{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Når nu Tesla ikke gider lave en stationcar, så må man jo selv igang :)
  • #1   11. mar 2019 Og man skal selvføgelig også lige nævne at RemetzCar ikke var de første der lavede en Tesla S Stationcar, det var en britisk firma ved navn Qwest Norfolk.
    Men deres version er ikke helt så flot og gennemført som RemetzCar

    https://www.teslarati.com/tesla-model-s-shooting-brake-features-cost-explained/


  • #2   11. mar 2019 Det blev den i mit hoved faktisk pænere a, og er ikk specielt tesla fan.. ????????

  • #3   11. mar 2019 Ja den bliver MEGET pænere af det

  • #4   11. mar 2019 jeg mødte faktisk en tesla model s stationcar sidste år på motorvejen nord på fra Aalborg

    skal love for jeg lige kiggede en ekstra gang da han overhalede smiley

    synes klart også Remetz udgaven er klart pænest af de to


  • #5   11. mar 2019 En tesla kan KUN blive pænere....

  • #6   11. mar 2019 Det er du nød til at uddybe? smiley

    Du syntes simpelthen at det her er grimmere end en Citroen Saxo?
    Hvis ja så må jeg nok erkende at du står ret alene med den holdning smiley


    profilbillede
  • #7   11. mar 2019 Hvem har sagt det? Jeg har ikke. Men jeg synes ikke en Tesla er pæn, uanset hvilken bil jeg kører.
    Men jeg går nu sjældent og sammenligner min franske klassiker med en bil der koster 30 gange så meget...


  • #8   11. mar 2019 Men fair nok hvis du syntes den er grim, det er da en ærlig sag smiley

    Hvad er så en flot bil om man må spørge? smiley


  • #9   11. mar 2019 Jeg kan ikke umiddelbart komme på nogen moderne biler, det ligner de hinanden alt for meget til efterhånden.
    Men en velholdt eller sjælden klassiker kan få mig til at dreje hovedet


  • #10   11. mar 2019 Før Tesla laver yderlige modeller så skulle de måske finpudse dem de allerede har og sætte fokus på samlekvaliteten

  • #11   11. mar 2019 Ja de første af dem havde store problemer med kvalitets fejl, som man nok kan nedskrive til for lidt erfaring med at producere biler.
    Men de skulle vidst være ved at komme efter det


  • #12   11. mar 2019 Det er en dyr radiobil...

  • #13   11. mar 2019 Og hurtig smiley

  • #14   11. mar 2019 Jeg plejer at sige at Model S er den grimmeste bil jeg har haft, men jeg havde også en med nose cone. Det blev bedre efter faceliftet, men jeg synes stadig ikke de laver flotte biler.

    Mht. kvaliteten, så synes jeg at de er blevet bedre med tiden, jeg har haft en 2018 som lånebil, og den var markant bedre end min 2015. Men de når stadig ikke det niveau jeg oplevede i min 2013 Audi.


  • #15   11. mar 2019 Vedr. kvalitet er det ikke netop den nye model 3 der lider alvorligt af det? så er ikke så sikker på der er styr på det endnu.
    Nu når alle andre begynder at lave "radiobiler" også så kunne der jo gå skidt for Tesla hvis det fortsætter, det går jo ikke specielt godt i forvejen.


  • #16   11. mar 2019 En bil skal sige vrooumm vrouumm, punktum slut. smiley

  • #17   11. mar 2019 Haha den alder er jeg kommet over heldigvis smiley

  • #18   11. mar 2019 Jeg synes nu at langt de fleste biler lyder så kedelige, at det ikke gør mig noget at der ikke er lyd. Især efter at de fleste biler har fået turbo, er lyden da blevet småkedelig.

  • #19   11. mar 2019 Ja enig. motorlyd ud af højttalere og fake udstødningsrør, så kan det være lige meget smiley

  • #20   11. mar 2019 Jeg køre i en diesel?
    Så hellere en elbil da

    og 90% af alle benzin biler siger enten intet eller lyder af lort


  • #21   12. mar 2019 Shit den ser sgu da godt ud den Tesla Stationcar... Jeg er så en af dem der godt kan lide designet på teslas biler... netop fordi de skiller sig lidt ud og ikke bare ligner alt det andet lort der er på vejen...

