{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

Mathias K
Mathias K
Følgere: 26 Emner: 9 Svar: 21

Medstillere til borgerforslag om fjernelse af registreringsafgiften {{forumTopicSubject}}

Goddag folkens
Jeg er i gang med sende et borgerforslag om at fjerne registreringsafgiften på alle køretøjer. Det hele er klar til at blive sendt, men jeg mangler minimum 3 medstillere for at kunne sende borgerforslaget. Vil du være med til at støtte forslaget om at fjerne registreringsafgiften i Danmark, må du meget gerne kommentere dit fulde navn og mailadresse i kommentarfeltet.
Jeg skal minimum bruge 3 medstillere, men tilføjer gerne op til de maks 10 personer, hvis der er flere der bakker op om det.

- Mathias

(dette opslag er også delt på motorcykelgalleri, så jeg undskylder hvis nogle af jer opfatter dette som spam)

Kommentarer på:  Medstillere til borgerforslag om fjernelse af registreringsafgiften
  • #1   19. nov Jeg gad da godt at slippe for registreringsafgift, jeg har bare svært ved at se det udført i praksis.

Du skriver intet om finansiering, men lad os for sjov antage at den er på plads.
    Hvad så med de forhandlere af nye eller brugte biler, hvor der allerede er betalt afgift?
    Hvad med alle os privates biler?
    Hvad med folk der har lån i bilen? Har man en bil man skylder 500.000kr i, som over natten pludselig kun er det halve værd, så står man ret dårligt.

• Mathias K
    Mathias K Tilmeldt:
    nov 2020

#2   19. nov #1 Der er ingen der har sagt, at det ville være nemt at gennemføre. Samtidig har jeg ingen forstand på hvordan det skulle udføres i praksis. Det er netop derfor vi har politikere. Borgerforslag laves for at bakke op om en ændring i vores land. Hvis der er nok der stemmer for det, kan det komme op i Folketinget. Hvordan denne ændring så skulle føres ud i virkeligheden er op til politikerne.

Ligesom alle andre love og regler der indføres, skal der forhandles og planlægges, men umuligt ville jeg slet ikke sige det er.

• #3   19. nov Det er umuligt. Kommer ALDRIG til at ske.

• #4   19. nov #2 - Men en af de ting som går igen i de fleste borgerforslag, er den der holdning med "det må de så finde ud af bagefter", når der er nogen som spørger til selv de simpleste detaljer.

Hvad er det lige som står i vejen for at du læser lidt op på emnet, og stiller et forslag som rent faktisk giver økonomisk mening?

Set udefra, sidder du bare bag skærmen og får en ide om noget du vil have, uden at fortælle hvad du er parat til at give afkald på, for at få det.

Alle aspekter af folketingets arbejde, inkluderer penge. Forsvinder de mange milliarder fra betalt registreringsafgift, så skal de komme et andet sted fra.

Fortæl dem hvordan det skal se ud, og inkluder' det i forslaget, så både politikerne og folket kan se hvad det er de får stillet i udsigt, hvis det her skal have en fremtid.

Du påstår selv, at du ikke kan se det er umuligt - så kom med de tanker som ligger bag den udtalelse, som minimum.

• #5   19. nov Der har lige været valg til Folketinget, og der sagde borgerne et stort JA til højere skatter og øgede afgifter, så tror ikke at der bliver fjernet meget afgift de kommende år.

• #6   19. nov #2 Det virker som spildt arbejde, at foreslå noget, som man ikke engang ved om kan lade sig gøre.
    I så fald, vil jeg lave et borgerforslag om, at vi ikke skal have flere mord i Danmark.
    Jeg vil i øvrigt også gerne være milliardær, jeg ved ikke hvordan jeg skal blive det, men jeg vil bare gerne være det.

• #7   19. nov Størstedelen af os ønsker nok registreringsafgiften fjernet. Men det er urealistisk at det kommer til at ske.

