{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.599 visninger | Oprettet:

Hvad skal bilfabrikanterne ændre hvis det stod til dig? {{forumTopicSubject}}

Hvis det stod til dig hvad skulle så være anderledes?

Personligt.
1. Krav om at intet måtte kræve special værktøj.
2. Krav om at der ikke må være noget at rive sig på. Er træt af man ikke engang kan skifte et oliefilter uden man ligner en person der har gået 12 runder imod en Kat.
3. Bilerne skal laves simplere og mere pålidelige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal bilfabrikanterne ændre hvis det stod til dig?
  • #1   27. nov 2021 1. Stop med at lave generiske, upersonlige og kedelige SUV'er.
    2. Stop med at omdanne instrumentbordene til gigantiske tablets.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   27. nov 2021 1. Special værktøjet er jeg helt med på!
    2. Der skal være plads til at arbejde, så man ikke skal brække sine arme 8 steder, for at få en sensor ud, eller bruge 8timer på at komme ned til den.
    3. Finde på en standart på grundlæggende ting, kan ikke lige komme på noget lige nu, men ved at jeg i hverdagen har tænkt, hvorfor er det ikke det samme på denne bil, som på den vi havde inde igår fra samme fabrik..
    4. Få knapper tilbage, og skrot tabletterne!


  • #3   27. nov 2021 1: Fysiske knapper eller særskilt display til justering af varme, blæser indstillinger og lignende. Hvorfor skal det være langt inde i en menu

    2: Fokus på at få godkendt EV og PHEV modellerne til at trække campingvogne og tungere påhængskøretøjer. (Også må der gerne være et par centrale opladestandere langs den danske motorvej hvor man kan lade med en campingvogn bag på bilen)

    3: Fjern begrebet vogntogsvægt, eller i det mindste stoppe med det idioti med at flytte rundt på tallene


  • #4   27. nov 2021 at udskiftning af pærer slet ikke kræver brug af værktøj.

  • #5   27. nov 2021 Stoppe brugen af sort blank plastik (piano sort) i kabinen.

    Stoppe brugen af touchsensitive knapper og i stedet gå tilbage til mekaniske knapper.



  • #6   27. nov 2021 Motorer der bryder sammen under 50.000 km .....som f,eks PSA, Ford og Renaults 3 cyl motorer

  • #8   27. nov 2021 Varme i gulv, varme i rat og varme i sæder smiley

    Til jer der brokker jer over at det er for besværligt at lave service på en moderne bil - mon ikke det bliver meget lettere når bilerne bliver elektrisk drevet ?



  • #9   27. nov 2021 STOP MED!

    1. Pianolak
    2. Falsk motorlyd i kabine
    3. Falske udstødningsrør
    4. Fysiske knapper frem for touch!!


  • #10   27. nov 2021 #9
    Håber du skriver forkert, når du skriver, de skal stoppe med fysiske knapper frem for touch smiley


  • #11   27. nov 2021 #10 Synes nu det gir' god mening smiley Men mener selvfølgelig at jeg foretrækker fysiske knapper, og touch not so much.. smiley

  • #12   27. nov 2021 Fysiske knapper er altid at fortrække frem for en stor fladskærm man kan vinke til.

    Simplere design på motore er nødvendigt. Det kan ikke passe man skal bruge 6timer på at få en indsugning af eller at man skal havde værktøj frem for at skifte en simpel pære.

    Har selv en bil hvor det at bringe bilen i service position er at afmontere hele fronten (Passat 3B5). Wtf.



  • #13   27. nov 2021 Mere fokus på køreegenskaber! Jeg synes generelt det er noget flere bilfabrikker har fået fokus på, og der er flere sjove biler at vælge mellem end nogensinde før, men langt fra alle biler er nogen oplevelse at køre.

    Langt mere skal kunne opdateres over-the-air. En af de ting jeg var begejstret over ved Tesla'en var, at rigtigt meget kunne klares med en software opdatering mens bilen stod et vilkårligt sted, hvor de fleste mærker stadig kræver en tur på værksted hvis de skal have en software opdatering.

    Mere åbent programmeringsinterface (API), jeg kunne udvikle mine egne applikationer som kunne trække data og events fra Tesla'en, da den havde et semi-åbent API. Det så jeg gerne i flere biler.

    Dybere integration med bilen i Apple CarPlay/Android Auto. Det ser dog ud til at det er på vej. Det vil kunne give nogle meget mere spændende muligheder for app udviklere.

