{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

claus j
claus j
Tilmeldt:
18. apr 2009
Emner: 4 Svar: 54

Udskiftning oliefilterhus e46 318i {{forumTopicSubject}}

Hej skal ha udskiftet filterhuspakning og bøsning.
Har set lidt rundt på youtube og flere bruger flydende pakning og alm pakning, i min verden virker det helt forkert smiley men er der nogle god grund til det ? samtidigt har jeg lige skiftet olie og er slem ked af at smide rigtig god olie ud.. kan jeg ik bare løsne filteret og lade olien rende tilbage i moteren :)? Og efter fylde hvis lidt rammer ved siden af. Bestiller nye skruger, bøsning, pakning, filter, mm.
Mvh Claus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning oliefilterhus e46 318i
  • #1   26. apr 2018 bare lad olien rende tilbage og toppe af hvad der skulle gå til spilde.

    ALDRIG put flydene pakning på sammen med den orginale paknign mellem hus og blok. Det flydene pakning vil blive presset ud i huset hvis for meget og blokkere kritiske olie kanaler.
    Gør fladerne pinlig rene og brug KUN den org pakning.


  • claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

    Emner: 4 Svar: 54
    #2   27. apr 2018 Anders tak, samme svar fik jeg osse ved Koed da jeg hentede reservedelene.

  • #3   27. apr 2018 du kan bruge lidt syrefri fedt til at holde pakningen på plads, kun lige et tyndt lag.. det skader ikke noget hvis der kommer lidt ind et sted.

  • #4   27. apr 2018 dengang jeg skiftede på min M54b22 sad den fin fast i udhulningen der var i filterhuset. men du finder ud af det, tror det meget nemt på en 4 cyl smiley

Kommentér på:
Udskiftning oliefilterhus e46 318i

Annonce