Hellere at de sænker den, bare for at det skal være lidt realistisk. At fjerne den helt kommer ikke til at ske.

Som #1 skriver, så alle biler der betalt afgift på har mistet en masse penge, hvis staten ikke dækker tabet på differencen.

• Mathias K
    Mathias K Tilmeldt:
    nov 2020

#8   19. nov #5 "Stort ja"? Rød blok fik lige præcis nok mandater til at få flertal. Dvs. at det kun lige var over 50% af dem der stemmede, der holder med rød blok.

• Mathias K
    Mathias K Tilmeldt:
    nov 2020

#9   19. nov #7 Sænkede de afgiften ville du stadig have det samme problem med, at folk har mistet penge. Heldigvis kan man få tilbagebetalt 85% af registreringsafgiften.

• Mathias K
    Mathias K Tilmeldt:
    nov 2020

#10   19. nov I lyder virkelig som en flok pessimister. Med jeres holdning kommer intet nogensinde til at ændre sig.
    Jeg er hverken politiker eller har den perfekte løsning, men det er heller ikke hvad et borgerforslag går ud på. Det går ud på, at politikere skal se, hvad en mængde borgere ønsker, og så kigger de på, om det kan lade sig gøre, eller om de evt. kan gå på kompromis, præcis ligesom da folket ønskede fri tandlæge, hvor de så indførte gratis tandlæge indtil en person er 22 år.

• #11   19. nov Men sidste gang det forslag om reg afgiften blev stillet, var der 1152 støtter.

Hvad får dig til at tro det bliver anderledes denne gang?

• Mathias K
    Mathias K Tilmeldt:
    nov 2020

#12   19. nov #11 Håb selvfølgelig. Det koster ingenting at oprette et borgerforslag, og intet sker hvis det ikke får nok støtte. Men at sige, at det aldrig får opbakning, fordi det ikke fik det sidste gang, er det samme som at sige, at politikere skal lade være med at stille op til valg, fordi de ikke blev valgt ind første gang.

• #13   19. nov Åben vinduet og råb RØV, det vil have større effekt.

• #14   19. nov Lidt tamt at man ønsker og fjerne registreringsafgiften, hvis man ikke har finanserne på plads.
    Ser gerne at min nabo køber en håndfuld dyre biler. Så kan det være jeg kan slippe lidt på skatten.
    Som det er nu kan man jo selv vælge, hvilken bil og størrelse af afgift der skal lægges i statskassen.
    Er mere irriteret over skatten på arbejde. Min samlever er på flex job ca 200000kr i årsløn. Jeg har 2 fuldtids job + 800000kr i årsløn. Så jeg skal betale topskat.
    Naboen kan tjene 1200000kr , dog nogenlunde ligeligt fordelt mellem mand og kone. Ingen af dem betaler topskat. Naboen er hjemme kl 16 hver dag og har 5 ugers ferie.
    Min samlever ligger syg på sine fridage, og jeg arbejder 7 dage/ugen. Alligevel skal vi betale mere i skat end naboen. Er dog stolt af det samfund vi har bygget op, så jeg betaler min skat, selvom jeg er jyde.

• Mathias K
    Mathias K Tilmeldt:
    nov 2020

#15   19. nov #14 Jeg er da ked af at høre om din samlever, og jo, det er da nok ærgerligt at du skal betale topskat. Dog har det intet med registreringsafgiften at gøre.

Det er jo også lidt svært at finde ud af hvordan det skal finansieres, når statens forbrug til det ene og det andet ikke er offentlig viden.

• #16   19. nov #12 - Hvor sagde jeg at det aldrig fik opbakning?

Det er dine ord...

Min pointe var, at du gør det samme som sidst - og spørgsmålet var hvorfor du troede noget ville ændre sig.

Definitionen af sindssyge, er at gøre det samme igen og igen og igen, og forvente at udfaldet vil ændre sig.

