{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

del sponsor aftale {{forumTopicSubject}}

Er blevet tilbudt en del sponsor aftale af et amerikansk fælg firma.

Pris på det sæt fælge jeg har valgt fra deres kollektion koster 36.000ed fragt her til dk, via deres del sponsor aftale vil de sende mig sættet for 24.000 med fragt...

Har aldrig prøvet sådan noget før og aner ikke om den "rabat" ville være en god deal.. Det er et anerkendt amerikansk firma som laver 3 delt split fælge.

Har nogen prøvet sådan noget??

Kommentarer på:  del sponsor aftale
  • #1   7. aug Lyder som scam.

• #2   7. aug Det kan jeg så sige at det absolut ikke er... Det er som skrevet et anerkendt amerikansk firma...

• #3   7. aug Det er vel kun et spørgsmål om, hvad de kræver til gengæld?

• #4   7. aug I ansøgningen sku man skrive hvad for nogle træf man ville deltage i, sende billeder af bilen samt fortælle planer om bilen... Venter på flere detaljer ud over prisen jeg har fået

• #5   7. aug Bare husk på der kommer importafgifter på smiley

• #6   7. aug Jacob: hvad kan sådan noget løbe op i?? Er drt plus moms eller andet?

• #7   7. aug Typisk 12 % told og 25 % moms. Kender ikke lige satsen for bildele, men det er 12 % for en masse andet.

• #8   7. aug Hvad så hvis man feks får det sendt via shopusa??

• #9   7. aug Så er det bare dem, der lægger pågældende satser oven i prisen, går jeg ud fra. Du kan ikke slippe for at betale det.

Så det er vel 8-10.000 kr., du skal påregne at lægge oven i beløbet.

• #10   7. aug Tak Bay.. Godt lige at have med i beregningen

• #11   7. aug Arh, kun ca. 6.500 kr. ifølge Toldpriser.dk - det er da lidt mindre, trods alt smiley

• #12   7. aug Jeg har hørt om den slags mini sponsorater/rabatter før, men dem jeg kender der har benyttet det, har haft deres biler til træf med tusindvis af folk, og deres biler har været eksotiske biler.

Ved firmaet at fælgene kommer til at køre i DK og at træf generelt er små og at der generelt ikke er mange high end træf?

• #13   7. aug Hvis en sponsoraftale trods alt ikke giver mere end 25 % rabat og dermed nok ikke engang mere, end at de stadigt har positivt dækningsbidrag på dem, så går de nok ikke nær så meget op i størrelsen på diverse træf i Danmark, tænker jeg.

Men under alle omstændigheder vil de nok have svært ved for alvor at komme ind på danske markeder med de priser. Det er ikke småpenge for et sæt fælge.

• #14   7. aug Det skal lige siges at fælgene blir kun lavet på bestilling.. Det er ikke en fælg som feks oz osv..

• #15   7. aug Carsten: har planer om træf i udlandet til næste år så det ikke kun herhjemme...

• #16   7. aug Carsten: ja har skrevet hvad for træf osv herhjemme også..

De kræver at blive tagget på billeder på fra min instagram samt Facebook, og så nogle proff billeder som skal sendes til dem.. Det er kravene..

• #17   7. aug Jeg kender intet til den specifikke sponsoraftale og sponsorat af dele til biler i det hele taget, men har da en række tanker om det

- hvor lang tid binder du dig for?? Og kan du komme ud af det før tid??
    - hvad hvis bilen totalskades??
    - hvad træf har du lovet at køre til, og kan der komme noget i vejen som gør du ikke overholder forpligtelserne??

Personligt kan jeg gode se besparelsen er der, og du sparer også noget på moms og told ved den lavere pris. Men er det så også det værd

Det er nok lidt som leasing, for nogle kan de sagtens se langt frem i tiden og planlægge, andre kan bedre håndtere ikke at være bundet af en aftale som sætter begrænsninger og rammer op smiley

• #18   7. aug Så du er blevet tilbudt en "sponsoraftale" hvor du får 12000 i rabat og dernæst kommer til at svare moms og gebyr så vi ender i over 30000 Kr?

