{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Mindre sidespejl i førersiden? {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg har set et par Golf 4'ere der har fået udskiftet det store sidespejl der normalt sidder i førersiden med et fra passagersiden fra en højrestyret model fra f.eks. England. Er det lovligt?

Hvis ja, er der så nogen der ved hvor man kan skaffe et som ikke er elektrisk? Har kigget lidt på www.ebay.co.uk, men de fleste er elektriske.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mindre sidespejl i førersiden?
  • #1   7. sep 2007 prøvet hos en ophugger?

  • #2   7. sep 2007 Nope, jeg ved ikke hvor mange højrestyrede G4'ere der bliver skrottet på årsplan i Danmark, men det kan ikke være særlig mange. smiley

  • #3   7. sep 2007 Spørg www.fstyr.dk - så får du det helt rigtige konkrete svar.

    Mvh Chris


  • #4   7. sep 2007 @* Storebror *:

    Så det er i bund og grund ulovligt at montere andre sidespejle end de originale?


  • #5   7. sep 2007 Nu er det lille 'førersidespejl' også originalt, jo, men i ved hvad jeg mener. Samme setup. smiley

  • #6   7. sep 2007 Du skal købe et lille sidespejl fra en VW forhandler i evt. england, eller at andet land hvor de kører højrestyrede biler.

    Så skal du sådan set sætte de 2 spejle sammen, så det lille spejl kommer over på foden fra dit originale store spejl.

    Grunden til dette kan du nemt se, ved at stille dig ved siden af din bil, ud for førerspejlet, og kigge på begge spejle derfra, så kan du se at det lille spejl i passergersidenvender meget længere bag ud end i førersiden.

    Det er lavet sådan, så man nemmere kan se hele spejlfladenfra førersædet.

    Hvis du sætter et lille sidespejl fra en højrestyret bil direkte på, vil det vænne alt for langt bag ud, og du vil ikke kunne justere det ret langt ud, og vil derfor have svært ved at orientere dig i det.


  • #7   8. sep 2007 @* Storebror *:

    Det er jo et helt originalt spejl fra samme model der er tale om, ikke noget kinøjser gøjl eller lign.

    @- mart!n -:

    Tak for det, vidste ikke at det var nødvendigt, men det giver mening, hehe. Nu skal jeg bare finde et manuelt spejl.


Kommentér på:
Mindre sidespejl i førersiden?

Annonce