    Lidt nørdet liste, men ærligt talt er jeg fuldstændig ligeglad med hvor besværligt det er at skifte en pære eller lave service på en bil. Jeg kunne aldrig drømme om at gøre det selv. Der skal også være arbejde til mekanikerne smiley


  • #14   27. nov 2021 #13

    TAK... Jeg troede fanme lige jeg var den eneste der var lidt en Technophile... "vi vil have fysiske knapper og ikke alle de fladskærme... " Nok mest fordi folk ikke kan finde ud af det.. Sorry Boomers, men vi er i 2021... Følg nu med i stedet for at sidde fast i 19 hundrede tallet...


  • #15   27. nov 2021 #14
    Ligesom det var nemmere/sikre at skrive sms'er med de gamle knaptelefoner når man kørte, så er det nu også nemmere at skifte kanal på radioen eller ændre AC, når man ved hvor knappen er og kan mærke sig frem. På en skærm bliver man nødt til at kigge samtidig.


  • #16   28. nov 2021 1 drop kæder og tandremme i olie og så skift lortet ud med almindelige tandremme, det andet holder ikke og så lav de motorer mere simpelt overfødige censorer skal poppes skråt op på dem som kom med den idé

    2 drop digitalt speedometer ingen gider se på det lort

    3 ingen med respekt for sig selv gider køre i en up eller c1 medmindre man er fattig eller på SU, så lav nu bare nogle biler i en ordentligt størrelse

    4 drop nu de der latterlige 1,0 og 1,2 liters motorer, der er intet økonomisk over dem når gaspedalen skal holdes i bund for at køre 90 km/t



  • #17   28. nov 2021 #15

    For det første er det ikke tilladt at skrive SMS'er mens man kører alligevel... Og man var jo dybt retarderet hvis man gjorde det før der kom lov om det alligevel...

    Skifte kanal på radio? Jeg er ikke helt med... Vi er i 2021... Hører folk stadig alm radio hvor andre bestemmer musikken for en? Hvem fanden gider det?

    Ændre på AC? Undskyld mig med de fleste biler har vel klimaanlæg... Så når først du har sat temperaturen, hvad mere skal du så pille ved? Igen, vi er i 2021... Kom nu ud af 90'erne.

    Hvad bliver det næste? At vi også skal tage hensyn til oldtids mosefund der stadig ser alm Flow-tv?


  • #18   28. nov 2021 Stoppe med at proppe bilerne med al mulig elektronik.

  • #19   28. nov 2021 #18

    Ja, jeg savner også min gamle Lada 1200 der kunne køre på 80 oktan benzin, bare man justerede tændingstidspunktet ved at dreje lidt på strømfordeleren .




  • #20   28. nov 2021 #17
    Vi er nogle som ikke gider tage stilling til hvilken musik vi vil høre på en køretur (det er jo bare baggrundsstøj alligevel), til det er radio genialt.
    Jeg skifter så radiokanal når der kommer sport, for det lort gider jeg da ikke høre på.


  • #21   29. nov 2021 Jeg er med på radio-holdet... Synes det er fint med god gammeldags radio. Men jeg er også typen der er glad for flow-TV. Folk er blevet til en flok forkælede små curlingunger der skal have hvad de vil have, når de vil have det.
    Folk dør sgu ikke af at rette ind efter andres planer en gang imellem.

    Tilbage til emnet!
    Jeg er enig med Bjerggaards når han siger at der burde være standardiseret noget mere på grundlæggende ting.
    F.eks hjul... Hvorfor ikke have ét boltmønster med bolte/møtrikker i én størrelse?


  • #22   29. nov 2021 16#
    Jeg er ikke på SU eller ser mig som fattig.
    Jeg ELSKER min C1. Det gør jeg på den baggrund at jeg ikke ligger skjul på hvad det er. Det er en billig bil, en a-b bil. Den billigste og mest driftsikre bil jeg nogensinde Har haft.

    1) producere biler der holder. De kan jo godt, men det er jo hele tiden for at spare, at kvaliteten ryger i bund! Det gælder Alle mærker.
    2) drop nu de skide iPads i kabinen.
    3) Brug nu dobbeltkæder!! Smid de nuværende cykelkæder tilbage i hovedet på TREK. Den leder jo egentlig bare tilbage til nr 1.