    Man har et standpunkt til man tager et nyt jo... Har altid sagt at jeg ikke vil have elbil... men hvis de får rækkevidden op over de 400 km, så kunne det godt være interessant alligevel... Så have en Elbil til hverdag til at tøffe til og fra arbejde... og så naturligvis et stykke legetøj på benzin ved siden af...


  • #22   12. mar 2019 Ja man kan altid have en eller anden "sjov" bil ved siden af.

    Selvom at jeg tror at det bliver svært at hamle op med sin hverdags bil med 400-500+ HK smiley


  • #23   12. mar 2019 V8 benzin, skal jo være næsten ligeså grøn som politikernes bilvalg.
    der er sku ikke mange elbiler, efter hvad jeg kan se.

    https://ekstrabladet.dk/biler/ministerbiler-saa-godt-er-regeringen-koerende/7002103


  • #24   12. mar 2019 hehe ja de er sq et bundt hyklere, men det er der jo desværre ikke noget nyt i

  • #25   12. mar 2019 Det er pengene der styre, miljø er kun vigtig hvis der kommer penge ud af det.
    Men til deres forsvar så smider politikerne jo så også forureningen der hvor de er, el bilbruger smider jo forureningen der hvor batteriet produceres så hvad er bedst smiley


  • #26   12. mar 2019 Søren A

    Den med at en elbil sviner mere end den spare miljøet har vi vidst vendt til ukendelighed, og vist sig at være rent løgn


  • #27   12. mar 2019 "The scientists wanted to know exactly how many emissions conventional cars were responsible for and how many emissions electric cars were responsible for. It’s conclusion? “We found that battery electric cars generate half the emissions of the average comparable gasoline car, even when pollution from battery manufacturing is accounted for.” Half."

    https://cleantechnica.com/2018/02/19/electric-car-well-to-wheel-emissions-myth/


  • #28   12. mar 2019 Og så får den lige på video også

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=23&v=K9m9WDxmSN8


  • #29   12. mar 2019 Og nu hvor jeg er igang med at spamme mit eget indlæg, er her faktisk en rigtig spændende lille video om et muligt kommende crash på oliemarkedet og hvordan EV'er har en effekt på det.

    https://www.youtube.com/watch?v=jwHN6QQWv2g


  • #30   12. mar 2019 #26 var det det jeg skrev ? (måske du skulle stave dig igennem indlægget igen smiley )
    til alt det andet... Man kan få undersøgelser til at vise hvad "betaleren" gerne vil have den til at vise.
    Du tror så på alt du læser der viser det gode om el biler, det skinner krystal klart igennem smiley


  • #31   12. mar 2019 Søren A

    Jeg undersøger skam ting til bunds, jeg ville ikke holde på det hvis jeg ikke var 100% overbevist om at det er det rigtige
    Og du gider ikke bruge din sunde fornuft for selv at regne ud hvad der er rigtigt smiley


  • #32   12. mar 2019 Er det ikke korrekt hvad jeg skrev da?
    1. der er muligt at El biler ikke sviner her i dk (ikke meget i hvert fald)
    2. til gængæld så smider vi svineriet der hvor batteriernes råstoffer hentes og produceres
    3. Jeg bruger skam min sunde fornuft, men jeg er åbenbart ikke som dig, jeg er skeptisk af natur og ved at verden styres af penge, og desværre også diverse miljø oplysning som viser hvad køberen vil have den til at vise. og her tror jeg desværre du falder i med begge ben.


  • #33   12. mar 2019 Igen søren

    Det med at batterierne sviner er INTET i forhold til en almindelig bils drift smiley
    Fik du set den her?

