worx Landroid

    Husqvarna Automower

    Bosch Indego

    Nok de 3 mærker der får de bedste feedback fra brugere rundt i verden.. Tja.. må se om jeg kommer hjem med noget i bilen idag... smiley


  • #14   19. maj 2019 Ellers kig på Gardena - er husqurna der står bag dem - og er vist en garage med i gratis resten af maj måned..

  • #15   19. maj 2019 En af faktorerne du skal kigge på er hvor mange kvadratmeter du skal have klippet.

    Jeg har købt en McCulloch R600
    Som faktisk bare er en rebadged Husqvarna og er derfor noget billigere
    Den køre på samme dele og knive som en Husqvarna

    Den har kørt upåklageligt i 2 år nu

    https://www.pricerunner.dk/pl/1595-3986947/Robotplaeneklippere/McCulloch-ROB-R600-Sammenlign-Priser


  • #16   19. maj 2019 Jeg har en Stiga autoclip 520 som jeg installerede for 5 år siden, og som har kørt problemfrit.

    Personligt vil jeg vælge en model der bruger en rigtig klinge, og ikke barberblade som eksempelvis Worx benytter.

    En klinge splintrer ikke hvis den rammer noget hårdt, men det gør de små blade, og de ligger i græsplænen og er en risiko hvis man går på bare fødder.


  • #17   19. maj 2019 Min køre med barberblade og har aldrig haft en klinge der manglede eller var skadet når jeg skifter dem.

  • #18   20. maj 2019 #15
    Min fatter har lige købt en R600, vi har ikke sat den op endnu.

    Glæder mig til at se den og efter noget tid, for havde selv kigget på den.


  • #19   20. maj 2019 De køre rigtigt godt

    Et godt råd: hvis den skal klippe ud over fliser osv. som er i samme niveau som plænen, så lig guide snoren helt ud til fliserne.

    I manualen står der at den skal ligge nogle cm derfra, men så får den ikke det hele med


  • #20   20. maj 2019 Ja okay... De har godt nok nogle fliser, så det vil jeg lige prøve at huske smiley

  • #21   20. maj 2019 Well.. Beslutningen er taget.. smiley Det bliver en works der kommer til at køre her ved mig, fik kigget lidt på dem og bosch gik jeg hurtig fra, synes den virkede meget skrøbelig.. ikke sikkert den er men ja..der var ikke rigtig noget der fik mig til og tænke at det er sku solidt kram det her.. knivene var utrolig sløve, kunne køre finger hen over dem uden der skete noget.. og nå ja.. vippede lige den husqvarna op der stod ved siden af og gjorde det samme.. fandt så ud af hvorfor de knive bliver kaldt barberblade da blodet væltede ud af min tommel.. smiley
    Nå.. ville så ikke pille ved knivene på en works.. men valget skulle være den eller husqvarna.. begge virker til at være ganske godt skruet sammen. synes ikke der var noget hvor jeg kunne sige at det er noget skrammel det der.. så det var lidt svært.. smiley
    Det var først da da jeg begyndte og undersøge det med opdatering af firmvare i de to maskiner at husqvarna droppede væk.. synes det er meget at man virkelig skal ind til en forhandler og betale 600,- for det billigste jeg kunne finde for at få den opdateret..
    Works derimod går man blot ind på deres hjemmeside, henter nyeste firmvare ned på USB stick.. hugger den i maskinen og så går det af sig selv.. simpelt..

    Så works it is... smiley men takker for de mange indput der er skrevet... smiley


Kommentér på:
Robotplæneklipper

Annonce