Lidt ligesom den flok idioter, som valgte en rød regering igen. smiley

• Mathias K
    Mathias K Tilmeldt:
    nov 2020

#17   19. nov #16 Nu vil jeg ikke ind og diskutere politik, men det lyder til, at den eneste grund til at folk stemte blå blok var grundet, at "Mette" fik aflivet minkene. Jeg kender en af de tidligere milkavlere, og han var mere end glad for at få kompensationen, da profitten alligevel var på vej ned i industrien.
    Blå blok gav én grund til, at man skulle stemme på dem, og det var fordi de ikke kunne lide Mette. De klagede over minkskandalen igen og igen, som om det påvirkede deres liv.

• #18   19. nov Ja ideen er god

Men hvis du skal have det igennem politisk så tænker jeg der skal nogle regnedrenge igang med lommeregneren

Pengene skal jo i statskassen på anden vis

Men fint forslag smiley

• #19   19. nov #17 - Det gider jeg heller ikke. Det var for eksemplets skyld.

Men du svarer ikke på mit spørgsmål... smiley

Jeg er med på at du håber, men det kan ingen bruge til noget. Hvad er dit håb baseret på?

• Mathias K
    Mathias K Tilmeldt:
    nov 2020

#20   19. nov #19 Et liv uden håb er ikke et liv der er værd at leve. Tror janteloven påvirker dig en tand for meget Sajmon. Jeg gider ikke sidde og forklare dig hvad håb er, eller hvordan det fungerer, for det ved du udmærket godt.

Jeg kan forstå på dig, at du ikke tror på mit forslag, og det er helt ok. Så kan du bare swipe videre til en anden tråd, for jeg gider ikke diskutere med en person der prøver at komme med smarte kommentarer.

• #21   19. nov En ide som ikke er realistisk, er bare en dagdrøm.

• #22   19. nov #20 - Kan du ikke bare sige hvorfor du tror noget vil være anderledes denne gang, hvis du bare gør som sidst?

Eller skal vi ikke bare være enige om at du ikke har tænkt det her igennem, længere end til "jeg vil have en fed bil billigt"... smiley

Det er en rød regering, som er valgt igen. Glem ALT om at nedsætte noget som helst, for de excellerer i at bruge penge de ikke har kradset ind endnu...

• #23   19. nov Syntes jeg hørte noget i radioen for 2 uger siden ca, at på fossile biler vil de hæve afgifterne hele vejen rundt, så folk tænker mere på "grønne" biler. Til trådstarter, håber som alle andre, at afgiften kan fjernes, men tror næppe staten vil gå glip af de penge og det vil bare ramme vores pengepung på andre steder.

Det vist ca. 18.5 milliarder kr årligt bare i registreringsafgifter staten får.. smiley

Men kunne da være fedt at kunne købe noget billigt og lækkert smiley

• #24   20. nov Jeg vil hellere have fjernet vægtfagift/grøn afgift, og så indføre en takst på eks 10øre pr kørt km, for så vil det give mening, at dem der kun kører 5.000km pr år giver mindre end dem der kører 25.000km pr år, som jeg selv gør.

• #25   20. nov Lev Med det, det kommer aldrig til at ske. At det ikke koster noget er en lodret løgn… skulle de være gratis at få statsansatte til at kigge en masse dødsejler forslag igennem? Det har jeg svært ved at tro på.

• #26   20. nov Jake... jeg er ved at brække mig over sådan nogle som dig, om man så stemmer til højre eller venstre..
    Holdningen er den samme arrogante røvsyge holdning til at tingene ikke kan laves om, eller at det ikke kan retfærdigøres mht det ene eller andet, og det passer simpelthen bare ikke.

• #27   20. nov #24 - Eller fjerne vægtafgift og hæve prisen på brændstoffet, så dem der kører langt på literen og sparer miljøet for belastning, bliver tilgodeset.

Kroner pr kørt km, er tæt på umuligt at overskue, og alt for nemt at snyde med.