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=23&v=K9m9WDxmSN8


  • #34   13. mar 2019 Ofte når man taler om forurening så taler man kun om Udledning af drivhusgasser... som om det var det værste... Der bruges dog nogle forfærdelige kemikalier til udvinding, af Nikkel, til produktion af batterier osv osv... Disse regnes alt for ofte ikke med i forureningsregnskabet... https://www.theguardian.com/sustainable-business/2017/aug/24/nickel-mining-hidden-environmental-cost-electric-cars-batteries

    Men kigger man KUN på CO2 forurening, så vinder elbilerne... Men vores brug for større og bedre batterier koster, specielt inden for vand forurening, Giftstoffer i luften, Plantedød grundet jordforurening osv... Og her taber Elbilen... Det er meget fint vi stopper jorden i at blive meget varmere... det hjælper bare ikke hvis det i stedet ender med at luften er fuld af gift og der ingen mad er pga. andre typer forurening... CO2 udslip er kun 1 del af det større regnskab... Men det er kun Co2 udslippet man egentlig taler om...

    Grunden til jeg ville købe en Elbil er 100% økonomisk betinget... El er billigere end Benzin... Og jeg kører mange km...


  • #35   13. mar 2019 Her kan man se en objektiv gennemgang af batterier til EV'er
    Hvad skal der til for at lave dem, og hvor meget går det ud over miljøet

    Part 1
    https://www.youtube.com/watch?v=kGFiaWvD-KI

    Part2
    https://www.youtube.com/watch?v=TdUqQZC2dcE


  • #36   13. mar 2019 Cody - Enhver ved jo, at det er løgn. Nikkel, lithium og andre råstoffer er ikke svinende at udvinde smiley Miljøet tager ingen skade af det.

  • #37   13. mar 2019 Mr.

    Ikke mere skade end alle mulige andre råmaterialer der bruges til biler
    Den værste er Cobalt, som blandt andet Tesla bruger mindre og mindre af


  • #38   13. mar 2019 Nu er problemet bare at der skal Bruges endnu flere af de råmaterialer, der sviner mest udvinde, i elbiler end i alm biler... Så et totalt skifte til elbiler, vil egentlig ikke hjælpe miljøet ret meget... Så i stedet for et stort CO2 udslip, så har vi bare ikke rent drikkevand... Pest eller kolera jo... Og så er der overproduktionen af biler... der står lige nu hundredetusindevis af biler og ruster op på parkeringspladser, som aldrig bliver solgt... De trækker bare meget ned i regnskabet... måske ikke så mange elbiler endnu... men det kommer... Såeh der er mange faktorer der spiller ind i hele den der klima/miljø debat... Og nej Elbiler er ikke løsningen på vores problemer med forurening... Og det er heller ikke en faktor for mig for at købe eller ej... Kun økonomien..

  • #39   14. mar 2019 Cody

    Hvor får du den ide fra? smiley
    Det er afkræftet mange gange at elbilernes råmaterialer er voldsomt ødelæggende for miljøet smiley
    At producenterne ikke kan finde ud af at producere det folk vil have, så de bare står og ruster, er jo et helt andet problem, som sådan set ikke har noget med elbiler at gøre


  • #40   14. mar 2019 Nej det er afkræftet at elbilernes råmaterialer udleder mere CO2... Der er faktisk ikke lavet de store undersøgelser omkring hvor meget de reelt forurener... der er primært fokus på Co2...
    alm biler bruger ikke lithium batterier... Og behovet for lithium batterier bliver kun større jo flere elbiler der skal produceres... Eller du tror måske de områder i rusland og kina der er totalt døde nu pga forurening fra netop miner, ikke tæller med?


  • #41   14. mar 2019 Cody

    Lithium bliver ikke gravet ud af en mine?
    Jeg tror du er lidt misinformeret

    Se lige de 2 video'er jeg linker til i #35


  • #42   14. mar 2019 Lithium er den mindste komponent i Lithium batterier... De primære komponenter i et lithium batteri er Carbon, Som er kul, som kommer fra miner.... Og taler vi om batterier til Elbiler, så er det Nikkel, Som kommer fra miner... Det kan også være Cobalt til f.eks. power tools, Eller Mangan, Eller Jern-sulfat... Alle 3 ting kommer fra miner... Eneste lithium komponent er den Elektron opløsning der flyder mellem carbon og evt. nikkel legerings pladen...

