{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

Hundeforsikring? {{forumTopicSubject}}

Som ny hundeejer, så aner jeg intet om hundeforsikring eller hvor/hvad man bør gå efter. Har brugt en del af weekenden på at søge og spørge i netværk, men mange synes at det er direkte dumt at betale for mere end alm lovpligtige ansvar.
Jeg lurer lidt på at tegne en sygeforsikring og ansvar, samt ulykkesforsikring på hunden. Har via mit eget forsikringsselskab fået en pris på 1350kr pr år, men dækningen er virkelig dårlig. Bla dækker sygeforsikringen ikke tandpleje, røntgen og led problemer.
Har luret med maxizoo som via IF kan tegne en forsikring på god dækning til 1330kr første år, men efterfølgende så overgår forsikringen helt til IF og deres "normale" priser (og her ringer mine alarmklokker, for jeg vil ikke kontaktes af IF for at få tilbud på alle mine andre forsikringer hos dem, da de tog røven på mig for 11 år siden i en forsikringssag).
Hvad har i andre hundeejere af erfaringer med gode selskaber til hundeforsikring?

Kommentarer på:  Hundeforsikring?
  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 146 Svar: 6.137
  • #2   4. nov #1
    Nu skal jeg ikke udstille min hund, hvilket præcis er derfor jeg laver et off-topic opslag her på bg hvor jeg er medlem. Men tak for dit bidrag.

• #3   4. nov Jeg har ikke erfaring med hundeforsikringer men med andre dyr. Det er meget vigtigt at sætte sig ind i tingene under hvad de især IKKE dækker - og HVORNÅR de ikke dækker.

De nærmest eneste tilfælde jeg kender til hvor der har været gavn er hvor man har været til vagtdyrlæge som kan være hammerdyrt i weekender og aftener. Men alternativt kan du høre en lokal dyrlæge i dit område om de har en privat aftale man kan være medlem af. Det ses flere steder at man nærmest giver ingenting for at få 20% på alle regninger, inkl. kvalifoder, vacciner osv. smiley

• #4   4. nov #3
    Det var sku da egentligt en ret god idé, med at spørge vores dyrlæge. Det havde jeg ikke skænket en tanke. Godt input smiley

Jeg har været lidt omkring nogle selskaber, som slet ikke vil tegne andet end ansvar, med mindre man samler sine øvrige forsikringer hos dem.

Vi har altid haft maine coon katte før, og de har ikke været forsikret. De fik ikke lov at løbe frit da de var racerene. Men jeg har en gang prøvet at ringe til dyrlægen kl 8:30 om morgenen, for en undersøgelse og efterfølgende aflivning, det kostede langt over 3500kr. Fordi de åbnede først klinikken kl 9. Så derfor tænker jeg at en sygeforsikring med ordentlig dækning, nok er guld værd på hunden. Og hvem ellers ville være god til rådgivningen, end en dyrlæge.
    Super indspark Thomas, tak smiley

• Claus K
    Claus K Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 2 Emner: 3 Svar: 49
    #5   4. nov Hej. Jeg har nul tillid til forsikrings selskaber. Er man uheldig så har de sindsyg mange forklaringer. Derfor har jeg alt igennem en forsikrings mægler. Der har jeg fået dækning og bedre priser..

• #6   4. nov I skal være opmærksomme på der faktisk er 3 forskellige hundeforsikringer

- lovpligtig ansvar
    - udvidet ansvar (kræves af flere steder hvor hunden går til træning, og anden "fører" hunden)
    - sygeforsikring

vi har igennem vores 11 årig hunds liv været igennem hele rækken

selvom dyr for de fleste familier bare er kæledyr, ja så vil de fleste jo altid lade et kæledyr operere hvis chancen for godt resultat er der. Operation kan være en dyr post, og særligt på specielle operationer som kun udføres få steder i landet

Nogle har hunde der nærmest aldrig kommer ud for problemer, mens andre racer er mere tilbøjelige til at få ledproblemer, vejrtrækningsproblemer og lignende.

når forsikringen fravælger dækning på netop led kan det sagtens skyldes at nogle racer døjer med hofter, gigt og lignende. Og at selvom det opereres så vil det oftest være noget tilbagevendende

tandpleje ved jeg ikke om jeg vil tænke som et problem, med mindre de slet ikke vil dække større skader på tænder.

