{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Røde partier øger pres på S for kørselsafgifter {{forumTopicSubject}}

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE11446537/roede-partier-oeger-pres-paa-s-for-koerselsafgifter/

Fedt at få en "Rød" regering. smiley

Håber sku ikke at dette komme igennem....

Med to biler og et samlet kørselsbehov i storkøbenhavn på 50.000 km om året.

Det bliver lige en ekstra omkostning på kr. 3.125,- hvert måned. (beregnet på 0,75 øre i gennemsnit)

Sjovt ingen nævnte noget om dette før valget...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røde partier øger pres på S for kørselsafgifter
  • #1   16. jun 2019 tænker hvordan de vil hold øje med ens km. smiley

  • #2   16. jun 2019 Som rød tilhænger havde jeg aldrig troet jeg skulle sige dette, men hvor gad jeg godt at Mette ville tage imod Løkkes tilbud om at samarbejde på tværs af midten. Enhedslisten og Alternativet er jo bare venstrefløjens svar på LA og Nye Borgerlige og er ligeså langt ude i deres holdninger.

  • #3   16. jun 2019 De røde har da altid hadet biler... så det overrasker ikke mig

  • #4   16. jun 2019 1. For min skyld må de gerne indføre en kørselsafgift, men så SKAL de fjerne vægtafgift/grøn ejerafgift. Det er ikke rimeligt at jeg skal betale 20000 kr i afgift om året for at køre 1000 km i min kassebil på papegøjeplader.

    2. De kan kun lave den løsning med GPS tracking i alle biler. Dvs de véd lige præcis hvor DU er henne. Myndighederne vil sige at man ikke vil tracke folk men kun bruge det til afgiftsindsamling. Men tro mig, hvis du kører forbi et gerningssted (uden at vide det) hvor der fx begåes et kioskrøveri, så vil politiet kontakte dig og spørge hvad du lavede - du skal forklare dig selv bla bla bla.

    3. Hvorfor ikke smide vægt/ejerafgiften væk og lægge en ekstra afgift på brændstoffet? Det koster 0 kr at indføre er skide enkelt bortset fra at danskere i grænselandet henter brændstof i Tyskland (med mindre de også laver samme ordning). Men igen, så SKAL vægtafgift/grøn ejerafgift væk.

    4. Om 10-20 år har vi næsten helt sikkert et GPS tracking system i alle biler presset igennem af EU med begrundelse om "sikkerhed".


  • #5   16. jun 2019 gid de idioter der har stemt på den flok evnesvage mongoler indser det kun bliver dyrerer at være dansker i deres periode så vi kan få LA på banen igen, det er sgu da folk som kan noget med tal

    og jeg skal nok finde en måde at snyde med det der på


  • #6   16. jun 2019 de forlanger vel bare man skal forbi en synshal en gang pr år, der skal de så for et "mindre" beløb aflæse dit speedometer og skrive tallet ind i skats system, gad vide om ikke nogen bare skruer ned på km tæller så..?

    ER det ikke England der også bruger roadpricing, (må staves).?


  • #7   16. jun 2019 #5

    Der må jeg altså give dig ret. LA kan bare et eller andet med tal... De ved lige præcis hvad der skal gøres for at man høste mest muligt til egen fordel.

    Men man kan da heldigvis se på valgresultatet at størstedelen af deres tidligere vælgere har indset hvad de står for.


  • #8   16. jun 2019 Nu er det jo ikke vedtaget. Vi har ingen rød regering pt.
    Lad os nu se hvad det ender med.

    10.35
    Roadpricing kan tage år at indføre, vurderer ekspert

    Mens mulige støttepartier til Socialdemokratiet ønsker det omdiskuterede roadpricing, kan det tage år at indføre.

    Det vurderer professor i miljøøkonomi hos Københavns Universitet Lars Gårn Hansen.

    Han mener samtidig, at det er en god idé med roadpricing, da det kan afhjælpe "alvorligt problem" med trafikken i de store byer.

