{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

charlie H
charlie H
Tilmeldt:
25. feb 2020
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 2

Syn af chevrolet camaro ss fra 2010 {{forumTopicSubject}}

Hej skal have synet min chevrolet camaro ss fra 2010 men der kommet en ny regle at men skal have lygte vask på lygterne selv om det ikke er standardet på bilen når man har senort pære i så jeg vil sætte normale pære på men når jeg gør det så lyser den ikke langt nok så håbet på i kender et mærke som kan leve op til krævende håber ik kan hjælpe mig ??


Kommentarer på:  Syn af chevrolet camaro ss fra 2010
  • #1   23. jun 2021 Hvornår er de regler kommet? Jeg fik synet min i december uden problemer smiley

  • #2   23. jun 2021 Lygtespul og niveauregulering er ikke et krav for hverken xenon eller led, det er dog et krav hvis lysudbyttet er for stort smiley

  • #3   23. jun 2021 Er bilen født med halogen eller xenon?

    Hvis bilen er født med halogen skal den under alle omstændigheder også være monteret med halogen pærer for at være lovlig og kunne synes.
    Pæretypen for en 2010 Camaro med halogen er H13.

    Hvis bilen er født med xenon og der stadig ikke er lygtevask må bilen være blevet fejlagtigt godkendt da der før 1/4-2006 var følgende undtagelse til krav om blandt andet lygtevask:
    Gælder ikke for originalmonterede gasudladningslygter, der er
    udført i overensstemmelse med amerikansk standard FMVSS
    108 og mærket »DOT«.
    For alle andre gasudladningslygter gælder kravene (lygtevasker,
    forblive tændt, og automatisk lygteindstillingssystem)
    uanset første registreringsdato.

    Pæretypen for en 2010 Camaro med xenon er D1S som er 35W og derfor vil den altid betragtes som over 2000 lumens og derfor er der krav om lygtevask.


  • #4   23. jun 2021 Nu er det jo taget lidt ud af en kontekst, så det er svært at få overblik over, hvordan reglerne er, ud fra dit udklip.

    Men det kan da også være, at min er fejlgodkendt. Bare mærkeligt hvis man kan have en europæisk bil fra 2017, der ikke kan godkendes.


  • #5   23. jun 2021 Bay: Den kan godt være med xenon og uden lygtevask, men så skal lysstyrken være maks 2000 lumen.
    Hvis det er en 25W xenon pære så antages det at lysudbyttet er maks 2000 lumen, og hvis det er en 35W xenon pære så er det over og der er krav til lygtevask, niveau regulering mm.


  • #6   23. jun 2021 Bay: Jeg tjekkede lige på osram, en 2017 Mustang kunne fås med to typer xenon, enten D3S (35W = krav om lygtevask) og D8S (25W = ingen krav om lygtevask).
    Så jeg gætter på at din har D8S når nu den ikke har lygtevask.


  • #7   23. jun 2021 Ja, her ved jeg sgu ikke, hvad der sidder i, må jeg tilstå. Jeg har ikke haft behov for at skifte dem. Men det kan da godt være, det er tilfældet. Der er i hvert fald ikke lygtevask, og bilen er født til Tyskland og med originale lygter, så jeg ville tro, det var lavet lovligt efter europæiske standarder.

  • #8   23. jun 2021 Bay: Ja jeg ville heller ikke være det mindste bekymret når vi taler om en bil importeret officielt til EU.
    Camaro'en har så vidt jeg ved bare aldrig været officielt været importeret til EU, så det er en tredje-part som har stået for det.
    I sådanne tilfælde kan man godt forestille sig at der måske er noget som ikke er helt som det burde være.


  • #9   23. jun 2021 Det var jeg ikke klar over, at den ikke var. Jeg troede faktisk godt, man kunne købe en Camaro ny hos en dansk Chevrolet-forhandler dengang. Men det skal jeg ikke være påståelig omkring smiley

    Jeg satser på, at min er, som den skal være.