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 146 Svar: 6.137
    #7   4. nov Det var nu heller ikke fordi du skulle udstille din hund men mere fordi at der sidder mange flere derinde der har hunde end her på BG smiley

Vær OBS på at de fleste sygeforsikringer kræver at du selv lægger ud for enten det hele eller en stor del af en behandling når du bruger forsikringen.
    Der er nogle dyrlæger som godt vil vente med deres del fra forsikringen men andre vil have hele betalingen med det samme og så må du selv ordne det med forsikringen bagefter.

• #8   4. nov Har kun haft ansvar på vores hund, hvor mange nok ville have valgt sygesikring grundet racen.
    Vi havde den i Runa før og nu TopDanmark.

Har ikke undersøgt dækning osv. Hvis der skete ham noget, ville jeg betale for det - medmindre det var noget som kunne gøre hans liv værre efterfølgende, altså dårligere gående eller noget.

profilbillede
  • #9   4. nov Mine forældre har altid haft sygeforsikring også. Vi brugte den så sent som på den sidste hund vi havde.

• #10   4. nov Har ansvar og udviddet hos GF. Min hund fik en nerve i klemme og blev røntgen fotograferet og smerte behandlet over 2 gange. Gf dækkede og slog begge regninger sammen. Der er så en selvrisiko. Mener max beløbet er 27.000kr om året.

• #11   4. nov Sød vuf Claus, de fleste jeg kender har helbreds forsikring gennem Agria.
    Hvad der dækker bedst afhænger meget af hvad man selv kan handle af med eget selvskab osv.
    Vi har haft hund de sidste 16 år og aldrig haft andet end den lovpligtige. Vi har 7,9, 13 og rød salami egentligt heller ikke haft brug for den. Der har selvfølgeligt været noget men ikke noget hvor en forsikring har ville kunne betale sig. Der er ofte en selv risiko, og så er der 117 ting en forsikring så ikke lige dækker.
    Der er stor forskel på racer og hvad de kan fejle, selvfølgeligt er der også generelle ting der kan opstå.
    Vi ligger lidt penge til side på en konto til uforudsete udgifter hver måned, det kan være både hund eller et TV der falder ned osv..
    Som med alle andre forsikringer er det en kalkuleret risiko og man skal eller ej.

Tillykke med dyret smiley

• #12   4. nov Det kommer også meget an på race og temperament.
    Jeg har en 2 år gammel Staff.
    Han bulder bare igennem alt uanset om det er tjørne hegn eller, Ja nærmest en væg sågar.

Der jeg vil hen med det er at hvis hunden er slem til at løbe rundt uden at tænke sig om er der stor chance for skader og derfor en god ide med ekstra forsikring. Jeg har ikke på ham men burde nok snart overveje det. Indtil nu har han haft en rift i øjet (i en weekend selvfølgelig), afrevet en klo og trådt en tjørn eller andet spidst op i mellem tæerne som skulle opereses ud.

I de her tilfælde burde en udvidet forsikring have dækket da de mest tager sig af pludselige skader og ikke medfødte sygdomme.

Det er ihvertfald hvad jeg har oplevet.

• #13   4. nov

profilbillede
  • #14   4. nov Vores holdning, herhjemme, var at vi kun ville ansvar på hunden og så selv lægge penge tilside hvis der skulle være behov for det - hvilket var den rigtige beslutning for os da alt hunden har fejlet (hvilket heller ikke er særligt meget) og vi har brugt dyrlægen til, kunne vi få dækket 0 % hvis vi havde valgt en sundhedsforsikring... men typen af racen har også lidt at sige smiley

• #15   4. nov Vi har også kun ansvar på vores 3 årige formel 1 labrador. Og der har kun været de alm tjek hver år med ham. Og skulle der komme noget slemt må vi da bare betale for det,den forrige labrador jeg hade i mange år. Den hade jeg udvide forsikring på til ca 1700 kr om året og fik aldrig brug for den. Så heller lægge penge til side vis noget skulle ske.

• #16   5. nov Vi har alle forsikringer der fås på vores Rottweiler smiley

sygeforskringudviet, massage, fysioterapi, tandlæge osv osv

Kommentér på:
Hundeforsikring?

x