    Afdelingschef Torben Lund Kudsk hos foreningen FDM bakker op, men mener, at roadpricing skal være på bekostning af andre bilafgifter


  • #9   16. jun 2019 #7 præcis

    jeg gider sgu ikke betale skat eller afgifter for at folk de skal være på kontanthjælp i flere år for at de ikke gider arbejde, eller poste penge i indvandrere som tager deres stenalder kultur med herop og prøver at få deres egne lorteregler indført her, så kunne de tabere sgu bare se hvordan det er gået i det land de flygter fra det kræver højst 2 hjerneceller så det må de jo ikke have

    jeg havde stemt LA men SK fik min stemme for at prøve at hjælpe dem ind så muhammed østergaard kunne få banket lidt fornuft ind i hans tomme hoved

    det sidste jeg ønsker er at Danmark ender som Sverige men vi er jo allerede godt på vej og nazisvinet østergaard hjælper dem


  • #11   16. jun 2019 #9

    Det kommer ikke bag på mig at du har stemt SK. Det lyder som om du passer meget godt ind i det segment.


  • #12   16. jun 2019 "Det bliver lige en ekstra omkostning på kr. 3.125,- hvert måned. (beregnet på 0,75 øre i gennemsnit)
    Sjovt ingen nævnte noget om dette før valget..."

    De Radikale havde nu nævnt det før valget, og deres styrmand sagde dagene efter valget at det var en naturlig ting at beskatte bilister yderligere da de jo har pengene.

    Han mener ikke at efter vi har betalt 40% i skal, 8% arb bidrag hvorefter at vi så køber en bil med 150% afgift, 25% moms og derefter grøn afgift for slidte veje er blevet plukket nok. Og nårh ja - lige nogle 100 %s aftifter på brændstof også.

    Lige præcis derfor er det bekymrende med et parti som Radikale Venstre og tildels SF. De er klar til at sælge landet for at smage sejrens sødme.


  • #14   16. jun 2019 Det er rystende så dårligt politikerne gør deres forarbejde.

    Elselskaber advarer: Elbiler kan ødelægge den stabile strømforsyning
    https://jyllands-posten.dk/#ia11446695;finans


  • #15   16. jun 2019 Ang. det med strømmen, gik hele valgkampen ventede på, hvordan de ville gøre el-nettet klar til deres planer, for der er slet ikke kapacitet til at der kan side 1mil biler til opladning af gangen.


  • #16   16. jun 2019 Michael B

    Med det nuværende antal solgte Elbiler pr. år ville det tage ca. 1.000år at få 1 million af dem på gaden i Danmark..
    Såå det er vidst tid nok at løbe på..

    Også selvom salget af elbiler eksploderede ville det stadig tage mange år inden du har så mange biler på gaden, 10-20år i hvert fald.

    Og meget af elnettet står til en overhaul alligevel, så der er masser af tid og masser af grund til at gøre det alligevel


  • #17   16. jun 2019 KIA GT: Man skal forstå at det med elbilerne er et politisk projekt som SKAL blive en succes. Selvom alle mulige rapporter viser noget andet, så er de uden for pædagogisk rækkevidde.

  • #18   16. jun 2019 Lucas J

    Selvfølgelig skal det være en success?


  • #19   16. jun 2019 Det måske nok lige over gearet med de 1mio biler, men vores elnet i rundt i villakvartererne som det er lige nu er ikke dimensioneret til det. At der på samme vej måske er 50-70 biler derskal lader på samme tid. Tror bare vi forbruger ender med regningen over en større el regning.

  • #20   16. jun 2019 Dem der har stemt på Rød blok burde være fuldstændig klar over at skatter og afgifter på biler ville stige. Så jeg håber da ikke nogen af dem der piver har stemt på Rød blok..
    Efter 10 dage med forhandlinger er vi ikke kommet en ny regering nærmere, Mette begynder efterhånden at komme der til hvor der måske skal ringes til Lykke fir at inviter på en kop kaffe.
    Mette har umiddelbart 2 muligheder. Bryde en ordentlig stak valgløfter, eller ringe til Lykke.