  • #23   29. nov 2021 #21
    Jeg lytter sjældent til radio, og jeg har ikke flow-TV længere. Den primære grund til at jeg har droppet begge, er, at jeg var virkelig træt af reklamer. De radiostationer og TV-stationer jeg benyttede var jo oppe og bruge næsten 1/3 af sendetiden på reklamer, og det blev jeg sgu træt af. Dejligt befriende at ikke skulle se/høre på det længere smiley



  • #24   29. nov 2021 Det bliver bare så meget en bedre verden når de generationer der hænger fast, i trykknapper og flowtv dør... Fordi så kan det være verden kan få lov at gå fremad frem for at stagnere...

    1: Væk med alle de lorteknapper i bilerne... det er så usandsynligt grimt og det er gammeldags... Det hører fortiden til...

    2: Stop med at lave mikrobiler... Up, C1, Aygo osv. er sgu mere en blanding af "bil" og Scooter... Men med mest scooter... Det er sådan noget man kunne køre i som 16 årig... og så forbyd lortet at køre på motorvejen...

    3: Lav nu nogle sjovere biler... Ja Nissan og Toyota laver stadig 1 model der er lidt sjov i... Men "GTI" modeller nu er jo sløve og kedelige sammenlignet med GTI modeller fra 90'er og 00'erne...


  • #25   29. nov 2021 #23
    Jeg er helt enig...

    Reklamer fylder for meget... Og de få stationer der er uden reklamer, sender kun elendig mainstream pop der ikke er til at holde ud at høre på...
    Og hvorfor spilde tiden på radio og flow-tv? Vi har spotify, Tidal, apple music, og mange andre streaming tjenester med så meget musik man selv kan vælge imellem... (Og deres radio funktioner giver dig musik inden for den genre du kan lide... Uden reklamer)

    Flow tv skal bare snart dø... Reklamer i massevis... Bevares der er ikke reklamer på DR, men sender de noget for folk under 60? og selv DR ved hvor fremtiden ligger... Sgu da derfor at de også har apps, og hjemmeside med on demand streaming... Selv DR har indset at flow-tv heldigvis vil være dødt i fremtiden...

    Hvad tilbyder flow-tv som ikke kan findes noget andet sted billigere?


  • #26   29. nov 2021 Sjovt som der sættes lighedstegn mellem flow tv og knapper i bilen. Jeg er for knapper og "imod" flow tv (ikke imod, som sådan, men vi har intet tv-abonnement - kun streamingtjenester), så jeg ligger midt imellem.

    Jeg synes sagtens, man kan være mere for trafiksikkerhed end for fancy teknikløsninger.


  • #27   29. nov 2021 #24 minibilerne bliver lavet fordi folk køber dem og er glade for dem, jeg syntes selv at aygo trillingerne er nogle af de bedste, hvis ikke de bedste biler man kan købe.



  • #28   29. nov 2021 at porsche stopper med at kalde deres elbil for en turbo version...


  • #29   30. nov 2021 Touchskærmsbetjening skal afskaffes/forbydes.

  • #30   30. nov 2021 #27

    Er det den manglende komfort der gør dem til de bedste? De horrible køreegenskaber? At de er sindsygt upraktiske? at man max skal være 170cm for at køre dem bare nogenlunde komfortabelt? At de er en evighed om at nå 130 km/t?

    Hvad er det lige der gør dem gode? At der ikke kan sidde 4 voksne i bilen? At de er livsfarlige i en kollision?

    faktisk kan jeg ikke finde 1 eneste ting der gør mikrobiler gode... Ud over prisen...


  • #31   1. dec 2021 En Aygo er ikke den sikreste bil man kan købe, men jeg tror alligevel hellere jeg vil sidde i sådan en frem for en +20 år gammel Toyota Starlet .

    Sikkerhed i biler er der mange der går op i, og det er så de samme personer man ser om sommeren på en stor motorcykel med 150 km/t på en jysk landevej , iført korte bukser, en løst flagrende skjorte og bare fødder i træskoene ..... smiley


  • #32   1. dec 2021 #31

    Jeg ville fanme hellere sidde i min Outlander end i en Aygo... Tror næsten jeg ville kunne mærke hvis jeg blev ramt af en Aygo... Næsten...


