{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  motorolie bmw 320i
  • #1   11. jan 5w30 beskriver kun hvor tyk olien er ved visse temperaturer.....Du skal bruge de godkendelser som olien skal have.....En 5w30 er ikke bare en 5w30.....Har den ikke de rigtige api godkendelser så kan du gøre stor skade. Så du må kigge i instruks bogen og hvilke godkendelser den skal have...

• #2   11. jan Som #1 siger ......

Men hvis du nu slår din nymmerplade op på de forskellige reservedelssider der nu er tilgængelige ( T. Hansen, Refako, Autobremsen ) så får du sikkert svaret på hvilken olie der er den korrekte .

Der findes jo forskellige motortyper til 320i E46, og det er ikke givet at de nødvendigvis kører med den samme type olie, så når jeg ikke har dit registreringsnummer tør jeg ikke anbefale dig noget .

• #3   11. jan jeg brugte det her på mine gamle e46 320i fra 2001. Brugtet lidt mindre olie med det i stedet for 5w30. Men du skal have en long life 1 eller long life 4 olie. LL4 understøtter LL1, men ikke omvendt.
    https://www.billigbilpleje.dk/pi/Mobil-1-FS-0W40_2641778v1500786_147023.aspx

• #4   11. jan Jeg var et smut inde i thansen da min lampe begyndte at lyse gul. Han gav mig noget 5w40 long life som han anbefaldte til e46, og sagde var den rigtige.

Der var så en anden ekspeint, som begyndte og sige at jeg skulle vide 100p hvad olie der var på nu, for hvis man blandede påstod han at motoren kunne brænde sammen, hvilket jeg aldrig har hørt før, men nu jeg heller ikke så meget inde i motore. Er dette bare snak for galleriet?

Hans kollega kom så og han havde 4 af de bmwer 'påstod han' fra 98 e46 magen til min og han anbefalede klart d 5w40 long life. Og den endte jeg så med eftersom jeg manglede olie lidt akut.

Jeg skal snart have lavet service + olie skift på den.

Så derfor er jeg glad for jeres input, så jeg ved hvad jeg fremover skal holde mig til og holde mig væk fra.

• #5   11. jan kan ikke brænde sammen ved at blande olie, men det ikke anbefalet. 5W40 er fint.

• #6   11. jan Det er rigtigt skidt når olielampen begynder at lyse . Det er ikke en kontrollampe der lyser liige som feks en brændstofmåler .

Når kontrollampen for olie lyser betyder det at der intet olietryk er på motoren, og når den lyser er du godt i gang med at splitte din motor ad .

Det er altid en god ide at holde øje med hvor meget olie der er på din bil, og fylde på før der er lys i lampen !!!

• #7   11. jan #6
    Er du nu sikker på det......
    Han skriver tydeligt at det var en GUL lampe, en advarselslampe for manglende olietryk vil være rød, ikke gul.
    Mon ikke bilen selv måler oliestand (ligesom min Renault) og giver en advarsel, når niveauet er på minimum. smiley

• #8   12. jan Den skulle gerne selv fortælle.

Gul skulle betyde ' tjek snarest' og skulle gerne bare advare at olien skal tjekkes hurtigst muligt.

Rød, skulle gerne fortælle 'stop omgående'

Så jeg har også forstået det som Simon skriver.

Dette har faktisk været en af grundende til at jeg ikke selv har tjekket olie ret tit.

Fx ved sprinkler væske også, der kommer den også med gult først og så rødt til sidst. Alt afhængig af hvor meget der er på.

Kommentér på:
motorolie bmw 320i

x