    Hvad angår el bilerne, det er ren symbol politik ligesom det meste andet der har med klima at gøre, så længe Indien, Kina, Rusland og USA sviner som de gør er fuldstændig fløjtende lige meget hvad vi gør her i DK. Men det er jo blevet populært at snakke om miljø især hvis man vil fange den yngre generation.
    Road pricing burde de da have lært bare en smule fra sidste gang rød blok havde magten, det var jo ikke just en bragene succes, lidt ligesom de 12min der skulle redde hele verden.

    I det mindste er kuglestøder klovnens parti, samt jubel tossersens alternativet sat uden for indflydelse, det bedste ville være hvis også SF, RV og Enhedslisten gik samme vej.


  • #21   16. jun 2019 det bedste der kunne ske var at mette dannede regering med venstre, så ville jeg betegne valget som acceptabelt, det fis med at vi skiftevis har en venstre og højreorienteret det er heller ikke særlig godt, så kunne mette godt få lov at spendere lidt kroner på sundshedsvæsnet for det er tiltrængt med løkke i hånden så det ikke stikker helt af

  • #22   17. jun 2019 Det jo Rød logik. "der er så mange mennesker der har et arbejde og som skal til og fra det. Lad os tage flere penge fra dem nu de så gerne vil arbejde. Det jo kun Fiar at disse mennesker der betaler SKAT af deres arbejdsindtægt, betaler næsten 100% I afgift på deres brændstof. Betaler forsikrings og ejerafgift for deres bil ogsåsksl betale mere for at passe deres arbejde". Samtidig med det skal vi jo være mobile og være klar til at køre langt for at få et arbejde. Det hul i hovedet, men desvære er det ikke logik erler pragmatiske løsninger der driver de røde. Men mere idéen om "andre folks penge. Det for nice" og "flere penge er altid løsningen" der driver deres politik

    Man bliver sku så træt og irriteret


  • #23   17. jun 2019 og så ævler de om ligestilling jeg kan sgu ikke se meget ligestilling i at nogle mennesker skal beskattes 60 % af deres indtægt og andre 40 %

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #24   18. jun 2019 23
    dem med de bredeste skuldre skal bære mest
    i har så ondt i røven
    kig nu for dælen da rundt i verden
    indlands isen smelter Afrika er ved at blive svedet af
    DK ramt af ekstrem hedebølge sidste år
    har i sky klapper på eller har i så travlt med jeres navle fnuller at i vil skide alle andre et stk
    vi er tæt på the point of no return
    så hvis vores børnebørn osv ikke skal leve i et acopalyptisk mareridt skal der gøres noget
    og vi kan ikke vente på resten af verden vi er nødt til at være dem der viser resten af verden at man kan leve i et moderne samfund uden at kneppe hele verden
    og vi er gode til det men kan blive så meget bedre


  • #25   18. jun 2019 De med de bredeste skuldre gider da ikke arbejde mere, for at flere kan snylte på dem.

    Ring til Indien, Kina, US osv., hvis du vil redde klimaet.

    Vi siger tak til Rene L fra Enhedslisten.


    profilbillede
  • #26   18. jun 2019 Martin

    Vi SKAL faktisk redde hele verden, og måden vi gør det på er at vi beviser at man sagtens kan lave energi på en bæredygtig måde og generelt være rigtig gode til alt hvad der har med miljø at gøre.

    Grunden til at det er vigtigt er at vi kan gøre det på en meget mindre skala end de store lande, så man kan se effekten meget hurtigt hvis man ændre noget.
    De store lande kigger på Danmark som en model og test platform for hvordan de skal lave deres egen omlægning som bare er på en enorm skala i forhold til os.

    Vi fungere effektivt som et proof of concept for resten af verden.
    Og man skal ikke undervurdere hvor vigtigt en rolle det er
    Derfor skal vi fortsat være forgangs land for grøn omlægning, og vi skal hele tiden stræbe efter at blive bedre


  • #27   18. jun 2019 #24
    Vores skatte inddrivelse har været istykker, milliarderne har fosset ud. Den nuværende regering har misbrugt milliarder af kroner på symbol politik grundet DF og den måske kommende regerings løsning er kun flere skatter og afgifter. Man kan godt komme langt med udvikling for de penge der bliver kastet rundt af politikerne, men som sædvanligt med en rød ledelse så skal det være borgerne der skal straffes. Det er Grådighed at ville havde flere af folks penge, især nå vores penge ikke bliver brugt fornuftigt... Danmark kan ikke løse "klima problemet" men finder vi en måde at få rettet op kan vi tjene milliarder og atterr milliarder. Men ville jeg som firma vælge at ligge mig i Danmark nå hvis jeg havde den løsning? Nej jeg ville finde et land hvor jeg ikke skulle levere sindssyge skatte penge.


