Bliver varm og ryger {{forumTopicSubject}}
Min Opel Astra fra 2008 blev pludselig meget varm, lugtede brændt og der kom også lidt røg da jeg åbnede motorhjelmen.
Værkstedet fandt frem til at det var toppakningen der var gået og skiftede den.
Samtidig var den utæt ved olie bundproppen og havde derfor lækket olie, efter den havde været til service/olieskift dagen forinden.
Nu har jeg hentet den fra værkstedet, men den opfører sig præcist som før.
Jeg har lokaliseret røgen til at komme fra området omkring katalysatoren.
Værkstedet siger at det sikkert er noget olie der er dryppet ned på katalysatoren i forbindelse med utætheden og at det snart forsvinder.
Men jeg er ærlig talt ikke tryg ved at køre i den, og er bange for at gøre mere skade.
Er der nogen bud på hvad det kan skyldes?
Jeg får den selvfølgelig tilbage på værksted mandag hvis det fortsætter, men har virkelig svært ved at undvære den en hel weekend mere.
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.968
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.522
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Der er desværre ikke nogen indikator for temperaturen, kun en advarselslampe for motoren, som hverken har lyst før eller efter skift af toppakningen.
Hvordan kan jeg checke om den bliver for varm?
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Tak for input.
En god tur, hvor langt er det?
Har kørt 20 km hjem fra værkstedet
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Jeg tænker at der skal testes umiddelbart efter den var været ude og køre?
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Jeg kunne se at der var løbet lidt kølervæske ud.
Kan det være fordi der er fyldt for meget på, eller er det også et tegn på at den bliver for varm?
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.968
Så længe du ikke har nogle lamper som blinker i bilen så burde den ikke blive for varm...!!
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 382 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.579
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Det kan du søge på Google hvordan man gør.
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Og hvornår bør blæseren starte?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
Men motor skal være Ca. 90 grader når den er driftvarm. Blæser skal starte ved omkring 105 grader.
Hvor meget kostede det at få skiftet toppakning?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
Prøv dette. Ved 36 sek. Kan du se coolant temperatur.
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Kan det være den anden så?
Super, tak for informationen
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Den minder mere om denne
https://youtu.be/UO7oX0xeY-c
OT skulle være coolant temperaturen.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Er det er samme som du har skrevet tidligere?
At blæseren skal starte omkring 105 grader?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
Mellem 90-105 grader når den er driftvarm.
Men er du sikker på at det er toppakning du har fået skiftet?
maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
Ja, jeg har fået skiftet topakning og tandrem, til ialt ca. 11.000
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3316 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.207
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
okt 2015
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 43
Hold settings inde til et beep kommer. Tryk så 9 gange på BC. Så kommer OT frem, som betyder operations temperatur.
Prøv at tjekke om din impulstæller (til krumtapsakslen) lækker olie. Dette er et ofte forekommende problem på Astra H. Det ryger og stinker af brændt olie især i starten af en køretur. Senere ikke så meget, da det ofte er små mængder der løber ud igennem pakningen. Check for røg ved KAT`en, det kommer ud lige over denne, når det brændes af på forrøret.
Bliver varm og ryger