  • #33   1. dec 2021 #32 er godt klar over at det ikke er verdens største bil, og mærkeligt nok har en bmw til 500.000 kr mere udstyr og komfort end en aygo smiley

    Men de kører fandme hver eneste dag, de fejler aldrig noget mekanisk eller elektronisk og så er de røv billige i afgift, forsikring, indkøb og reservedele

    Og det er det JEG ser som en god bil


  • #35   1. dec 2021 Hvilke BMW ejere er det, der har et behov for at have en lille tissemand, siger du?

  • #36   1. dec 2021 Det han siger er at der ikke er plads til en stor tissemand i en BMW, så alle mænd som har BMW har behov for en mindre tissemand smiley

  • #37   1. dec 2021 Ah... Det giver mening smiley

    Jeg har aldrig ejet en BMW, så jeg kan ikke rigtigt snakke med på den front.


  • #38   1. dec 2021 #33
    Synes mest af alt at du beskriver et transportmiddel, lidt i stil med hvordan man ville beskrive en vaskemaskine eller et køleskab.

    Ud fra den betragtning er mikrobilerne ganske udmærkede biler, men de taler bare ikke rigtigt til entusiasten, og dem der interesserer sig for performance kørsel, track days eller lign. De løser ét behov, at komme fra A til B, men jeg synes at der er mange biler som er bedre til at indfri flere forskellige behov, og dermed i min optik er bedre biler.


  • #39   1. dec 2021 Nu er der en del af jer der snakker om knapperne i bilerne, har i nogensinde tænkt på hvor trælse de rent faktisk er når du har en fugtig finger, s å reagerer lortet ikke. Synes bestemt ikke det har noget med gammeldags at gøre at man er tilhænger af knapper. Touch funktionen er kun et fancy tiltag efter de begyndte med det på komfurer og ovne.

  • #40   1. dec 2021 Jeg synes faktisk ikke rigtigt at der er noget alternativ til touchskærme i biler. Der er så mange features i biler i dag, så meget udstyr, muligheder for at opsætte bilen til at opføre sig efter ens behov og ønsker, sikkerhedsudstyr som kan justeres i følsomhed og meget mere. Skulle man have knapper for det hele, vil man jo ende med at have over 100 knapper i bilen. Ville det være bedre?

    Jeg kan godt lide en kombination. Eks. synes jeg at Porsche har fundet et godt kompromis i 911, hvor primære funktioner har knapper, og alle sekundære funktioner tilgås fra skærmen. Der var ALT for mange knapper i tidligere generationer.


    profilbillede
  • #41   1. dec 2021 Lige når det kommer til 992 så savner jeg godt nok den fysiske knap til deaktivering af start/stop systemet som der var i 991 samt 982.
    Fysiske knapper til garagedørs åbneren savner jeg også i 992.
    Det kan godt være lidt bøvlet at klare de to ting via touch skærmen da man ofte vil bruge dem lige som man har tændt bilen og det tager lige lidt tid for infotainment at starte op så funktionerne kan aktiveres, det er i hvert fald nemmere i min 982.


  • #42   1. dec 2021 #41
    OK, vidste ikke at de to funktioner betjenes fra skærmen (har ikke fået min leveret endnu).

    Egentlig underligt at de ikke har knapper til garagedørs åbner indbygget i spejlet som de fleste andre biler. Jeg har også fjernbetjent garageåbning, så er vant til bare at kunne trykke på en knap på spejlet.


  • #43   1. dec 2021 #39
    Undskyld mig men hvorfor har du fugtige fingre i bilen? Hvis du absolut skal give konen finger, kan du så ikke lige tørre fingeren af før du betjener bilen?

    Forstår ikke helt logikken... "har i nogensinde tænkt på hvor trælse de rent faktisk er når du har en fugtig finger, s å reagerer lortet ikke." Jamen så tør dog fingeren af... sværere er det sgu da ikke...


  • #44   1. dec 2021 #42
    Grunden til at det er indbygget er at man kan programmere den til automatisk at åbne port når man kommer til en bestemt geolokation, det er bare ikke lige en funktion jeg kan se det smarte i, jeg vil gerne selv bestemme om den skal åbne porten.

    Nu er du så heldig at bo i USA (så vidt jeg husker) så jeg håber at det er nemmere at programmere fjernbetjeningen i din med de amerikanske frekvenser end det var for mig med de europæiske.
    Jeg kunne aldrig få den til at virke med min garageport så jeg endte med at sætte en ekstra styring til portfjernbetjening på min port som bilen så kunne snakke sammen med.


