{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Mercedes med +700.000 km på klokken? {{forumTopicSubject}}

Sidder som altid og kigger på biler der er mere spændende end den jeg har nu. I dag er det gået op for mig at hvis man kan leve med mange kørte km, kan man jo en super lækker Mercedes (tænker her komfort):

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c220/22-cdi-avantgarde-aut-4d/4331030

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c200/22-cdi-avantgarde-4d/4270997

Ville I være betænkelige ved at købe en slæde med så mange km på sjælen? Det er jo en Mercedes, som jokes med at de først er kørt til ved 1 million km.

Kommentarer på:  Mercedes med +700.000 km på klokken?
  • Lucas J
    Lucas J Online Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 5 Følgere: 72 Emner: 115 Svar: 752
    #1   9. jun Ja, den kan godt køre 1 mio km. Men det kan automatgearkassen i hvert fald ikke. Den når nok at blive skiftet 1-3 gange inden den når det tal. De taxa'er der kører så langt HAR fået adskillige komplette nye automatgearkasser.

• #2   9. jun #1 Tak for svaret, vil du anbefale manuel gear med de km så?

• #3   9. jun Hej,

Kan ikke få dine link til at fungere, men har netop selv for et par måneder siden købt en C220cdi AMG-Line fra 2010 med 300 tkm på klokken og har ikke fortrudt et øjeblik. Det er klart at der på en bil med de km, vil komme nogle ting, men jeg faldt for komforten, kvaliteten og de gode køreegenskaber. Min er ikke en taxa, den er importeret fra Tyskland da den havde gået tkm 135.

Jeg pendler 200 km om dagen blandet landevej og motorvej, og det spiller bare. Forvent ikke fantastisk økonomi (tung bil), men ligger alligevel på 15,5-16 km/l hvilket er godkendt eftersom den er opgivet til 15,8km/l.

Jeg har netop fået skiftet kæde og gearkasseolie, så nu satser jeg på mange dejlige - forholdsvis problemfrie - kilometer fremover :-).

• #4   9. jun Hej Jakob, det er fordi BG fucker links op til Bilbasen.

Har lavet dem som kortlink så må vi se om det virker:

https://bit.ly/2MCCpqH

og

https://bit.ly/2QWRX7f

Det er selvfølgelig væsentlig ældre biler end din, men jeg er lidt træt af mikrobiler og jeg ønsker faktisk ikke at optage billån da jeg godt kan lide fleksibiliteten i at kunne skifte uden at skulle bøvle med gæld osv, og er nok nået frem til at komfort er vigtigere end at trække fra land. Brændstoføkonomien er ikke super væsentligt, det er jo bare the deal når man køber store biler.

• #5   9. jun Hvis jeg var dig, vil jeg kigge på en benzin-model og dermed ikke taxa fra samme årgange - de findes til i samme prisniveau og under det halve antal km. Tror du vil få færre problemer - kunsten bliver nok at finde et rustfrit eksemplar...

Men god fornuftig tankegang mht ikke at optage billån smiley

• #6   9. jun Det er en 16 år gammel bil.
    Jeg havde klart hellere gået efter en der var højst 10 år gammel.
    Det er lige netop, som andre også siger, et problem med rust, lige pludselig.

Der står at den sælges for kunde, men det passer nok ikke nødvendigvis.
    Du skal da helt klart forlange at se de kommisionspapire, som forhandleren skal ligge inde med.

En brugt bil til 20.000 ( som er meget gammel ) ville jeg gå uden om.
    Umiddelbart, så bør du spare nogle flere penge sammen og se hvad du kan få for 50.000 kr.

• #7   9. jun Køre selv W211 og ville gå efter end 270 eller 320cdi (med Række 6 og IKKE V6) de koster det samme i ejerafgift men køre så meget bedre.