    Så du har helt ret... det er ikke lithium Der er problemet... Men det er altså lithium batterier, som indeholder andre komponenter (hvor lithium næsten er den mindste) der hentes fra miner der forurener uhyggeligt meget... (Jeg har aldrig sagt Lithium kom fra miner... Men man driver minedrift på den andre råmaterialer... Se evt. mit link til Artiklen i "The Guardian"... Jeg ved godt en youtube video er lettere at forholde sig til, fordi alt på youtube er jo sandt som vi alle ved... smiley

    Du ved ikke engang hvordan et Lithium batteri er opbygget eller fungerer... Men det er mig der er misinformeret?

    Btw: De videoer du påstår fortæller noget som helst... De undlader belejligt lige at fortæller hvordan nikkel mines op ad jorden, og hvor meget det sviner.. De fortæller kun om hvordan Lithium produceres... Fordi hvis man nu bare undlader at sige noget om hvordan de mest forurenende råmaterialer produceres, så opdager ingen at det niljø regnskab man lægger frem er falskt og bygger på Løgne, og Fortielser... Så dine 2 videoer kan bruges til at tørre røv i...

    Her er lidt læsning til dig, der faktisk fortæller noget om hvor meget hovedelementet i teslas batterier faktisk Sviner at producere: https://everlingjewelry.com/blogs/news/environmental-impacts-of-nickel-mining-and-processing


  • #43   15. mar 2019 Så nu ved jeg pludseligt ikke hvordan et lithium batteri er lavet?
    Hvad får dig til at tro det? smiley

    Jeg nævner jo blandt andet selv cobalt #37

    ALT hvad der skal laves kræver et eller andet et eller andet sted fra, sådan er det.
    Dit batteri i din mobil er noget lort, elektronikken er lavet af slavearbejdere i Kina og materialerne kommer tvivlsomme steder fra.
    Dit tøj kommer fra en sweatshop i Indien der holder børn som slavearbejdere.

    Går man igang med at kuglegrave hvad materialer der går i en almindelig bil i dag og hvor det kommer fra maler det heller ikke et pænt billede.

    Faktum er at elbilen koster lidt mere miljømæssig at producere pga. dens batteri (indtil en anden teknologi kommer), men den henter det hjem meget hurtigt igen, og alt i alt er det meget bedre for miljøet og mere bæredygtigt end den forældende teknologi vi køre rundt i idag


  • #44   15. mar 2019 Igen tager du udgangspunkt i at CO2 har noget som helst med forurening at gøre... miljømæssigt er elbiler værre end alm biler... Co2 mæssigt er de meget bedre... Så nej, faktum er ikke som du siger... mens vi minsker Co2 udslippet, så gør vi gigantiske områder på vores egen jord ubeboelige... Og i sidste ende er det næsten værre... Fordi den forurening der sker i Ruslands Nikkel miner... Den bliver ikke der... Grundvand er ikke statisk... dvs. forureningen spredes over mange mange mange kvadratkilometer, og slår i sidste ende folk ihjel... Endnu værre er det at det slår dyr og planter ihjel... (mennesker er ikke vigtige for planetens overlevelse)

    "Går man igang med at kuglegrave hvad materialer der går i en almindelig bil i dag og hvor det kommer fra maler det heller ikke et pænt billede. " Du har helt ret... Men lige der følger den alm bil og elbilen hinanden... der hvor filmen knækker er de Ekstremt forurenende batterier... Konventionelle bly/syre batterier, laves tit med genanvendt bly... Altså genbrug... Det kan du ikke med lithium batterierne... Selve bilen laves af de samme materieler... Så der står de lige... Bevares... den alm bil har noget olie... (Som ikke rigtig sviner hvis det håndteres korrekt) Der er benzin og diesel der produceres af en meget svinende olie industri, der dog alligevel er underlagt nogle meget stramme krav til miljø og affaldshåndtering...

