{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
560 visninger | Oprettet:

Mikkel N
Mikkel N
Tilmeldt:
1. maj 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1

AstroVan bliver varm {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har på det sidste haft køleproblemer med min Astrovan fra 89. Jeg startede med at skifte vandpumpe da den var utæt, og herefter termostat. Da den stadig blev varm har jeg idag prøvet at skylle køleren med 3 skyl, og herefter holdet den temperatur ved tomgang men ikke ved kørsel.
Det mærkelige her er at hver gang jeg havde kørt en tur, føles det som om at der var bobler i køleslangen, og efter boblerne var (presset ud) holdt den normal temperatur igen.

Er der en sjæl der har forstand på dette, og hvad det eventuelt kan være? Mit bud er umiddelbart at den nye termostat ikke åbner.

God Weekend
Mvh Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AstroVan bliver varm
  • #1   17. nov 2017 ja enten virker den nye termostat ikke . eller så er køleren halvstoppet. selv om den er bleven skyllet . men er det ikke noget af det kan det jo være toppakning der er gået eller flækket topstykket, da det jo vil giver tryk/bobler i kølervandet. især når du køre .vis den er gået fra et stempel til vandkanal . prøv evt at tage en co2 prøve af vandbeholderen/luft . så ved du det med sikkerhed om den er gået eller ikke

  • #2   17. nov 2017 hæv omdrejninger til 2000omdr og kig i kølervæskebeholderen, bobler den fra bunden af beholderen har du 100% en eller 2 færdige toppakninger.

  • #3   17. nov 2017 da jeg havde sådan en astrovan
    fandt jeg ennmetode til at rense kølersystemmet, da de åbenbart har problemer med at de ikke køler så godt

    man skulle piler termostaten ud, tappe al kølevæske af og skylle igennem med rent vand,

    så skulle man bruge noget,
    mener det er 32% edikersyre, og vand, som hældes på,
    så skal mannlade motor køre med set noget tid, 8g tømmer systemmet,

    også pille den ene store køler slange og sættw en vandslange ind og skylle indtil der kun kommer rent vand,

    jeg kan huske der kom rigtig meget skidt ud med sådan en rens,
    jeg rensede det af 2 omgange

    og det hjalp, nu kunne den holde en fornuftig temperatur hele tiden


  • #4   17. nov 2017 Always
    Something
    To
    Repair
    On

    Tror også en trykprøve vil afsløre om der evt er gået en eller to toppakninger/topstykker .



  • Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1
    #5   17. nov 2017 Mange tak for alle svarene! Jeg prøver at se om jeg kan få lavet en trykprøve og eventuelt prøve at rense mere af kølesystemet! Tak og rigtig god weekend til jer smiley

Kommentér på:
AstroVan bliver varm

Annonce