{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Sven N
Sven N
Tilmeldt:
8. feb 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Dækekspert.dk - bekræftigelse på ombygning {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige bestilt 4 komplet hjul fra dækekspert.dk til en Seat Toledo 1,2 TSi 105 fra 2014. De er bestilt ud fra at jeg indtastede nummerpladen og den foreslog kun dæk og fælge i samme størrelser. Det samme på andre hjemmesider.

Nu får jeg en mail at bilen evt skal ombygges men trykker jeg på linket står der at den VIL kræve en ombygning.

Er det sådan en standard ting man skal bekræfte? Eller vil i også mene at de ikke kommer til at passe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækekspert.dk - bekræftigelse på ombygning
  • Sven N
    Sven N Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #1   15. maj 2019

    profilbillede
  • #2   15. maj 2019 18" på en 105 hk vogn?

  • #3   15. maj 2019 Hvad har hk med at sætte 18 tom på en bil. har både haft biler med 70 hk med 18 tom og 200 hk. har da også 18 tom på min Peugeot 109 hk. Og den har ingen problem med at rykke dem rundt. Og min passat tdi (100) hk køre normalt med 19 tom og det har den heller ikke problemer med at køre med og den trækker fint.

  • Sven N
    Sven N Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #4   15. maj 2019 Kunne være rigtig fint hvis vi bare holdte os til emnet Martin

  • #5   15. maj 2019 Prøv at give dem et kald.

  • #6   15. maj 2019 Ja, det kunne være rigtig fint. Håber ikke du blev ked af det da ...

    Har du prøvet andre steder den den ene side? Ring evt. til dem.
    Jeg prøvede selv lige, andetsteds, og der står at man ikke skulle regne med de kunne passe, selvom jeg havde valgt din bil.
    Valgte også 18"
    Mener de foreslog 14" og 15"

    Har du tjekket om det er lovligt, at sætte de 18" på?

    Synes stadig det er fjollet med så store hjul på lille ydelse.


  • #7   15. maj 2019 "18" på en 105 hk vogn? " - "Synes stadig det er fjollet med så store hjul på lille ydelse. "

    Bilen er jo langsom i forvejen, så det gør nok ikke det store i den vurdering.

    Hvis der er noget der er fjollet så er det folk med hurtige biler der kører på budget dæk! smiley


  • Sven N
    Sven N Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #8   15. maj 2019 På Bigwheels kan jeg godt slå min bil op og vælge mellem 36 stk 18" fælge, bla. også MSW 86.



  • #9   15. maj 2019 #7
    Kan du selvfølgelig have ret i. Men 18" hjælper da bestemt ikke på det smiley

    Og 100% enig i budgetdækkene.

    #8
    Jamen, hvad siger dén side så?
    Den kommentar kan hverken du eller vi bruge til noget.


  • #10   15. maj 2019 Fælgstørrelse har INTET at gøre med om bilen kan trække dem rundt eller ej.
    For uanset hvilken fælg man vælger så skal man montere dæk så de har korrekt rulle omkreds.
    Om det ser åndssvagt ud? Det er jo en smagssag og der blev ikke efterlyst smagsdommere...

    Glæder mig til at høre hvad det er for en ombygning de mener der er påkrævet...


  • #11   16. maj 2019 Du skal enten kører med meget lav profil eller bygge/banke inderskærmene ind ellers kommer den til at skrabe.. Havde selv samme problem da jeg satte 17x8, 5" på min fabia. Dæk firmaerne forslog også 18x7,5" som en mulighed men tvivler på det er plug and play

  • #12   16. maj 2019 #10
    Jeg tror ikke nogen har nævnt det ser åndssvagt ud... Den må du selv stå for.


  • #13   16. maj 2019 Min leverandør viser at der er 100% pasningsgaranti. Så ingen problemer med dit setup.

  • Sven N
    Sven N Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #14   16. maj 2019 Har snakket med både Euromaster og mit aut. Seat værksted og mit setup kommer til at passe fint. Og fordi jeg går op i tommer og ned i profil vil mit speedometer kun få en misvisning på 1,4 km/t. Det regnede de ud ved Seat smiley

  • Sven N
    Sven N Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #15   16. maj 2019 Hvad angår jeres snak om hvor hovedløst det er at køre på billige budgetdæk så ved jeg ikke om den var rettet mod mig eller bare generelt snak?
    Jeg har søgt rundt på nettet for at finde anmeldelser af det dæk fra Tracmax og det skulle være et godt dæk. Euromaster nævnte dog at det måske ikke var 100% rundt (men ville heller ikke udelukke at det var).

    Nogle erfaringer?


  • #16   16. maj 2019 Den forskel kan man også selv beregne på Daekberegner.dk

  • Sven N
    Sven N Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #18   16. maj 2019 Altså der er bla denne (godt nok en tysk side, og kun anmeldelser fra brugere og ikke testcenter som fx FDM eller lign).
    https://www.reifentest.com/web/pages/sommerreifen/tracmax/x-privilo-tx3

    Desuden har dækket vel ikke fået EU mærket B på våd vej for ingenting? Eller er det svindel og humbug?


  • Sven N
    Sven N Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #20   17. maj 2019 Dine 438 HK giver dig simpelthen ikke fisse nok. Det kan man da tydelig se på den måde du skriver på.
    Desuden er du ikke ret intelligent når du ikke kan se at det dæk på plads nr. 53 hedder Tracmax Radial F101 og ikke Privilo TX3. To forskellige dæk.

    Desuden fejler du at læse at jeg endda selv skriver at jeg er klar over den side kun er BRUGERE og ikke noget testcenter som fx FDM eller lign. Og jeg stille endda spørgsmål ved at spørge om det B-mærke er svindel og humbug.

    Jeg har ALDRIG påstået at jeg er nogen dækekspert. Snarere synes jeg hele denne post beviser det modsatte. Jeg er her for at stille nogen spørgsmål og få rådgivning. Ikke for at slås med uintelligente tastaturkrigere som dig hvis eneste potens ligger under motorhjelmen.


  • Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

    Følgere: 3 Svar: 206
    #21   17. maj 2019 Lad nu barnet køre på 18"...

  • #22   17. maj 2019 Du kunne høre folk her
    https://www.facebook.com/groups/1573261549597207/?ref=share

    De er noget mere venlig stemt og hjælpsomme end hovedparten er her.


  • #23   17. maj 2019 Imponerende så nedladende en halv linie kan være...

    Men så ved vi hvem barnet er smiley


  • Sven N
    Sven N Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #24   17. maj 2019 Barnet har slettet sine kommentarer

  • Sven N
    Sven N Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #25   17. maj 2019 Tak for det Carlo. Ved ikke hvorfor jeg ikke har tænkt over det smiley

  • #26   17. maj 2019 Jeg ser den stadig (#21)

  • Sven N
    Sven N Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #28   17. maj 2019 Haha nå ja, true smiley

Kommentér på:
Dækekspert.dk - bekræftigelse på ombygning

Annonce