{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.499 visninger | Oprettet:

Kalder alle de erfarne bruger - Jeres Holdning til Bilgalleri? {{forumTopicSubject}}


Jeg er ret nysgering i at høre fra jer bruger på siden, hvordan I oplever Bilgalleri i dag end fra et par år siden. Meget er sket siden 2008, hvor det var året jeg blev tilmeldt. Der var dengang;

- Mindre reklame banner
- En større kø af biler, som ventede på at blive skulle stemt ind
- Man kunne udfordre hinandens biler, hvor andre bruger kunne stemme på en af bilerne
- HjælpeAdmins (HA) var mere synlig.

Jeg tør godt at skrive at siden ikke er på sit højeste mere, og jeg oplever også en del mindre tilstedeværelse fra brugerne end nogensinde før. Selvom jeg ikke kender til et Dansk bilmedie som dette, så er tilstedeværelsen noget højere på de forskellige danske Facebook-grupper end her.

Jeg er spændt på at høre fra jer?

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kalder alle de erfarne bruger - Jeres Holdning til Bilgalleri?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   1. dec 2022 Antallet af aktive brugere er faldet igennem de sidste mange år, især pga deres hjemmeside er så fyldt med reklamer, at de stortset ikke er brugbare på mobile enheder, og deres app er lavet af dem som gav laveste tilbud på kodningen (Og det kan ses)

    Antallet af oprettede biler hænger sammen med antallet af nye brugere, jeg har personligt ikke selv gidet oprette mine 2 seneste biler herinde.


    At vi HA ikke ses ret meget herinde, tjaaaaa.. Men vi er ikke mange aktive desværre, og bazoom er ikke aktive, og rækker ud og spørger om evt meget aktive problemfri brugere har lyst til at hjælpe. Ikke at vi har brug for flere aktive, da der sjældent er brug for vores indblanding. Der slettes spam indlæg indimellem, men intern imellem brugerne er der nogenlunde ro på, og det er vores primære opgave herinde.

    Udfordringerne imellem brugerne forsvandt da bagfolkene mente at ens udstemmer skulle have markant mindre indflydelse end ens velkomst stemmer (Det er hvad vundne udfordringer kunne bruges til) og da det blev ændret, har der ikke været nogen grund ti lat se hvilken bruger var mere populær end den anden.
    Det var jo i bund og grund en popularitetskonkurrence, ikke andet (Vi husker sikkert alle de private beskeder vi fik tilsendt af venner som lige manglede lidt hjælp til at vinde)


  • #2   1. dec 2022 Sociale medier har trukket en masse brugere, sammen med reklame spam (det blokerer jeg på både mobilen og min PC) og ELENDIG service fra ejernes side.
    Temmelig bedaget design, og håbløs forældet funktionalitet er nøgle ordene.

    Da det blev solgt til Heymate, gik det helt i baglås. Det virker som om de køber sig til sidevisninger, kun for at pushe deres statistikker til annoncørerne - men fakta er jo at der ikke engang er 10% af brugerne tilbage fra bare 3 år siden.

    Og der er ingen udsigt til at noget ændrer sig.

    Jeg kan godt lide forum formatet, men de fleste nye brugere som opretter sig herinde, hører mere hjemme på det format som sociale medier opererer på, hvor intet huskes mere end 20 minutter, og de får svar på deres spørgsmål lynsnabbt.
    Så er det faktisk ligegyldigt om de svar så kan bruges til en skid - bare man får en interaktion, så er man evigt lykkelig.

    Jeg er selv HA på en af de andre sider - og der sker aldrig en skid jeg behøver tage mig af, så min synlighed afgøres kun af min interesse i forummet. smiley


  • #3   1. dec 2022 jeg betragter mig selv som en af de gamle brugere, dog kommentere jeg ikke på meget længere og det er ved at være længe siden jeg har haft en bil oprettet. selv da jeg var ejer af en heftig amerikaner bil valgte jeg ikke at oprette den. til dels fordi den ikke var på dk plader osv.
    nu kører jeg en bil som er helt alm i bybilledet trods det at den skiller sig ud, men orker ikke at andre skal nedgøre mit valg af bil osv. trods det at min bil har en nypris værdi tæt på 400 af de store.
    syntes der er alt for mange herinde som har alt for travlt med at tilsvine andres biler. fordi det ikke lige er et bilmærke de kan lide.
    noget jeg osse bemærker er at der bliver længere og længere imellem biler der er stylet helt vildt godt. og det er vel nærmest den slags biler bg blev oprettet for.