  • #28   18. jun 2019 #26 CopyCat
    Ja og nej.
    Jeg er enig i, at vi selvfølgelig skal forske i, udvikle osv. diverse teknologier, som der så kan bruges ude i verden.

    Men at tro, at Danmark kan redde klimaet, er en mærkelig forestilling der hersker især i Alternativet og Enhedslisten

    Selvom det redder verden, synes jeg da stadig vi skal forbyde de ting der er åbenlyst dumme.
    Plastikservice, poser, diverse indpakning osv. osv.
    Men det er kun i respekt for naturen, ikke for at redde verden.


  • #29   18. jun 2019 Naturen er jo også verden smiley
    Man skal jo vise at det giver mening at gøre det rigtige, og så vil verden følge trop.

    Danmark bliver nævnt som forgangs land i alt fra Miljø, Politik, rettigheder, velfærd, uddannelse osv.

    Mange lande ser os faktisk som en slags utopia, og vores skepsis til vores eget system er jo bare et udsagn for at vi gerne vil gøre tingende ENDNU bedre


  • #30   18. jun 2019 #29 og det er så en undskyldning for at plukke befolkningen økonomisk, sænke deres mobilitet og details styre hvordan folk skal leve deres liv...
    Det useriøst at blister skal straffes økonomisk med mere betaling lovgive i miljøet navn. Samtidig med at vi kun lige har udfase 92 benzin, vi har ikkehaft mulighed for LPG eller E85 brændstof og det var hvis nok ulovligt at ombygge sin gamle dieselbil til at kunne køre på Raps olie.
    Som altid skal bilisterne betale mere og mere og mere


  • #31   18. jun 2019 Tror liiige jeg kan overkomme at verden også er naturen...

    Men du misser min pointe så.

    Skriver det lige igen, og retter det lidt, da jeg mangler et ord smiley

    "Jeg er enig i, at vi selvfølgelig skal forske i, udvikle osv. diverse teknologier, som der så kan bruges ude i verden.

    Men at tro, at Danmark kan redde klimaet, er en mærkelig forestilling der hersker især i Alternativet og Enhedslisten

    Selvom det IKKE redder verden, synes jeg da stadig vi skal forbyde de ting der er åbenlyst dumme.
    Plastikservice, poser, diverse indpakning osv. osv.
    Men det er kun i respekt for naturen, ikke for at redde verden. "

    Og det er jo netop også for at vise andre, at det kan man altså godt. Bruge andre materialer som er i overensstemmelse for verden/naturen/klimaet smiley


  • #32   18. jun 2019 #30

    Ingen tvivl om at vores system er helt skævt i forhold til at omlægge til bæredygtige biler.

    Vi gik jo fra at være et af de fedeste lande at have en elbil til at det var et af de dårligste lande...

    Bare det at man sænker brændstof bilers afgift med 30% og så sætter afgift på Elbilerne, det var jo bare at slagte salget af elbiler totalt, og favorisere traditionelle biler.

    Vi var det første land I VERDEN til at sætte afgift på elbilerne..

    Ligesom at elbils ladestationer ikke længere kan købe strøm til samme pris som andre virksomheder er jo også totalt tåbeligt

    Det og mange andre træk er jo helt hen i vejret


  • #33   18. jun 2019 Danmark som forgangs land, det kan godt være vi har mange tiltag.
    Men målt pr indbygger skal vi ikke snakke for højt

    https://www.tvmidtvest.dk/artikel/her-er-danskernes-helt-store-klima-misforstaaelse

    Det er godt nok gamle data, men vi har ikke flyttet os meget.


