{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Strafferammen og banker i Letland {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Så køber man ekstrabladet her i dag.. eller.. dvs.. nasser mig til at læse den hos min bror... så ser man at en bande af Letter (hedder de ikke det, dem der er fra Letland????) har røvet en bank og skudt på politet mv. ENDOG DRÆBT EN POLITIHUND!!!

Så er det jeg tænker... var det MIG der ville røve en bank, ville jeg sq ikke sætte mig i en bil og køre jeg ved ikke hvor mange km... sidst jeg tog golfen bare til Stockholm, var jeg sq hverken i humør eller kropslig vigør, til at røve en bank..

Så - hvad er det, der gør at de kommer herover??

1. Er det fordi der ingen / få banker er i Letland?
2. Er det danske politi for lette at lure?
3. Er der lavere straffe i DK?
4. Er det for hyggens skyld?
5. Er danske banker lettere at røve en end lettisk bank?


Hvad end det er, ville det da være en god ide at finde ud af hvorfor, og så gøre noget ved det!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strafferammen og banker i Letland
  • #1   22. aug 2009 det er meget meget lavere straf her i dk.. kender nogle som har familie derover.. og der er der nogen som har en dreng på 17, har har lige fået ti år bag trammer for at fragte 50G kokain derover

  • #2   22. aug 2009 De er sku da herovre og lave arbejde og samtidig så kan de lige lave lidt side forretning. Og så er straffene/fængslerne ikke nær så hårde som i østeuropa.... Det er kummerlige forhold som det også brude være her i dk.

  • #3   22. aug 2009 Indfør dødsstraf til alle udenlandske kriminelle.

  • #4   22. aug 2009 Send dem hjem til afsoning,det vil skabe respekt

  • #5   22. aug 2009 Man skulle lav rigtig hårde straffe for alle udlændinge uden opholdstilladelse og så ville alle hjemmerøverierne på gamle damer også forsvinde. Det skulle da lige være herhjemme at der kom sådan en polski snolski luskende smiley

  • #6   22. aug 2009 Så det er simpelthen fordi det er lettere for en lette at lette en dansk bank??? Af frygt for at lyde for EU venlig, så burde EU borgere sq afsone hjemme.. MED LOKAL STRAF!!!

  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #7   22. aug 2009 @ Mathias R

    Det er en myte at alle hjemmerøverier begås af østeuropæere. Størstedelen begås af danske statsborgere.



  • #8   22. aug 2009 Det er jo altid nemmere i et land hvor man ikke i forvejen er kendt af politiet, Det er jo svære at finde dem i Letland efterfølgende end det ville være i en jysk provinsby..

    Så er strafremmen lavere, og forholdene bedre i Danmark .... Tak for åbne grænser tsk tsk...


  • #9   22. aug 2009 Michael N

    Så de værse nyhedsaviser skriver myter ned? Tror næppe den holder:)

    Det er ofte østeuropæere som begår hjemmerøverierne mod gamle mennesker. Fremgangsmåden er jo også meget mere voldelig end hvad vi har været vant til. Det er først inde for de seneste par år at man har hørt om at de ligefrem har tævet de gamle hvis de har gjort modstand


  • #10   22. aug 2009 var de ikke fra litauen?

    Men det var godt nok vildt. Vi skulle flytte i går og huset lå desværre i det afspærrede område så vi skulle køre en omvej på 10 kilometer for at komme frem øv øv


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #11   22. aug 2009 Mathias R

    Jeg siger ikke at det er forkert at østeuropæerne rent faktisk begår hjemmerøverier, men statistikerne siger stadig at flertallet af den slags røverier begås af danske statsborgere... Det betyder ikke at medierne lyver, men er blot et tegn på, at de selvfølgelig udvælger "de bedste historie"


  • #12   22. aug 2009 dem som bare kører herop og stjæler med arme og ben kan jo nemt slippe ud igen...

    så noget på tv hvor de stoppede en med en havetraktor i bag....det var sgu rent held at politiet opdagede dem...

    Noget andet jeg ikke helt forstår er, at vi er i krise, og vi har mange arbejdsløse...det burde blive forbudt i en årrække at hyre folk fra andre lande fordi de er billigere...


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #13   22. aug 2009 @ Brian -AGF er nummer 1- O


    Man behøver ikke at forbyde ansættelse af andre folkeslag, men blot genindfører østaftalen således at de skal arbejde til samme løn som en dansker


  • #14   22. aug 2009 hvis jeg sq røve en bank vil jeg da oz ta til et land hvor 16 år er livstid ;S

  • #15   22. aug 2009 ja det er nok egentlig en lidt mere human løsning...hehe...

    men synes generelt vi skulle få lukket de grænser igen, for det fører ikke andet end hundehandlere(smuglede hunde fra polen), kriminelle og våbensmugling med sig....

    folk med rent mel i posen kan nok leve med at skulle vise pas når de kører over grænsen...:-)


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #16   22. aug 2009 Problemet er jo sådan set, at det ikke hjælper meget at genindfører grænsekontrollen. Våben er sgu nemme nok at gemme, og skal nu nok komme ind uanset hvad. Selv om der genindføres grænsekontrol, ændrer det jo ikke ved, at politiet skal have en begrundet mistanke til at gennemrode din bil. Jeg har sådan set ikke noget problem med at skulle vise pas, men jeg har bare efterhånden hørt mange sige, at det ikke kan betale sig, og så kan det jo være ligemeget

  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #17   22. aug 2009 * Og de "mange" er ikke bare min mor og far o.lign.;). Men blandt andet en proffesor på uni samt Bendt Bendtsen (som jeg normalt anser som værende lettere inkompetent som politikker, men man må dog gå ud fra at politiarbejde er noget han ved noget om)

  • #18   22. aug 2009 Golf 2 sælges !

    Nu er strafferammen for § 288 røveri kun på 8 år, og 10 år i særlige grove tilfælde... og livstid i Danmark er livstid, dog er der ofte benådning eller prøveløsladelse efter 16 år.. Men Palle Sørensen sad da små 34 år før han blev prøveløsladt.


Kommentér på:
Strafferammen og banker i Letland

Annonce