{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Louis A
Louis A
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 6

Air-Con {{forumTopicSubject}}

Peugeot 208 Blue HDI 100HK. År. 2016. Januar. Min Air-Con støjer. Det startede med at Air-Con engang imellem skramlede, kun når den er varm, efter ca 60km+, ligesom om der var gået et Leje. Nu er den så begyndt at rumle konstant når den holder i tomgang. Når man kører i kø, ved lavere hastighed, op til ca. 50km/t hyler Air-Con, man kan hører en skiftene hylen når hastighed sættes op, eller sænkes. Peugeot Roskilde kan godt høre det, men ved ikke hvad der er galt. De siger den nok skal lyde sådan??? Men det skal den selvfølgelig ikke. Så jeg vil snart starte en klage... Men er der nogle her på Galleri, der har nogen erfaring med problemet/lignende problemer. Jeg vedhæfter et link, hvor en Peugeot 206. har en lignende lyd. Min larmer måske en anelse mindre i tomgang. men lyden ligner. PS: Man kan kun hører lyden tydeligt inde i kabinen. http://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/1224405-aircon_der_larmer_i_kabine_paa_206___underlig_lyd

Kommentarer på:  Air-Con
  • Finn J
    Finn J Online Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 2.517
    #1   26. jul 2016 enten sidder det noget i klemme i din kabineblæser eller også er det et lej der er gået, Skil det ad og se om noget er i klemme i blæsere... kan du komme til det så ryk i "propeller" blæsere og mærk efter slør... det har intet med kølevæske mængde at gøre....

• Finn J
    Finn J Online Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 2.517
    #3   26. jul 2016 rj #2# "Peugeot Roskilde kan godt høre det, men ved ikke hvad der er galt. De siger den nok skal lyde sådan???"

• #5   26. jul 2016 Kør til en anden forhandler

• #6   26. jul 2016 Jeg arbejder for citroen og vi har stødt på larm fra a/c'en på de nyere 100 hk blue inden for en hvis pr. numre.
    Fabrikanten tillader noget støj så om din er over eller under tilladelige kan jeg ikke sige uden at høre det selv.
    Men det er at fabrikaten af kompressoren (ikke PSA men en tredjepart) ikke fylder nok olie på selve A/C kompressoren de er typisk fra næsten tomme til 50ml hvor den skal have 110 ml.
    Find en anden forhandler og få dem til at lave den hvis roskilde ikke kan.

• Louis A
    Louis A Tilmeldt:
    jul 2016

#7   26. jul 2016 Hej Anton, Det lyder da som en åbning. Air-Con larmer altid lidt, men larmen bliver være, når Bilen er blevet varm... 50km+. Nogle gange lyder Air-Con som et defekt udrykkerleje, på en gammel Bil. Air-con hyler altid ved lavere hastighed, ved fks. kø kørsel. Lyden svinger alt efter om man giver gas, eller slipper gassen, det er startet inden for de sidste 2000km. Når jeg slukker Air-Con, så forsvinder lyden. Bilen har kørt 26000km. siden midt januar..... Men måske jeg skulle prøve et andet Værksted.

• #8   26. jul 2016 Prøv det. Jeg ved selvfølgelig ikke om peugeot har anerkendt problemet ligesom vi har. smiley

• Louis A
    Louis A Tilmeldt:
    jul 2016

#9   26. jul 2016 Anton. De har tjekket med Peugeot Danmark siger de. Og Peugeot Danmark kender ikke til problemet siger de i Roskilde. Hmmm... Citroen erkender at der er et problem.??? smiley Så kunne Peugeot da lige tage og tjekke med dem. Tak for oplysningen, det vil jeg fortælle på Peugeot. smiley fortsat god dag til alle, der har bidraget.

• #10   26. jul 2016 velbekomme ??

• #11   26. jul 2016 Vores 208 BlueHDI 100 siger intet i kabinen, det er en Allure med 2 zone klima
    Den larmer dog ret meget ude foran når ventilatoren kører men gør vores Avensis også smiley

• Louis A
    Louis A Tilmeldt:
    jul 2016

#12   26. jul 2016 Kasper. Min 208 HDI-Blue Envy Plus har også 2 zone klimaanlæg som din har. Og ja, min ventilator til Køleren, den kan selvfølgelig også høres, hvis jeg åbner Kølerhjælmen ned til Motoren, det er helt normalt ???? smiley

• #13   26. jul 2016 Ja selvfølgelig larmer blæserne også inde i kabinen men kun som blæsestøj ingen mekaniske eller andre unormale lyde
    Vores har fået skiftet motorstyringen da motorlampen lyste men det var en kendt fejl på de første BlueHDI sagde de hos Peugeot (vores er fra september) og der var virkelig god service, det har der også været ved begge service eftersyn (25.000 + 50.000) hos Peugeot i Ringsted og de har afdeling i Slagelse også så prøv evt at kør forbi der smiley

Kommentér på:
Air-Con