  • #34   18. jun 2019 http://www.youtube.com/watch?v=aS_xTJmzdgA&t=1423s
    faldt over denne her, se og døm selv....


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #35   18. jun 2019 25
    er på ingen måde flov over mit politiske ståsted
    ikke at jeg er enige med dem i alt
    men hvis vi tænker innovativt kan vi lave en kæmpe forretning ud af at "redde" verden
    det er jo det som vi er gode til i DK se Vestas der har skabt en milliard forretning ud af det
    der er et bølge anlæg som har været tastet i et års tid som nu er på land og bliver forbedret ud fra det sidste års erfaring og test tegner rigtig godt og det er nemt at op skalerer så der er mange kræfter i gang men vi skal have staten mere ind over ikke bare med div afgifter og lort men med i forskningen og Lomborg skal kastreres


  • #36   19. jun 2019 #32
    jeg kan være fuldstændig ligeglad med afgift på elbiler. De bliver markant dyre ja. Men modsat så det urimeligt at en type bil skal koste 0% en anden 80% og så 150%.
    Der er meget få elbiler der ville kunne dække mit behov og det er svært for mig at lade den op hvor jeg bor.
    Er generelt imod alle de afgifter der er. Helt fint med afgifter men de bør være simplere. Jeg ville da gerne tulle rundt i en Tesla 3 og den stort set ikke afgift præget. Men den er stadig meget for dyr til mit budget. Det surt lade stationer ikke kan købe til samme pris som virksomheder men modsat så er el på et værksted et redskab hvor el til en ladeststion er en vare.

    Der er mange problemer og uretfærdighed til i vores system og løsningerne er ikke simple at lave.

    Men istedet for at beskatte folk yderligere for brugen af deres køretøj og der ved "hæmme" dem i deres liv, så syntes jeg det ville være mere logisk at se andre veje. Eks hvordan man få firmaer i danmark til at betale den skat de skal og ikke kan flytte penge rundt i mellem lande for at undgå at betale. For mangler jeg at betale 2000kr i skat skal de nok blive opkrævet men undlader et firma at betale 2.000.000kr så kan de ikke finde ud af det. Men ros til Karsten Lauritzsen, han fik gjort et godt stykke arbejde med SKAT da han var minister, havde håbet han havde fået 4år til da han var på det rette spor.


  • #37   19. jun 2019 Sø-Propel

    Strømmen som olieraffinaderier bruger kæmpe mængder for at udvinde brændstof køber de til den billige takst...
    Det er jo helt skævt for pokker..

    Det samme gælder den vigtigste ingrediens i at lave brint til brintbiler, det kræver også store mængder strøm til elektrolyse, som de OGSÅ får til den billige takst...

    Og elbiler er mindre praktiske i nogle omfang og derfor SKAL der vare en økonomisk gevinst for at lokke folk over på det, eller kommer det aldrig til at ske.

    Afgifterne kan komme senere når vi har mange flere Elbiler på vejene, men der bliver jo stort set ingen solgt i DK længere


  • #38   19. jun 2019 Undskyld, men hvem fanden gider at købe en elbil når der ikke engang er ladestandere nok? Hvis man ligefrem skal holde øje med om der er plads ved el ladestander hver 2. time i de store byer, så kan det være næsten ligemeget, infrastrukturen er bare ikke klar endnu i de store byer.
    Så en udsendelse fra Frederiksberg, hvor der var hele 2 ladestandere omkring en bebyggelse hvor der mindst bor 2000 mennesker, så var man begyndt at sætte skilte op i ens forrude med deres nummer, så folk kunne ringe til dem om de evt. kunne flytte deres bil, så den næste kunne få ladet bilen op, allerede dèr er den helt gal, der går mindst nogle år endnu før der virkelig sker noget...

    Så lige pt. er det nemmere at bruge brint eller hybrid/plugin hybrid


  • #39   19. jun 2019 Deniz

    Der er INGEN ladestandere i det område jeg bor i
    Jeg har 25km til den nærmeste ladestander
    Jeg har 125km til den nærmeste Tesla ladestander

    Ikke desto mindre er der faktisk en del elbiler her omkring, og jeg overvejer selv kraftigt at købe en.