  • #45   1. dec 2021 #43

    De fungerer heller ikke ret godt når man har handsker på, hvilket er ret relevant en dag som i dag.
    Så kan det godt være man har ratvarme og også kan forvarme bilen, men man kan stadig komme ud for situationer hvor man kommer til en kold bil (fordi man ikke lige havde planlagt at skulle ud og køre) og gene vil have handsker på mens man venter på at bilen varmer op... Så kan man dog godt glemme alt om at betjene touchskærmen...


  • #46   1. dec 2021 #43
    Det kan være fugt og osv. Der sætter en hinde på din finger, så kan touchskærmen ikke reagere og hvis den gør er det langsomt eller slet ikke.


  • #47   2. dec 2021 #46
    En hinde på min finger? Så tør den af... Har aldrig nogensinde haft det problem...


  • #48   2. dec 2021 #45
    Handsker? Ja du har ret, når først handskerne er på så glemmer jeg også pludselig hvordan handsker virker, og mister helt evnen til lige at tage dem af de 2 sek. Det tager at røre skærmen... Sorry men det lyder mere som dårlige undskyldninger... Nu har jeg så varme i rattet i min bil... Hvilket er lidt en luksus... Så lad os tilføje "ikke at have varme i rattet" som noget bil producenter skal stoppe med...


  • #49   2. dec 2021 Nåh ja... Der er lige 1 ting bilfabrikanterne godt må ændre... De skal holde op med at kalde det der Bose lort de stopper i mange biler for "premium" anlæg... Hold kæft noget affald... Og det tager de 25000 eller mere for...

  • #50   2. dec 2021 #44
    Det lyder smart med aut. åbning af garagen når man kommer hjem. Det vidste jeg ikke at man kunne. Jeg vidste dog at der er en funktion til aut. at hæve fronten når man eks. kommer hjem (har bestilt front lift).

    Det var nemt at programmere Honda'en til at fungere med garage åbneren, det fungerede i første forsøg. Nogle systemer har rullende koder, hvilket som regel ikke fungerer med de systemer der er i biler. Det problem havde jeg i de lejligheder jeg boede i.


  • #51   2. dec 2021 #49
    Er vel op til dig hvilken pakke du lige køber eller for den sags skyld kan du jo ændre det på egen hånd, så slemt er det nu heller ikke


  • #52   2. dec 2021 De skal stoppe med alle de skide knapper

  • #53   2. dec 2021 #51

    Det kan man argumentere for... Samtidig kan man også lave det argument, at kalde det lort for premium er falsk markedsføring...


  • #54   2. dec 2021 #53
    Det er jo din mening om bose


  • #55   2. dec 2021 Bose har siden tidernes morgen været rigtig, rigtig gode til marketing. Det er i virkeligheden nok hvad de er bedst til smiley

  • #56   2. dec 2021 Ja kvaliteten af Bose har aldrig været noget at råbe hurra for

  • #57   2. dec 2021 #54
    Virkelig? DET er dit argument? Jeg tør godt sammensætte en lydpakke til enhver bil der har Bose, til samme pris, som du giver for Bose, Og så er du velkommen til at fortælle mig hvilken der lyder bedst... Så tør jeg garantere dig at det ikke kun er min mening... Eller du kan få enhver forhandler stort set til at gøre det samme... behøver sgu ikke være mig... Og du vil ALDRIG vælge Bose anlægget som det bedste...

    Bose er dog fremragende til PA højttalere, og højttalere til musikproduktion sjovt nok... Men bilstereo er de direkte elendige til...


  • Adam H
    Adam H Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #58   2. dec 2021 De skal bare lave motoren før de laver karrossen/chassiet….

    Og så fortæl da de f*****g franskmænd at olie ikke hører nogen steder hjemme hos en tandrem (og Ford)


  • #59   3. dec 2021 #57
    To vidt forskellige personer kan godt have forskellig mening om hvad god lyd er, feks er mange der mener xsound højtalere er bedre end noget andet på markedet men igen er jo individuelt hvad der er godt.


  • #60   3. dec 2021 Mennesker kan godt have forskellige meninger om lyd, der er forskel på præference.
    Men når man måler lyd så er der ikke noget at rafle om.
    Maskiner har ingen præferencer de ser bare på hvordan udstyret performer


  • #61   3. dec 2021 Jeg arbejdede for efterhånden mange år siden for højttalerfabrikken Jamo.

