{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Negativ rente 750.000 -> 250.000
  • #1   19. nov ja, hæv pengene og gem dem under puden.

• #2   20. nov Så skal du huske at gemme udbetalingskvitteringen samt tage billeder af løbenumrene på sedlerne samt gemme dem til når du vil sætte dem ind igen - ellers er det ikke sikkert du får lov til at sætte dem ind igen da banken så ikke kan være sikker på at det er lovlige penge smiley

• #3   20. nov Sætter dem i indeksfonde

• #4   20. nov deler beløbet over flere banker.

• #5   20. nov Tænker selv alt fra ekstra afdrag på huset, til at investere i en eller flere biler, til at grave dem ned smiley

Idéen med flere banker er ikke optimal, mange banker har en endnu lavere grænse, hvis du ikke har din NEM-konto hos dem.

• #6   20. nov Køber min drømmebil og resten i aktier smiley

• #7   20. nov Jeg stod med noget af det samme problem...
    Det er bare en Porsche mere i samlingen, problem løst !!...

profilbillede
  • #8   20. nov Jeg har overvejet at oprette en månedsopsparing på Nordnet, og så overføre et fast beløb hver måned.

• Kuga
    Kuga Online Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 87
    #9   20. nov #7 Der stiller man vel ikke bare bilen i en baggård, og så fjerner pladerne?
    Du opbevarer den vel på et sted hvor den er i parkeringsbås / garage og gode temperaturer? Det er jo en investering i fremtiden.
    Jeg tænker i en baggård i Danmark's vejrlige forhold, så må den på lang sigt ikke være godt stillet, og alle de katte som kravler op og gemmer sig i bilen smiley

• #10   20. nov #9
    Jeg kan ikke svare på hvad andre gør, men jeg bruger mine daglig.

Om det er en investering eller bare spild af penge, er vel ret underordnet. Pointen her er der skal betale for at have parkeret penge, som man allerede har arbejder og betalt skat af.

• #11   20. nov Man kan købe en 1 kg guldbar af den nette sum af 387.000 kr smiley

• #12   20. nov Så vil jeg nok hellere have en fed bil uden afgift i garagen smiley

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følger: 1 Svar: 80
    #13   20. nov Hvis du selv på ærlig og redelig hvis har tjent dem, ved du sikkert selv bedst hvad du vil bruge dem på.
    Hvis du er kommet for nemt til dem så spørg nogen fagfolk, inden det stiger dig til hovedet..

• #14   20. nov Jeg har massere af idéer, som man kan læse.
    Men det er mere interessant at høre hvad andre har tænkt på.

• #15   20. nov Jeg sparer i forvejen op i ejendomme, biler, ure og aktier. Det næste jeg investerer i er kryptovaluta, og måske guld
    Ingen grund til at have alt for mange penge i banken smiley

• #16   20. nov jeg købte en større båd. problem løst

profilbillede
  • #17   20. nov #11 tror du skal prøve at snakke med Toms gruppen om de ikke kan give en bedre kg pris smiley smiley

• #18   20. nov Hvis der var nok penge til at købe et sommerhus på Lolland og stadig havde end fornuftig buffer der er under grænsen så havde jeg gjort det.
    Evt. Leje indtægter ville ryge på aktier og måske en lidt mere end det.
    Havde selv haft problemet hvis ikke jeg havde købt lejlighed i starten af året.

• #19   21. nov men bankerne skyder vel sig selv lidt i fødderne.
    De sætter strafrenter på indlån, som de formentligt tjener lidt på....

Men for at undgå strafrenter, betaler folk gæld af, på hus bil båd etc.

Det må så omvendt give et kæmpe tab for bankerne i manglende renteintægter...

Og så vidt vides skylder vi flere penge end vi har opsparet, så forstår ikke rigtigt sammenhængen..

• #20   21. nov Jeg gætter bare, men bankerne tjener ikke så meget på indlån, nogen gange er der en udgift.
    Hvis folks opsparing lige pludselig koster penge, så vil en del nok investere dem, og så tjener banken penge.

Umiddelbart er der også nogle fordele for staten, for fortjenesten bliver beskattet. Og betaler man i stedet lån af, så får man et mindre skattemæssigt fradrag, dvs du kommer til at betale mere i skat.

I forhold til at man i DK skylder mere end der er opsparet, så tænker jeg at det er et generelt billede, og at dem der bliver påvirket af de nye ændringer, ikke er den brede befolkning.

Oliver: Din båd ser dyr ud, hvilket prisniveau ligger sådan en i?

• #21   23. nov Der er nogle forskellige muligheder. Som nævn kan man dele beløbet over forskellige banker, dog kræver langt de fleste at du har en Nem-konto hos dem, for at undgå indlåndsrente på første krone.

De fleste banker sætter maks kapital for indlånsrenten ned, pga. indlån oftest er en direkte udgift for bankerne. Bankerne har større dele af indlån stående hos nationalbanken, hvor bankerne skal betale 0,6% i rente. Derfor i et kort forsimplet træk, koster det en bank, hvis de ikke kan få dannet udlån af de penge som står som indlån.
    Derudover er renterne historisk lave, hvoraf bankerne hæver gebyrer og maks indlånsgrænsen, for at hive penge hjem. De er jo en forretning ligesom alle andre, og skal gøre deres aktionærer/investorer glade, med et godt regnskab.

Som svar på trådstarters spørgsmål, så er der et par muligheder:
    - Man kan man oprette en opsparingskonto hos Santander, hvor du får en lille positiv indlånsrente, men binder også pengene en måned af gangen. Her får du derfor en meget lav risiko og holder det likvidt.
    - Du kan investere pengene. Om du gør det i indeksfonde, eller selv vælger aktier og handler er op til dig. Det kommer an på hvilken risiko du vil påtage dig. Husk også at der er kurtage og omkostninger.
    - Smid pengene i mursten eller andre aktiver. Du skal dog være opmærsom på, at hvis du smider pengene i eks. dit hus, er pengene nu ret illikvide.
    - Afbetalt eventuelle lån. God idé hvis du har dyre lån eller mangler lidt plads i dit budget fremadrettet.
    - Hvis du er indstillet på at låse pengene i en længere periode, så mindes jeg, at Facit Bank har en god indlånsrente på opsparingskonti (igen, lav risiko men også lav "afkast").
    - Sikkert også mange andre kreative måder jeg ikke lige kan komme på.

Alt i alt, kommer det an på hvilken risiko du vil påtage dig. Hvis du vil låse pengene og være lige over inflationsraten, så er banker med positiv indlåndsrente nok svaret. Ellers kan du investere pengene.

Hvis beløbet er under 750.000 er de også forsikrede, såfrem du sætter dem i feks Santander eller Facit Bank. Dvs. hvis banken går konkurs er du sikker på at få pengene igen.

Kilde: arbejder i en bank (dog ikke som rådgiver)

• #22   23. nov Der er mange forslag.
    Selv har jeg fundet en special bil, som jeg skal ud at kigge på i morgen.
    Der er to biler jeg altid gerne ville eje, og de er begge stille og roligt blevet mere og mere værd, ikke meget, men kan man bare holde pengene hjemme, så er det længe fint til mig.

Kommentér på:
Negativ rente 750.000 -> 250.000

x