• #28   20. nov Helt enig, folk der kører Ferrari 1.000km om året, skal selvfølgelig ikke betale 20 gange så meget som en VW Up, eller andet utøj, som pendler 40.000km om året på motorvej, med en mikro motor, som forurener meget mere end opgivet pga. motorvejs hastighed.

• #29   21. nov Sajmon... hvordan mener du der kan snydes med det, når der bliver registreret km ved hvert syn?

• #30   21. nov #26 Du skal nok gå til lægen hvis du ikke kan holde frokosten nede, når du læser et forum opslag. Staten fjerner ikke en indtægtskilde på 18 milliarder fordi der kommer et borgerforslag fra et par knaldhætter der ikke engang vil tage sig tid til at regne på hvordan det evt. kan finansieres - det er basal logik.

• #31   21. nov #29 - http://www.km-justering.dk/content/4-love-og-regler

Har du aldrig hørt om at man kan justere en bils km tæller?

• #32   21. nov Ja så er vi der igen. smiley Nedladende og diskriminerende lort fordi man har andre holdninger end at staten er god.

Hvis de så i det mindste bare ville stå ved, at statskassen bare er en kæmpestor forretning, som absolut ikke har alle de intentioner om forbedringer og hjælp som der prædikes, så vill eman have lidt til overs for dem og rød blok generelt.

• #33   21. nov Sajmon.... jo det har jeg, men så vil km tallet dukke op som mistænkeligt.

• #34   21. nov Væk med afgiften og lad os betale for læger, hospitalsophold,og skoler for vore børn

Nej nok ikke ??

• #35   21. nov #33 - Det vil det absolut ikke, hvis man gør det rigtigt - og motivationen er til stede, når der er penge på spil... smiley

Men selv om det så vil stå frem som mistænkeligt, hvordan vil man så fastslå det korrekte km antal?

Dårlig løsning at lade km tælleren bestemme... smiley

• #36   22. nov man kan ikke holde øje med km-tælleren så har den sjovt nok aldrig kørt ret langt mellem syn selvom man har ræst rundt til alhverdens ting. 50 øre pr liter brændstof ekstra er nok den nemmeste måde, selvom det også kommer til at påvirke græsslåningen osv..

• #37   22. nov Sajmon... de justeringer af km tæller kan vel ikke nulstille eller ændre det oprindelige km tal, som lagres i styreboksen på nyere biler.

• #38   22. nov #37 - Det er irrelevant. Hvis det er nemt at slippe for en udgift, så gør folk det.

Løsningen du foreslår, er ikke brugbar.

• #39   22. nov Ja ok... når der ikke kommer mere på bordet, så kan jeg jo bare forklare at forsikringsselkaber deler database med alverdens oplysninger, så dvs, at de ved hvornår biler er blevet synet og med hvor mange km, og ja så ved jeg godt, der kan være mulighed for at de bliver snydt med tælleren mellem syn, men hvor mange findes der lige der gør den slags.
    Og det fis du hentyder til at folk bare vil snyde hvor de kan, det passer simpelthen bare ikke, og slet ikke med den slags hvor det kan sidestilles med almindeligt svindel.

• #40   22. nov #39 - Du siger: "hvor mange findes der lige der gør den slags."

Nok til at der er folk som kan leve helt eller delvist af det. smiley

"Og det fis du hentyder til at folk bare vil snyde hvor de kan, det passer simpelthen bare ikke, og slet ikke med den slags hvor det kan sidestilles med almindeligt svindel."

You are living in a dreamworld, Neo..... smiley

• #41   23. nov Borgerne er der for staten og ikke omvendt. Vi skal betale mere og mere o afgifter og skatter, mens det vi får i bytte bliver ringere og ringere.
    Borgerforslag er en joke. Uanset hvad der bliver fremsat bliver det stemt ned, det er en illusion og en undskyldning for at lukke det politiske arbejde mere af for folket.

Kommentér på:
Medstillere til borgerforslag om fjernelse af registreringsafgiften

x