    Det eneste punkt hvor elbilen miljømæssigt vinder, det er på CO2 udledning... Og det er ikke med Super meget, da Strøm endnu ikke kommer fra 100% bæredygtige kilder... Der bruges stadig Kul og andet brændsel til det... Til gengæld sviner elbilen meget meget mere på batteri fronten... Tungmetaller, kemikalier osv... du ved, Alle de ting man IKKE inkluderer når man undersøger forskellene mellem alm biler og elbiler... de 2 videoer du selv linkede til i #35... er jo ren Pro tesla propaganda... der sprang man også let og elegant hen over de miljøproblemer nikkel, cobalt og mangan udvinding skaber... men det mente du var bevis for noget som helst? = du vidste tydeligt ikke hvordan tingene blev lavet, og / eller konsekvenserne heraf...


  • #45   15. mar 2019 "Dit tøj kommer fra en sweatshop i Indien der holder børn som slavearbejdere. "

    Mit tøj gør ikke... Min sko gør... det er Nike... Men jeg er meget opmærksom på hvor mine ting laves...

    min telefon sviner... ja... mit køleskab sviner, mit tv sviner, min computer sviner... ja... Dette ved vi alle... Og min bil sviner... ja... Alle disse ting er jeg klar over...

    Elbiler sviner også... på højde med alm biler... Med mindre Co2, ja... men med mere gift... Men det er kun Co2 der betragtes som vigtigt i Elbil's propagandaen... Og jeg siger igen... Jeg kunne godt finde på at købe en Elbil... alene pga af økonomien... Det er jo åbenbart billigere at svine mere... så længe man kun sviner i rusland og kina...


  • #46   15. mar 2019 Cody

    næsten 99% af et EV batteri kan genanvendes.
    Problemet er bare at de er ikke blevet så gamle endnu at det har været nødvendig at genbruge dem, da de stadig er funktionsdygtige.
    Og så snart markedet flader ud, og EV'er bliver så gamle at de bliver skrottet, begynder der jo også at komme store mængder genbrugs materiale til nye batterier.

    Elbilen ER bedre for miljøet, uanset hvordan du vender og drejer det, den er meget mere energieffektiv, og du kan tanke den fra grønne energikilder
    Det kan man bare ikke med en almindelig bil.

    Jeg tror ikke du finder en videnskabsmand der vil ligge hovedet på blokken og sige at en benzin/diesel bil er en bedre ide for miljøet end en EV.

    Der er lang vej igen for EV'er, men de er kommet længere end nogensinde før, og omstillingen kommer til at ske, om folk kan li det eller ej


  • #47   15. mar 2019 "Elbilen ER bedre for miljøet, uanset hvordan du vender og drejer det, " Beviser for din påstand tak... INKL ALLE faktorer... Ikke kun Co2... Elelrs trækker du din udtalelse tilbage... Fordi den viden har du ikke...

    "og du kan tanke den fra grønne energikilder " Nej det kan du faktisk ikke garantere... Fordi sådan virker det danske elnet ikke... Du kan ikke garantere at du kun får strøm fra grønne kilder... Sådan fungerer elnettet nemlig ikke... du kan ikke vælge og vrage mellem energikilder... "i dag vil jeg kun have el fra Vindenergi" er desværre ikke en mulig sætning medmindre du er 100% selvforsynende... Så der påstår du også noget der ikke passer...

    "Og så snart markedet flader ud, og EV'er bliver så gamle at de bliver skrottet, begynder der jo også at komme store mængder genbrugs materiale til nye batterier"

    Så håber jeg de er kommet over det problem at batterier lavet af genbrugsmaterialer er mindre effektive end batterier lavet af nye materialer, Som desværre er tilfældet nu... Dette er ikke et reelt problem med simple startbatterier... Men når Batteriet pludselig er bilens eneste energikilde... Så begynder det desværre at kunne blive et problem... fordi så skal du til at have større batteripakker for at få samme ydelse som fra et helt nyt...

    "omstillingen kommer til at ske, om folk kan li det eller ej"
    Nej det gør den ikke... EV'er er ikke den bedste løsning i forhold til at løse vores problem med udledning af gasser osv..

    http://www.circuitinsight.com/programs/54790.html
    https://theconversation.com/not-so-fast-why-the-electric-vehicle-revolution-will-bring-problems-of-its-own-94980
    her er et hurtigt citat du kan bide lidt mærke i: "For one, electric vehicles have a concerning supply chain. Cobalt, a key component of the lithium-ion batteries in electric cars, is linked to reports of child labour. The nickel used in those same batteries is toxic to extract from the ground. And there are environmental concerns and land use conflicts connected with lithium mining in countries like Tibet and Bolivia.