• #9   9. jun Det er da ikke mange km på den her og er en manuel ikke automatgear

• #10   9. jun de fleste taxaer er så pillet ved tælleren, så i virkeligheden har de kørt meget mere end det der står

• #11   9. jun Det giver ikke meget mening, så tager det jo længere tid at frikøre dem.
    Nu er reglerne lavet om, men det er så kort tid siden, at de taxa'er under de nye regler (fra 2017) ikke er blevet skiftet ud endnu.

• #12   9. jun har bare flere gange blevet spurgt om vi kender nogen der kan skrue ned for km.

• #13   9. jun SJ den koster jo så også 3 gange så meget som dem jeg har kikket på smiley

• #14   9. jun Jeg har haft en W203 C320 Benzin i nogle år som jeg var rigtig glad for - den kørte virkelig virkelig godt! Aut gear og masser af overskud.
    MEN! - For satan hvor de bare ruster alle steder hvor det er muligt.

Min var fra 2001 - og hold fast - der var lavet rust 2 gange i bagskærme på garanti og selv da jeg havde den boblede den. Derudover måtte jeg have svejst i forbroen og ham der lavede det sagde at den model kunne han næsten leve af at svejse i alene.

Jeg syntes de som du kigger på er for dyre kontra KM. Jeg havde fundet en benzin med 200-250T KM på bagen, de er set ned til 25000 Kr - ja jeg solgte endda min C320 for flere år siden for 47000 til export.

• #15   9. jun #11
    Det giver rigtig meget mening, hvis den alligevel har kørt langt over 250.000km.
    Lad os nu antage at den har kørt 480.000km og derfor har været frikørt i lang tid.
    Så bliver den skruet 150.000km tilbage og sælges kun som en frikørt taxi, som "kun" har kørt 330.000km og kan sælges for flere penge.

• #16   9. jun Jamen nu ændre du jo så også præmisserne.
    Udgangspunktet var at det var en taxa, og ikke en frikørt taxa.
    Hvis vi ændre præmissen til at det er en frikørt taxi, så er det klart at der er et incitament i at skrue ned for km, ligesom på alle andre biler.

• #17   9. jun med taxaer mente jeg så frikørte. my bad, dårlig formuleret

• #18   9. jun Ok, så er vi nok alle enige smiley

• #19   9. jun Hvis vi snakker en kør til den skal skrottes bil er jeg fuldstændig ligeglad med km

Skal der være en chance for den en dag skal sælges igen, ja så er km altså mere afgørende

De ældre diesel biler er ved og være meget billige, der er få kunder der vil have en bil til 20.000-30.000 kr også efterfølgende skal smide 15.000 kr om året i ejerafgift og forsikring

Det er så naturligvis en stor fordel selv og kunne lave alt, sådan en gammel Mercedes eller anden premium bil kan jo desværre hurtigt koste hele dens værdi i et værksteds besøg

Derudover er der også sket en del med diverse komfort udstyr på 15-20 år.

Også husk motor og gearkasse er kun en lille del af en bil, karosseri og undervogn har jo også gået 700.000 km. Så der kan også komme nogle udgifter til den slags

Udgiften til ejerafgift kan også betale mange liter benzin hvis du valgte en benziner uden turbo, til måske kun 1/3 i ejerafgift

• #20   9. jun René HC det er også min tanke, tænker at køber jeg sådan en så køber jeg den nysynet og så krydser fingre for den napper to år uden alt for store udgifter. Holder den til et syn, så er det fedt, gør den ikke har jeg haft en lækker slæde i et par år.

• #21   9. jun Komfort i en bil der har kørt 700.000 km ( Mercedes eller ej ) ?
    Alt vil/ kan være slidt i den : Servostyring, styrtøj generelt, bærearme/bøsninger, hjullejer.

Slidt transmission og bagtøj .

Alt sammen noget der gør at en 700.000 km gammel bil absolut ikke kører som da den var ny .

Hvis du mener komfort = udstyr, så er der mulighed for at købe mere udstyr i en fabriksny Kia Picanto, end i en 20 år gammel Mercedes .

