{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Gåsehud {{forumTopicSubject}}

Hej
Min kæreste og jeg fik den ide om de stenslag jeg havde fået i bilen kølerhjelm og tag var da lige at fikse meeennn resultatet blev så det lignede mærlige klistermærker ???? sååå vi begav os ud i et større projekt ?? vi brugte 3 dage på at slibe kølerhjelm og rag med k800, 1200 og til slut 2000 vi fik spartlet og igen slibet og gundmalet det hele var fin til efter vi havde malet og lakeret det ligesom der er gåsepatter på både kølerhjelm og tag ???? læste et sted man skulle lakere lidt ekstra og så slibe igen med 2000 og derefter polere? Nogle der har erfaring med det?
Der skal carbon folie på bagefter men vil gerne det bliver lavet ordentlig alligevel ??
Ud over det så hvor lange skal lakken hærde før carbon?
Og lad nu vær med dumme bemærkninger spøger om hjælp fordi jeg netop ikke er prof og igen gerne vil ha bedste resultat


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåsehud
  • #1   3. okt 2018 Hvad slags malingen er brugt?

    Hvor store er pletterne?

    Hvor har i malet?


  • #2   3. okt 2018 Malingen er en innotec Black (multiflex conting spray) vi fik anbefalt a en kammerat pga det skulle være go mod stenslag osv.
    Efterfølgende har vi malet med 2-schicht klarlak der var farvehandleres bedste bud?
    Vi har malet i en opvarmet garage (lakken) da vi fik afvise det var bedst.
    Der er ikke pletetter som sådan kølerhjelmen er ok men er nupret taget er der mere mærker pga spray og hvide linjer og hvis jeg har forstået rigtig er det ikke nem at rette på ??


  • #3   4. okt 2018 Prøv lige at tage et billede af det.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #4   4. okt 2018 er du sikker på at den coating kan samarbejde med underlag (spatel) og med din lakmaling..

  • #5   4. okt 2018 Som Kent R er inde på, så må i komme med lidt mere info...

    Ham der har solgt jer klar lakken, vidste vel godt hvilken maling i ville bruge, hvad har i evt. brugt at fortynder... (forhåbentlig ikke cellulose)
    Hvor varmt havde i det i garagen, og i er sikker på at det ikke bare er støv.
    Men hvis det ikke har været varmt nok, så kan det nogen gange bedre sig når lakken hærder ordentligt op.

    Var autolakken på vandbasis, eller 2 K og hvis det var på vandbasis var det så tørt nok...

    Hvis det er kan i jo nok vandslibe det, og give det noget mere lak, men det kan også være at i kan polere det væk, men ved jo ikke hvor kraftigt et lag klarlak i har givet den.

    Og er det på spraydåser i har købt lak og maling.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #6   4. okt 2018 efter hvad jeg kan finde er innotec på dåse og hæfter kun på rent eller primet metal.

    https://www.innotec.eu/oth/en/products/multiflex-coating-hs-plus/p1178


  • #7   4. okt 2018 1000 mange gange tak for i gad gi jer tid til at skrive men syntes det hele blev så forvirrende så Kørte idag forbi farvehandleren som var ude og se hvad vi havde lavet og hans råd var at vådslibe og så lak på igen man mener ikke der skal andet til så det må vi igang med smiley

  • #8   4. okt 2018 tag og hjelm kan være svær og få helt køn i en garage uden udsugning.

    da støv fra selv malingen dale ned og lægge sig, i sær på tag og hjelm som ikke er afmonteret.

    har selv malet tag og hjelm på flere biler.
    og det kan være svært hvis man ikke har rette udstyr.

    men er der lak nok på kan man vådslibe det og få et ok resultatet


  • #9   4. okt 2018 Har i malet det med sprøjte?

    Mit bud er enten formeget tryk på luften, som så har givet appelsin hud.
    Eller osse er det støv som de andre er inde på.


  • #10   5. okt 2018 Der er ikke andet for at vådslibe og håbe på det bedste det er nok som du skriver Dennis at der ikke er udluftning så det daler ned men det kan vi jo desværre ikke gøre så meget ved ??

    Kent det er spray og det er endelig ikke helt tosset det er der mest træls er bare det gåsehud men vi prøver at slibe underordnet er det langt bedre med lidt gåsehud end stenslag med rust smiley


  • #11   6. okt 2018 Tja det nok forholdene der gør der ikke bliver pænt, men er det bare støv fra malingen, så kan i sikkert vådslibe det pænt.

Kommentér på:
Gåsehud

Annonce