  • #4   2. dec 2022 Facebook har åbnet deres gruppe/side funktion, ja der døde rigtig mange hjemmesider smiley lige meget hvad bilgalleri gør så falder deres trafik med tiden og til sidst lukker og slukker bilgalleri helt endag

  • #5   2. dec 2022 I 2004 hvor jeg oprettede mig var BG et hyggeligt sted, tonen var venlig og humoristisk. Dengang var ideen jo god, et brugbart forum “der efter datiden” havde en rigtig god funktionalitet. I en del år derefter var det ligesom at “nye brugere” også gerne ville siden. Ellers var de andre brugere faktisk venlige ril at hjælpe dem på sporet igen.
    Gruppe funktionen brugte jeg meget, der var mange spændende grupper for både bilmærker og forskellige interesser.
    Så kom første bølge af reklamer, så kom anden bølge og den 3., 4. og 5. Siden blev uden reklame blocker umulig at benytte. Her begyndte folks utilfredshed, og det forstår jeg faktisk godt. Facebook kom på banen, bazooms sider blev som de var.
    Der blev ikke lavet nogen nytænkning, almindelige funktioner virkede ikke længere ordentligt. Hvor lang tid har upload af billeder egentligt fejlet her? Vælger man en flok i en oprettelse, så fejler det. Det gider folk altså ikke i år 2022.
    Facebook har en nem integration med folks billeder, man kan direkte både uploade og kopiere direkte.
    Bazoom fik solgt deres sider på det rette tidspunkt, det var inden det for alvor gik ned af bakke.
    Markeds delen kunne måske have hjulpet til at bære siderne, men det blev oversvømmet af kommercielle annoncer + en ikke fungerende søge algoritme. Søgning finder alt muligt andet end det man søger efter. Der mangler kategorier, der mangler filtreringer osv.

    Tænker forums som det her har tabt på både den korte og lange bane. Kan dårligt nævne en klassisk webside der faktisk konkurrerer med eksempelvis facebook. De har alle lidt en langsom død. Har selv i årene brugt mange timer på eksempelvis vagcars.dk, det er også nærmest dødt.
    Det er lidt ærgerligt at det gik den vej, for facebook gruppe funktionen er en lang strøm af indlæg der vises i få minutter. Ingen struktur, ingen ordentlig kategorisering.
    Meget er en strøm af woke personer der blot lige vil ses og høres. Meget er ligegyldigt indhold der postes bare lige for at poste noget.

    Turen ned af skibakken for BG er for længst begyndt og man kan skimte bunden.
    Men inden vi rammer, så tror jeg det stejleste stykke er tilbage.
    Hvor brat turen skal ende, det er jo op til de der driver det her cirkus. Så længe at selv simple funktioner ikke fungerer, så længe supporten drives af skiftende praktikanter, så længe at der ikke tænkes nyt og spændende. Ja så slutter det snart.
    Tænker ikke vi når over 2% af den samlede brugermasse, der faktisk har været aktive på siden indenfor de sidste 24 måneder.


  • #6   2. dec 2022 Men min nuværende profil har jeg været med siden 2005
    Men havde en anden bruger før, som blev slettet af en eller anden grund.

    Og jeg synes det går ned af bakke

    Bruger mest BG som tidsfordriv nu.

    Men har gennem årene fåret hjælp til mange mærkelige ting, som jeg ikke har kunne finde hjælp til andre steder.

    Hjælper gerne med bil tekniske ting, da jeg selv mener jeg har stor All around viden.

    Da jeg har arbejdet med biler i 25 år.

    Men syntes tit der dukker en tråd op, fra helt ny bruger.
    med vanvittige ting, hvor efter brugen aldrig mere svare er online.

    Når det sker, forsvinder lysten til at hjælper,
    Da man ikke for feedback, på om brugen kom videre med problemet
    Tænker som andre har skrevet at det er folk bag siden der laver dette, formog få flow på siden.



  • #7   2. dec 2022 Aopen virker af helvede til på iphone og jeg er meget enig med de andre kommentarer. Det er ikke hvad det har været før.

  • #8   2. dec 2022 Det er ikke nær hvad det var i gamle dage.

    Da jeg for nyligt ville oprette en annonce, skrev jeg til kundeservice for at få oprettet min model i drop-down menuen. Jeg fik at vide at det kom på en to do liste, men jeg skulle ikke regne med at det kom til at ske forløbigt.

