{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

H N
H N
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 1

VW Up delvist repareret efter værkstedsbesøg - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Nå, bilen kom på værksted i dag hvor jeg ville have fikset 2 ting for at få den igennem syn:

1. modstand ved ratstyring
2. bremseudstyr, parkeringsbremse

Bremseudstyr blev fikset. Han meddelte at den var fuldstændig ødelagt, og skiftede tromler ud. Det blev 2600kr. i alt inkl. moms.
Ved bare ikke hvordan den er blevet fuldstændig ødelagt, når jeg havde den til service for 14.000km siden hos dem og de markedede den som værende ok/godkendt både for og bagbremser ved service.
ligger bare og køre motorvejskørsel til og fra arbejde.

modstand ved ratstyring konkluderede han at nogle gange virker den, nogle gange virker den ikke. Det er muligvis elektronikken, men han ved det ikke helt... Han tilbød mig ikke at fikse det i hvert fald. Men hvis det var elektronikken ville det blive mega dyrt sagde han. Han siger at jeg skal sende den til syn igen,, hvis jeg kan mærke den virker den dag. Han siger jeg bare skal mærke efter i rattet om den virker... Seneste omsynsdag er på mandag.. (har været på noget ferie..) hvad tænker I? Havde gerne set den være helt fikset, så den kunne komme igennem syn, så jeg ikke skal døje med at have den omsynet for 3. gang.. Føler lidt at han vil have at jeg skal gamble og krydse fingre for at den bliver godkendt.

Jeg spurgte ham hvis servoen er elektronisk styret og omsynsmanden undersøger bilens Styreapparat, når den er på liften og mens den er slukket, virker det elektronik-servo så stadigvæk? Så sagde han ja... hvilket jeg synes virker lidt besynderligt, men jeg har ikke styr på det.. nogen der har en idé?

Hvad tænker I?

Kommentarer på:  VW Up delvist repareret efter værkstedsbesøg - hvad gør jeg?
  • #1   4. jun Hej
    Find et andet værksted som har kompetencerne i orden.
    MVH KP

• Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 708
    #2   4. jun Kør til et VW autoriseret værksted.

• #3   4. jun find ordentligt værksted

• #4   4. jun Periodiske fejl kan være svært at finde og man kan hurtigt smide alt for mange penge efter ting der virker. Så forstå mekanikeren
    Jeg havde dog valgt at bede mekanikere om at køre den til omsyn forbindelse med reparationerne i første omgang.

3.omsyn findes ikke. Dumper din bil et omsyn. Så det et nyt almenlige syn der skal til.

• #5   4. jun Og så skal du lige huske ang syn og omsyn, de skal alle være klaret inden sidste synsdato. Hvis du ikke vil kunne miste pladerne på den.

• #6   4. jun #4
    Er du nu sikker på der ikke findes et omsyn nr. 2?

For tre år siden kunne det i hvert fald godt lade sig gøre.......

• #7   4. jun Efter du har været til det periodiske syn, så har du 33 dage til, at få udbedret fejl og mangler der står i synsrapporten.

Hvis du ikke får godkendt bilen til et periodisk bilsyn inden for de 33 dage, så får du en bøde, og hvis den stadig ikke bliver godkendt eller afmeldt, så kommer politiet til sidst og inddrager nummerpladerne.

Fundet her : https://minbildinbil.dk/saadan-er-synsreglerne-bliv-klogere-her/

Jeg kan bare ikke se om der er noget der hedder anden eller tredje omsyn ?

• #8   4. jun #7 Men omsynet skal stadigvæk være foretaget inden sidste synsdato, den sidste synsdato er der bilen skal være godkendt til syn. Man får ikke forlænget sidste dato for godkendt syn bare fordi den skal til omsyn, det skal være foretaget inden den dato. Derefter kan politiet tage pladerne.

• #9   4. jun Til service er det ofte at man kun kigger ind i kontrolhullet og ser om der er nok belægning på bremsebakker i bag, og om bremser virker som de skal uden at hænge.
    Og up har det med at håndbremsearm på bremsebakker ruster fast. Også er det billigst med nye bremsebakker, nogen vil så også skifte tromler sammen med. Det afhænger lidt af hvor langt de har kørt om det er nødvendig vil jeg mene. Hjulcylinder i bag er heller ikke unormalt at skifte.
    Prisen for dine nye bagbremser lyder fair i min optik.

Med hensyn til styretøj, så kunne det nemt ende med at der skal en ny tandstang til. Så ja det er lidt en dyr del.

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 493
    #10   5. jun Der kan køres til omsyn 100 gange, bare det er inden for fristen på 33 dage

• #11   5. jun Der er bare INGEN som giver 100 omsyn, 1 gang ud over det normale er max, og typisk er det halv pris på efterfølgende omsyn, nogen gange gratis hvis det er en pære der lige er sprunget og ikke var på den første mangelliste.

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 493
    #12   5. jun Det er så ikke rigtig, ifølge synsregler kan der omsynes ubegrænset i omsynsperoden,

• #13   5. jun Det tror jeg ikke på, men jeg skal undersøge det i den lokale synshal, Dekra.

• #14   5. jun Allan : Dekra skriver også at man kan omsyne så mange gange man vil indenfor de 33 dage, derefter er det et nyt alm syn.
    https://www.dekra.dk/blog/bilsyn/regler-for-omsyn

• #15   6. jun Det har du ret i, før i tiden kunne man max komme 2 gange til omsyn og så nyt syn igen.
    Det er 30 år siden jeg har været til syn 3 gange med den samme på et syn, klarer den som regel første gang.

• #16   6. jun Ja kunne man nemlig.
    Hehe jeg tror slet ikke jeg har prøvet og skulle til omsyn endnu i de 20 år jeg har haft bil. Men jeg er heller ikke en af dem der kører til syn for at se hvad de finder og så kun laver det! Bilen skal jo kunne køres til syn ig gå igennem hele tiden smiley

Kommentér på:
VW Up delvist repareret efter værkstedsbesøg - hvad gør jeg?

x