    Vi lavede blindtest hvor alm. brugere skulle vurdere lyden uden at kunne se hvilket mærke de lyttede til, og her var resultatet ofte ret anderledes end tests hvor brugerne kunne se hvilket mærke de lyttede til.

    Vi klarede os generelt godt i blindtest, og mere blandet i test hvor brugerne vidste hvilket mærke de lyttede til.

    Jeg er ikke et sekund i tvivl om at vi, bevidst eller ubevidst, er påvirkede af flere faktorer når vi bedømmer ting - herunder branding og marketing.


  • #62   3. dec 2021 Copycat
    Rigtigt nok hvis man går højt op i at det spiller fantastisk, så har det selvfølgelig indflydelse på om lyden er god eller ej. Men som sådan er det stadig op til debat hvad der lyder godt eller ej.


  • #63   3. dec 2021 #59
    Nej... det er der ingen der mener... Ikke en enste der har hørt Xzound mod stort set alt andet, vil mene Xzound lyder bedst... Heller ikke i Blindtest...

    Smag er forskellig til en vis grænse... Uanset hvem du er, vil du altid foretrække et sæt højttalere hvor et piano faktisk lyder som et piano, og hvor en guitar lyder som en guitar... noget mange billige discount produkter Simpelthen ikke gengiver korrekt...


  • #64   3. dec 2021 #61

    Jamo plejede også at spille lige op med og nogle gange bedre end mange dyrere producenter... Jeg har stadig et par Jamo højttalere fra slut 90'erne derhjemme... Skal man teste er det naturligvis kun i blindtest man får et objektivt resultat... Men jeg opstiller gerne hvad som helst op mod Bose i samme prisklasse...


  • #65   3. dec 2021 #62

    "Men som sådan er det stadig op til debat hvad der lyder godt eller ej. "
    Nej det er det faktisk ikke... Det er faktisk ganske godt defineret hvad der kan betegnes som vellyd og hvad der betegnes som korrekt lyd...
    Fortalere for individuel smag som dig tager som sådan ikke fejl... Det er subjektivt hvad man selv synes lyder godt... Men nu har jeg haft med specielt bilstereo at gøre i 22 år... Og uanset hvor meget du vil argumentere så ender man altid med samme resultat... Det der lyder mest korrekt kan ALLE uden undtagelse høre er det der lyder mest korrekt sjovt nok... Der hvor folks præferencer differencierer mest er på hvor meget bass, diskant osv vi foretrækker... Men alle kan høre hvornår instrumenter lyder rigtigt... hvornår Stereobilledet er rigtigt osv osv... Og der er sjældent meget forskel... Jeg har demonstreret dette mange gange gennem de sidste 22 år...


  • #66   3. dec 2021 #57
    Der er ingen tvivl om at man kan sammensætte en lydpakke som er bedre end det meste fabriksmonterede anlæg.
    Men mener du godt nok at det er fair at sammenligne en lydpakke (med 25% moms) med et fabriksmonteret anlæg (med 25% moms og 150% afgift eller 180% afgift for ældre biler)?
    Derudover vil det være interessant at vide hvor meget du vil budgettere med til installation af komponenterne, det er jo ikke alle som kan eller vil montere selv.


  • #67   3. dec 2021 #66
    Ja det er helt fair at sammenlign sådan... Du giver 25.000,- Ekstra for bilen for at få en lydpakke der ikke engang er 5000 værd...
    Så ja de kan sammenlignes lige over... Fordi hvor får du mest for pengene? Fordi det der skal sammenlignes er prisen med alt inkl... dvs. 25K For det hele inkl montering..
    Hvor får du mest for pengene?


  • #68   4. dec 2021 #67
    Jammen prisen på sådan en lydpakke er jo kun så høj i Danmark fordi staten insisterer på at de skal have langt over halvdelen af det beløb der betales for ekstraudstyr.
    Det er jo ikke bilfabrikanterne den er gal med, det er den danske stat, bilfabrikanterne laver og tilpasser ikke bilerne efter det danske marked.
    Præcis derfor mener jeg ikke at det er en fair sammenligning.
    En Bose lydpakke som koster 28.000kr i Danmark koster jo kun 10.550kr i Tyskland (kilde prislisten til 911 på porsche.dk og porsche.de).