• #22   9. jun Jeg forstår godt hvad du mener, men at sammenligne en picanto og en mercedes.. Det holder ikke rigtig.

Desuden er du også ude i en helt latterlig skæv sammenligning, for 20.000 kan jeg måske få en 2008 picanto, og der vil jeg stadig vælge bilen der har haft en nypris der var 10 gange så høj, selvom den måske er 5-6 år ældre.

• #23   9. jun Kan du selv skifte en automatgearkasse, eller skifte turbo eller måske hel motor

Jeg kan til dels godt forstå dit valg, selvfølgelig er sådan en federe end en Picanto. Og reelt kostede vores 107'er det samme som den Mercedes

Men jeg kan få alt til 107'eren nærmest gratis, den har ikke tendens til rust og smider den hele motoren så koster den vel små 3000 kr ved en hugger med lavt km tal

Dertil så koster forsikring og ejerafgift på 107'eren 300 kr om mdr frem for 1000 kr som den Mercedes

Og så forbered dig på der jo efter bare få måneder kan komme en udgift på hele bilens værdi hvis ikke du selv kan skrue

• #24   9. jun Ja.. Men du kan også købe en Picanto der drikker olie og så smider en ventil pga. sod eller alverdens andre dårligdomme.

Sagen er bare, at du aldrig ved det og derfor er det ikke rigtig noget du kan tage hensyn til. Dog vil jeg sige jeg tager dine betragtninger omkring slid efter så mange km til efterretning, for det er bestemt en risiko, og jeg kan også se der er få modeller til samme pris med kun ca halvdelen på tælleren.

• #25   9. jun Og vægtafgiften rager mig langsomt, har en foliebakke i dag og det er den jeg gerne vil af med.

• #26   9. jun For 9 dage siden ville du have en bil der gik mindst 25 km/l og stadig kun kostede 20.000 kr

Nu må den gerne koste det blege i ejerafgift og køre det halve på literen

Hvad nu hvis/når du får nyt job og nye behov

Selvfølgelig kan alt gå i stykker, men jeg vil da stadig overveje priserne på reservedele. Uden at have tjekket tror jeg da at gearkasse og motor til sådan en Mercedes er dyrere end til vores 107'er smiley

• #27   9. jun Alle har en drømmebil, det er bare sjældent at den drøm kan blive opfyldt til 20.000 kroner .

Men det er og bliver din drøm og dine penge, så hvis du er modig nok, så spring ud i det .

Jeg siger bare at jeg ikke ville have mod til det !

• #28   9. jun Ja René det er rigtigt jeg søgte det. Men som skrevet fandt jeg en anden løsning og gik fra 60.000-ish til kun 18.000 km/året og så betyder dens forbrug ikke helt så meget mere. Er nok også lidt mere villig til at betale en højere vægtafgift for en Mercedes end en Citroen - men det er måske kun mig?

Som skrevet tidligere så vil jeg netop ikke have lån, for at undgå jeg er bundet til en bil og får jeg nyt job, bliver det tættere på min bopæl. Desuden har jeg ikke tænkt mig at rende ud og købe en i morgen, jeg undersøger konstant markedet fordi der er et bilskifte lige om hjørnet - har også for et par uger siden overvejet en Fiesta ST smiley Så er meget vægelsindet.

Desuden har jeg haft en C1 (107) som du bliver ved med at kredse om. Vi havde ved min forældre en gang en Masseu Ferguson 35x, den med metalsæde og tre fjedre. Den var rarere at sidde i i flere timer end en 107. Du sammenligner stadig en bil til over en mil til en der koster tre måneders normal løn fra ny.

Ja du har desværre nok ret Trolle, synes bare det er nogle super lækre biler.

• #29   9. jun Har du nogensinde siddet i et bilsæde der har kørt 700.000 km ? Det er der sjældent meget komfort i .

Det kan selvfølgelig skiftes, men så skal du være heldig at det passer i farverne til resten af kabinen . Du kan også være heldig at finde en totalskade med en pæn hel kabine, men der er altså lige lidt arbejde i det !