    Det på trods af at man betaler gebyr for at kunne oprette en annonce.


  • #9   2. dec 2022 så skal o se Cykel galleri,
    det er en total spøgelses by,
    jeg oprettet en bruger og forsøgte og oprette en Cykel men efter 1 uge hade den kun fået 1 velkomst point ud af 10,
    jeg kigget så lige på de andre cykler der afventet oprettelse og den ældste hade ventet siden 1 maj og har 9 ud af 10 velkomst point,
    jeg oprettet så et Forum opslag og spurgte om der var helt dødt og det blev set af 20 personer men ingen gad og svare på det,
    jeg skrev os til dem der står bag siderne og spurgte om hvad der skete for siden og gjorde dem opmærksom på at siden hade kun 1 hjælpe administrator og han hade ik været online siden den 21. maj 2021
    men dem der står bag siderne gad så ik engang og svare tilbage på min henvendelse så så ligeglad er de åbenbart med siderne,
    jeg opretter stadig biler her inde og fjernstyret biler på rc galleri og knallerter på Scooter galleri nå jeg har en,
    men salg er der ik meget af på de her sider,
    der sker mere på FB,
    der er dog en ting jeg godt kan li ved Bilgalleri og de ander sider,
    på FB kan man da godtnok oprette et opslag i diverse grupper og sige
    Hey se min bil
    men det opslag forsvinder bare længer og længer ned hvis det ik bliver kommenteret og man kan ik direkte gå ind og søge på et bestemt bil mærke lige som her hvor der er alverdens info,
    på det punkt er Bilgalleri stadig det bedste så det er synt de lader det forfalde sådan isteden for og forsøge og få nye bruger ind på siden så den kan køre vider i bedste stil,
    og ser man på marked her inde er det faktisk forhandler der har de fleste annoncer her inde,
    jeg kan huske i GAMLE dage der måtte forhandler slet ik oprette annoncer her inde


  • #10   2. dec 2022 Sitet er helt sikkert klemt af kommercielle hensyn og facebook grupper mv.
    Markedet er oversvømmet af kommercielle udbydere og siden føltes ret amerikansk i forhold til online reklamer. Positivt nok er reklamerne arbejdsvenlige, så point der.
    Bruger primært sitet til afslapning og se om jeg kan give andre en hånd. Desværre er der et ret klart feel af at vi ser fake problemer med jævne mellemrum og det tror jeg faktisk har skræmt mange af dem som svarer på problemer væk. Og dermed også de folk som kan bære sitet. Men igen som prof mekaniker, ville jeg så holde til et sted der giver kunderne førstehjælp.... dunno...
    Ville jeg købe mig ind bilgalleri som en investering... niks end ikke tæt på.


  • #11   2. dec 2022 vil give jer alle ret i det i skriver så vil ikke tilføje noget i det. og har selv haft en profil fra helt i sin tid da det startet op før den jeg har nu da den gik tabt,eller slette eller af mig selv kan ikke huske det.men dengang var der mere gang i den smiley

  • #12   3. dec 2022 Siden ligger på dødslejet.

    Holdet kunstigt oppe af de brugere inkl. mig selv der vælger at besøge siden og være lidt aktive i forummet.
    De sidste biler jeg oprettede var 2 uger om at komme ind. Så ingen tvivl om at aktiviteten er faldet gevaldigt. Det gælder ikke kun BG, men os andre Forums og hobbysider på nettet. Facebook er folks go to. Det er nemt, der er alle mulige grupper, og folk sidder jo alligevel på det konstant.

    Det er stadig sjovt for mig og kigge i jeres allesammens gallerier og bruge min erfaring og viden i forummet. BG er hyggeligt tidsfordriv, det har det altid været for mig.

    Meeeen som sagt.. det er døende.


  • #13   3. dec 2022 som en anden skrev, så er BG'S galleri
    Meget bedre end noget de har på FB.

    Man kan nemmere søge på bestemte bilmærke/model
    Der er der meget rod på fb


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #14   3. dec 2022 Jeg har også været med i mange år, også som HA. Jeg vil ærligt indrømme at der ind i mellem går tid imellem jeg er logget på siden, men jeg følger alligevel med. Der er meget dalende trafik, og det startede for alvor da facebook indførte gruppe delen. Der blev også meget stille da Niels A blev slettet, om der var brugere der nægtede at bruge sitet i protest eller hvordan ved jeg ikke. Jeg har selv for flere år siden, da Rikke var chef for HA'erne, spurgt om nogle forbedringer, og svaret var at det var meget langhåret at få lavet, og det var inden heymate kom på banen. Jeg har dog ikke de store problemer med app'en på iphone, jeg ved ikke hvilke problemer andre oplever, men det skal man da gå videre med, så de fejl kan blive rettet.