  • #69   4. dec 2021 Lidt over 10.000 kr. er også hvad jeg skulle give, men jeg valgte at bestille min 911 uden lydopgradering.

  • #70   4. dec 2021 #68

    hvis vi siger 10.000 inkl montering, Så vil jeg stadig godt tage den udfordring... det ændrer ikke på noget... Vil stadig med lethed kunne lave noget det lød bedre end den Bose "premium" pakke... Det er virkelig ikke svært...


  • #71   4. dec 2021 Rent teoretisk set, hvad koster et godt anlæg egentlig?

  • #72   5. dec 2021 #71

    Et godt generelt anlæg... Altså en pakke med komponentsæt, forstærker, og en subwoofer inkl kabinet, behøver ikke koste mere end 3000 kr... Plus kabler og fittings... (Måske 500 kr for kabler og fittings) Her skal man have i baghovedet, at det afhænger lidt af hvor ny bilen er, og hvor meget Producenten har gjort ud af lyden... F.eks. min Outlander fra 2019, Der vil et sæt til 3000 kr Ikke være en opgradering der er stor nok til at være prisen værd... mens det i En ældre, og måske billigere bil ville være en enorm opgradering... Opel f.eks. Stort set ligegyldigt hvor ny bilen er eller hvilken model der er tale om, Så har Opel faktisk aldrig lavet en bil med et standard anlæg der er værd at lytte til... Den opgave har VW været langt bedre til f.eks... Og efter at Opel blev en del af PSA, er det ikke blevet bedre, da peugeot altid har haft noget være affald monteret fra fabrikken af...

    Og ja, en opsætning til 3-5K kan nemt lyde bedre end originalt Bose...


  • #73   15. dec 2021 dette har ikke noget med producenterne at gøre.....
    men folk skal flå deres fucking rensdyrhorn af deres biler, det ligner lort og det får næppe folk i julehumør at der køre en blå citigo rundt og tror den ligner et rensdyr STOP DET NU!!!!

    OG hvis det var meningen at biler skulle ligne Rudolf havde fiat sku nok faceliftet multipla'en ??


  • #74   16. dec 2021 #73
    Synes da det er værre når folk kører med en gran krans på fronten. Så en Porsche Cayenne med sådan en krans i dag smiley


    profilbillede
  • #75   16. dec 2021 # 74

    ahhhh nej det dælme løgn der plukkede du sku den sidste grannål af røven på mig..
    jeg ty'r sku til vold hvis jeg støder på sådan en.
    FÅÅÅÅÅÅKKKKKK!!!!!!!!


  • #76   17. dec 2021 #72
    Tak for svaret, havde dog regnet med et beløb noget højere end Ca 5k for et godt anlæg.


  • #77   17. dec 2021 #76

    Det er en meget udbredt misforståelse at man tror at når vi taler om et godt anlæg, at der så automatisk er tale om et dyrt anlæg, så det er du ikke ene om... Men en ganske vellydende opsætning kan faktisk laves ret billigt. Bevares det afhænger selvfølgelig også lidt af hvad udgangspunktet er... en sprit ny bil kommer jo ganske naturligt med et bedre anlæg fra fabrikken end en ældre bil, da man er begyndt at forstå at "infotainment" systemet nu er en del af komforten i bilen.

    De bedste standard anlæg finder du efter min mening i Japanske biler sjovt nok... mens de dårligste finder du i Franske biler... Tyskernes er middelmådige, eller rettere VAG er... Mercedes er direkte elendigt med tanke på bilens pris, ( jeg har lige nu en kunde der ikke kan holde det originale "Harman Kardon" anlæg i hans ud) og BMW har levet i fortiden og er først nu inden for de sidste 2 år begyndt at have Carplay og android Auto...
    VW har med deres Beats by Dre version lavet en bil med noget bass i... men det er direkte spild af penge at betale ekstra for den lydpakke, fordi det lyder ikke godt...

    Hvis nu bilforhandlere var smarte, så lavede de et samarbejde med en Bilstereo forhandler. Så kunne de tilbyde deres egne Lydpakker, hvor prisen faktisk afspejlede det du fik... (Eftermonteret udstyr ligger ikke under de samme regler for afgifter jo)


  • #78   17. dec 2021 #77
    Det kræver jo bare en forhandler der er innovativ og bygge en forretning op på det koncept.


Kommentér på:
Hvad skal bilfabrikanterne ændre hvis det stod til dig?

Annonce