{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Jonas H
Jonas H
Tilmeldt:
13. feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Lav egne paneler til bil - er det muligt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en lidt skør ide efter jeg så en video på youtube, hvor en fyr laver et panel til en bil..

Processen er denne:
Han former hans panel i ler.
Fiberglasser det
Kulfiber det så det bliver stærkt
Smækker panelet på bilen.

Tror i det kunne være muligt til en hel bil, så man kan få den til at se ud akkurat som man selv ønsker det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lav egne paneler til bil - er det muligt?
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   13. feb 2017 selvfølgelig kan du det kommer an på dine evner inden for komposit materialer

  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   13. feb 2017 Jeg er helt grøn på området
    Men det kunne da være et sjovt projekt smiley


  • #3   13. feb 2017 Bliver aldrig godt smiley
    Men held og lykke.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   13. feb 2017 det er ikke så let hvis man vil have det helt perfekt skal man først bygge en model som er som man vil have den så støber man en form ud af den og støber så selve panelet
    det er pisse giftigt at arbejde med


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #5   13. feb 2017 3 arh nu bygges der rigtigt mange ting i glas som er rigtig flotte både buskure osv

  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   13. feb 2017 Prøv og se ham her, den metode ser da rimelig ud smiley
    Til sidst i videoen ser man bilen han har lavet selv, han kalder den JZ Cobra

    https://www.youtube.com/watch?v=UHdJYL7iiRk (metode video - laver fedt panel)


  • #7   13. feb 2017 Det han laver i den video der er bestemt ikke noget man bare lige gør jeg har arbejdet med glasfiber i 8-10 år ved at bygge anlæg på hobby basis og selv om jeg kan nogle tricks og har prøvet meget så ville jeg nok ikke få det samme resultat som ham og slet ikke på så kort tid

  • #8   13. feb 2017 jeg har også lavet en del til både båd og bil og det ikke let det tager tid og lære så vis du vil gøre det selv så skal du starte ud med småting og lære hvordan det hele fungere med måtter lim og diverse jeg ville ikke lavet det selv vis det var mig selv der skulle kun små rep til at starte med

  • #9   13. feb 2017 Start ud med småting så som underlæbe til forkofanger. Ombygning af en brugte kofangere. Og arbejd dig op. Det ikke let men har man mod på det så det et fint sted at starte med evt bare at bygge tågelygter fra en bil over i en anden kofanger. Osv. Evt små lister/spoiler til bagklappen. Alt der er let at af og påmontere og som evt kan erhverves billigt hos en hugger

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #10   13. feb 2017 lurede den video og må sige det er ikke noget for læ folk dermed ikke sagt det ikke kan lade sig gøre men det er et kæmpe arbejde men har du et godt sted at stå tålmodighed og pengene til det er det jo bare gå i gang

  • #11   13. feb 2017 Selvfølgelig er det muligt. Der er også mange der bruger skum når de skal bygge dele i glasfiber (du behøves ikke kulfiberen).

    Der findes også masser af biler i rent glasfiber, bla.a ældre corvetter.

    Jeg skal til at lave en ducktale spoiler til min E21 her til foråret i glasfiber og regner med at bruge skum , eller balsatræ og lade det sidde når jeg har puttet fiber på.


  • #12   13. feb 2017 Hvis man leger med glasfiber og går efter bløde former, så kan det nogen gange være et trick at bruge en form for tekstil til grundformen. Istedet for at bygge en hel form op af skum eller lignende, spænder man stof ud over emnet og væder det i epoxy.

    Det var sådan bagagerumssiderne i min gamle Golf blev lavet. De kan ses her:
    http://www.bilgalleri.dk/galleri/195871-vw_golf_iii_variant

    På de originale sider blev der bygget et stativ til at holde forstærkerne og så blev der trukket almindeligt højttaler filt udover, som så blev vædet i epoxy og derefter slebet ned.

    Lidt samme metode BOM bruger her til at gøre skærmkanterne på deres Mini bredere:
    https://www.youtube.com/watch?v=mB4NXA_vNWs
    Se fra ca 8.15 og frem.


  • #13   14. feb 2017 Jensen One er et glimrende eksempel på at lave "body kits" over en eksisterende bil selv.
    Ellers tjek "Overboost Drift Team" han har næsten bygget hele sin MX5 op i glasfiber, med widebody og glasfiber hardtop mm. til drift, og har lagt guides ud til det i forum.


Kommentér på:
Lav egne paneler til bil - er det muligt?

Annonce