  • #10   23. jun 2021 En Mustang har mig bekendt bi-LED lygter, jeg plejer at låne en 2018 når jeg er i Florida og den har ihverfald LED lygter smiley Den har desuden ikke lygtespul smiley

  • #11   23. jun 2021 Jeg har aldrig set LED-lygter "varme op" ligesom mine, i hvert fald.

  • #12   23. jun 2021 Der kan være forskel på Mustang lygterne alt efter om de er til EU (E-mærket) eller USA (DOT mærket).
    Går jeg på den danske Osram side kan jeg se at der er xenon pærer på mustang både i 17, 18, 19 og 20.
    På den amerikanske side er der kun xenon på årgang 17, derefter viser den ingen pærer hvilket kunne tyde på at man har skiftet til LED i 18 på dem til det amerikanske marked.


  • #13   23. jun 2021 Kan selvfølgelig være de skiftede til LED lygterne samtidigt med de indførte 10 trins kassen og det digitale instrument bord? smiley

  • #14   23. jun 2021 Min Ford Ranger Raptor som er fra 2021 har også LED forlygter, der er en anden i byen som også har en Ford Ranger Raptor, men den er bygget i 2020 og har xenon med halogen fjernlys, så det er åbenbart ikke unormalt at Ford laver sådanne mindre ændringer fra år til år.

  • #15   23. jun 2021 Det kom med facelift i 2018, i hvert fald. Ikke usandsynligt, man er gået over til LED samtidigt.

    For mit vedkommende betyder det absolut intet. De er næsten aldrig tændt. Jeg kører yderst sjældent - i hvert fald uden for byområde - når det er mørkt alligevel, så det er ikke dét, jeg går mest op i.


  • #16   23. jun 2021 Det ville bestemt hellere ikke være afgørende for mig, det digitale instrumentbord er virkelig lækkert derimod, men efter som udvalget ikke er særlig stort herhjemme, så er det ikke noget jeg ville kaste mange penge efter smiley
    I USA hvor udvalget er større og prisforskellen lille, havde jeg dog prioriteret digitale instrumenter og køling i sæderne højt smiley


  • #17   23. jun 2021 Jeg er bare overhovedet ikke fan af digital instrumentering, sådan helt generelt. Jeg synes mange gange, det virker billigt. Men det er mere en smagssag.

    Min har dog køl i sæderne smiley


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #18   29. jun 2021 Ford er kendt for ja nærmest opfundet ordet facelift til deres bilpark, næsten hvert år kommer en lille ændring af deres biler, så de får et frisk pust. Bilerne koster jo “ingenting” i USA sammenlignet med Danmark. Så man skifter jo nok Bil noget mere end herhjemme generelt. smiley . Og benzin er jo også meget meget billigere i USA. Og ikke som herhjemme hvor staten skal tjene millioner på alt så de kan give pengene til araberne.

  • charlie H
    charlie H Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 2
    #19   7. jul 2021 Så hvis jeg for ds8 25w så burde den kunne synes med det? Og tror i at man kan lave eller købe en omformer fra ds1 til ds8? smiley

  • #20   8. jul 2021 Man kan måske godt modificere en D8S til at passe i lygten, men stikket på D8S og D1S er ikke det samme og der skal også andre ballaster på, og om det så er lovligt kan man jo altid diskutere da lygten formodentlig ikke er "godkendt" til at køre med D8S pærer.
    Den sikreste løsning ville være at få bygget bilen om med originale H13 halogen lygter, det burde næsten kunne lade sig gøre.

    Alternativt kunne du jo efter montere lygtevask?
    Jeg formoder at bilen allerede har automatisk lygtejustering.

    Men hvis det er en 2010 Camaro med D1S så burde den faktisk aldrig have været godkendt og fået plader på i første omgang hvis ikke den har lygtevask.


Kommentér på:
Syn af chevrolet camaro ss fra 2010

Annonce