  • #15   3. dec 2022 1-5 ny indlæg pr dag, det er totalt i underkanten..............

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #16   3. dec 2022 Netop, det er alt for lidt, men facebook og andre steder har nok overtaget for længst.

  • #17   5. dec 2022 Noget der har forbedredet sig er den generelle tone her i nyere tid. Jeg har aldrig turde at bruge bilgalleri.dk sådan ordentligt før nu her pågrund af at jeg havde en rigtig uheldig interaktion tilbage i 2013 hvor at jeg gik helt psykisk ned over at folk hele tiden var efter mig og at de ikke kunne acceptere mig som jeg er nu hvor at jeg kom ligeså stille og ville værre en del af hobbyen. Jeg har en nær ven som brugte scootergalleri hvor at han skulle stå model til så meget lort at det halve kunne værre nok. Men efter mening kom forbedringerne for sent til at jeg bruge denne side fremfor facebook youtube og så videre.

  • #18   5. dec 2022 Siden er præget af mange irriterende reklamer, uoverskuelighed og mangel på bilentusiaster blandt brugerne. For mig drejede siden sig om at dele oplysninger og erfaringer, hjælpe hinanden.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #19   10. dec 2022 #17 Hvem havde du en uheldig interaktion med i 2013? Send det gerne i en privat besked, for det kunne jeg godt tænke mig at vide mere om. Det lyder mærkeligt hvis det ikke er blevet opdaget og håndteret.

  • #20   10. dec 2022 Kan ikke huske dem da der var mange der ikke behandlede mig pænt. Det var også min anden profil det sket på og den eksistere ikke længere fordi at jeg slettede den fordi at jeg var ved at blive sindssyg over de hændelser. Mener også at jeg prøvede at gå til Admins men de tog de andres parti selvom at det var de andre og ikke mig der startede det.

  • #21   11. dec 2022 Det lyder rimeligt action præget. smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #22   11. dec 2022 #21 Ja åbenbart.

  • #23   11. dec 2022 #21 nå ok.

  • #24   15. dec 2022 Reklamehelvedet er klart en kæmpe dealbreaker for mig.
    Har været "glad" for Bilgalleri, for at kunne se spændende biler og projekter - og fedt at se så mange med nyttig viden som andre kunne nyde godt af.

    Jeg har ikke engang oprettet mine sidste...5 biler :|
    De kan så ses i min profil, og selvom min nr. 15 burde blive oprettet, så gider jeg simpelthen ikke.


  • #25   16. dec 2022 Enig siden er ikke hvad den har været og jeg sådan set heller ikke de vise sten til at rette det op

    Men jeg har ikke rigtig forstået at man som bruger på BG opretter sig og deltager i Forum og i nogle tilfælde “sviner” andre folk til og så har man ikke engang sin egen bil oprettet eller har gider og lave en beskrivelse af sig selv det siger vel godt hvordan engagementet er smiley

    At man kan have en profil på en bilside uden selv at have sin oprettet det fatter jeg ikke (undskyld til jer seriøse) men jeg opretter altså ikke en profil MC galleri eller cykel galleri hvis jeg ikke har en MC eller cykel

    BG bør kun være for dem som har en bil oprettet og ellers så skal det være en siden hvor dem som ikke opretter en bil / beskrivelse af sig selv de kan kun læse og kigge og ikke deltage aktivt

    Men ellers enig med mange af jer - aktivitetsniveauet kunne sagtens være højere


  • #26   17. dec 2022 Du har helt ret, og jeg har heller ikke min bil, eller biler oprettet, hvem gider se en Octavia 1.4 TSI og en Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi ??
    Det er der faktisk nogen der gør!
    Jeg har selv brugt mange almindelige bilers galleri til at spørge ind til nogen konkrete ting, for at bruge det info som godt råd til at træffe en beslutning om lige netop den bil skulle være en del af vores bilpark.

    Så jeg vil se om jeg kan få oprettet de biler, i år, måske i denne weekend.


Kommentér på:
Kalder alle de erfarne bruger - Jeres Holdning til Bilgalleri?

Annonce