    The elements used in battery production are finite and in limited supply. This makes it impossible to electrify all of the world’s transport with current battery technology. Meanwhile, there is still no environmentally safe way of recycling lithium-ion batteries.

    While electric cars produce no exhaust, there is concern about fine particle emissions. Electric cars are often heavier than conventional cars, and heavier vehicles are often accompanied by higher levels of non-exhaust emissions. The large torque of electric vehicles further adds to the fine dust problem, as it causes greater tyre wear and dispersion of dust particles."

    Så som det ser ud nu er Elbiler ikke løsningen fremadrettet... Og bliver det nok heller ikke før vi får styr på en hel del andre teknologier..

    Nu prøvede jeg også at finde artikler der fortalte om alle fordelene ved Elbiler... alle fokuserede KUN entydigt på Co2 udslip... KUN co2 udslip... Vi ignorerer bare alle de andre faktorer når der tales om elbiler... Dit statement med at: "Elbilen ER bedre for miljøet, uanset hvordan du vender og drejer det, den er meget mere energieffektiv, og du kan tanke den fra grønne energikilder " Er desværre baseret KUN på Co2 udledning... Fordi problemet kommer når disse biler skal skrottes... Der er stadig ingen... jeg gentager: INGEN miljømæssigt sikker måde at genanvende og eller skrotte Lithium batterier...


  • #48   15. mar 2019 Mirza siger at jeg skal se tingene mere fra andres perspektiv og ikke debattere så meget så here goes:

    OK, elbiler er lort, lad os droppe det, så kan vi fortsætte med at brænde benzin og diesel af fordi at det gør miljøet bedre. Problem løst.

    suuuk...
    JO jeg kan garentere at strøm kommer fra vedvarende energi over 50% af alt strøm i DK er fra vind alene.

    Og hvis jeg lader min elbil fra mit eget solcelle anlæg eller husstandsmølle kan jeg ABSOLUT garantere det.

    Og det ville du aldrig kunne på en almindelig bil, du ville slet ikke have muligheden.

    Men jeg må erkende at det er chokerende med alle de dommedags teorister der er derude imod elbiler smiley

    Jeg tænker at i stedet for at de sidder og hyler om hvor slem en elbil den er, så burde de bruge deres energi på at finde en bedre løsning.

    Ligesom så meget andet propaganda mod elbilerne feks. ligesom den Norske eller Svenske rapport (kan ikke huske hvor den var fra)
    Der proklamerede at en Tesla skulle køre 250.000km før den begynde at indhente en Mercedes dieselbil miljømæssigt.. bliver det skudt ned gang på gang..

    Og det meste der har været postuleret imod elbilerne har vist sig at være det rene ævl. og det håber jeg også tiden vil vise


  • #49   15. mar 2019 "Der er stadig ingen... jeg gentager: INGEN miljømæssigt sikker måde at genanvende og eller skrotte Lithium batterier... "

    ooook så siger vi det...

    https://medium.com/tradr/teslas-approach-to-recycling-is-the-way-of-the-future-for-sustainable-production-5af99b62aa0e

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=g4F8GYTmz7s


  • #50   15. mar 2019 Og her er en virksomhed som faktisk har gjort det til sin levevej at genbruge materialer fra EV batterier.
    Her snakker de blandt andet om at de kan hente 100% af katode materialet ud af et dødt batteri.

    Meget spændende faktisk

    https://www.youtube.com/watch?v=R0AipvaDEsw

    Og ret spændende at den fabrik de vil bygge til at genbruge batteri materiale kan betale sig selv hjem på et sted mellem 4-14 måneder
    Så der er gode penge i genbrug må man sige smiley

    Men det er jo alt sammen ligegyldigt eftersom det jo ikke kan lade sig gøre, var det ikke sådan?


