{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
320 visninger | Oprettet:

Jørgen B
Jørgen B
Tilmeldt:
12. jun 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19

Kobling skal skiftes {{forumTopicSubject}}

Hjælp: jeg leder efter en uoriginal kobling til GW 22 996.
Kan nogen foreslå et mærke, som der er tillid til? Ved forespørgsel hos et "Hella" værksted var svaret, at han kun kunne få en original Accord-kobling.
Jeg vil allerhelst have en Sachs (foreslået af brugere her inde på BG i mit tidligere opslag om sagen).
Jeg hverken kan eller tør at skifte selv, så den skal på værksted.



Kommentarer på:  Kobling skal skiftes
  • #1   2. jan Du kan sikker selv finde en kobling hos
    Refako.dk
    Mister-auto.dk
    Bildeleshop.dk
    Osv

    Men hvorfor døje med og selv købe en kobling, når du skal have værksted til og lave det?
    Absolut ingen værksted vil afholde nogen som helst udgifter forbundet med hvis koblingen ikke passer, er i orden eller andre ting som det kunne være i vejen.
    De 500-1000kr du kan spare ved og købe den selv, kan hurtigt løbe væk i højere regning fra værkstedet.


  • #2   2. jan Hvis du ikke selv kan skifte koblingen på din bil, og du sætter krav til hvilket mærke der skal i den, så kør til et autoriseret værksted , eller et AutoPartner værksted, der køber deres dele hos Au2Parts , som igen ( delvis) ejes af www.cac.dk .

    Sachs koblinger er i god kvalitet, men hvis jeg skal komme med et bud, så kan jeg da ikke tro at den originale fra Japan er ringere end en Sachs, så jeg deler på ingen måde din bekymring .

    Som andre siger : Når man ikke selv har forstand på det der skal laves, så overlad det til nogen der ved noget om det og lad være med at blande dig i deres job .

    Blander du dig også i tandlægens arbejde, når du sidder i stolen ?



  • #3   2. jan Hvis du ikke kan skifte selv, skal du jo ikke lede efter en kobling. Der er INGEN værksteder der giver garanti på det når du selv kommer med dele, de monterer KUN dele de selv kan stå inde for og kan skaffe hjem. De gider da ikke bruge tid på dig når du kommer en måned efter og tuder over den er gal igen, MEN har du købt delene igennem dem, så skal de rep igen på garanti. ALLE div webshops med billige autodele, er kun til dem der selv kan skifte delene og kun har sig selv at sparke i løgene, når det er købt for billigt eller ikke passer.

  • #4   2. jan og det er det om du kan finde et værksted som vil montere en kobling som du selv kommer med for de tjener jo også på reservedele

    har skam prøvet det det var bare motorolie, der var et tidspunkt jeg var sygeligt besat af castrol og det vidste jeg de ikke brugte, så ringede til dem han var noget knotten da jeg sagde at jeg selv havde olie med, men fik ham da overtalt til at skifte det


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #5   2. jan I indlæggene går I ud fra, at jeg selv køber koblingen. Det gør jeg ikke, men jeg vil bare ikke lade en hvilken som helst kobling blive monteret. Jeg kan sikkert finde et værksted, som vil købe og montere det koblings-mærke, som jeg vil betale for.
    Desværre er jeg kommet til det resultat, at jeg kun kan finde en original kobling. Det er derfor, jeg spørger, om nogen kan finde en uoriginal kobling, som der er erfaring for, at der er god.
    En original kobling er muligvis god nok - jeg ved jo ikke, hvordan de tidligere ejere har behandlet/mishandlet deres koblinger, men det her er 3'die kobling, så jeg har noget mistro. Jeg har ikke på tidligere biler skiftet koblinger trods flere 100kg km.
    Mange af jer har sikkert tættere kontakt til leverandører, end jeg har.


  • #6   2. jan Momentet på en moderne diesel bil er noget større end på en ældre Kadett 1,2 benzin motor med 55 hestekræfter . Jo mere moment, jo højere slid .

    Fik man rettet/afbalanceret eller helt udskiftet svinghjulet ved sidste koblings skift ?

    Jeg er helt enig i at en kobling burde holde længere, men jeg kan se på synsrapporterne at bilen jo trods alt nærmer sig 200.000 km .

    Jeg ved ikke hvor længe den originale kobling holdt, og derfor heller ikke hvor lang tid nummer to holdt, men der er da noget der tyder på at kobling nummer to ikke har været af bedste kvalitet, eller har været fejl monteret ?

    En kobling bør som minimum holde 150.000 km, og ja, jeg vil også mene at den burde holde længere .


  • #7   2. jan Der er jo også kæmpe forskel på chauffør og kørestil

  • #8   2. jan De sælges ikke ved ftz. Så tror os du bliver nød til at få original

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #9   2. jan Det snerper desværre efter en original. Det går nok også; jeg filer meget lidt, og passer også på, når traileren er spændt efter (en klodset polak m bogie).
    Tak for hjælp til afklaring.


Kommentér på:
Kobling skal skiftes