{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.844 visninger | Oprettet:

Avensis T25 1,8 svær at starte, går op og ned i tomgang {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en brugt Avensis T25 1,8 VVT-i 129hk benzin. Købt privat.
Den har gået ca. 132.000km og kører umiddelbart rigtig fint. Dog bemærkede jeg at den kunne finde på at, når den var helt kold, kunne sætte lidt ud eller at den tog lidt dårligt imod gassen. (kører ikke en kold bil hård) Det var typisk væk efter 1-2 km.
Jeg ved ikke om det hænger sammen, men den er nu begyndt at være sværere at starte. Hvis jeg drejer nøglen som normalt og jeg kan høre at motoren går i gang og derfor ”slipper nøglen”, går den ud med det samme. Hvis jeg derimod holder på, starter den på et par cylindre, går ud og starter så først rigtigt 1-2 sekunder efter. Herudover kører den højt i tomgang, ca. 2.200 omdr. og står og kører op og ned i omdr. af sig selv, mellem ca. 1.200-2.200 omdr. Det bliver den ved med til den er gennemvarm.
Den har fået lavet stort service med bl.a. nye bosch tændrør for ca. 1.500 km siden.

Har I et godt bud på hvad jeg skal tjekke? smiley

Har overvejet at tjekke tændspolerne, relæet til benzinpumpen og bundstykket til tændingslåsen. Ved dog ikke helt hvordan jeg kan tjekke bundstykket og vil finde nogle videoer om hvordan man måler tændspolerne igennem på youtube… smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avensis T25 1,8 svær at starte, går op og ned i tomgang
  • #1   29. dec 2017 Vores Toyota stod højt i tomgang når den var kold 2100-800 men løbende dalende til den nåede de 800... Har du haft en tester på, tror ikke det er dit bundstykke smiley

  • #3   29. dec 2017 må lige smide testeren på i morgen - vender tilbage smiley

  • #4   29. dec 2017 Har ikke særlig god erfaring med Bosch tændrør og så Toyota. Syntes altid det har givet problemer bla. ved start. bruger kun NGK eller denso.
    Hvis det er kommet efter service ville jeg starte der.
    Med hensyn til forhøjet tomgang kan det nogle gange hjælpe at tage stel ledning af batteriet en times tid når motoren er kold derefter starte den op ag lade den køre tomgang til den bliver varm


  • #5   29. dec 2017 Ved på en gammel corolla og starlet osv når de gør det der. Så det spjældet der styrer din tomgang der har sat sig fast.

  • #6   29. dec 2017 Hej.
    Der sidder noget vacum og styrer nogle spjæld på indsugningsmanifold, kører det som det skal ?. Det kunne godt lyde som de står åbne permanent.
    Mvh. Gert


  • #7   30. dec 2017 Jeg må lige tjekke om gasspjældet og vacumslager mm. sidder ordentligt og opfører sig som det skal. Det er "drive by wire" på min, så der ikke noget speederkabel der kan drille.
    Har haft en prisbillig OBD II tester på her til morgen, som ikke kan se nogen fejlkoder. Den har virket fint til andet, så forventer at testeren virker som den skal.
    Tror sgu bare at jeg køber de originale Denso K16R-U11 til lige godt 30 kr. stk. og skifter dem igen


Kommentér på:
Avensis T25 1,8 svær at starte, går op og ned i tomgang

Annonce