{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Michael H
Michael H
Tilmeldt:
7. mar 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

3bg AWT 1.8T olietryk {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min 1.8t'er driller nogen gange med olietrykket, jeg har monteret olietryksmåler så jeg kan følge lidt med i hvordan det står til
Da jeg købte bilen virkede termostaten ikke, jeg skiftede den og her kom så problemet med olietrykket.
Efter at søge på nettet og læse opslag på opslag blev der efterfølgende skiftet:
Ny original oliepumpe og si (hjalp ikk)
Ny original filterhus (gav lidt højere tryk)
Ny renoveret turbo ( ingen ændring)
5w40 olie
Den tænder ikk for alarmen mere, men jeg syntes det er lavt,
6 bar kold motor ?
Tomgang varm under 1 bar
2.5 bar ved 2000 varm
3.5 bar ved 3000 + varm
Men så i weekenden fik jeg den rullet og kørte herefter på motorvej med 140kmt i små 20 min. Der faldt trykket pludselig til 1 bar, jeg slukker motor og starter igen for at smøre turbo, og så var trykket igen som før.
Hvorfor hjælper det at slukke og starte igen? Har ladet mig fortælle at det kan være knastforstiller som evt hænger ved max forstilling i længere tid, og så går fri igen når olietrykket bliver afbrudt når jeg slukker motoren. Skal lige siges at motoren ikke er passet ret godt før, meget olie slam og slagger på væggene.
Nogen der har en anden eller bedre ide?


Kommentarer på:  3bg AWT 1.8T olietryk
Kommentér på:
3bg AWT 1.8T olietryk

Annonce