{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Tobias N
Tobias N
Tilmeldt:
15. apr 2018
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3

Ford Mondeo MK3 går i nødprogram med påhængsvogn {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri
Har en Ford Mondeo 2,0 TDCRI 2005
Når jeg har påhængsvogn på, så går den typisk i nødprogram (ifølge mekanikeren) hvor at følgene lamper lyser:
Motor
Olie
og batteri
Samt servo går.
Så kan jeg slukke og tænde bilen igen og så kan jeg kører.
Samt, når jeg bremser relativt hårdt i bilen, så klodser den bremserne på traileren.
Nogen der har en idé om hvad det kunne være ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Mondeo MK3 går i nødprogram med påhængsvogn
  • #1   26. apr 2018 Der er jo påløbsbremse på din trailer så det har intet med de elektriske fejl eller bilen at gøre smiley Men jeg ville kigge efter fejl på trailerstikket og frem, da det må være en elektrisk fejl siden den kun gør det med hænger på smiley

  • Tobias N
    Tobias N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
    #2   26. apr 2018 Hej Kasper, det der bare er mærkeligt det er at der er 3 andre biler som også kører med den, og de har aldrig prøvet det.

  • #3   26. apr 2018 At bremserne blokere eller elfejl?

  • #4   26. apr 2018 Start med at få udlæst fejlkoder.
    Men en kendt fejl på 2,0 Tdci er Brændstoffilter ( Husk at købe et ordentlig ellers er du lige vidt )
    Dyser lav en læk test. og husk lige at få tjekket om koderne på dyserne passer med PCM den har med stor sandsynlighed fået skiftet en eller flere gennem årene.

    Bremserne på traileren har ikke en skid med din bil at gøre.



  • #5   26. apr 2018 Min svigermors bil kan ikke slukke, når hun låner min trailer. Selv når man trækker nøglen ud kører motoren videre. Det altså kun med traileren på, ellers er der aldrig problemer.

  • KB
    KB Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Følgere: 8 Svar: 15
    #6   26. apr 2018 Er bilen kodet ind med træk?? Ellers har jeg erfaret at n75 ventilen / turbotryks ventil er slidt, og ikke kan finde ud af hvornår trykket skal komme, på grund af vægten fra traileren og går i nød program..

  • Tobias N
    Tobias N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
    #7   22. maj 2018 Mekaniker kunne ikke udlæse nogle fejl på den...

Kommentér på:
Ford Mondeo MK3 går i nødprogram med påhængsvogn

Annonce