{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

Ny Golf 3 motor i Golf 1 {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at når min golf 1 cabriolet skal i garage her i vinter halvåret, så vil jeg udskifte motoren med en 1,8 fra en golf 3.
Min motor er en 1,6 8v 72hk med karburator - motorkode RE

Jeg har fundet en motor på nettet fra en golf 3 fra 1997.
en 1,8 8v 90 hk med monopiont.

Min tanke er så at ligge den nye 1,8ér i min golf, og stadig bruge indsugning/udstødningsmanifold samt karburator fra min 1,6.
Jeg beholder også min egen gearkasse i bilen.
Burde det ikke være en forholdsvis nem ombytning, eller er der noget jeg har oversæt i forhold til ledningsnet eller andre ting???
Har læst at nogle motorer i golf efter 1994 har startspærer, men vil de drille mig når jeg ikke skal genbruge motorstyring og monopointkarburatoren, men derimod bruge karburatoren fra min 1,6


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Golf 3 motor i Golf 1
  • #1   24. sep 2015 Hvis ikke du bruger motormanegement , så skulle det være uden de helt store problemer at lægge 1.8 motoren i. ......Dog er der ikke helt lovligt, og det uanset om du "kun" bruger dine karbs istedetfor indsprøjtning.

  • #2   24. sep 2015 ja, er med på at det ikke er lovligt, men når det hele sidder i, er der nok ikke nogen der ligger mærke til det tænker jeg. Så længe jeg beholder karburatoren, så er der jo ingen i øjnefaldene tegn på at den er en g3 motor.

    Når du skriver motormanegement, mener du så motorstyringen ?


  • #3   24. sep 2015 Ja, motorstyring, diverse sensorer, lambdasonde startspærre m.m.

    Du skal nok gøre et eller andet med tændingen, evt. tage den fra en 1.6 . Hvis den passer. ??

    Mener for øvrigt der er lavet en karburatormodel af 1.8 motoren. Det ville alt andet lige nok være en bedre løsning, sådan totalt set. Mener det er en 75HK.

    Nej, det er der ikke nogen der vil bemærke , at det er en 1.8 i sådan en gammel bil. Så skal man være svært uheldig smiley


  • #5   24. sep 2015 ja, der er en 1,8 motor med karburator fra golf 1 og golf 2
    Den har 90 hk. så den kan også gøre det. og nok også nemmere.
    Men nu fandt jeg bare lige en fra en golf 3 som kun havde kørt 111.000


  • #6   24. sep 2015 De der lave kilometertal skal man generelt være meget kritisk over for, du skal have en fuld dokumentation i form af servicebog hvis du skal tro på de tal !!, alt for mange bliver snydt.

  • #7   24. sep 2015 Ja, km-fusk er temmelig udbredt. ...... Og det gælder både nye og gamle biler. Men man kan jo aldrig sikre sig helt 100% :):)

    ........ Og det er jo temmelig begrænset,hvor galt det kan gå med en gammel Golf 1.8 motor til ca. kr.2500, eller hvad den nu koster ??


  • #8   25. sep 2015 Ja det er altid en chance med gamle dele, jeg fik en gearkasse fra Golf2 til 1000kr, men lejerne er ikke gode, så den begynder at ruske over 110 km/t ,men den kører trodsalt, 5 gear røg selv om den "kun" havde gået 130.000 km.... hmmmmm, importeret med 124.000, ja så tror man nok ikke på de km længere !

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 5
    #9   27. mar 2019 Kom det til at virke? smiley smiley

Kommentér på:
Ny Golf 3 motor i Golf 1

Annonce