{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.906 visninger | Oprettet:

Rasmus N
Rasmus N
Tilmeldt:
15. apr 2018
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12

Starter og går ud {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en audi a4, 1.6 fra 96 som er begyndt at gå ud efter man har startet den, den starter uden problemer, men efter 1-2 sekunder går den ud, til tider også selvom man gir gas og den er oppe på de 4-5k omdrejninger, så er det som om man kan mærke at forbindelsen mellem speeder og hvad den så end er forbundet til, stopper(og nej jeg aner intet om biler) Men det er så utilregnelig, fordi nogle gange gør den det, og andre gange gør den ikke, den kan nemlig godt starte og kører uden problemer, når den altså vælger ikke at gå ud. Den tænder hver gang uden at slukke hvis jeg holder speederen helt i bund og så drejer nøglen, men føler ikk rigtigt at det er sundt.

Er der nogen der har en idé om hvad det Kan være? Og hvis det er noge man kan gøre selv, hvordan gør man så?


Kommentarer på:  Starter og går ud
  • #1   15. apr 2018 Startspærren, prøv en anden nøgle smiley

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12
    #2   15. apr 2018 Er der så ikke noget i instrumentbrættet som skal lyse hvis det er startspæren?

  • #3   15. apr 2018 På nogle biler men bestemt ikke alle, de fleste starter og går et par sekunder før de cutter, som regel for benzinpumpen evt for gnisten

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12
    #4   15. apr 2018 Jeg har jo en ekstra nøgle, som ikke bliver brugt er det nok? Eller er det hele "nøgle-systemet" som skal skiftes. Som sagt jeg ved hat om biler, så skal ha skåret det ud i pap smiley

  • #5   15. apr 2018 jeg har samme årgang a4 og jeg have samme problem det var chippen i nøglen som have rystet sig løs så jeg gav den noget tape så den sad i spænd og det har virket lige siden

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12
    #6   15. apr 2018 Så, hvis jeg forstår det rigtigt, så er problemet i selve nøglen?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.744
    #7   15. apr 2018 Ja, der sidder en chip i nøglen, som skal have kontakt til en modpart som sidder omkring tændingslåsen eller et andet sted lige i nærheden. Hvis chippen kommer for langt væk, så er startspærren aktiv.

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12
    #8   15. apr 2018 Okay, tak for hjælpen, det vil jeg lige prøve at se på så?

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12
    #9   15. apr 2018 Har lige tjekket min nøgle, men det ligner altså ikke at der kan være noget som helst i den. Der er hellere ikle skruer i dem

    profilbillede
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.744
    #10   15. apr 2018 De er nok samlet med modhager uden skruer. Altså klikket sammen.

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12
    #11   15. apr 2018 Men lad os sige det ikke er startspæren, hva kan det så være? Den gjorde det jo ikke før efter den havde været til mekaniker. Det eneste som jeg tænker kan have en effekt på det, er den labda værdi? Eller er der ikke noget med det at gøre, skulle ha skiftes labda værdi målern

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.744
    #12   15. apr 2018 Den ville sagtens kunne køre med en defekt lambda sonde, ikke så godt som normalt, men den ville stadig kunne køre.

    Den måde den reagerer på er typisk startspærren.

    Hvad fik du lavet hos mekanikeren?


  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12
    #13   15. apr 2018 Den starter og kører jo fint. Men den er så bare begyndt på det her hvor den starter som normalt, og så går ud efter 1-2 sekunder.
    udskiftning af dele - Ankerplade højre bag, forrør plus bagpot, ophæng til til bagpot og hjulleje højre bag


  • #14   15. apr 2018 Har du skiftet batteri? Har en peugeot 206 der også gik ud når man startede den. Det var så fordi batteriet mistet noget af spændingen når man startede den, så den fik simpelthen ikke nok strøm.

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12
    #15   15. apr 2018 Batterieret er næsten nyt

  • #16   15. apr 2018 Du skal heller ikke rive den op på 4-5.000 omdr når du starter den, så skal den da gå i stykker.

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 12
    #17   15. apr 2018 Allan, det gør jeg jeg kun når den ikke forbliver tændt. Har aldrig gjort det før, vil jo også gerne på arbejde. Men det er det som er mærkeligt, at nogle gange så tænder den og så er det dét, mens andre gange tænder den og går ud igen. Og den går aldrig ud under kørsel eller i tomgang. Det er kun når man tænder den, varm eller kold er ligemeget så bestemmer den selv om den skal være tændt eller slukket

Kommentér på:
Starter og går ud

Annonce