Det hedder ikke sponsoraftale, det hedder bare rabat hvor den kloge overgår den mindre kloge.

• #19   8. aug Virker ik som en god deal. Hvorfor skulle de også være så interesseret i en dansk golf r32. Gætter på der er sygt mange i USA af dem

• #20   8. aug Morten: hvorfor sku de være interesseret i en volvo v60 fra Sverige?? Hvorfor sku de være interesseret i en saab fra Sverige?? Ikke desto mindre så har de aftaler med ovenstående biler.. Så ja hvorfor sku de ikke også være interesseret i en dansk r32?? De har største delen af deres aftaler i USA.. Men også i Europa..

• #21   8. aug Thomas: hvad sku de narre mig for?? Kan ikke se det ihvertfald.. En klækkelig rabat for at reklamere?? Da jeg fik poleret og klargjort bilen herhjemme betalte jeg ikke en rød reje for noget der ellers ville koste 3000kr men lavede en aftale om reklame i noget tid... Noget for noget..

• #22   8. aug Thomas: og trot ikke du skal regne med et firma fra usa har dansk told, moms og import regler og priser med i deres beregninger når de sælger deres fælge...

• #23   8. aug Rene: der er ikke så meget i det.. De vil have at man tagder dem i de opslag og billeder man laver til og fra træf, samt nogle prof billeder de kan bruge.. Og der er ikk noget med at man binder sig osv...

• #24   8. aug Ikke ment at de narrer dig på den måde. Men de tjener penge på "salget" for de fælge koster jo ikk 24000 at producere. Det er smart fordi man får nogle, ja undskyld mig, lette ofre til at føle sig sponsoreret hvilket ikke er tilfældet.

"og trot ikke du skal regne med et firma fra usa har dansk told, moms og import regler og priser med i deres beregninger når de sælger deres fælge... "
    Hvis de var/er seriøse omkring det europæiske marked, herunder DK, så ville de have dette - det er der andre firmaer der har. De ønsker så let en handel som muligt for begge parter.

At du fik poleret en bil gratis - se det kan vi tale om er "sponsorat" (Hader det ord). Det andet med fælgene er bare rabat hvor de tjener penge direkte og prøver at tjene inddirekte.

• #25   8. aug Men hvordan skal en del sponsor aftale så forståes?? Tænker det skal forståes at man får en noget billigere pris end andre kunder mod så at tagge firmaet i opslag osv...

• #26   8. aug #24
    Jeg er fuldstændig enig!
    Det lugter af et pistolsalg med fordele for producenten, ift billedmateriale.
    Fornuften må sige, at der kører en stor del R32 rundt i verdenen, som er væsentligt mere attraktive (no offence), så hvorfor i alverden skulle man vælge en tilfældig Dansk R32. Det giver ingen mening, uanset hvor anerkendt firmaet er. Er de netop så anerkendte som de siges at være, ville de nå bredere ifm sponsorat, ved at vælge en mere attraktiv bil og en mere kendt ejer, således deres markedsføring når bredere.
    Ergo, det er et forsøg på et pistolsalg, uden nogen form for gevinst for modtageren/køberen.

• #27   8. aug Havde egentlig håbet du ikke så den her tråd Claus.. Men du så den... Din kommentar er for mig ligegyldig.. Du aner ikke hvad planer der er med den i din verden almindelige r32.. Måske planerne med bilen spiller en væsentlig rolle... Og nu spurgte jeg faktisk bare om nogen havde prøvet det osv.. Spurgte ikk om hvad folk syntes om bilen.. Så svar venligst på hvad opslaget spørger om

• #28   8. aug For at svare på dit spørgsmål...
    33% rabat er fint, hvis det er noget du alligevel står og mangler.
    Det er ikke alverdens, men omvendt levere du så tilgængelig heller ikke vildt meget.

Skulle aftalen være bedre, så skulle du også levere mere.

Men hvis du har vilde planer, så kan det være en god start, for så kan andre firmaer se at vedligeholde en eller anden form for aftale, og det kan du måske bygge videre på.