  • #51   16. mar 2019 "JO jeg kan garentere at strøm kommer fra vedvarende energi over 50% af alt strøm i DK er fra vind alene"

    Nej det kan du ikke... Sådan fungerer strøm ikke... din stikkontakt kan ikke differensiere mellem kul strøm og vind strøm... (jeg har selv arbejdet på det danske forsyningsnet for Dong, nuværende Ørsted, og har selv arbejdet som elektrikker)
    Vind, vand og sol: 58%
    Kul: 19%
    Affald, biomasse og biogas: 13%
    Naturgas: 6%
    Atomkraft: 4%
    Kilde: Dansk Energi, tal fra 2015

    Her siger de dig også imod: https://energinet.dk/El/Miljoedeklarationer/Hvor-kommer-stroemmen-fra

    "OK, elbiler er lort, lad os droppe det, så kan vi fortsætte med at brænde benzin og diesel af fordi at det gør miljøet bedre. Problem løst. " Interessant tolkning af det jeg har skrevet... Fordi hvis det er hvad du tror er sådan jeg ser på det er du mere eller mindre retarderet eller har en svær form for ordblindhed der gør dig ude af stand til at læse og forstå normalt... Prøv igen... Det jeg skriver er at Elbiler på nuværende tidspunkt ikke er miljømæssigt ret meget bedre end alm biler... Eneste punkt de er bedre på er på CO2 regnskabet... Men forurening er meget mere end Co2... Dette kræver ikke mere end gennemsnitlig intelligens at vide... Så selv du burde kunne forstå dette..

    "Og hvis jeg lader min elbil fra mit eget solcelle anlæg eller husstandsmølle kan jeg ABSOLUT garantere det." Det er ENESTE måde at garantere du kører på grøn strøm... Fordi det strøm du får fra det offentlige elnet er noget af en blandet landhandel, og nej din stikkontakt kan virkelig ikke se forskel... og du kan ikke vide om den strøm du får i din stikkontakt er fra en grøn kilde... det ville kræve et elnet der kunne dele strømmen op, så du og din nabo fik fra forskellige kilder... PS: I får fra det samme kabel ude i jorden... Såeh...

    "Så der er gode penge i genbrug må man sige"
    Er der nu også det? Fordi det er da kun hvis man beholder nuværende teknologi med mangan og Cobalt i batterierne...
    https://www.forbes.com/sites/jeffmcmahon/2018/07/01/innovation-is-making-lithium-ion-batteries-harder-to-recycle/#36c29ca04e51

    Faktisk er udviklingen på vej den anden vej... Batterierne skal være billigere at producere, hvilket også gør det mindre profitabelt at genbruge dem...

    Ud over dette så er du glad for at nævne specielt Tesla... Som er den bil producent der konstant kører med underskud... Hvis man som producent konstant har underskud... hvordan ser ens fremtidsplaner så normalt ud? Og så er tesla kun den 2. største producent af elbiler... Men Kina har verdens største marked for elbiler... og 5 producenter i top 10 over de største producenter af elbiler... Og den primære kilde til strøm i kina er KUL... Men Elbiler er jo løsningen på alle vores klimaproblemer ikke? fanme lige så tåbeligt som når militante veganere siger at vi redder hele verden hvis vi stopper med at spise kød... Elbilen er en god idé der desværre bare ikke er super god i praksis... Endnu... Når du kan lade den op på under 5 min... Så er den et reelt alternativ til den konventionelle bil / lastbil...

    Jeg har aldrig sagt at Elbiler er en dårlig ting... tværtimod er de fine indtil vi finder en mere holdbar løsning... Fordi medmindre Elbiler kan lades op på max 5 min... Så er de stadig ganske ubrugelige til rigtigt mange ting... Og de sviner stadig lige så meget Som alm biler, Hvis vi lige husker at regner Andre miljø påvirkninger med ud over Co2, som normalt er det eneste man fokuserer på... Ikke nok med det så vil lithium batterier forhåbentlig snart være en forældet teknologi, da vi har vigtigere ting at bruge lithium til... f.eks. til medicinsk brug... Og der er begrænsede mængder af det...


  • #52   16. mar 2019 OK smiley

Kommentér på:
Når nu Tesla ikke gider lave en stationcar, så må man jo selv igang :)

Annonce