    At du hellere vil have en "almindelig" bil eller en hybrid det er da helt op til dig smiley

    og brint bliver aldrig nemt, men det er en diskussion til en anden dag


  • #40   19. jun 2019 Men forskellen er at du har mulighed for opsætte din egen, det har folk i byen IKKE, det er jo netop det jeg fremhæver.
    Viljen fra folk er der, men mulighederne er begrænset,
    Folk der bor i forstaderne/landet som eks. bor i hus/rækkehus har jo ikke det problem, så der kan man sagtens løse problemet.

    Desuden har jeg ikke ytret mig om hvad jeg "helst" vil have, jeg nævner bare hvad der generelt er bedst for folk i byerne pt.
    Det taler også sit tydelig sprog når jeg ser hvilke biler der kører idag


  • #41   19. jun 2019 Har da selv kigget på muligheden for elbiler, da jeg har garage, men det kan simpelthen ikke svare sig, selvom jeg kun kører 5-8000km årligt, alene etablering af ladestander og
    el-installation vil svare til ca. 5-6 års brændstofsforbrug og så skal man også lige punge ud for selve bilen, så det er nok et spørgsmål om hvad man er villig til at ofre for det også smiley


  • #42   19. jun 2019 Nu er udvalget af Elbiler jo ikke så stort endnu og de er ret dyre, det har jo en stor del at sige i hvad folk køber.

    Der er jo færre elbiler at vælge imellem fra alle producenter til sammen end hvad en enkelt producent har modeller alene.

    5-8000km årligt!??

    Det var godt nok ikke meget smiley
    Nej så kan jeg godt se at en almindelig microbil er bedre i dit tilfælde


  • #43   19. jun 2019 #37
    Forskellen er jo at strømmen bliver brugt som et redskab og ikke en vare. Hvor firmaerne jo så betaler et andet sted end den strøm de bruger. Hvor ennladestation bare skal viderformidle strømmen og derfor er det en vare.

    Jeg har ikke noget imod elbiler. Har noget imod den ulige afgift de er pålagt. Hvis ikke de kan sælge på markets vilkår så skal de ikke være her. (af princip)




  • #44   19. jun 2019 Sø-Propel

    Det ville svare til at man så bare brugte strøm fra el nettet til at lade batterier op, som så overføre strømmen fra batterier til elbilerne... så burde det i den logik være OK?


  • #45   19. jun 2019 #44
    Nej for det du sælger er strøm. = strøm ind, strøm ud
    Jeg som smed bruger strøm til mit svejse værk så jeg kan bygge en altan som er det produkt jeg sælger. = strøm ind, produkt ud


  • #46   19. jun 2019 Sø-Propel

    Hvad så hvis jeg bruger strøm til at lave brint, og så bruger det brint til at lave strøm og så putter det på en El bil, er det så OK?


  • #47   19. jun 2019 #41
    Ved Clever.dk Koster det ca 8.000,- at få sat en ladestation op i en villa og derefter en fast strøm pris, uanset forbrug på kr. 400,-

    Startbeløb mæssigt er det selvfølgelig lidt meget hvis du kun køre små 8000 km årligt.
    Jeg er lidt spændt på at se priserne på den nye Peugeot e208 GT Line når den lander til efteråret. Opel eCorsa bliver på samme platform. Forventet rækkevidde ca 400 km.


    profilbillede
  • #48   19. jun 2019 Ja tænk engang at man kunne have et fast "brændstof" budget på 400.- i måneden og så køre alt hvad man vil!

    Jeg bruger ca. 2.000.- i måneden på diesel
    og kæresten ca det halve

    Det er sq mange penge man kan spare


  • #49   20. jun 2019 Det lader godt nok til at der bliver smidt nogle ladestandere op smiley

    Så lige den video her fra Bjørn Nyland hvor han køre igennem DK i hans Model 3 og stopper i Køge for at lade, og der tror jeg ikke man skal holde i kø for at lade længere smiley

    https://youtu.be/_04rk3lIFcM?t=401


Kommentér på:
Røde partier øger pres på S for kørselsafgifter

Annonce