• #29   8. aug Lige præcis Martin... Men folk har lidt overset hvad opslaget drejede om.. Så din kommentar beskriver meget godt mit syn på det firmaet kaldet en del sponsor aftale..

• #30   8. aug Jeg kan såmænd svare på at jeg ikke har lavet den slags "del-sponsorater" selv, jeg har købt mine ting selv, og har forhandlet priser på de ting jeg var interesseret i at købe, netop fordi at der oftest er en hage ved sponsorater. Men fair nok du ikke ønsker objektive vurderinger på den aftale du spørger konkret ind til.
    Go for it, når du nu har planer om det.

• #31   8. aug Jeg tror problemet er at man forbinder et sponsorat med noget der er uden betaling.
    Jeg ville mere kalde det du påtænker for en rabat aftale.
    Men det er jo en definitions sag. Og i virkeligheden rimelig ligegyldigt.

• #32   8. aug Jamen hvis du mener prisen er i orden og attraktiv for dig

Og kontrakten uden nogle ulemper eller krav i forhold til bilen og hvad der skal ske med den. Og du stadig kan gøre som du vil og føler for, uden større ansvar og problemer

Ja så er det jo bare at springe på aftalen og den medfølgende rabat

Men det lyder jo til, i alt fald som jeg læser dine indlæg at du trods alt har bundet dig til flere træf, skal have hyret prof fotograf, og skal leve op til en række krav i forhold til fremtidige projekter og planer for bilen

• #33   8. aug Husk at finde ud af hvad konsekvenserne for at du ikke overholder dine aftaler..

• #34   8. aug Jeg laver sommetider de slags "sponsor aftaler" hvor jeg hjælper nogen med noget der ikke har en stor omkostning for mig (timer eller sælger en ting til kostpris) mod at de så reklamerer for mig med klistermærker eller på anden måde hjælper mig.
    Jeg kalder det som oftest for "venne tjenester" da det som regel er nogen jeg kender på den ene eller den anden måde og hvor vi så hjælper hinanden.
    Eksempelvis havde jeg solgt en bil til en der sku bruge den til at køre klubrally med.
    De ligger i top 3 og placerer sig godt og får masser af billeder taget af bilen, men skader så bilen og river baghjulsophænget skæv.
    I og med de ikke selv har kompetencen for at lave det selv og jeg har (arbejder som pladesmed) og de er nogle flinke folk og det ville være synd at de taber placeringen på gulvet, så tilbyder jeg at rette bilen og svejse ophænget på plads og bruger blot et par timer efter fyraften på det og de kan nu køre igen og tager podie pladser og har mine logoer på bilen som "betaling" for noget jeg ellers ville gøre for et måltid mad osv. for mine venner.
    Dette er, som andre er inde på, sandsynligvis noget af det samme og der er ingen tabere udover det mindre du skal betale i import smiley
    Så go for it, hvis eller betingelserne er til at overkomme!

• #35   8. aug Kort sagt: Enten er man sponsoreret eller også er man ikke. Man betaler ikke for at blive sponsoreret udover det som ofte foregår i sportens verden, bedre kendt som barteraftaler.

At betale 24000 for noget der koster "småpenge" at producere er ikke sponsorat eller delsponsorat. Det er rabat for modydelser. Skulle vi ned at snakke om en aftale med sponsorat hvor du betaler ville det være at du betaler den eksakte kostpris for produktet.

Dermed ikke sagt at det ikke har værdi for dig jo. smiley

• #36   12. aug Det er en bare skjult/attraktiv rabat, men som flere skriver, hvis du VIL have de hjul så er det en rabat der er værd at tage med, det er bare dumt at binde sig op på en masse blot pga en rabat

Jeg havde en aftale med et firma fra England engang om at jeg fik kulfiberskærme (som havde nogle mindre kosmetiske fejl) fra dem til produktionsprisen hvis jeg blot kørte med deres logo... Det vil jeg ikke engang kalde for et sponsorat... Men det havde en værdi for mig og ellers skulle jeg købe delene til fuld pris, og de ville ikke kunne sælge de skærme til en gadebil, men jeg var ligeglad med de kosmetiske fejl, for jeg vidste godt at efter 2-3 løb så var de kørt i smadder alligevel...

