3.620 visninger
|
Oprettet:
Dieselopdatering {{forumTopicSubject}}
Hej derude. Min diesel Skoda Fabia er indkaldt til opdatering. Jeg vil udsætte opdateringen så længe som muligt fordi jeg ved det vil skade min EGR ventil og indsprøjtningsdysser og partikelfiltret. Er det nogle det kender reglerne mht hvor længe man kan udsætte at få opdateringen lavet?
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 5 Emner: 34 Svar: 71
Du kunne eventuelt bede ham om at blænde din EGR-ventil af også.
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.902
hvis den ikke har fået lavet opdateringen,
så du kan vel trække den til inden syn
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
https://m.youtube.com/watch?v=WL1KWWCHsOw
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.338
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.540
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.902
også må de ikke syne den
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.902
da de jo har snydt med godkendelserne på nogen af deres diesel motor,
prøv og google vw snyd/skandale
og læs
og det med måling af nox,,så komme det på et tidspunkt,
at det skal måles til syn,
Benzin biler/motor, med direkt indsprøjtning, danne også lidt nox,
pga den måde motoren er bygget.
der skal:
højt tryk
høj varme og
der skal være ilt overskud i forbrændingen, for og dannes nox
derfor diesel, har store nox udledning, som så skal bekæmpes med filter
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.902
skulle alle biler der opdateret,
testes for og se hvor langt de rele jøre pr liter brændstof
og se hvordan de forurener og hvad de udleder,
og køre de korte pr liter brændstof,
bliver de dyre i ejerafgift,
det er en af de ting, vw er trukket i retten af, i usa
samt at de har fusker
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.902
så man piller den ikke bare lige af og renser den
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.902
han kan give bilen køselsforbud. hvis den ikke er i sikkeheds forsvarlig stand(eller hvordan det udtrykkes)
og ikke er lovlig og køre i
det er kun politi der kan tage pladerne, af bilen
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
Trykket i dysserne sættes op og det slider dysserne=> dysserne holder kortere tid. 8000 kr pr dysse.
Så er der brændstoføkonomien: man går fra 23 km/ liter til 18 km/liter
Og endelig mister man trækkraft.
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.902
det burde komme frem, når de slå bilen op,
Hvornår skulle dun bil opdateres
for jeg ved det ikke personligt,
vi har haft om det på skolen, hvor det blev fortalt, at de ikke skulle kunne synes, hvis ikke de er opdateret.
og det med indkaldels til opdatering stå skat for,(sommjeg husker det)
da de jonhar kontakt oplysninger på alle de registret ejer,
det har de forskelllige forhandler ikke.
så jeg vil da ikke sige at man ikke kan syne dem,
men det burde ikke kunne lade sig gøre.
nov 2017
Følger: 3 Svar: 4
jeg har før monteret en plade med et 3 mm. hul i på flansen på røret, der går fra udstødning til indsugning, det hjælper både på trækkraft, økonomi og giver mindre sod.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Det er længe siden, jeg fik min indkaldelse. Det var en af de første biler, der fik det. Jeg har også fået en rykker for måske et halvt år siden samt en indkaldelse til en anden opdatering.
Jeg har bare ikke gidet at få det ordnet. Skal køre en halv time til nærmeste værksted og sidde og vente 3 timer på, at de laver det. Jeg har vigtigere ting at tage mig til.
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.540
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Jeg har en Audi A4. Den blev også indkaldt for ca. halvandet år siden. Mener det var maj-juni 2016.
#38
Det kan godt være, du har et familiemedlem, der siger dét, men som sagt har MIN bil været synet én gang siden indkaldelsen. Så man kan godt slippe igennem - åbenbart.
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 40
Efter opdatering larmede den en del i dyser, samt havde en helt anden motorgang. Om det er tilfældigt ved jeg sgu ikke?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Nogen der mangler en A4?
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 44
Det er en Fabia 1.2 fra 2011.
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
jul 2017
Følger: 7 Svar: 8
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.540
Hvordan er det lige at forbrændingstemperaturen i praksis bringes NED, ved at lede udstødningsgas tilbage ind i indsugningen? Den friske luft burde alt andet lige være noget køligere end udstødningsgassen? Og ja det er fint at udstødningsgassen køles af i EGR køleren, men den køles af motorens kølevand som ved drifttemp er 90* ilt koncentrationen ryger ned ja.. med en dårligere forbrænding, større forbrug og større co udslip til følge. Det er muligt jeg er helt afsporet her, men er nu ret overbevist om at motoren kører bedre på ren frisk luft end på udstødningsgas og røgtætheden er ihvertfald både synligt og målbart væsentligt mindre uden det skrammel til EGR..
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
Simpelt forklaret
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.902
og ikke forureningen
for at der dannes nox, som en en meget skadlig gas,
skal der være 3 ting til stede i forbrænding, eller efter
højt kompresionstryk
høj temperatur og
ilt overskud,
så få og miniete nox dannelsen, så bruges egr, til at sende udstødnings gassen tilbage,
så sænker man ilt oveskudet,
og er egr med køler, så sænkes temperaturen
og der ved sænker man dannelsen af nox
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.902
benzin motor med direkt indsprøjtning, altså dtse ind i forbrændings kammeret
danner også en smule nox
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.540
Høj kompression er jo hele konceptet med diesel, høj temperatur en naturlig følgevirkning og ilt temmelig nødvendig for forbrændingen, så det er jo lidt svært at lave en god løsning på de her nox, men synes EGR er en tåbelig måde at prøve - muligvis mindre nox men større forurening som følge.
Så er adblue noget bedre fundet på i min verden
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.902
så funger egr systemmet fsktislnret godt,
men mange når aldrig og køre langt nok i deres diesel, til at motor bliver ordenligt varm
og at man 1 gang i ugen køre langt nok er nok ikke optimal. for egr systemmet.
derfor dur diesel ikke til bybil
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
https://fdm.dk/node/1240
jul 2007
Følger: 1 Svar: 18
Hva er det for et værksted som tager 10-12.000kr for at skifte EGR ventil?
NOx og partikel måler skal nok komme i synshallerne. Og produktet er klar, Bosch har lavet en partikel måler til synshallerne, men de er de eneste som har sådan et produkt og det er nok en af grundene til det ikke lige kommer. Der går min 4-5 år endnu.
jan 2018
Følger: 1 Svar: 1
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
jul 2017
Følger: 7 Svar: 8
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
Dieselopdatering