• #30   9. jun Det du siger, er at et 700.000 km gammel mercedessæde er lige så komfortsbelt som en c1? smiley

Men rigtig god pointe. Der er bestemt noget om snakken.

• #31   9. jun Jeg tror du kan være uheldig at finde et 700.000 km gammelt Mercedes sæde med mindre komfort end en C1 . smiley

• #32   9. jun Du har desværre nok ret, Trolle. Må hellere gå tilbage i tænkeboksen.

• #33   9. jun #32
    Tænkeboksen bør nok være at finde 30.000 kr mere til bilkøbet.
    Og indtil da så må du beholde din behjulede madkasse.

• #34   9. jun #32 Helt enig, eller måske bare erkende at biler er spild af penge og så købe en røvsyg folieæske mere bagefter. Der er så mange andre ting i livet der også er sjove.

• #35   9. jun Hvis du nu er ligeglad med ejerafgift, forsikring, brændstofforbrug og mange km på klokken

Hvorfor så ikke gå efter en mere "overskuds" bil. Altså med nogle flere kræfter end de to Mercedes

Eksempelvis Volvo t5, BMW r6 modeller, Saab aero, Skoda rs. Alle modeller med en små 200+ HK smiley

Alternativ så en lille mindre og lettere bil som er mere køreglad smiley

Jeg nævner bare 107'eren fordi den for mange er det naturlige valg. Den larmer, rasler og kører uden særligt overskud, men er en bund ærlig bil som holder godt. Og selvom den er pris sammenlignelig med din Mercedes modeller, så er der nogle ting i Mercedes som gør den til et dyrere ejerskab

Fint du ikke vil have lån, men regner man alt med så ender 2 års ejerskab af en 700.000 km's Mercedes jo nærmest i samme som nyere bil med lån smiley

• #36   9. jun Fordi jeg vil have Mercedes smiley smiley

• #37   9. jun Man skal naturligvis gøre som man føler er rigtigt

Mercedes koster dig vel en små 3000 kr om mdr plus udgifter til vedligehold. Dette ud fra den kun skal køre i 2 år, klarer den 4 år falder det til små 2500 kr om mdr smiley

Så er den det værd for dig, så spring endelig ud i det. Tjek bilen grundigt og få gerne en med forstand på biler til at hjælpe

• #38   9. jun Til 25000 vil den koste lige under 2500 per måned med værditab, grøn afgift og forsikring. Det er også mange penge, men hvad pokker. Om en uge vil jeg sikkert hellere have en skoda smiley

• #39   10. jun #13 Jeps den koster hvad den koster men den har kørt 213 tusind og den tror jeg ikke de er en gammel taxa bil...... jeg selv kører en gammel taxa fra 2000 år en. E220 cdi med 580 tusind kilometer på klokken men den kører stadigvæk fint i motor og gearkasse og ingen problem her fra...... Betaler den vægtafgift den koster fordi jeg kan godt lige den bil og den komfort

• #40   10. jun Find 30.000 kr mere og køb en sådan en her ! https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/300-ce/30-aut-2d/4328706

• hanse
    hanse Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 66
    #41   10. jun #40
    den tog jeg hellere end en ny.. smiley

• #42   10. jun Det er rigtigt, at mange Mercedes kan gå over 1 million km, men du skal tænke på, at selv om moteren holder til 1 million km, så er der en million sliddele, der ikke gør det. En bil der har kørt 700k, er der noget der skal skiftes hele tiden.

• #43   10. jun Beklager mit uvidende spørgsmål.. Hvad kan retfærdiggøre at 300 CE koster fra 125.000 og op?

• #44   10. jun En 300 ce bare stiger i værdi hvis den er pæn og men passer på den den er bare en sparekasse smiley smiley

• #45   10. jun #43
    Har du set prisen på BMW E30?
    Det er helt gak gak.

Kommentér på:
Mercedes med +700.000 km på klokken?