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Svar: 6
    #37   14. aug Helt ærligt - du er ved at blive taget i røven... Vågn op!

De giver dig da bare lidt rabat, på noget der i forvejen er sindssygt dyrt, og så får de dig til at føle dig lidt special, ved at kalde det en sponsoraftale. De tjener stadig tykt, og de har lavet et salg. Som en anden skrev, så narrer den kloge den mindre kloge.

Hvis de virkelig mener noget med det, så skulle de jo sponsere dem gratis til dig. Det er jo det sponsoraftaler går ud på. Tror du også Tiger Woods aftale med Nike går på at han kun betaler 66% af retail for sine polo shirts ? smiley

Så sig du til dem at du gerne vil sponseres, og lave reklame på insta og træf osv., men at de da kan sende dem uden beregning. Så skal du se, så hører du nok ikke mere til dem smiley

• #38   14. aug Hvis nu du læser overskriften ordentligt og læser mit opslag så ville du læse at det ikke er en sponser aftale men en DEL sponsor aftale....

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Svar: 6
    #39   14. aug Ja fint nok, så siger vi at du kun er ved at blive taget 66% i røven - det er uanset for meget smiley

• #40   14. aug ?? ?? ??

• The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #41   14. aug Altså . . . Jeg kan ikke se at Lasse S bliver snydt på nogen måde . . . Da han i forvejen ville købe fælgene i udlandet . . . Ligesom jeg selv vil gøre, da udvalget til en JDM bil er liiiiidt sparsomt smiley

Jeg har selv opnået rabat aftaler i USA på 20% pga. jeg er War Veteran, hvilken USA som bekendt støtter meget mere op om end herhjemme.

Selvfølgelig ville jeg heller købe dele til min bil i Europa, men der køre ikke fandens mange Infiniti G35 Coupe rundt, såååå derfor må jeg bruge den noget dyrre løsning, der med de amerikanske reservedels butikker og Ebay . . .

Jeg siger GOOOOO FOR IT Lasse, da du som sagt ikke har noget at miste . . . mm. de pludselig forlanger fuld for fælgene, da de påstår at du ikke har levet op til Rabatten smiley

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 42
    #42   15. aug Er der mange, der er dumme nok til at købe fælge for over 30.000 - eller bare 20.000?

Det lyder jo vanvittigt.

• #43   15. aug Peter: fælge til de priser er der mange der køber ja.. Og du kan kalde det dumt eller andet, jeg kunne godt finde på det for jeg har en passion og vil gerne have noget der ikke er masse produceret og som du kan købe i en hver bil butik.. Og ja det koster mere end et sæt "almindelige" fælge..

• #44   15. aug Peter P, 20-30k er hvad man giver for EN fælg hvis man kører de helt eksotiske bilmærker.. Og her snakker jeg ikke engang one-off modeller, blot almindelige serieproducerede modeller fra Ferrari, McLaren osv.

• The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #45   15. aug Vossen har fælge der koster 2600 Dollars pr. stk . . . Altså 10.400 dollars for 4 fælge uden dæk osv.

De er fandeme også lækkre, men jeg ville græde snot, hvis de blev ridset eller kom for tæt på en kantsten smiley

profilbillede
  • #46   15. aug For mig, ville den besparelse ikke være nok.
    Men okay, hvad sker der hvis du siger ja tak og ikke overholder din del af aftalen? Sikkert intet.
    Er du ærlig nok, er det kun en god forretning for dem. De skulle skippes afsted til dig til ren og skær kostpris evt plus fragt. 24.000 er ihvertfald ikke kostpris, det nægter jeg at tro på.

Men hvis det virkelig er de fælge du ønsker dig, og du kan se det er rentabelt for dig, så synes jeg da bare du skal takke ja smiley Det er dine penge.

Kommentér på:
del sponsor aftale